2024-01-30, 23:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Stöld. Brist på samtycke?
Olaga hot. Brist på samtycke?
Våldtäkt. Brist på samtycke?
Mord. Brist på samtycke?

Nej, krav på bevis och rimlighetstvivel etc. är inte samma för alla brott.
Att diskutera just detta blir bara löjeväckande.

Over and out.

Jösses.
Och du tror fortfarande att de flesta brott saknar bevis och det är ord mot ord-situationer….
Citera
2024-01-30, 23:31
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Nej! Jag skiter i bilder, kläder, SMS och allting annat ovidkommande. Det enda jag bryr mig om är om det i slutänden fanns ett samtycke eller inte. Det verkar inte ha funnits och TR verkar inte ha funnit det heller! Kanske HR finner det, vem vet. Over and out.

Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Det kan inte vara så enkelt som att du inte vågar svara?

Du ger dig visst inte så lätt.
Eftersom jag inte bryr mig om dig, dina frågor, bilder etc så har jag inga svar och tänker inte svara på imbecilla inlägg.
Återigen, det viktiga för TR och HR är om det fanns ett juridiskt hållbart samtycke till sexuellt umgänge eller inte. Kan DU svara på det utan att grotta ner dig i urringningar m.m.?
Citera
2024-01-30, 23:37
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Eftersom jag inte bryr mig om dig, dina frågor, bilder etc så har jag inga svar och tänker inte svara på imbecilla inlägg.
Återigen, det viktiga för TR och HR är om det fanns ett juridiskt hållbart samtycke till sexuellt umgänge eller inte. Kan DU svara på det utan att grotta ner dig i urringningar m.m.?

Kvinnan har själv i polisförhör berättat att hon givit mannen uppfattningen att hon ville ha sex, och därefter hängett sig åt att suga av honom, rida honom och knulla på köksbordet, i ett par timmar.

Skulle tro att HR kommer att tycka att det är långt mer än tillräckligt för att fria mannen.
Allt som behövs är att domstolen blir varse hur det faktiskt gick till.
Dvs, mannen behöver en advokat som inte är korrupt. Det är allt.
Citera
2024-01-30, 23:41
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Kvinnan har själv i polisförhör berättat att hon givit mannen uppfattningen att hon ville ha sex, och därefter hängett sig åt att suga av honom, rida honom och knulla på köksbordet, i ett par timmar.

Skulle tro att HR kommer att tycka att det är långt mer än tillräckligt för att fria mannen.
Allt som behövs är att domstolen blir varse hur det faktiskt gick till.
Dvs, mannen behöver en advokat som inte är korrupt. Det är allt.

OK, vi lämnar det till HR.
Citera
2024-01-30, 23:42
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:

Sluta nu. Du är smart nog att förstå att om MÄ sagt att hon aldrig haft något intresse för V så blir det superrelevant att hon skickat urringade bilder till honom eftersom vem som helst förstår vad det betyder. Och än mer relevant blir det att hon förnekar kännedom om det, eftersom bildens existens bekräftats av vittne. Det är ord mot ord i målet så då är det öppen jakt på allt som påverkar trovärdigheten.

Du vet det, jag vet det, ALLA vet det. Kan vi inte bara vara ärliga med varandra?

Citat:

Jag svarar på vad du vill. Något specifikt du tänkte på?
Citera
2024-01-30, 23:45
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Texten ska tolkas ur ett beteendevetenskapligt perspektiv, eftersom människors beteende inte är bokstavligt eller alltid logiskt.
Att du kallar någonting för långsökt gör det inte heller till det, särkilt när det är motsatsen.
BO: Jag är hungrig.
Alla vettiga människor: BO är antagligen hungrig.
Thyrsos2: Texten ska tolkas ur ett beteendevetenskapligt perspektiv, BO är inte alls hungrig.

Citat:
Hennes beteende är det som räknas, inte hennes ord. Annars blir det bara att någon kan dömas till flera års fängelse endast utifrån någons ord i efterhand, vilket alltså är det vi motsätter oss här.
Slutsatsen att domen är korrekt utgår från en samlad bedömning av materialet, inte enskilda punkter.

Hennes beteende är absolut av högsta vikt. En fråga är dock varför du avfärdar BO:s handlingar när de stöder tesen att ett brott har begåtts?
Citera
2024-01-30, 23:48
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men om kvinnan tidigare skickat en urringad bild till mannen och dessutom välkomnar honom i sitt hem (efter inbjudan) iförd nattlinne och trosor mitt i natten så kan väl detta tolkas som ett klartecken till mer intim samvaro?

