2024-01-31, 00:01
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Att en kvinna som bjudit in en fuckboy till sitt hem och ner i sin säng som hon frivilligt suger av, är utan tvekan ett klartecken för sex.

Det går nog inte att uttrycka det tydligare än så. Det går även att tillägga att hon öppnade dörren till den unge mannen endast iförd nattlinne och trosor.

Allt detta skulle nog de flesta människor tolka som ett klartecken till mer intima aktiviteter.
Citera
2024-01-31, 00:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Kvinnan har själv i polisförhör berättat att hon givit mannen uppfattningen att hon ville ha sex, och därefter hängett sig åt att suga av honom, rida honom och knulla på köksbordet, i ett par timmar.

Skulle tro att HR kommer att tycka att det är långt mer än tillräckligt för att fria mannen.
Allt som behövs är att domstolen blir varse hur det faktiskt gick till.
Dvs, mannen behöver en advokat som inte är korrupt. Det är allt.

Nej, det har hon inte gjort. Du vantolkar det som står i FUP. Läs om, läs rätt.

Och för att du ska förstå, jag får skriva två förövare här, så att det blir jämförbart med tanke på att du är man:

Låt oss se. En fuckboy du känner ytligt är på fest med en polare. De missar bussen hem, du erbjuder dem att sova på ditt golv. De tackar ja. De kommer till dig, men något golv vill de inte sova på. De är stora och starka. Betydligt starkare än dig. Fulla är de. De lägger sig i din säng med kläderna på. Ni pratar. Du släcker lampan och känner deras händer på din kropp. Givetvis säger du "nej" och puttar bort dem. Men de fortsätter. Du försöker igen få bort dem och kniper ihop din ben. De fortsätter. Fulla och kåta.

Och där någonstans inser du "de kommer våldta mig och de är starkare än mig, så de kommer skada mig om jag gör motstånd". Du är chockad och inser att du snart kommer få smaka på dolme du inte vill ha. De är hårdhänta, tar stryptag på dig, lyfter upp dig på ett bord och håller dig hårt i dina höfter så du skriker av smärta, medans de våldför sig på dig. Du gör allt du blir tillsagd att göra. Rädd att de ska göra dig riktigt jävla illa om du inte lyder. Du är som en vante i deras händer.

Våldtäkten tar cirka två timmar. Ingen av dem får utlösning. Ni går och lägger er. De somnar, du har svårt att sova. Tankarna far. Du vill bara överleva natten. Har ingenstans att ta vägen.

På morgonen vill de knulla mer med dig. Du visar tydligt att du inte vill. Denna gången fattar de vinken. Och du får då mod till dig att be dem gå. De går.

Du är helt förstörd. Får ditt en tjejpolare. Du skrattar och försöker skämta bort det, gråter, är inte dig själv. Fler polare kommer dit. De insisterar på att du ska polisanmäla. Du gör det. Och skriver till ditt ex om vad som hänt...

Männen döms för våldtäkten. Finns bevis och stödbevis.

På FB sitter det förnumstiga skribenter och menar på att du nog ville ha lite bögsex alltid. Varför bjöd du annars hem männen? Och öppnade du i bara boxershorts och morgonrock, rena inviten till sex ju! Och nog ville du smaka stock från dessa två! Du sög ju av dem, lät dem ta dig analt osv. i hela två timmar! Men dagen efter skämdes du så för bögsexet att du falskt tillvitade dem för våldtäkt... Synd om dessa stackare som ska dömas till fängelse, fast du ju givetvis ville!

Fundera på detta en stund. Och börja inse att en våldtäkt visst kan ske i två timmar. och att ett offer pga. rädsla för liv och hälsa, visst kan göra saker den inte vill.
Citera
2024-01-31, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är ju exat det du gör mot kvinnor som blivit våldtagna .. eller mer exakt vi skall inte döma män för att du inte gillar kvinnor.

Trams.
Men det är ju ingen skräll att du tycker att kvinnor ska bli trodda, och inte få ifrågasättas, vad de än hävdar.
Det platsar dock inte i en rättsstat.

