2024-02-05, 21:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Du kan klicka på pilen i inlägget så länkas du direkt dit: (FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

Men om du undrar varför jag bara citerar den biten, så var det enbart den biten jag kommenterade på. Om jag citerar hela inlägg så vet du ju inte vad jag syftar på.

Du drog alltså saken ur sitt sammanhang och drog därmed fel slutsats.

Slutsatsen som ska dras av mitt: "Och spelar det ens någon roll? Han har våldtagit henne" är att jag börjar tröttna på era dåliga ursäkter för Vi*king som utgår från allt från urringade bilder till vart han sover etc. Han har våldtagit målsägande. Han är dömd för det. Tingsrätten har gjort en korrekt bedömning utifrån rådande lagstiftning gällande våldtäkt. Ni borde ha förstånd att fatta detta.

Sedan kan ni absolut ha åsikter om hur lagen är beskaffad, men kring lagen finns andra trådar än denna att diskutera i. Som tar upp lagen på en generell nivå, utan att vare sig målsägande eller Vi*king blir några slags måltavlor i debatten.

Och visst, jag kan förstå och hålla med om att det är bra att se på riktiga rättsfall och diskutera dessa utifrån lagen. Men diskussionen i denna tråd har blivit rena rama förtalet mot målsägande och det är fan inte ok. I synnerhet inte som vissa skribenter eventuellt har outat henne. Då är det bättre att diskutera i generella termer i den generella tråden kring lagstiftningen...
Citera
2024-02-05, 21:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Jaså, du har vågat dig tillbaka igen. Du svarade aldrig på varför du ideligen förtalar mannen, i nästan vartenda inlägg du skriver. Hur vore det om du förklarade dig, när du nu anklagar och ifrågasätter alla andra, för ditt eget beteende!?

Jag förtalar inte mannen. Ge dig! Lägg av med din projektion. Det är du och några andra som förtalar målsägande och det vet du mycket väl om.
Citera
2024-02-05, 21:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han höll inte tyst.
Han började babbla direkt dagen efter - så den teorin är långsökt.

Hon svarade ju inte på hans meddelande-så din teori är efterbliven.

Och givetvis är det den absolut rimligaste och mest logiska förklaringen att han undrar om hon vill att de håller deras sex för sig själva då de diskuterat hennes svajiga förhållande tidigare.
Att du förnekar det bevisar att det är så.

Varför svarar du inte på varför du ljög om att du kunde mycket om utredningar och förhör?
Blev det för jobbigt att tänka på att du fick byxorna neddragna och tvingades stå där med skammen?
Citera
2024-02-05, 21:36
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Hon svarade ju inte på hans meddelande-så din teori är efterbliven.
Vad babblar du om. Han pratade med sin kompis dagen efter och ynkade sin ångest om att han legat och "det blev inte bra"
Citera
2024-02-05, 21:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Och läser du mitt andra inlägg som du citerar så tycker jag att "märka-ord-guruns" inhopp i debatten är underligt. Han om någon borde vilja se rätt sido-hänvisning.

Återigen:
Om någon skriver "sida 266 av 328" i en pdf på 328 sidor så är det OMÖJLIGT att missförstå. Så varför i helvete skulle jag bry mig? De enda i hela tråden som inte förstod var du och micro

Citat:
Men nu är det en metadiskussion igen.

Om du vill prata topic så har jag en hel drös med inlägg du vägrat svara på.
Citera
2024-02-05, 21:45
Medlem
Citat:
Vad babblar du om. Han pratade med sin kompis dagen efter och ynkade sin ångest om att han legat och "det blev inte bra"

Ah, du hänger inte med i vad du själv pratar om igen…

Han frågade henne om hon ville att de skulle hålla natten för sig själva och han fick inget svar på det. Således har han inte lovat att göra det och får prata med precis vem han vill om det.

Svarade han verkligen ”det blev inte bra”, för det har du skrivit som ett citat av honom flera gånger nu…?
Är det så det står i förhöret?

Varför svarar du inte på frågorna om varför du ljög om din kunskap gällande utredningar och förhör?
Citera
2024-02-05, 21:49
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ah, du hänger inte med i vad du själv pratar om igen…

Han frågade henne om hon ville att de skulle hålla natten för sig själva och han fick inget svar på det. Således har han inte lovat att göra det och får prata med precis vem han vill om det.

