2024-02-03, 23:00
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det kommer inte att åter hänvisas på grund av bristande försvar. Sluta fantisera.

Det var inte heller vad jag skrev, men inte heller det förstod du, så klart. Det är du som måste sluta fantisera.

Det heter för övrigt återförvisas, du saknar till och med förmågan att ta till dig så enkla nya kunskaper. Tragiskt.

Han kommer att frias från anklagelsen om våldtäkt helt enkelt för att det inte begåtts någon våldtäkt här. Kanske kommer det faktumet aldrig att kunna tränga in i värld av fabler, där folk tydligen kan fällas på lite alla möjliga olika grunder.
Citera
2024-02-03, 23:04
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Det var inte heller vad jag skrev, men inte heller det förstod du, så klart. Det är du som måste sluta fantisera.

Det heter för övrigt återförvisas, du saknar till och med förmågan att ta till dig så enkla nya kunskaper. Tragiskt.

Han kommer att frias från anklagelsen om våldtäkt helt enkelt för att det inte begåtts någon våldtäkt här. Kanske kommer det faktumet aldrig att kunna tränga in i värld av fabler, där folk tydligen kan fällas på lite alla möjliga olika grunder.
Jag förstår att du yrade om korrupt försvar och att hovrätten kunde åter hänvisa till TR bla bla bla bla

Det kommer inte att hända.
Citera
2024-02-03, 23:10
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Jag förstår att du yrade om korrupt försvar och att hovrätten kunde åter hänvisa till TR bla bla bla bla

Det kommer inte att hända.

För dig framstår det som yrsel, ja det förvånar mig inte. Det krävs en hel del mer intelligens och kompetens för att förstå det mesta av det jag tar upp här, än vad du besitter, det antydde jag väl redan för rätt många inlägg sedan

Att mål återförvisas till underrätt är inget ovanligt, men också det är du säkert helt okunnig kring.
Att jag tror att det inte kommer ske i detta fallet har jag redan skrivit, men det var väl bara ännu en sak av allt i detta som du inte förstått.

Icke desto mindre förefaller det helt uppenbart att hans försvarare har varit jävig och att det har fått en mycket allvarlig inverkan på hans försvar. Det är ur det perspektivet ett helt solklart fall av ett så allvarligt rättegångsfel att målet skall återförvisas och tas om. Jag brukar ju ha rätt i mina förutsägelser kring domstolars agerande när jag kommer med sådana här lite mer udda förslag, så vem vet, jag kanske får rätt denna gången också, även om jag själv ställer mig tveksam till det.
Citera
2024-02-03, 23:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
För dig framstår det som yrsel, ja det förvånar mig inte. Det krävs en hel del mer intelligens och kompetens för att förstå det mesta av det jag tar upp här, än vad du besitter, det antydde jag väl redan för rätt många inlägg sedan

Att mål återförvisas till underrätt är inget ovanligt, men också det är du säkert helt okunnig kring.
Att jag tror att det inte kommer ske i detta fallet har jag redan skrivit, men det var väl bara ännu en sak av allt i detta som du inte förstått.

Icke desto mindre förefaller det helt uppenbart att hans försvarare har varit jävig och att det har fått en mycket allvarlig inverkan på hans försvar. Det är ur det perspektivet ett helt solklart fall av ett så allvarligt rättegångsfel att målet skall återförvisas och tas om. Jag brukar ju ha rätt i mina förutsägelser kring domstolars agerande när jag kommer med sådana här lite mer udda förslag, så vem vet, jag kanske får rätt denna gången också, även om jag själv ställer mig tveksam till det.
Det kommer inte återhänvisas på grund av korrupt eller dålig försvarare.
Har du svårt att förstå vad jag kommenterar i ditt påstående?
Citera
2024-02-03, 23:15
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OY
Kvinnan menar att hon inte var med på det till 100 procent.

Till hur många procent var hon med på sexet?

Kvinnan erkänner att hon stretade så att han kunde komma åt med sin hand. Här övergår det ifrån ett avståndstagande till ett aktivt medgivande.

