2024-02-01, 22:47
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
” Du har berättat i tidigare förhör att du försökte dra bort hans händer och även sa nej men att han inte respekterade ditt nej och fortsatte. Beskriv din känsla när han fortsatte och hur du reagerar då?
Det blir en känsla av hopplöshet och oavsett vad jag gör kommer det inte hjälpa.”

Så nu definieras "tvång" som "en känsla av hopplöshet"?

Bitch, please
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-02-01 kl. 23:14.
Citera
2024-02-01, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Ja, vad för tvång undrade jag.

Om jag läser vad ordet betyder för dig:

"Genom våld, makt, hot eller myndighet förmå en person till något"

Så ser jag inte vad det är som skulle ha gjort att C kände sig tvingad till att ha sex med V. Är det argumentet om att har är man och hon är kvinna, så han har makt över henne...? Fan, då sker ju all interaktion mellan könen med tvång, men vad vet jag, det är därför jag frågar dig.

Du är ett Troll helt klart, det du hänvisar till är Hedenhös.

En våldtäkt kan begås genom uppsåt. Med uppsåt menas att gärningspersonen förstår vad han eller hon gör. Det betyder inte att gärningspersonen behöver förstå att det juridiskt sett rör sig om en våldtäkt. Det räcker med att gärningspersonen förstår, eller är likgiltig inför, vad han eller hon gör, det vill säga har sex med en person som inte deltar frivilligt.**

En person har också rätt att när som helst ändra sig även om den till en början medverkat frivilligt. Då upphör den sexuella handlingen att vara frivillig och övergår till att bli ett övergrepp. Även situationer då en person drabbas av en så kallad frysreaktion och inte förmår säga ifrån efter att från början ha visat uttryck för frivillighet omfattas av lagstiftningen.

En våldtäkt behöver inte ha rekvisita misshandel och våld.

MEN

Därtill har BO den våldtagne uppvisat och dokumenterade skador som fyllot, våldtäktsmannen och misshandlaren Viking har utsatts BO den våldtagne för.

Står i Domen!

Läs på lite, om du är läskunnig 🤣
Citera
2024-02-01, 22:51
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Varför utesluta information? Märk väl hur meningen skiftar i betydelse om man inte utesluter information och istället skriver "hon tog emot honom i sin egen säng iförd endast nattlinne och trosor, och sedan hade de sex i två timmar".
Nu pratar vi alltså om klädseln hon öppnade dörren i och inget annat. Att byta ut ”nattlinne och trosor” mot ”sina vanliga nattkläder” utesluter ingen information alls.

Citat:
Åtrå = kåthet, könsdrift, älskogsbegär. Ja, du har antagligen helt rätt i att det var vad hon ville känna. Och hon fick precis som hon ville, i två timmar.

Tragiskt bara att hon inte kunde erkänna sina egna behov och begär och istället anmäler en oskyldig man pga det.
Att vilja bli åtrådd innebär att man vill att andra ska känna ett begär för en, inte att man själv vill uppleva begär eller vill att de ska agera på det. Du har kanske lättare att associera till termer som ’teaser’ eller ’uppmärksamhetshora’.
Citera
2024-02-01, 22:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Det är rätt talande att skribenterna som vill måla upp den åtalade som våldtäktsman ständigt måste förvanska vad det står i FUP och domen och ljuga om hur det hela gick till. Man hade förstås inte behövt ljuga och förvanska om det fanns tydliga bevis och argument för att våldtäkt har begåtts. Finns det någon i tråden som tagit ställning mot den åtalade som inte är skyldig till att upprepade gånger ljuga till MÄ:s favör? Jag tror inte det.

Du skriver inte mycket, men nästan alla dina inlägg har varit klockrena. Annars är ju taktiken från andra sidan att kompensera den bristande analytiska förmågan med KFK-liknande mängder inlägg där samma saker ältas om och om och om igen.

Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Kvinnan i detta fallet har redan själv medgivit att hon gett mannen "klartecken till sex", detta efter att först ha kallat honom fuckboy och hoppat i säng tillsammans med honom, och när han började ta för sig av henne så var hon med på noterna, hon red, sög och knullade honom i två timmar.

Den här tråden påminner mig om en scen i Family Guy, när Peter friar till sin egen son, som lite tveksamt svarar: "I don't know, it seems really weird. I mean, aren't men supposed to marry women?" Varpå Peter förklarar: "No, no no, that's just all of human history except for the last five months."

Man kan givetvis juridiskt omdefiniera vad en våldtäkt är, men det innebär inte att själva begreppet plötsligt skulle få en ny innebörd. Ingen normal människa förstår det inträffade i detta fall som en våldtäkt. Du kan inte - påstått - säga ett kort nej först och sen efter lite påtryckning (utan våld) gå med på vad som helst i två timmar, rida killen som en dalahäst och sen försöka intala folk att en "våldtäkt" ägt rum.

Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jupp, själv blev jag våldtagen av fler män i mellan 12-18 timmar. Jag var off kartan för min man i 18 timmar tills jag hittades i en snödriva av en taxichaufför

Cool story, ho. Har dock absolut 0 relevans för diskussionen som förs här. Men kul dock att du hittat ännu en tråd du ska försöka spamma sönder med ditt ytterligt ointressanta och inskränkta dravel.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Det är en rimlig tolkning att målsäganden bjuder hem den tilltalade mitt i natten och lägger sig med honom i sängen och senare har sex med honom för att hon har ett sexuellt intresse av honom.

Det man ”slår fast” är att det är rimligt och inte vad som faktiskt inträffat. Den tilltalade skall inte frikännas för att han inte bevisligen är skyldig.

Allt detta med att tro mer på killen, att öppna i nattlinne är ett samtycke till sex, att det är fastslaget att hon vill ha sex med honom för att hon bjöd hem henne är halmgubbar.

Målsägandens reaktion bevisar att hon upplever att något är fel, men inte att vissa händelser verkligen ägt rum. Givetvis kan människor reagera på saker de känner utan att de korrelerar till att det man känner är sant. Det förekommer hela tiden. Vår upplevelse av världen är inte den sanna beskrivningen av världen och två människors känslor för en händelse och beskrivning av vad som hänt är ofta inte samstämmiga.

Du har också många bra inlägg, och den fetade poängen ovan är förstås helt central.
Citera
2024-02-01, 23:16
Medlem
Esteban-IIs avatar
[quote=Thyrsos2|Nej, det gör de inte. Din konstlade och malplacerade kanslisvenska blockerar din läsförståelse om du inte begriper att det där ghettofierade aptjattret är allt annat än klarspråk. [/QUOTE]
Form och innehåll är två olika saker. Att kommunikation sker i en… olycklig form betyder inte nödvändigtvis att innehållet inte är tydligt.

Citat:
Menar du, på fullaste allvar, att det är ett bevis på att ett brott har skett när någon gör en polisanmälan…?
Läs en gång till så ser du att jag inte skrev ”bevis” utan ”indikator”.

Citat:
Hörsägen. Helt i målsägarens kontroll.
Hörsägen? Från polis och vårdpersonal i vars yrkesroll sådana bedömningar ingår?

Citat:
Att hon bjuder in en fuckboy som hon vet att hon ”omedvetet” flirtat med och tar emot honom i trosor och nattlinne…?
Kom igen…
Din vantolkning av händelseförloppet väger lätt mot det dokumenterat uttryckta.

Citat:
Ah, två andra killar hindrar intresse av en tredje? Trams.
Två killar som hon har större intresse för indikerar helt klart lägre sannolikhet att engagera sig i den uttryckt mindre intressanta nummer tre.

Citat:
Tvärt om.
Motivera.

Om nu inte ”spegel!” var såväl början som slutet på ditt argument.

Citat:
Du blir fjantigare och fjantigare.
Herrns recension är lika intressant som den är relevant.
Citera
2024-02-01, 23:24
Avslutad
Citat:
Nej. Jag menar att det skulle kunna vara så att BO upprätthöll snapchat-kommunikationen samt skickade en påstått tveksam bild till GM för att hon ville känna sig viktig och åtrådd.

Detta håller jag med om. Däremot fortsättningen:

Citat:
Samtidigt som hon var totalt ointresserad av GM som något mer än en bekräftelsespegel.

Andra i tråden har dock inte alls presenterat det alternativet utan direkt slagit fast att det måste handla om genuint intresse.

Här presenterar du dock dikotomin alldeles för starkt. Ja, hon kan ha flörtat med honom och skickat honom vågade bilder för att hon har ett sexuellt bekräftelsebehov, utan att hon har någon egentlig lust att ligga med honom. Men att säga att hon var "totalt ointresserad" av MGM är för starkt. Det mesta tyder ju på att hon ångrade samlaget nästan innan hon utförde det: varför gör jag det här till mig själv?, eller vad det var hon skrev. Möjligt också att V*king körde hårdare än hon var van vid, och att hon upplevde ångest efteråt på grund av det. Det var ju inte något höjdarsex, det tror jag de flesta här är överens om.

Citat:
Att ha sex på en skoltoalett är så uppenbart olämpligt och avvikande att det snudd på automatiskt bör bedömas som våldtäkt. I synnerhet som parterna inte hade ett förhållande.

Det här var dock ett riktigt korkat uttalande. Inget fel med lite "rajtantajtan" (som Tomaten uttrycker det) på skoltoan. Gick du på en skola för bara pojkar eller nåt?
Citera
2024-02-01, 23:36
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du tycker inte att det är konstigt att polisen i fup ställer en massa frågor kring vad MÄ och Z menar i sin konversation, om den nu är så tydlig?
Inte direkt, nej. Utredare tenderar att ställa en hel del till synes onödiga eller överdrivet noggranna frågor. Vilket väl bevisligen är till nytta eftersom du finner innehållet otydligt?