Du har, som vanligt, ingenting som är det minsta relevant att komma med.
Citera
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revej
Det andra med Snapchat, är det så i den appen att man skickar foton på sig själv till andra man inte känner så bra och i så fall varför? Eller det är något hon lägger upp på sin sida som alla hennes vänner kan titta på?

För det sistnämnda kan jag bättre förstå att det existerar, kanske någon vill förklara grunderna inom Snapchat?

Andra frågan kan jag svara på. Barn och unga använder Snapchat för vardagskommunikation som inte ska sparas. Appen bygger på att man skickar bilder och videos. Den öppnas i kameraläge. Det är mycket vanligt att man skickar bilder till varandra i grupper, typ klasser eller faddergrupper, eller privat. Det finns ingen anonym delning.
Meddelanden i Snapchat raderas automatiskt som standard.
Det finns också en funktion som heter Snapchat Stories och en kartfunktion där man kan se var ens vänner befinner sig just nu.
Yngre personer i min närhet använder Snapchat hela tiden.
Citera
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men om kvinnan tidigare skickat en urringad bild till mannen och dessutom välkomnar honom i sitt hem (efter inbjudan) iförd nattlinne och trosor mitt i natten så kan väl detta tolkas som ett klartecken till mer intim samvaro?
Man kan ångra sej i sista stund utan att behöva bli våldtagen.
Citera
2024-01-31, 00:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary

Och det är ju just det som ifrågasätts här. Märkligt att så många vare sig är läskunniga eller hederliga nog att sätta sig in i vad som diskuteras.

Det är alltså endast målsägaren som påstår att hon sagt nej.
Hon erkänner också att hon gjorde det högst flyktigt och att hon kan ha gett den tilltalade intrycket av att hon ville ha sex med honom.
Citera
2024-01-31, 00:11
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men om kvinnan tidigare skickat en urringad bild till mannen och dessutom välkomnar honom i sitt hem (efter inbjudan) iförd nattlinne och trosor mitt i natten så kan väl detta tolkas som ett klartecken till mer intim samvaro?

Citat:

Hear, hear!
Citera
2024-01-31, 00:24
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Och det är ju just det som ifrågasätts här. Märkligt att så många vare sig är läskunniga eller hederliga nog att sätta sig in i vad som diskuteras.

Det är alltså endast målsägaren som påstår att hon sagt nej.
Hon erkänner också att hon gjorde det högst flyktigt och att hon kan ha gett den tilltalade intrycket av att hon ville ha sex med honom.

a) Så du menar att den tilltalade inte har hört målsägaren säga det? För det är väl bara de två närvarande vid det eventuella yttrandet? Märkligt...
b) Hon kan ha gett den tilltalade intrycket? Är det det samma som samtycke?

Jag är både läskunnig och hederlig och har inget problem med att sätta mig in i vad som diskuteras.
Vad som är märkligt är att så få inte förstår skillnaden mellan samtycke, inviter och intryck. Förhoppningsvis så kan HR så småningom ge alla en fingervisning om vad som är vad. Enligt svensk lag.
Citera
2024-01-31, 00:25
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Aj aj, jag beklagar verkligen. Hoppas du fått hjälp att bearbeta det hela och komma igenom det. Anmälde du? Jag förstår om du inte gjorde det.
Jag har försökt att ta del av den hjälp som erbjöds .. det fungerade inte eftersom psykologerna blev upprörda och arga för det jag gick igenom - jag fick inte känna själv utan blev tvungen att lugna.
Ja, jag anmälde men orkade inte genomföra eftersom själva brottet skedde i Finland - och det var höga chefer inom den sektor jag skulle arbeta inom .. De asen snodde foton på mina barn och skickade bilder från mina barns skola samt blommor och påskhälsningar månader efter det inträffade - det kunde inte klassas som hot enligt svensk polis på den tiden.
Det var en mycket jobbig situation.