Svarade han verkligen ”det blev inte bra”, för det har du skrivit som ett citat av honom flera gånger nu…?
Är det så det står i förhöret?
Du har virrat till det helt.
Han påstår att han frågade henne om de skulle hålla tyst av omtanke - vilket var en lögn eftersom han babblade till kompisen det första han gjorde och sa att de "legat".
Till kompisen ångestynkade han också om att "det inte blev så bra".

Citat:
Varför svarar du inte på frågorna om varför du ljög om din kunskap gällande utredningar och förhör?
Vad har jag ljugit om när det gäller vilken kunskap jag har om det.
Det är dags att du slutar fantisera nu lögnpelle
Citera
2024-02-05, 21:59
Medlem
Citat:
Du har virrat till det helt.

Nej, det är det du som har gjort, i vanlig ordning.

Citat:
Han påstår att han frågade henne om de skulle hålla tyst av omtanke - vilket var en lögn eftersom han babblade till kompisen det första han gjorde och sa att de "legat".

Han fick inget svar på sin fråga och kan således prata med vem fan han vill om det. Vad är det du inte begriper?

Citat:
Till kompisen ångestynkade han också om att "det inte blev så bra".

Citat igen. Var det så han sa?

Citat:
Vad har jag ljugit om när det gäller vilken kunskap jag har om det.
Det är dags att du slutar fantisera nu lögnpelle

Fantiserar?
Menar du att det inte är du som skrivit det här:

Citat:
Du vet inte hur ett förhör går till - vilket blir mycket mycket tydligt i detta stycke.

Det är i domstolen som man delar upp det så att målsägande och tilltalad först får berätta med egna ord och sedan ställs eventuella frågor på det.
Inte i utredningen
- där är målet att få den misstänkte att berätta så mycket, detaljrikt och fylligt som möjligt - hela tiden.

För det här svarade du när jag förklarade för dig hur ett förhör går till. Jag som faktiskt vet det, till skillnad från dig.

Vill du att jag ska länka till en beskrivning av polisens förhörsmetodik och PEACE-modellen igen så vi kan se hur jävla fel du har och hur okunnig du är, igen?
Citera
2024-02-05, 22:12
Medlem
micro113s avatar
Citat:

Han fick inget svar på sin fråga och kan således prata med vem fan han vill om det. Vad är det du inte begriper?
Fakta kvarstår - han hade ingen ambition att hålla käften. Det första han gjorde var att berätta för sin kompis.

Citat:
Citat igen. Var det så han sa?
Hans kompis förhör

Berättade han något mer om det att dom hade legat, sa han något om det.
Näe, han sa väl mer att det kanske inte va så bra liksom asså så, men det var inget mer med
det liksom.

Citat:
Fantiserar?
Menar du att det inte är du som skrivit det här:
Och det kvarstår. Det är i domstolen man har den uppdelningen.
I förhör (och domstol) vill man att den som förhörs berättar/svarar så mycket och fylligt den kan - det är inte en lek med J X Nej alternativ som du trodde.

Citat:
För det här svarade du när jag förklarade för dig hur ett förhör går till. Jag som faktiskt vet det, till skillnad från dig.
Nej, du virrade in dig i skitsnack och felaktiga antaganden - sen tjafsade du på om det

Citat:
Vill du att jag ska länka till en beskrivning av polisens förhörsmetodik och PEACE-modellen igen så vi kan se hur jävla fel du har och hur okunnig du är, igen?
Du verkar fortfarande inte förstått hur ett förhör går till så det är väl meningslöst att du länkar till dokument du inte kan tolka.

Återigen - var har jag ljugit om min kunskap om förhör?
Jag har inte ens redogjort för vilken eventuell kunskap jag har -- jag har konstaterat att du saknar kunskap, inget annat.

Du gjorde bort dig och hävdade att hon skulle svara enstavigt ja eller nej, och gjorde "fel" när hon gav ett fylligare svar ...
Mer tjafs förändrar inte det.

Färdig tjafsat med off-topic gällande det nu.
Citera
2024-02-05, 22:15
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag förtalar inte mannen. Ge dig! Lägg av med din projektion. Det är du och några andra som förtalar målsägande och det vet du mycket väl om.

Visst gör du det, på grövsta möjliga sätt. Du skriver att han har våldtagit och du skriver dessutom i samband med det ut hans namn. Det är bara ett exempel på hur du förtalar honom på grövsta möjlig vis i inlägg efter inlägg.