Det framstår som att samlag eller jämförbar handling som kan vara våldtäkt påbörjades efter att kvinnan gav med sig, så hur kan det vara våldtäkt om hon frivilligt gick med på samlag och jämförbara handlingar?
Var säger hon det?
Kan du citera och visa.
Citera
2024-02-03, 23:21
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Det kommer inte återhänvisas på grund av korrupt eller dålig försvarare.
Har du svårt att förstå vad jag kommenterar i ditt påstående?

Du är för roligt, du fattar inte ens att jag förstår precis vad du skriver. Det är verkligen helt makalöst hur lite du förstår.

Till att börja med får vi väl avvakta och se om mannen ens gör någon sådan framställan och begäran. Den bör i så fall också kompletteras med en anmälan till advokatsamfundet.

För egen del hoppas jag att han gör det, för sin egen såväl som för andra misstänkta som den korrupta advokaten riskerar ställa till det för.
Citera
2024-02-04, 01:00
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Varför tror du på en uppenbart full Vikings version som inte kan få utlösning efter 2 timmars juckande?

Vet du varför den unga kvinnan överhuvudtaget bjöd in en full kurskamrat mitt i natten iförd nattlinne och trosor? Varför tror du på henne förresten?

Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Har du någonsin trott på en kvinnas version?

Har du någonsin trott på en mans version?
Citera
2024-02-04, 05:24
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
"Nej" hade räckt.

Vore det så väl hade inte denna tråd behövt existera…

Citat:
En kurator eller vårdpersonal kan inte avgöra sånt.

Så människor i vars yrkesroll det ingår att hantera och bearbeta trauma är inte kapabla att bedöma trauma? Är det ditt argument?

Citat:
Dessutom var även hennes vänners vittnesmål centrala i domen. Är de också experter?
Vännernas vittnesmål är naturligtvis relevanta för om och hur BO:s mående och beteende avvek från det normala.

Citat:
Och säg mig då, hur kan hennes reaktion efteråt vara nån indikator på våldtäkt när det hade varit en indikator oberoende av hur hon betedde sig?
Det finns naturligtvis vissa beteenden som är vanligare efter just våldtäkt än andra, men det väsentliga är kraftiga avvikelser från normalt beteende och sinnesstämning.

Citat:
Handlingar? Det var väl inte kingen hon bjöd in mitt i natten, va? Och det var F som hon dumpade? Clown
Det var inte GM hon var tillsammans med och sedan dumpade, det var F. Det var inte GM hon ville hålla kontakten med och diskutera relationen trots dennes önskan om att få vara ifred, det var F.
Det var inte GM hon var på dejt/kompishäng med, det var K. Det var inte GM som en av hennes närmsta vänner tog för givet att hon bjudit hem, det var K.
GM är snubben som låtsades behöva sovplats och sedan utnyttjade gästfriheten till att ta det han ville ha. GM är snubben hon drog inför domstol till priset av hela hennes liv.
Citera
2024-02-04, 05:30
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Tack för att du bekräftar det jag skriver, nämligen att du ljuger om att det förekommit något tvång.
Vilka ord skulle du själv använda för att beskriva den situation där GM upprepande tvingar på BO sina händer trots att hon avvisar varje sådan kränkning av sin fysiska integritet?
Citera
2024-02-04, 05:39
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Vi vänder på det. Låt säga att någon på ett sätt motsvarande ovanstående vill få mig att sälja droger, misshandla någon eller något annat brott med liknande straffskala som våldtäkt.
Tror du då det skulle fria mig om jag uppgav att "Det blir en känsla av hopplöshet och oavsett vad jag gör kommer det inte hjälpa.”?
Spontant skulle jag gissa att i de flesta fall kommer det inte göra det. En jurist kan säkert ge ett bättre svar. Hur tänker du att det knyter an till aktuellt fall?
Citera
2024-02-04, 05:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Så människor i vars yrkesroll det ingår att hantera och bearbeta trauma är inte kapabla att bedöma trauma? Är det ditt argument?

