2024-01-30, 21:27
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2

Så rimlig tvivel gäller inte vissa brott?
Varför gäller inte samma beviskrav när det kommet till våldtäkt som det gör för andra brott?

Stöld. Brist på samtycke?
Olaga hot. Brist på samtycke?
Våldtäkt. Brist på samtycke?
Mord. Brist på samtycke?

Nej, krav på bevis och rimlighetstvivel etc. är inte samma för alla brott.
Att diskutera just detta blir bara löjeväckande.

Over and out.
Citera
2024-01-30, 21:27
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Aha, det är så alltså, allt du inte vet har inte hänt, som jag trodde. Och dessutom anser du alltså att man är skyldig tills man själv bevisat motsatsen.

Du var verkligen inte mycket att hänga i granen när det kommer till juridik och rättssäkerhet.

Hennes mest uppenbara och allvarliga lögn är att hon ljög för polisen om vad hon gjort på kvällen innan han kom hen till henne. Hon påstod att hon spenderat kvällen med vänner, men i hennes konversation med Z berättar hon att hon har varit på dejt.

Hon verkar vara en riktig mansslukerska, hon hinner knappt göra slut med sin kille innan hon går på dejt, och så fort en tredje kille ringer får han sova över och hon börjar genast snacka fitta och fuckboy.

Hon verkar väldigt sexfixerad.
Hon hade alltså spenderat kvällen med en annan dejt -- hur indikerar det att hon ville ha sex med Viking menar du?
Citera
2024-01-30, 21:39
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lawnmoverman2011
Men om kvinnan tidigare skickat en urringad bild till mannen och dessutom välkomnar honom i sitt hem (efter inbjudan) iförd nattlinne och trosor mitt i natten så kan väl detta tolkas som ett klartecken till mer intim samvaro?
Nej det kan det inte - du måste inhämta samtycke på plats.
Citera
2024-01-30, 21:58
Medlem
RAMMVOGELs avatar
Citat:
Men om kvinnan tidigare skickat en urringad bild till mannen och dessutom välkomnar honom i sitt hem (efter inbjudan) iförd nattlinne och trosor mitt i natten så kan väl detta tolkas som ett klartecken till mer intim samvaro?

I din sjuka kvinnosyn kan ju allt tolkas till både våldtäktsmäns och kvinnomördares fördel.
Citera
2024-01-30, 21:58
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:

Det kan tolkas som ett tecken. Punkt.

För att tolkas som ett klartecken krävs kommunicerat samtycke. Punkt.
Citera
2024-01-30, 22:03
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Fast att en kvinna bjuder in dig till sitt hem eller låter dig sova i sin säng är inte klartecken för sex. Du fattar väl det?

Att en kvinna som bjudit in en fuckboy till sitt hem och ner i sin säng som hon frivilligt suger av, är utan tvekan ett klartecken för sex.
Citera
2024-01-30, 22:06
Medlem
flashmaners avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Hon hade alltså spenderat kvällen med en annan dejt -- hur indikerar det att hon ville ha sex med Viking menar du?

Ja, du hittar på, ljuger och förvränger.

Var påstod jag de ord du lägger i min mun?

Hon ljög för polisen! Glömde du bort att det var det saken gällde? Är du glömsk, eller bara lika lömsk som kvinnar, ljuger, undanhåller och förvränger? Typiskt manshatande kvinnor.
Citera
2024-01-30, 22:11
Medlem
KonungensRiddares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner

Hon ljög för polisen! Glömde du bort att det var det saken gällde? Är du glömsk, eller bara lika lömsk som kvinnar, ljuger, undanhåller och förvränger? Typiskt manshatande kvinnor.

Eller kanske:

HAN ljög för polisen! Glömde du bort att det var det saken gällde? Är du glömsk, eller bara lika lömsk som MÄN, ljuger, undanhåller och förvränger? Typiskt kvinnohatande män.
Citera
2024-01-30, 22:11
Medlem
flashmaners avatar
Vad tänkte tjejen när hon helt frivilligt valde att hoppa i säng tillsammans med den person hon alldeles nyss kallat för fuckboy, som hon precis lika gärna kunde ha lagt på en madrass på golvet? Hur tänkte hon när hon gav honom intrycket att hon ville ha sex?

Hur tänkte hon? Varför har hon inte förklarat det och varför kan ingen av manshatarna i tråden förklara det?

Jag kan förklara det.
Det är enkelt.

Hon är sexfixerad och ville ha de där två timmarnas ritt som hon fick.

På morgonen ville hon inte ha sex, så då gick hon på muggen... ... ...
Citera
2024-01-30, 22:19
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KonungensRiddare
Det kan tolkas som ett tecken.

"Kan"? Vad skulle det annars tolkas som?

Varför tror du förresten hon förnekar kännedom om bilden?
Citera
2024-01-30, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Såklart kan hon säga nej. Men nu är det som så att vi inte vet om hon sa nej eftersom ord står mot ord. Det blir alltså högst relevant att kika på indikationer som kan ge vägledning. Så kan du svara på frågan?

Nej, jag håller inte med om att det är vederlagt att hon haft intresse av att lha sex med honom. Det enda som är säkert där är att han uppfattat ett intresse från hennes sida, vilket är som jag sa irrelevant.
Citera
2024-01-30, 22:26
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bonker
Nej, jag håller inte med om att det är vederlagt att hon haft intresse av att lha sex med honom. Det enda som är säkert där är att han uppfattat ett intresse från hennes sida, vilket är som jag sa irrelevant.

Du svarar inte på min fråga. Här kommer den igen:

Att skicka urringade bilder, prata om sitt förhållandes upphörande, frivilligt bjuda in att sova över mitt i natten efter en fest, välkomna i nattlinne och direkt gå med på dela säng....skulle du gå med på att dessa saker tillsammans åtminstone tydligt indikerar att en kvinna är intresserad?

Det är en väldigt enkel fråga. Ja eller Nej?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in