2023-12-24, 13:52
Medlem
anisotropiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
Tittade på senaste avsnittet med Lars Bern. När Bern pratar om kriget i Ukraina i början av avsnittet slänger han ur sig att Ryssland är mycket starkare än USA och NATO tillsammans. Men varför i helvete pågår det isf ett krig, då borde väl Ryssland med lätthet ha tagit Ukraina för längesedan?

Jag stängde av där och då.

Att Ryssland förmodligen kommer att vinna kriget och att Ukraina förmodligen kommer att delas är en annan sak.
Hur jävla dum är du egentligen? Har du hört talas om att blöda ut fienden? Inte? Föga förvånande med din tvåsiffriga IQ, men försöka tänka över följande: Du tror USA besitter en överlägsen militärmakt va? Varför har de inte bara invaderat Ryssland, borde väl inte vara några problem va?

Citera
2023-12-24, 14:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av anisotropik
Hur jävla dum är du egentligen? Har du hört talas om att blöda ut fienden? Inte? Föga förvånande med din tvåsiffriga IQ, men försöka tänka över följande: Du tror USA besitter en överlägsen militärmakt va? Varför har de inte bara invaderat Ryssland, borde väl inte vara några problem va?

Skrev jag inte att Ryssland kommer att vinna kriget?

Att ta Ukraina är inte jämförbart med att ta USA.

Det är inte Ryssland som omringat USA med militärbaser, det är tvärtom, är det pga att Ryssland är överlägsna menar du? Lars Bern var dock ännu värre, som menade att Ryssland är mycket starkare än både USA och NATO på samma gång.
Senast redigerad av Sinestro 2023-12-24 kl. 14:36.
Citera
2023-12-24, 15:21
Medlem
anisotropiks avatar
Citat:
Skrev jag inte att Ryssland kommer att vinna kriget?

Att ta Ukraina är inte jämförbart med att ta USA.

Det är inte Ryssland som omringat USA med militärbaser, det är tvärtom, är det pga att Ryssland är överlägsna menar du? Lars Bern var dock ännu värre, som menade att Ryssland är mycket starkare än både USA och NATO på samma gång.
Jodå, visst gjorde du det, vilket bara gör din idioti ännu mer uppenbar.

USA, dvs dess judiska överhet, har genom subversion på ytan tagit över större delen av världen sedan andra världskriget, vilket nu är på god väg att falla samman. Pisslandet "Förenta Staterna" håller på att kollapsa, och deras motståndare skrattar medan de förser judesvinen tillräckligt med rep för att hänga sig själva.

Om du räknar i konkreta råvaruresurser, militärteknik och användbar tillverkningsindustri så råder det ingen som helst tvekan att Lars Berns uttalande stämmer, du lider av svåra vanföreställningar om du tror annorlunda. Omvärlden har sedan flera år genomskådat teatern, skrämselpropagandan och försöken till desperata mutor. Det går ej att vända skeppet nu.

Självklart är det en helt annan sak att ta Ukraina än att ta USA, att du ens skriver på det sättet visar ju med all önskvärd tydlighet att du ej förstår varför jag skrev som jag gjorde. Varför vinner Ryssland detta proxykrig då tänker du? Borde väl inte vara något som helst problem för stora starka USA tillsammans med NATO att ge ryssen på truten i ett skitland som detta, eller?
Senast redigerad av anisotropik 2023-12-24 kl. 15:52.
Citera
2023-12-24, 16:01
Avslutad
Citat:
Jodå, visst gjorde du det, vilket bara gör din idioti ännu mer uppenbar.

USA, dess judiska överhet, har genom subversion på ytan tagit över större delen av omvärlden, vilket nu är på god väg att falla samman. Pisslandet "Förenta Staterna" håller på att kollapsa, och deras motståndare skrattar medan de förser judesvinen tillräckligt med rep för att hänga sig själva.

Om du räknar i konkreta råvaruresurser och användbar tillverkningsindustri så råder det ingen som helst tvekan att Lars Berns uttalande stämmer, du lider av svåra vanföreställningar om du tror annorlunda. Omvärlden har sedan flera år skärskådat teatern, skrämselpropagandan och försöken till desperata mutor. Det går ej att vända skeppet nu.

Det finns diskussioner om detta i PU, varsågod och bygg upp ditt case där med fakta och pålitliga källhänvisningar - dvs inte Lars Bern - så får vi se hur mycket du har att bjuda på. Tills dess så anmäler jag en avvikande åsikt.

