Citat:
Ursprungligen postat av
micro113
Fakta kvarstår - han hade ingen ambition att hålla käften.
Hur är det relevant? Han hade ju inte lovat att ”hålla käften”.
Citat:
Det första han gjorde var att berätta för sin kompis.
Nej, det var inte det första han gjorde.
Varför är du helt oförmögen att vara ärlig och hederlig?
Citat:
Hans kompis förhör
Berättade han något mer om det att dom hade legat, sa han något om det.
Näe, han sa väl mer att det kanske inte va så bra liksom asså så, men det var inget mer med
det liksom.
Där står det ju inte det som du flera gånger påstått.
Varför ljuger du hela tiden?
Citat:
Och det kvarstår. Det är i domstolen man har den uppdelningen.
Nej, det har man även i förhör, vilket jag förklarat för dig.
Citat:
I förhör (och domstol) vill man att den som förhörs berättar/svarar så mycket och fylligt den kan
Nu ändrar du dig och lägger till ”berättar”. Försök inte, ditt lögnaktiga vider.
Citat:
- det är inte en lek med J X Nej alternativ som du trodde.
Det där är det endast du som anfört. Det är en halmgubbe du skapat.
Citat:
Nej, du virrade in dig i skitsnack och felaktiga antaganden - sen tjafsade du på om det
Inte det minsta. Jag bevisade att du är helt okunnig gällande förhör och att du ljög om att du har kunskap om hur förhör fungerar.
Citat:
Du verkar fortfarande inte förstått hur ett förhör går till
Fast det var ju jag som hade rätt och du som hade fel. Jag bevisade det dessutom grnom att länka till polisens förhörsmetodik och PEACE-modellen. Där står det ju svart på vitt.
Citat:
så det är väl meningslöst att du länkar till dokument du inte kan tolka.
Jag förstår att du är rädd att jag ska posta det igen, eftersom det bevisar att du har fel och att du ljuger.
Men du menar alltså att du inte förstår vad det står här om polisförhör, och alltså inte domstol:
”Den intervjuade ombes att i olika ordningar och ur olika perspektiv återberätta samma händelseförlopp”
”De ska även att återge alla detaljer och återberätta ur olika perspektiv. Slutligen ber man de återberätta händelsen i både kronologisk ordning och genom att kasta om händelseförloppen och berätta i olika ordningar.”
”
Istället för att förhörsledaren ska ställa ledande frågor och fungera som en intervjuare, överlåter man allt återberättande till den utfrågade. ”
”
Här är det viktigt att förhörsledaren lyssnar till den förhördes berättelse oavbrutet och ställer följdfrågor först efter att händelseförloppet presenterats. ”
Du har, således, helt jävla åt helvete fel din vidriga lögnare, eftersom du påstod det här:
Citat:
Det är i domstolen som man delar upp det så att målsägande och tilltalad först får berätta med egna ord och sedan ställs eventuella frågor på det.
Inte i utredningen
https://sv.wikipedia.org/wiki/F%C3%B6rh%C3%B6rsmetodik
Citat:
Återigen - var har jag ljugit om min kunskap om förhör?
Här:
(FB) Chalmerist ville sova över, våldtog kurskamrat. Dömd till 3 år och 3 månader fängelse (jan, 2024)
Citat:
Jag har inte ens redogjort för vilken eventuell kunskap jag har -- jag har konstaterat att du saknar kunskap, inget annat.
Jo. Du hävdar att du vet hur utredningar går till, samtidigt som du bevisar motsatsen.
Citat:
Du gjorde bort dig och hävdade att hon skulle svara enstavigt ja eller nej, och gjorde "fel" när hon gav ett fylligare svar ...
Nu ljuger du igen. Jag sa att hon skulle svara tydligt och att et ja eller nej svar hade varit tydligare än hennes undvikande och nedstängande svar.
Jag sa också att förhörsledaren borde följt upp med mycket fler frågor och ifrågasatt hennes svar.
Varför ljuger du hela tiden?
Citat:
Mer tjafs förändrar inte det.
Dina ständiga, patologiska, lögner ändrar inte någonting.
Citat:
Färdig tjafsat med off-topic gällande det nu.
I helvete heller. Du ska erkänna att du har fel och att du ljuger. Innan dess är det inte färdigt med någonting.