Citat:
Ursprungligen postat av
flashmaner
Ja, har man läst FUP vet man att hon ljuger i förhör. Det framgår i klartext i FUP. Den som har läst mina inlägg vet det också. Men du har tydligen fortfarande varken läst FUP, mina inlägg, eller förstått vad jag skriver. Du blundar för fakta och låtsas att det som framställs i tråden som du inte gillar, bara är på låtsas eller något som någon annan inbillar sig. Men det är du som inbillar dig en massa saker.
Hur var det nu med dina markörer, kan du svara om dem!?
Jag har beskrivit i ett antal inlägg varför jag uppfattar en hel del narcissistiska och även manipulativa/beräknande drag i det jag läser i dom och FUP
- han hade kunnat ta spårvagnen hem, men väljer att messa BO. Inget fel på att vara fyllekåt såklart, men ett klart beräknande beteende. Han vet också på vilka premisser han får komma dit, han ska få sova på golvet, vilket står i mess. Men det struntar han i när han väl kommit dit.
- i förhör beskriver han ett antal rätt ovidkommande detaljer och dessutom skyller ifrån sig varför han inte kan komma trots 1-2 timmars juckande ”hon var för våt”, ”hon rörde sig inte tillräckligt mycket”. Det här med att skylla ifrån sig är en annan markör och han tror nog att han är lite smartare än utredarna och att han ska komma undan med det. Här har du också den grandiosa självbilden. Det här är en kille som är van att prata för sig och har förmodligen ofta kommit undan med det
- i förhören blir han dock vag när han konfronteras med de stora blåmärken som uppstått under akten. Det är uppenbart att han varit rätt full och inte riktigt haft koll, därav menar jag att hans överdrivna detaljbeskrivning i det mesta förutom det med blåmärken avslöjar honom. Han tog alltså i rätt rejält där när han tryckte ner hennes höfter mot bordet. Enligt BO skrek hon till ordentligt under den delen av händelsen
- messet han skickar dagen efteråt menar jag också är tydligt beräknande och manipulativt
Jag tror att Viking verkligen tror att han inte begått ett övergrepp, detta med empati/självinsikt brukar inte vara ovanståendes paradgren om vi säger så. Jag tror också att killen har problem med att respektera gränser och med alkohol. På morgonen när han försöker tvinga sig på henne igen säger hon ju ifrån och det respekterar han då. Det menar jag bekräftar att han inte riktigt hade koll där på natten 5-6 timmar tidigare.
Nåväl, vi kommer förmodligen inte att kunna övertyga varandra. Vi får vänta och se helt enkelt, det lär väl ta 4-5 månader innan hovrättens dom kommer.