Varför håller du på med grovt förtal i inlägg efter inlägg!?
Citera
2024-02-05, 23:05
Medlem
Citat:
Fakta kvarstår - han hade ingen ambition att hålla käften.

Hur är det relevant? Han hade ju inte lovat att ”hålla käften”.

Citat:
Det första han gjorde var att berätta för sin kompis.

Nej, det var inte det första han gjorde.
Varför är du helt oförmögen att vara ärlig och hederlig?

Citat:
Hans kompis förhör

Berättade han något mer om det att dom hade legat, sa han något om det.
Näe, han sa väl mer att det kanske inte va så bra liksom asså så, men det var inget mer med
det liksom.

Där står det ju inte det som du flera gånger påstått.
Varför ljuger du hela tiden?

Citat:
Och det kvarstår. Det är i domstolen man har den uppdelningen.

Nej, det har man även i förhör, vilket jag förklarat för dig.

Citat:
I förhör (och domstol) vill man att den som förhörs berättar/svarar så mycket och fylligt den kan

Nu ändrar du dig och lägger till ”berättar”. Försök inte, ditt lögnaktiga vider.

Citat:
- det är inte en lek med J X Nej alternativ som du trodde.

Det där är det endast du som anfört. Det är en halmgubbe du skapat.

Citat:
Nej, du virrade in dig i skitsnack och felaktiga antaganden - sen tjafsade du på om det

Inte det minsta. Jag bevisade att du är helt okunnig gällande förhör och att du ljög om att du har kunskap om hur förhör fungerar.

Citat:
Du verkar fortfarande inte förstått hur ett förhör går till

Fast det var ju jag som hade rätt och du som hade fel. Jag bevisade det dessutom grnom att länka till polisens förhörsmetodik och PEACE-modellen. Där står det ju svart på vitt.

Citat:
så det är väl meningslöst att du länkar till dokument du inte kan tolka.

Jag förstår att du är rädd att jag ska posta det igen, eftersom det bevisar att du har fel och att du ljuger.
Men du menar alltså att du inte förstår vad det står här om polisförhör, och alltså inte domstol:

”Den intervjuade ombes att i olika ordningar och ur olika perspektiv återberätta samma händelseförlopp”

”De ska även att återge alla detaljer och återberätta ur olika perspektiv. Slutligen ber man de återberätta händelsen i både kronologisk ordning och genom att kasta om händelseförloppen och berätta i olika ordningar.”

Istället för att förhörsledaren ska ställa ledande frågor och fungera som en intervjuare, överlåter man allt återberättande till den utfrågade.

Här är det viktigt att förhörsledaren lyssnar till den förhördes berättelse oavbrutet och ställer följdfrågor först efter att händelseförloppet presenterats. ”

Du har, således, helt jävla åt helvete fel din vidriga lögnare, eftersom du påstod det här:
Citat:
Det är i domstolen som man delar upp det så att målsägande och tilltalad först får berätta med egna ord och sedan ställs eventuella frågor på det.
Inte i utredningen

https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rh%C3%B6rsmetodik

Citat:
Återigen - var har jag ljugit om min kunskap om förhör?

Här: (FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)

Citat:
Jag har inte ens redogjort för vilken eventuell kunskap jag har -- jag har konstaterat att du saknar kunskap, inget annat.

Jo. Du hävdar att du vet hur utredningar går till, samtidigt som du bevisar motsatsen.

Citat:
Du gjorde bort dig och hävdade att hon skulle svara enstavigt ja eller nej, och gjorde "fel" när hon gav ett fylligare svar ...

Nu ljuger du igen. Jag sa att hon skulle svara tydligt och att et ja eller nej svar hade varit tydligare än hennes undvikande och nedstängande svar.
Jag sa också att förhörsledaren borde följt upp med mycket fler frågor och ifrågasatt hennes svar.

Varför ljuger du hela tiden?

Citat:
Mer tjafs förändrar inte det.

Dina ständiga, patologiska, lögner ändrar inte någonting.

Citat:
Färdig tjafsat med off-topic gällande det nu.

I helvete heller. Du ska erkänna att du har fel och att du ljuger. Innan dess är det inte färdigt med någonting.
Citera
2024-02-05, 23:34
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Hur är det relevant? Han hade ju inte lovat att ”hålla käften”.

SMS:et och hans spelade omtanke i kombination med hans uttryckta ångest gör det relevant.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in