Nej, den nyligen avkunnade domen i Hovrätten för Västra Sverige avseende våldtäkt på en skoltoalett i Borås gör väldigt klart att inte ens en nakenbild eller att följa med en kille in på en låst toalett får tolkas som klartecken till sex.
Citera
2024-01-30, 23:50
Medlem
Revejs avatar
Känns rimligt att Viking får sitt inne fast 2 år låter kanske aningen hårt med tanke på att de bägge var med på det från början och sett till vad andra våldtäktsmän får. Å andra sidan borde han bromsat istället för att hålla fast henne och det vet han nog mycket väl nu också.

Har bara två funderingar som någon kunnig kanske kan svara på.

Om det nu är så att hon var bland de bästa i Europa inom judo hade hon inte då kunna ha någon chans att ta något grepp eller slita sig loss och springa därifrån.

Förstår att hon var för rädd men hade det rent fysiskt varit möjligt om hon vägde 70 kg vältränade muskler och Viking 100 kg halvtränad? Tänker att det borde vara precis detta judo skulle kunna användas till.

Det andra med Snapchat, är det så i den appen att man skickar foton på sig själv till andra man inte känner så bra och i så fall varför? Eller det är något hon lägger upp på sin sida som alla hennes vänner kan titta på?

För det sistnämnda kan jag bättre förstå att det existerar, kanske någon vill förklara grunderna inom Snapchat?
Citera
2024-01-30, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
BO: Jag är hungrig.
Alla vettiga människor: BO är antagligen hungrig.
Thyrsos2: Texten ska tolkas ur ett beteendevetenskapligt perspektiv, BO är inte alls hungrig.

Trams. De skriver inte i klarspråk i konversationen. Det vet du.

Citat:
Slutsatsen att domen är korrekt utgår från en samlad bedömning av materialet, inte enskilda punkter.

Nej, det gör den inte. Då ser man tydligt att domen är fullständigt rättsvidrig.

Citat:
Hennes beteende är absolut av högsta vikt. En fråga är dock varför du avfärdar BO:s handlingar när de stöder tesen att ett brott har begåtts?

För att det inte stöder den tesen.

Du kan inte bättre än så här va….?
Citera
2024-01-30, 23:57
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Att en kvinna som bjudit in en fuckboy till sitt hem och ner i sin säng som hon frivilligt suger av, är utan tvekan ett klartecken för sex.
Vad har dina fantasier med fallet att göra?
Och nej - att en kvinna suger av dig är inte ett klartecken för penetration.

Citat:
Ja, du hittar på, ljuger och förvränger.

Var påstod jag de ord du lägger i min mun?

Hon ljög för polisen! Glömde du bort att det var det saken gällde? Är du glömsk, eller bara lika lömsk som kvinnar, ljuger, undanhåller och förvränger? Typiskt manshatande kvinnor.
Du verkar lite arg.
Släpp dina incel känslor över att det är förbjudet att våldta och kom in i matchen.
Citera
2024-01-30, 23:58
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Bara om man blint tror på målsägaren och här fullkomligt okunnig i beteendevetenskap.

Lögn.

Just det. Det är ett av dina karaktäristiska argumentationsfel.

Och?
Vi ska alltså börja döma folk rättsvidrigt för att vissa brott är svåra att bevisa?
Det är ju exat det du gör mot kvinnor som blivit våldtagna .. eller mer exakt vi skall inte döma män för att du inte gillar kvinnor.
Citera
2024-01-31, 00:01
Medlem
Esteban-IIs avatar
Citat:
Ja. Hon har ju ändå återkommande ljugit och undanhållit information, vilket är ganska svårförenligt med trovärdighet.
Vad har lögnaktighet och låg trovärdighet med förnuftsvidrigt idiotiska beslut att göra?

Citat:
Hur genuint intresset är, måste väl ändå ses som sekundärt? Det riktigt intressanta är väl ändå att hon ljuger i polisförhör och rätten om sin relation till V? Hade hon istället sagt "jag använde honom bara för att få uppmärksamhet" så hade saken hamnat i annat ljus. Men nu säger hon klart och tydligt i förhör och domstol att hon inte känner till bilden och aldrig haft något intresse för V. Låter väldigt märkligt att kalla en sån person trovärdig. Inte sant?
Sekundärt?

Citat:
Mot bakgrund av att hennes handlingar fram till "våldtäkten" tydligt påvisar att hon är intresserad av V så ska uppenbarligen ingenting hon skriver tolkas som att hon inte var det. Men det där med att handlingar väger tyngre än ord tycks vara ett svårt koncept i vissa kretsar
Bestäm dig.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in