Jag noterar avslutningsvis: Sverige, Finland, Danmark, Norge bjuder in USA att etablera militärbaser på sitt territorium. De har helt missat Lars Berns sanningar. Men visst har omvärlden genomskådat USA, och den ryska rubeln (i skrivande stund värd 0,11 SEK) är snart ny världsvaluta får man förmoda.
Citera
2023-12-24, 16:12
Medlem
anisotropiks avatar
Citat:
Det finns diskussioner om detta i PU, varsågod och bygg upp ditt case där med fakta och pålitliga källhänvisningar - dvs inte Lars Bern - så får vi se hur mycket du har att bjuda på. Tills dess så anmäler jag en avvikande åsikt.

Jag noterar avslutningsvis: Sverige, Finland, Danmark, Norge bjuder in USA att etablera militärbaser på sitt territorium. De har helt missat Lars Berns sanningar. Men visst har omvärlden genomskådat USA, och den ryska rubeln (i skrivande stund värd 0,11 SEK) är snart ny världsvaluta får man förmoda.
Lars Bern betyder ingenting i sammanhanget, och jag kunde knappast bry mig mindre om vad stackars svenskar blivit marinerade i för amerikansk överlägsenhetspropaganda egentligen.

Vad självdestruktiva vasallstater som de så kallade nordiska länderna anbelangar så är det bara pinsamt att du tror att de har något som helst självbestämmande, judarna har sedan länge velat skadeskjuta dessa till oigenkännlighet genom förminskad nativitet samt massimport av improduktivt skräpfolk, vilket lyckats tack vare en extrem naivitet och hyperindividualism hos urbefolkningen. Pinsamt värre. Kan dessa användas som kanonmat så är det enligt ovan nämnda parasiter bara positivt..

Du tror fortfarande valutakurser står för något meningsfullt? Skämskudde.
Senast redigerad av anisotropik 2023-12-24 kl. 16:25.
Citera
2023-12-24, 16:54
Avslutad
Citat:
Lars Bern betyder ingenting i sammanhanget, och jag kunde knappast bry mig mindre om vad stackars svenskar blivit marinerade i för amerikansk överlägsenhetspropaganda egentligen.

Vad självdestruktiva vasallstater som de så kallade nordiska länderna anbelangar så är det bara pinsamt att du tror att de har något som helst självbestämmande, judarna har sedan länge velat skadeskjuta dessa till oigenkännlighet genom förminskad nativitet samt massimport av improduktivt skräpfolk, vilket lyckats tack vare en extrem naivitet och hyperindividualism hos urbefolkningen. Pinsamt värre. Kan dessa användas som kanonmat så är det enligt ovan nämnda parasiter bara positivt..

Du tror fortfarande valutakurser står för något meningsfullt? Skämskudde.

Du beskriver ett överlägset herrefolk och dess tjänare. Det ligger mycket i detta. Men det är inget som SWEBB TV kommer att kunna förändra (ett endaste dugg).

Apropå att omvärlden vaknat upp och USA är på väg ner så kan det stämma, jag är inte helt övertygad och det spelar inte heller någon större roll. Det internationella systemet styrs av samma herrefolk som styr USA. När de gav order om mask på (under "pandemin") så följde även Ryssland och Kina detta direktiv.

De jag kallar herrefolk är inte en etnicitet även om det finns mycket judar bland dessa. Bill Gates och Rockefeller är t ex inte judar.

Oavsett så är SWEBB TV ute och cyklar, och det tycks du ju hålla med om.

Edit: Du tycks iaf hålla med om att de (SWEBB TV) inte spelar någon roll.
Senast redigerad av Sinestro 2023-12-24 kl. 17:01.
Citera
2023-12-30, 09:02
Medlem
Barry-The-Phantoms avatar
Citat:
Tittade på senaste avsnittet med Lars Bern. När Bern pratar om kriget i Ukraina i början av avsnittet slänger han ur sig att Ryssland är mycket starkare än USA och NATO tillsammans. Men varför i helvete pågår det isf ett krig, då borde väl Ryssland med lätthet ha tagit Ukraina för längesedan?

Jag stängde av där och då.

Att Ryssland förmodligen kommer att vinna kriget och att Ukraina förmodligen kommer att delas är en annan sak.

Lars Bern är ett stort skämt när det kommer till många ämnen han uttalar sig tvärsäkert om. T ex kriget i Ukraina där han med sedvanlig självsäkerhet flera gånger förklarat att Ryssland redan vunnit och att Ukrainas luftförsvar är helt utslaget. Stig Berglund är en annan av Swebbtvs "experter" som också har haft käpprätt fel i sina gissningar.

Vid ett tillfälle vill Mikael Willgert bemöta anklagelserna om att de skulle vara ryssvänliga och bjöd in den ökände konspirationsteoretikern, Jüri Lina att uttala sig om Ryssland. Tror inte det blev ett enda vettigt ord sagt in den intervjun. Fanns det verkligen ingen annan än Jüri Lina Willgert hade kunnat bjuda in? Swebbtv har ju tidigare haft flera interjuver med Bo Theutenberg. En erkänt kunnig och vettig person som definitivt inte är ryssvänlig.
Citera
2023-12-30, 10:58
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
De jag kallar herrefolk är inte en etnicitet även om det finns mycket judar bland dessa. Bill Gates och Rockefeller är t ex inte judar.

