2024-02-05, 10:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Ingen kvinna skickar en urringad bild till en man om hon inte är intresserad av honom.

Noterbart är också att hon parallellt med detta pratat med V om problemen i sitt förhållande att hon funderade på att göra slut. Sen skickar hon alltså en urringad bild några dagar innan hon gör slut, och berättar sen för V att hon gjort slut. Och några dagar efter att hon gjort slut erbjuder hon sovplats mitt i natten och välkomnar i nattlinne och trosor fastän hon hade MINST 46 minuter på sig att byta om, vilket hon själv sagt till Z att hon borde göra. Det går helt enkelt inte tolka på något annat sätt än att hon hade intresse. Det är absurt att vissa ens försöker. Som om ett jävla sms mellan två fjortisar skulle vägra tyngre

Team MÄ består helt klart av troll och sjuka individer.
Citera
2024-02-05, 12:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Noterbart är också att hon parallellt med detta pratat med V om problemen i sitt förhållande att hon funderade på att göra slut. Sen skickar hon alltså en urringad bild några dagar innan hon gör slut, och berättar sen för V att hon gjort slut .

Hon har alltså berättat för V om sitt problemfyllda förhållande och att hon sen gjorde slut med exet? Samtidigt har hon skickat en urringad bild till V och bjudit in honom mitt natten för att "övernatta"?

Citat:
Och några dagar efter att hon gjort slut erbjuder hon sovplats mitt i natten och välkomnar i nattlinne och trosor fastän hon hade MINST 46 minuter på sig att byta om, vilket hon själv sagt till Z att hon borde göra

Jag har då aldrig hört talas om en kvinna som välkomnar en man till sitt hem mitt i natten iförd nattlinne och trosor om hon inte är intresserad av honom?

Citat:
Det går helt enkelt inte tolka på något annat sätt än att hon hade intresse. Det är absurt att vissa ens försöker.

Ja det är märkligt att det finns personer som tolkat allt detta som ett "ointresse"?

Man undrar om dom ens läst FUP och domen?
Citera
2024-02-05, 12:25
Moderator
OYs avatar
Att mannen skickar meddelande till kvinnan och frågar om hon inte vill att han berättar för kompisar talar starkt för att kvinnan samtyckt.

Det finns ingen anledning för mannen att ställa frågan till henne om han haft sex med henne mot hennes vilja.
Citera
2024-02-05, 12:37
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad har du för märklig kvinnosyn egentligen?.

Man kan fråga sig vad har du för märklig manssyn? Allt ansvar för att paret överhuvudtaget träffades verkar ligga på V trots att kvinnan berättat för honom om sina problem med exet och att hon gjorde slut med honom. Den urringade bilden skickades väl också i samma veva?. Hon har även bjudit in honom till sitt hem mitt i natten iförd nattlinne och trosor och han har väl dessutom fått ta plats i hennes säng istället för på en madrass på golvet?

Menar du att allt detta pekar på att kvinnan inte var intresserad av honom?

Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Jag anser inte att offer ska behöva ta ansvar för förövares handlingar.
Och i detta fallet råkar offret vara kvinna och förövaren en man. Förövaren V får ensam ta ansvaret för att han våldtog målsägande.

V bestrider ansvar för brott, han menar på att hennes ord, kroppsspråk och handlade visar att hon deltagit frivilligt, dvs han menar på att han uppfattat att samtycke fanns. Menar du att han ljuger? Är det för att han är man som du misstror honom?
Citera
2024-02-05, 12:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smugumin
GM har inte respekterat BO:s nekande till sex och därmed så rör det sig om en solklar våldtäkt.

Det är kvinnans berättelse. Har du några speciella anledningar till att denna ska betraktas som trovärdig?
Citera
2024-02-05, 12:43
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Att mannen skickar meddelande till kvinnan och frågar om hon inte vill att han berättar för kompisar talar starkt för att kvinnan samtyckt.

Ja det talar i positiv riktning för honom.
Han verkar alltså fråga först innan han gör något.

Citat:
Det finns ingen anledning för mannen att ställa frågan till henne om han haft sex med henne mot hennes vilja.

Precis!
Citera
2024-02-05, 12:46
Medlem
Citat:

Talar snarare för att han är beräknande och försöker 'tysta' henne, när han i bakisångesten insett vad fan han ställt till med. På samma sätt var hans tyck-synd-om-mess till BO på natten 'Jag har missat sista bussen' beräknande. Fakta är att han enkelt kunde tagit spårvagnen hem.
Fakta är också att han berättat att sexet var lite dåligt och förklarar det med att hon rörde sig fel (inte undra på det när hon är rädd/avstängd)

Om sexet var så dåligt, varför försöker han då igen på morgonen när han nyktrat till? Varför uppfattar/respekterar han då hennes nej?
Citera
2024-02-05, 12:50
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Det är kvinnans berättelse. Har du några speciella anledningar till att denna ska betraktas som trovärdig?
Tingsrätten har bedömt kvinnans berättelse som trovärdig och det räcker för mig och borde också räcka för dig.
Citera
2024-02-05, 12:51
Moderator
OYs avatar
Citat:
GM har inte respekterat BO:s nekande till sex och därmed så rör det sig om en solklar våldtäkt.

Kvinnan har inte nekat till sex, däremot påstår hon att hon verbalt och fysiskt visat att hon inte vill att han håller om henne.

Hon berättar i förhör att hon "gav upp" detta gjorde hon innan penetration och övriga handlingar jämförbara med samlag.
Citera
2024-02-05, 12:56
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Tingsrätten har bedömt kvinnans berättelse som trovärdig och det räcker för mig och borde också räcka för dig.

Fast nu har jag ju läst betydligt mer material än tingsrätten och funnit mängder med omständigheter som tyder på falsk anmälan. Så varför skulle jag lita på deras bedömning då? Varför skulle vi ens ha överinstanser om Tingsrätten fattar korrekta beslut på egen hand?
Citera
2024-02-05, 13:03
Moderator
OYs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Talar snarare för att han är beräknande och försöker 'tysta' henne, när han i bakisångesten insett vad fan han ställt till med. På samma sätt var hans tyck-synd-om-mess till BO på natten 'Jag har missat sista bussen' beräknande. Fakta är att han enkelt kunde tagit spårvagnen hem.
Fakta är också att han berättat att sexet var lite dåligt och förklarar det med att hon rörde sig fel (inte undra på det när hon är rädd/avstängd)

Om sexet var så dåligt, varför försöker han då igen på morgonen när han nyktrat till? Varför uppfattar/respekterar han då hennes nej?

Kan du berätta vilja spårvagn- och busstider som passade aktuell tid?
Citera
2024-02-05, 13:04
Medlem
Smugumins avatar
Citat:
Kvinnan har inte nekat till sex, däremot påstår hon att hon verbalt och fysiskt visat att hon inte vill att han håller om henne.

Hon berättar i förhör att hon "gav upp" detta gjorde hon innan penetration och övriga handlingar jämförbara med samlag.
GM förgriper sig på BO tills hon ger upp pga rädsla för vad som ska hända henne om hon gör mer motstånd. Är man emot att bli omhållen så fattar alla att man knappast är okej med att ha sex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in