2024-01-25, 11:09
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Om majoriteten av media ägs av judar är procenten oviktig, du hänger upp dig på 100%, när det är typ 80%. Illa nog, eller hur?

Media bör vara oberoende politiskt och religiöst. Och ska vi ha någon vinkling ska den vara kristen.

Swebbtv kommer att dö om Katti får ställa och styra.

Hänger *jag* upp mig?? Min poäng är, att *Willgert* kanske gör en sådan närmast illvilligt ordmärkande tolkning och tolkar "media är judeägt", som att media har till 100% judiska ägare.
Citera
2024-01-25, 11:23
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pripps3.5
Hon passade bättre i damtidningar där hon startade. Ogillar henne skarpt!

Mycket ledsen över swebbtv’s utveckling, men börjar vänja mig efter alla nedviknngar. SD är ett typexempel.

Jag tycker att om nu tittarna gillar Stenlund och Bern så vad är problemet för swebbtv. Jag gillade Bern och Stenlund förut, men inte idag, men det är mitt problem. Uppenbarligen har swebbtv en nisch med trogna följare och då borde väl kanalen ge tittarna vad de vill ha.
Citera
2024-01-25, 12:56
Avslutad
I Början var SWEBB TV ett spännande program med en massa intressanta gäster, men när de startade SWEBB Tube och gav frikort åt en massa knäppgökar så tappade jag intresset. Därefter tittade jag någon gång kanske var tredje månad, sedan ännu mer sällan. När jag senast gick in för någon/några månader sedan möttes jag av en rabiat Lars Bern som med överlägsen uppsyn satt och berättade att Ryssland är militärt överlägset både USA och NATO på samma gång. Jag skrev om detta på Flashback. Tror inte jag besökt SWEBB TV sedan dess, och ännu mindre kommer jag att besöka dem fortsättningsvis om de nu bara har Matti och Katti kvar, två för mig helt ointressanta personer.

Mitt förslag är att man tänker om hela konceptet. Placera Wilgert i en studio och låt honom föra intressanta samtal med intressanta personer. Rensa bort allt annat.
Citera
2024-01-25, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
När jag senast gick in för någon/några månader sedan möttes jag av en rabiat Lars Bern som med överlägsen uppsyn satt och berättade att Ryssland är militärt överlägset både USA och NATO på samma gång.
Det är snarlikt med Douglas Macgregor. Han är väldigt kunnig och intressant att lyssna på, särskilt som militärhistoriker men det är så mycket önsketänkande i hans analyser av pågående krig att det blir helt värdelöst.

Jag försökte sätta mig in i Ukraina-kriget alldeles i början men upptäckte snart att det inte fanns några trovärdiga källor alls, varesig officiella eller alternativa och då slocknade mitt intresse. Jag lär väl få veta när det tar slut i alla fall.
Citera
2024-01-26, 07:25
Avslutad
Citat:
I Början var SWEBB TV ett spännande program med en massa intressanta gäster, men när de startade SWEBB Tube och gav frikort åt en massa knäppgökar så tappade jag intresset. Därefter tittade jag någon gång kanske var tredje månad, sedan ännu mer sällan. När jag senast gick in för någon/några månader sedan möttes jag av en rabiat Lars Bern som med överlägsen uppsyn satt och berättade att Ryssland är militärt överlägset både USA och NATO på samma gång. Jag skrev om detta på Flashback. Tror inte jag besökt SWEBB TV sedan dess, och ännu mindre kommer jag att besöka dem fortsättningsvis om de nu bara har Matti och Katti kvar, två för mig helt ointressanta personer.

Mitt förslag är att man tänker om hela konceptet. Placera Wilgert i en studio och låt honom föra intressanta samtal med intressanta personer. Rensa bort allt annat.

Jag håller inte med dig om att Bern har fel i sin hållning, att Ryssland är militärt överlägset USA och Nato tillsammans. Tycka vad man vill om Bern, men för mig är Rysslands överlägsenhet en självklarhet. Men det är inte därför jag kommenterar. Jag tycker att ditt förslag, att tänka om Swebbtv:s koncept till att koncentrera det på Wilgert, som för samtal med intressanta personer, är väldigt bra. Det skulle också gynna ekonomin. Bort med M&K och ring Swebbtv. De verkar ändå ha relativt låga tittarsiffror generellt. Wilgerts styrka är hans tittarvänliga utstrålning. Men det förutsätter att gästerna håller en lägstanivå, rent kvalitetsmässigt, och inte fiskas upp från slambotten, som t.ex. Paolo Roberto nyligen.
Citera
2024-01-26, 10:08
Medlem
Swebbtv verkar ha ont om pengar. Först drog de ner på nyhetssändningarna och sedan försvann Stenlund. Det är underhållande att läsa alla konspirationer angående detta. Det var nog ett misstag att de blev "ryssvänliga". Vem vill stödja en kanal med stollar som Bern som sitter och orerar om nazisterna i Kiev och att Ryssland är den största och bästa krigsmakten. Det är rena galenskaperna och sprider ett löjets skimmer över kanalen. Willgert verkar disträ som person och förstår aldrig riktigt vad som händer. Tror att en del av problemet med swebbtv är att det är för mycket gamla affärsmän utan någon större politisk kunskap eller erfarenhet. De flesta verkar inte ens veta hur en demokrati och en riksdag fungerar.
Citera
2024-01-26, 19:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Afrikanos
Swebbtv verkar ha ont om pengar. Först drog de ner på nyhetssändningarna och sedan försvann Stenlund. Det är underhållande att läsa alla konspirationer angående detta. Det var nog ett misstag att de blev "ryssvänliga". Vem vill stödja en kanal med stollar som Bern som sitter och orerar om nazisterna i Kiev och att Ryssland är den största och bästa krigsmakten. Det är rena galenskaperna och sprider ett löjets skimmer över kanalen. Willgert verkar disträ som person och förstår aldrig riktigt vad som händer. Tror att en del av problemet med swebbtv är att det är för mycket gamla affärsmän utan någon större politisk kunskap eller erfarenhet. De flesta verkar inte ens veta hur en demokrati och en riksdag fungerar.