Citat:
Du kan få samma fråga som jag ställt till andra utan att få svar:

- Kan du nämna ett enda mänskligt beteende som är inkompatibelt med hur ett våldtäktsoffer rimligen kan förväntas sig bete sig efteråt?
Om du vill ha ett kvalificerat svar borde du ställa den till någon professionell i vars yrkesroll sådana bedömningar ingår, såsom t.ex. kurator och annan vårdpersonal som vittnar om just detta i FUP.

Citat:
Fortfarande irrelevant eftersom hennes HANDLINGAR tydligt säger något helt annat.
Jag vet att det är din åsikt att det är irrelevant. Det betyder inte att det är irrelevant. Tvärtom, det faktum att ingen kan ge en rimlig förklaring till BO:s precis före övergreppet dokumenterade ointresse att ha sex med GM antyder att det är allt annat än irrelevant.

Citat:
Att hon kan vara intresserad av flera andra killar samtidigt talar inte direkt emot att hon också var intresserad av V....
Att hon visar (med handlingar, som du värderar högt) större intresse för två andra killar talar inte direkt till hans fördel.
Citera
2024-02-01, 23:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Inte direkt, nej. Utredare tenderar att ställa en hel del till synes onödiga eller överdrivet noggranna frågor. Vilket väl bevisligen är till nytta eftersom du finner innehållet otydligt?

Härligt. Då lämnar jag över den frågan till allmän bedömning kring vilken tolkning som är rimligast.

Citat:
Om du vill ha ett kvalificerat svar borde du ställa den till någon professionell i vars yrkesroll sådana bedömningar ingår, såsom t.ex. kurator och annan vårdpersonal som vittnar om just detta i FUP.

"Nej" hade räckt. En kurator eller vårdpersonal kan inte avgöra sånt. Dessutom var även hennes vänners vittnesmål centrala i domen. Är de också experter?

Och säg mig då, hur kan hennes reaktion efteråt vara nån indikator på våldtäkt när det hade varit en indikator oberoende av hur hon betedde sig?

Citat:
Att hon visar (med handlingar, som du värderar högt) större intresse för två andra killar talar inte direkt till hans fördel.

Handlingar? Det var väl inte kingen hon bjöd in mitt i natten, va? Och det var F som hon dumpade? Clown
Citera
2024-02-01, 23:48
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidlifeMommy
Vad vet DU om vad som har skett, din obehagliga hagga?
Jag utgår från deras versioner i FUP, vad vittnen säger och vilken bedömning Tingsrätten gjort.
Det är inte svårare än så - du kanske borde prova.
Citera
2024-02-02, 01:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
” Du har berättat i tidigare förhör att du försökte dra bort hans händer och även sa nej men att han inte respekterade ditt nej och fortsatte. Beskriv din känsla när han fortsatte och hur du reagerar då?
Det blir en känsla av hopplöshet och oavsett vad jag gör kommer det inte hjälpa.”

Tack för att du bekräftar det jag skriver, nämligen att du ljuger om att det förekommit något tvång.
Citera
2024-02-02, 03:07
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Kan du besvara frågan istället - det är ju den som är kärnan till våldtäkt.
Varför fortsätter du tafsa när hon sagt nej?

När exakt har hon sagt nej? Härrör inte nejet från hennes version?

Den unge mannen har väl inte medgett att hon sa nej?
Citera
2024-02-02, 03:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PR400
det vill säga har sex med en person som inte deltar frivilligt.

Fast nu finns det väl två versioner av händelseförloppet? Varför väljer du att lita på kvinnan? Domstolar kan dessutom dra fel slutsatser från tid till annan. Det finns många exempel på det.

Citat:
En person har också rätt att när som helst ändra sig även om den till en början medverkat frivilligt. Då upphör den sexuella handlingen att vara frivillig och övergår till att bli ett övergrepp..

Du menar alltså att hon till en början har medverkat frivilligt? I vilket skede har hon sen sagt nej helt plötsligt ?

Hur vet vi förresten att hennes version är överensstämmande med det verkliga händelseförloppet?

Du kommer säkert att hänvisa till domen från TR men som jag påpekade tidigare så kan faktiskt domstolar ibland dra fel slutsatser.

Citat:
Därtill har BO den våldtagne uppvisat och dokumenterade skador som fyllot, våldtäktsmannen och misshandlaren Viking har utsatts BO den våldtagne för.

Kan inte du berätta vad det var för skador?

Kan inte dessa skador ha uppstått tidigare vid sportaktiviteter tex? Blåmärken tex kan väl i teorin härröra från annat?

Vet du varför den unga kvinnan bjöd hem ett "fyllo" mitt natten iförd nattlinne och trosor? Var hon intresserad av den unge mannen?

Kan hon även ha varit intresserad av att återuppta kontakten med sitt ex? Kan en kvinna vara intresserad av två män samtidigt?

Återkom gärna med svar.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in