Citat:
Nej, du är uppenbarligen inte ensam. Jag gjorde en enkel googling och fick upp flera fall.
Jag vet att jag senare läste om en ung tjej som våldtogs av flera i ett garage - och att de friades. Då mådde jag riktigt skit.

Citat:
Inledningsvis, när hon erbjöd honom sovplats i nödfall när han missat bussen och hon ångrade sig. Så ville hon ju egentligen inte när han svarade "ja". Hon låter som en person med den moralen att har man erbjudit någon något, så står man för sitt ord. Vid inledningen av våldtäkten säger hon ifrån osv. Men inser att han inte hörsammar henne. Vilket gör att hon blir rädd och bara vill gå igenom våldtäkten med så lite skada som möjligt...
Jag förstår henne helt och fullt där.

Citat:
Jag ser fram emot att läsa din analys av FUP!
Jag skall försöka ta mig igenom den imorgon.
Citera
2024-01-31, 00:26
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Förvisso är varje mål unikt och det är vanskligt att överföra resonemangen rakt av mellan målen. Tycker ändå att hovrättens slutsatser om skuld och påföljd i Borås-målet pekar på att den gör liknade bedömningar som Göteborgs tingsrätt. Se nedan de delarna av Borås-domen med mina fetningar.

Det krävs alltså inte att den tilltalade måste ha vetat eller förstått att han hade sex utan samtycke för att fällas till ansvar för uppsåtligt brott, istället för oaktsamhetsbrott. Inte ens om målsägande hånglat med honom, skickat nakenbilder dessförinnan, följt med honom frivilligt in i ett låst utrymme, gett honom oralsex på kommando eller suttit ovanpå honom och styrt hans snopp med handen, såsom i Boråsfallet. (Det var med hänvisning till oralsexet och snoppstyrningen som Borås tingsrätt först valde att frikänna.)

Så utsikterna för V. att vinna hovrättens sympatier för påstådda flörtiga ögonkast, snapchatmeddelanden, urringade selfies och sovplatserbjudanden är nog rätt små.

Jag tror därför inte att hovrätten kommer att frikänna V. utan det mest sannolika enligt min mening är att de fastställer tingsrättens dom.
Jag drar också slutsatsen att påföljden för en våldtäkt av normalgraden med smärre inslag av våld landar strax över minimistraffet 3 år.

Bra sammanfattat. Så ser rättsläget ut. Finns målsägandens berättelse utan motsägelser av typen felaktiga platser och tider och stödbevisning i form av vittnen som berättar att målsäganden varit upprörd och till dem sagt sig blivit våldtagen, så kan den tilltalade anföra vad som helst och målsäganden uppträtt hur som helst, det kommer ändå att bli fällande dom.

Vilket inte är rättssäkert och kommer att leda till oskyldigt dömda i en stadig ström och för dem är det ingen tröst att antalet våldtagna som inte får upprättelse och någon dömd är fler. Killen här kan mycket väl vara en av dem.
Citera
2024-01-31, 00:28
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Nej, den nyligen avkunnade domen i Hovrätten för Västra Sverige avseende våldtäkt på en skoltoalett i Borås gör väldigt klart att inte ens en nakenbild eller att följa med en kille in på en låst toalett får tolkas som klartecken till sex.

Kvinnan i detta fallet har redan själv medgivit att hon gett mannen "klartecken till sex", detta efter att först ha kallat honom fuckboy och hoppat i säng tillsammans med honom, och när han började ta för sig av henne så var hon med på noterna, hon red, sög och knullade honom i två timmar.
Citera
2024-01-31, 00:32
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Trams.
Men det är ju ingen skräll att du tycker att kvinnor ska bli trodda, och inte få ifrågasättas, vad de än hävdar.
Det platsar dock inte i en rättsstat.

Du har, som vanligt, ingenting som är det minsta relevant att komma med.
Det platsar väldigt bra i en rättsstat att kvinnans kropp äger kvinnan rätt till - och ingen annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in