Det brukade dock vara intressanta gäster av tung kaliber som kunde sin sak även konstitution och statsvetenskap. Till och med intervjun med den numera notoriske Christer Bigander var jävligt vass.

Håller kanalen på att dö ut? Synd, de va bra en gång i tiden och de överlevde att bli utkastade ifrån Youtube utan några som helst problem.

Att man vill inta en annan inställning än mainstream gällande Ryssland-Ukraina kan jag köpa, det är lite meningen med alternativmedia att just erbjuda alternativa förklaringar och analyser, men SwebbTV tar ryssdyrkandet lite väl långt, det blir bara löjligt.

Att på fullt allvar tro att ryska militärmakten är överlägsen NATO är ju helt befängt och är ett så pass absurt påstående att det får mig att ifrågasätta hela kanalens trovärdighet.
Citera
2024-01-26, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Brawndo
Det brukade dock vara intressanta gäster av tung kaliber som kunde sin sak även konstitution och statsvetenskap. Till och med intervjun med den numera notoriske Christer Bigander var jävligt vass.

Håller kanalen på att dö ut? Synd, de va bra en gång i tiden och de överlevde att bli utkastade ifrån Youtube utan några som helst problem.

Att man vill inta en annan inställning än mainstream gällande Ryssland-Ukraina kan jag köpa, det är lite meningen med alternativmedia att just erbjuda alternativa förklaringar och analyser, men SwebbTV tar ryssdyrkandet lite väl långt, det blir bara löjligt.

Att på fullt allvar tro att ryska militärmakten är överlägsen NATO är ju helt befängt och är ett så pass absurt påstående att det får mig att ifrågasätta hela kanalens trovärdighet.
Ja det är väl iof sig bara Bern som kommit med denna stolliga åsikt, men det blir ju konstigt när Willgert sitter helt tyst och hummar med. Det är väl ganska uppenbart att varken Ukraina eller Ryssland kommer någon vart i kriget för tillfället och att en fredsuppgörelse måste till. Men den stora frågan är ju om Putin eller Zelensky överhuvudtaget är intresserade.

Jag har bara kollat på swebbtv något år eller så men jag tycker om kanalen. Tror dock ryssvurmandet blir för mycket för gemene man. Jag kan skratta och häpnas över Berns raljerande men det blir ett problem för kanalens trovärdighet i andra frågor. Någon insyn i ekonomin har jag inte. Jag bara refererar till vad Willgert har sagt. Hoppas de fortsätter. De tar upp saker ingen annan tar upp.
Citera
2024-01-26, 22:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Du är inte ensam.
Att försöka göra ” tyckande o fnuttifierande TV” är ett döende format.
Citera
2024-01-27, 09:48
Medlem
DroidBishops avatar
Mycket tråkigt med Stenlund. Han hade överlägset bäst analyser. Varför kunde man inte göra sig av med Matti? Han passar inte i deras djupdykande format. Inte Katti heller. Dom två passar mer i tv4 format för normies.
Citera
2024-01-27, 15:11
Medlem
Toolmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Mycket tråkigt med Stenlund. Han hade överlägset bäst analyser. Varför kunde man inte göra sig av med Matti? Han passar inte i deras djupdykande format. Inte Katti heller. Dom två passar mer i tv4 format för normies.

Helt enig. Stenlund var den enda intellektuella. Katti och Matti är mer passande för en tv-soffa.
Givetvis har Stenlund fått sparken annars skulle han fått tid att avsluta sig själv. Ekonomin är rent ljug. Swebbtv går samma väg som Samnytt, hetsa mot muslimer och hylla Israel.
Precis som när Tucker Carlson tog upp alltför obehagliga sanningar så kommer uppägningen som ett brev på posten. Vilket egentligen bara bekräftar konspirationen.
Citera
2024-01-27, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tarningen
Sovjet och Nazityskland slöt i augusti 1939 ett avtal där de delade Polen mellan sig. Hitler var så pass korkad att han trodde att västmakterna då liksom skulle bli "tvungna" att även förklara Sovjetunion krig varför de skulle avstå. I själva verket reflekterade få då, och nästan ingen idag, över denna motsägelsefullhet. OCH VAD DEN KAN HA BEROTT PÅ. Eller på varför västmakterna inte förklarade krig mot Sovjet år 1939 när Sovjet anföll Finland.

Det sistnämnda kan ha berott på att Stalin till skillnad från dina idoler Hitler och Putin inte var fascist och redan i mars 1940 hade lyckats förhandla fram ett fördelaktigt fredsavtal med Finland. Som judetomte kan du förstås argumentera att rymdlaserjudarna borde ha varit lika generösa mot den finska regeringen som dagens rymdlaserjudar är visavi Zelensky, men frågan är om det hade varit logistiskt möjligt utan att provocera ett större krig i Östersjöområdet där även Sverige hade blivit indraget och riskerat att bli uppdelat i ett sovjetkontrollerat Nordsverige och ett tyskkontrollerat Sydsverige.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in