2024-01-30, 21:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Just det, hon medger själv att hon gett honom intrycket att hon ville ha sex. Och sedan hade hon sex med honom. I två timmar. Hon sög och hon red och hon sög och hon red och dom knullade både här och där. Och sedan hoppade dom i säng och sov tilllsammans.

Han får ingen fitta, han ska sova på golvet. Yeah right. Sex var det enda hon hade i huvudet när fuckboy kom på nattligt besök. Det visar hon tydligt i sin kommunikation med Z.

Du vantolkar både FUP och dom. Ge dig.
Citera
2024-01-30, 21:11
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Han har inte kunnat visa på sådan skäl och ingen annan heller.

Aha, det är så alltså, allt du inte vet har inte hänt, som jag trodde. Och dessutom anser du alltså att man är skyldig tills man själv bevisat motsatsen.

Du var verkligen inte mycket att hänga i granen när det kommer till juridik och rättssäkerhet.

Citat:
Vilka fakta ljuger honom som är relevanta för situationen?
Vad är det hon undanhåller utredningen?

Hennes mest uppenbara och allvarliga lögn är att hon ljög för polisen om vad hon gjort på kvällen innan han kom hen till henne. Hon påstod att hon spenderat kvällen med vänner, men i hennes konversation med Z berättar hon att hon har varit på dejt.

Hon verkar vara en riktig mansslukerska, hon hinner knappt göra slut med sin kille innan hon går på dejt, och så fort en tredje kille ringer får han sova över och hon börjar genast snacka fitta och fuckboy.

Hon verkar väldigt sexfixerad.
Citera
2024-01-30, 21:13
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Dumheter.
Det finns givetvis bevis i massor av rättsfall.

Men om du vill jämföra när liknande bevisläge råder, med ord mot ord och endast stödbevisning, så duger det bara till fällande dom i 18% gällande olaga hot, men till 90% gällande våldtäkt.
Det är naturligtvis hårresande och ett tydligt bevis på att det är just rättsvidrigt.

Jag skrev inte ord mot ord i ALLA rättsfall. Försöker du bara vara dum eller?

Att det är olika "utfall" i olika brottsrubriceringar KAN faktiskt bero på att lagarna är skrivna olika.
Citera
2024-01-30, 21:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av realcromm
Men det finns ju ingenting som tyder på att något våld eller hot om våld existerat.
Du kan ju för fan inte jämföra med väpnat rån på en bank. Är du helt retarded??

Han hörsammar inte hennes nej. Han hörsammar inte när hon puttar bort honom. Han hörsammar inte när hon kniper ihop sina ben. En svagare kvinnan inser att den starkare mannen kommer göra vad han vill vare sig hon vill/inte vill. Och ta till våld om han inte får som han vill. Det är ju detta som skrämmer. Mannens våldskapital. Och att mannen genom att inte hörsamma kvinnans protester visar att han är likgiltig inför vad hon vill/inte vill, vilket givetvis ger henne oro/rädsla att han kommer använda detta våldskapital. Han har ju då redan genom att inte hörsamma hennes nej etc. visat att han är benägen att använda sitt våldskapital om han inte får som han vill...

I övrigt finns det en del våld beskrivet när det kommer till målsägandes version. Vilket delvis styrks av Rättsmedicinalverket. När det kommer till blåmärkena på hennes höfter och att dessa kommit till genom grepp från händer vid ett bord.

Målsägande har även rodnad i vaginan samt blodblandade flytningar. Kan ej styrkas att de kom till vid den påstådda våldtäkten. Men kom de till då, så går de ju helt emot Vi*kings version om hur våt hon var...

Strypgrepp finns även beskrivet. Men kan ej styrkas. Dock behöver sådant inte ge några spår.
Citera
Medlem
Citat:
Hennes kontakt med med väninnan innan talar också starkt för hennes version.

Bara om man blint tror på målsägaren och här fullkomligt okunnig i beteendevetenskap.

Citat:
Annars skall antagandet vara att hon planerade både att ha sex och sen sätta dit honom.

Lögn.

Citat:
Det finns ju inget som talar för det.

Just det. Det är ett av dina karaktäristiska argumentationsfel.

Citat:
Edit
Om vi inte skall hamna i Islams sju manliga vittnet för att det skall vara våldtäkt så måste vi inse att de allra flesta våldtäkter bevittnas inte av någon.

Och?
Vi ska alltså börja döma folk rättsvidrigt för att vissa brott är svåra att bevisa?
Citera
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Nja, det finns väl gott om fall där våldtäkter pågått längre än så.
Googla på "våldtogs i flera timmar" så kommer många fall upp.

Fallet som tråden handlar om är inte särskilt unikt i sig.
Jupp, själv blev jag våldtagen av fler män i mellan 12-18 timmar. Jag var off kartan för min man i 18 timmar tills jag hittades i en snödriva av en taxichaufför ... Det finns gott om våldtäkter som pågår länge - och där man agerar för att överleva .. Jag är helt säker på att jag inte är ensam.
Just den här våldtäkten handlade väl inte om just de känslorna - utan mer att hon inte ville vara besvärlig. Det är mer synonymt med tidig utsatthet (i någon form) och att inte kunna hävda sig själv.

Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Som du borde förstå vid det här laget handlar det om en kombination av att målsäganden är aktiv i sexakten, att hon inte har anledning att vara rädd för den tilltalade, bristen på våld, tvång, hot och utsatt tillstånd (utom för den tilltalade som kan vara för berusad för att samtycka till hennes sexuella handlingar), att hon frivilligt bjuder in honom till sitt hem, till sin säng och har ett intimt samtal klädd i nattkläder, vilket leder till sex, som gör att tvivel på att hon blir våldtagen uppkommer.

Därför bör han frikännas, inte för att det är bevisat eller mest troligt att han är oskyldig.
Fast att en kvinna bjuder in dig till sitt hem eller låter dig sova i sin säng är inte klartecken för sex. Du fattar väl det?
Citera
2024-01-30, 21:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
För atg ditt dravel blir ännu mer obegripligt om man inte delar upp det och du envisas med att ljuga, fabulera och säga emot dug själv.

Dina lögner är fortfarande lögner oavsett om man delar upp texten.

Fast det tycker ju inte du.

Av vad att döma?
Du har ju inga som helst bevis för att det du hela tiden påstår är sant.

Nej. Ytterligare en lögn.

Lögn. Det vet du inte.

Lögn. Det vet du inte.

Lögn. Hon har, som du själv envisas med, rätt att ändra sig.

Det som är befängt är att du vägrar tro att det kan hända, när det bevisligen händer.

Botten på ditt dravel var visst inte nådd.

Lögn. Motsatsen råder.

Nej. Det här vet du inte, utan ljuger ihop.

Vill du diskutera topic eller vill du bara upprepa ordet "ljuger"?
Citera
2024-01-30, 21:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Jag skrev inte ord mot ord i ALLA rättsfall.

Påstod jag det?

Citat:
Försöker du bara vara dum eller?

Är du inte läskunnig eller?

Citat:
Att det är olika "utfall" i olika brottsrubriceringar KAN faktiskt bero på att lagarna är skrivna olika.

Så rimlig tvivel gäller inte vissa brott?
Varför gäller inte samma beviskrav när det kommet till våldtäkt som det gör för andra brott?
Citera
2024-01-30, 21:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Stödbevisning i form av målsägandens bevittnade reaktioner talar förstås starkt för att hon talar sanning om sin upplevelse

Här uppstår ju då frågan: Varför?

Det är alltid likadant vid våldtäkt, hur än (och jag menar bokstavligen HUR ÄN) ett påstått våldtäktsoffer beter sig är svaret detsamma: "Man vet aaaaaldrig hur nån reagerar". Och ingen kan säga hur ett fejkat offers beteende skulle skilja sig från ett äktas. I den här tråden har ingen ens försökt svara.

Så det finns egentligen nästan noll objektivitet med den här typen av bevisning.

Så vilket värde har det egentligen?
Citera
2024-01-30, 21:23
Medlem
Citat:
Jupp, själv blev jag våldtagen av fler män i mellan 12-18 timmar. Jag var off kartan för min man i 18 timmar tills jag hittades i en snödriva av en taxichaufför ... Det finns gott om våldtäkter som pågår länge - och där man agerar för att överleva .. Jag är helt säker på att jag inte är ensam.
Just den här våldtäkten handlade väl inte om just de känslorna - utan mer att hon inte ville vara besvärlig. Det är mer synonymt med tidig utsatthet (i någon form) och att inte kunna hävda sig själv.

Aj aj, jag beklagar verkligen. Hoppas du fått hjälp att bearbeta det hela och komma igenom det. Anmälde du? Jag förstår om du inte gjorde det.

Nej, du är uppenbarligen inte ensam. Jag gjorde en enkel googling och fick upp flera fall.

Inledningsvis, när hon erbjöd honom sovplats i nödfall när han missat bussen och hon ångrade sig. Så ville hon ju egentligen inte när han svarade "ja". Hon låter som en person med den moralen att har man erbjudit någon något, så står man för sitt ord. Vid inledningen av våldtäkten säger hon ifrån osv. Men inser att han inte hörsammar henne. Vilket gör att hon blir rädd och bara vill gå igenom våldtäkten med så lite skada som möjligt...

Jag ser fram emot att läsa din analys av FUP!
Citera
2024-01-30, 21:23
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Esteban-II
Jag menar att det skulle kunna vara så att BO upprätthöll snapchat-kommunikationen samt skickade en påstått tveksam bild till GM för att hon ville känna sig viktig och åtrådd. Samtidigt som hon var totalt ointresserad av GM som något mer än en bekräftelsespegel.

Det var kanske därför hon tog emot honom som nattgäst iförd nattlinne och trosor? ☺️

Ingen kvinna skickar väl dessutom en urringad bild till en kurskamrat om hon inte hyser ett visst intresse för honom?
Citera
2024-01-30, 21:26
Medlem
Lawnmoverman2011s avatar
Citat:
Fast att en kvinna bjuder in dig till sitt hem eller låter dig sova i sin säng är inte klartecken för sex. Du fattar väl det?

Men om kvinnan tidigare skickat en urringad bild till mannen och dessutom välkomnar honom i sitt hem (efter inbjudan) iförd nattlinne och trosor mitt i natten så kan väl detta tolkas som ett klartecken till mer intim samvaro?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in