Mer eller mindre. Om du tror att det sker en ifrågasättande granskning av MÄ:s beteende från vårdpersonal och kurator av något som helst värde så är du helt vilse

Citat:
Vännernas vittnesmål är naturligtvis relevanta för om och hur BO:s mående och beteende avvek från det normala.

Där ser man. Säg mig, ponera att det här är en fejkanmälan, hade du förväntat dig att MÄ skulle bete sig helt normalt i motsvarande situation?

Om inte är ju observationen av en avvikelse från normalen helt värdelös....men som du förstår skulle ju såklart även någon som anmäler falskt uppvisa från normalen annorlunda beteende.

Så nu kanske du förstår hur korkat det du skrev var?
Citera
2024-02-04, 06:52
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Ha ha ha! Dråpligt!
Då tror du att du kan applicera ”nödvändigtvis” här, där det de facto är just otydligt.
Att enskilda ordväxlingar och uttryck tarvar en förklaring förtar inte tydligheten i andemeningen.

Citat:
Hårklyveri.
Att skilja bevis från indikator är hårklyveri enligt dig?

Citat:
Det är nämligen inte ens en indikation. Det kan nämligen vara en indikation på att någon falskeligen anmäler någon också, isåfall.
Skärp dig nu.
Människor anmäler i regel inte påhittade brott av det här slaget. Även rent statistiskt så är sannolikheten betydligt lägre att det som anmälts är falskt.

I sig självt betyder det väldigt lite, men som en punkt i en händelsekedja som talar för att brott begåtts får det relevans.

I många andra fall som diskuteras här så brukar en vanlig kommentar vara något i stil med ”varför väntade BO X antal dagar/veckor/månader/år med att anmäla”? Jag noterar med intresse att i detta fall, där BO enligt detta kriterium agerat korrekt, fästs ingen som helst vikt vid detta.

Citat:
Nu var det ju hennes vänners utsagor vi pratade om.
Ja. Som känner henne och vet hur hon brukar må och bete sig och kan se om något avviker från det normala i det avseendet.

Citat:
Polis har väl inte uttalat sig överhuvudtaget om hennes tillstånd?
Tänkte i första hand på det som framgår i förhör.

Citat:
Och kuratorn jar inte fastställt någonting mer än att hon uppvisar vissa tecken som kan tyda på saker. Efter ett enda möte, bör tilläggas…
Även svaga bevis är bevis och inte hörsägen.

Citat:
Vad vantolkar jag?
Du vantolkar ett händelseförlopp när du översätter ”hjälper en nödställd med sovplats, vars tveksamma bakgrund gör henne orolig att hon omedvetet flörtat med, och tar emot honom i sina vanliga nattkläder mitt i natten” till
”Att hon bjuder in en fuckboy som hon vet att hon ”omedvetet” flirtat med och tar emot honom i trosor och nattlinne”.

Citat:
Det är ju du som hittar på en massa som vi inte har kännedom om, och väljer att blint lita på ena partens ord.
Att jag bedömer att det fåtal avvikelser och frågetecken som finns kring BO:s berättelse och handlingar väger lätt gentemot övrig bevisning är inte att ”lita blint på”. Till skillnad från din tilltro till GM.

Citat:
Naturligtvis inte, ditt troll.
Det indikerar(bevisar, rent av) hennes tendens att jonglera flera killar samtidigt. Vilket stöttas av hennes konversation med sin ghettobunny-vän.
Menar du på fullt allvar att det faktum att en tjej ”jonglerar” två killar, t.ex. i skarven mellan ett möjligt avslut av en gammal relation pga. distans och en ny relation som ny student i en ny stad, ökar sannolikheten att det ska in ännu fler killar i mixen? Att om det var tre killar så är det troligare att det ska in en fjärde än att det räcker?

Dessutom motsäger din verklighetsfrämmande invändning inte det jag skrev om sannolikhet.

Citat:
Varför då? Raka motsatsen till det du påstår råder. Som så oerhört ofta annars.
Om du ska hävda att den logiska kedjan inte håller bör du motivera dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in