Skulle nog kalla dem för en slags etnicitet som saknar lojalitet med den nation man bor i. Det är den egna gemenskapen som räknas.
Citera
2023-12-30, 12:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av TheLucky
Skulle nog kalla dem för en slags etnicitet som saknar lojalitet med den nation man bor i. Det är den egna gemenskapen som räknas.

Tror det är något för svartvitt. Willgert har flera ggr varit inne på att mycket av politiken som kommer från WEF, etc, är bra saker, om man zoomar ut och ser till hela mänsklighetens och planetens bästa. Men visst de står sig nog själv närmast, liksom all aristokrati/elit alltid gjort. Och att de inom ramen för detta är beredda att göra bondeoffer är också alldeles uppenbart.
Citera
2024-01-01, 00:38
Medlem
BennyBernadottes avatar
Swebbtv är ett flaggskepp som inte räds sanningen, samtidigt som man släpper fram olika syn på "sanningen". Ex ifråga om Israel så finns flera, helt olika syn på landet och dess politik representerade.

En kanal värd att stöttas!!!
Citera
2024-01-01, 01:03
Medlem
Saxade nedanstående från Zerohedge. Det här är kanske något som Magnus Stenlund skulle kunna titta på. Nationalekonomen Micael Hamberg, författare till "Krasch Boom Bang!", som ibland brukar intervjuas på SwebbTV, skulle kanske också kunna kommentera det här.

Catherine Austin Fitts = CAF.

We Are Going To See 'Collisions' All Over The Planet" - Pushback Against Tyranny & Control Will Accelerate In 2024
Tyler Durden's Photo
by Tyler Durden
Sunday, Dec 31, 2023 - 09:30 PM

Via Greg Hunter’s USAWatchdog.com,

https://www.zerohedge.com/geopolitical/we-are-going-see-collisions-all-over-planet-pushback-against-tyranny-control-will

CAF also talks about what she calls “massive collateral fraud.” CAF goes on to say,

“The collateral fraud is enormous, and we have talked about the money (trillions of dollars) that has gone ‘missing’ for years from the federal government.

This is what’s been going on in the United States and around the world for years. You issue debt, you get a whole bunch of money, and then the money disappears...

So, there is an extraordinarily fraudulent system going on around the debt markets.

The reality is if you are going to run a bubble like that, you need very strict control of the collateral.

This is what “The Great Taking” is all about.

Här är länken till filmen "The Great Taking":

https://live.childrenshealthdefense.org/chd-tv/events/the-great-taking-film-premiere/great-taking-film-premiere-event/

Det filmen verkar handla om är alltså att bankerna vid en implosion p g a derivatmarknaden och lån med dåliga säkerheter kan göra bail-ins som på Cypern för några år sedan när man konfiskerade spararnas pengar och liknande.
Citera
2024-01-02, 15:16
Medlem
Karmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Barry-The-Phantom
Lars Bern är ett stort skämt när det kommer till många ämnen han uttalar sig tvärsäkert om. T ex kriget i Ukraina där han med sedvanlig självsäkerhet flera gånger förklarat att Ryssland redan vunnit och att Ukrainas luftförsvar är helt utslaget. Stig Berglund är en annan av Swebbtvs "experter" som också har haft käpprätt fel i sina gissningar.

Vid ett tillfälle vill Mikael Willgert bemöta anklagelserna om att de skulle vara ryssvänliga och bjöd in den ökände konspirationsteoretikern, Jüri Lina att uttala sig om Ryssland. Tror inte det blev ett enda vettigt ord sagt in den intervjun. Fanns det verkligen ingen annan än Jüri Lina Willgert hade kunnat bjuda in? Swebbtv har ju tidigare haft flera interjuver med Bo Theutenberg. En erkänt kunnig och vettig person som definitivt inte är ryssvänlig.
Ett stort skämt är att ta i när det gäller Lars Bern. Han är uppenbart intelligent och har koll på mycket. Bland annat så sa varnade han tidigt för de sk. "gröna investeringarna" och hur det gick med dem på aktiemarknaden vet vi ju nu...

Han är även inne på rätt linje när det gäller klimatet och Ukraina, dock med reservation för vissa överdrifter, men avsevärt mer korrekt än den sk. mainstreammedia i alla fall. Lite mer skeptisk är jag till hans inställning till med-tech och vacciner. Kanske beror på att jag själv inte riktigt kan avgöra vad som är sant och falskt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in