2024-02-16, 20:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vackrahav100
Nu är det så att jag gillar Lars Bern och han kommer med mycket visdom. Men gubben få ta nåt potensmedel för psyket eller nåt.
Det är väl det han gör. Han brukade inte tala om annat än piller piller piller.
Fast han har blivit bättre under senare program. De där C-vitaminerna kanske funkar trots allt. Jag skulle inte ge mig in i medicin, så lite det finns att veta om detta ämne bortom anatomi. Det där med bakterier är extremt jättesvårt, men det är ett annat ämne.

"- Hej doktorn! Jo jag känner mig sjuk och har allehanda difusa problem med det. Jag är så glad att jag äntligen kom till sjukhuset så att jag nu blir frisk!"

"- Well well well. Or not so well. Om du inte har en trasig benbit eller hjärta för mig att reparera rent fysiskt mekaniskt, så vet inte jag hur jag ska kunna hjälpa dig. Har du prövat grotesk överkonsumtion av vitlök, jag har hört att det kan hålla de onda andarna på avstånd ett tag?"

Till Lars Berns försvar så är han kanske orolig för sin hustru, som han har nämnt ett par gånger. Och som sagt nu verkar de ha sex igen och känner sig lyckliga.
Senast redigerad av NewIronCurtain 2024-02-16 kl. 20:19.
Citera
2024-02-16, 22:00
Medlem
Joe Blows avatar
Har Willgert någonsin refererat till någon annan tidskrift än Dagens Industri? Den mannen han går på en väldigt fattig intellektuell diet. Och det märks.
Citera
2024-02-16, 23:07
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe Blow
Har Willgert någonsin refererat till någon annan tidskrift än Dagens Industri? Den mannen han går på en väldigt fattig intellektuell diet. Och det märks.

Han refererar en del till svt också, men vanligaste referensen tycks vara "en tittare som hörde av sig" eller "jag hörde någonstans".
Citera
2024-02-18, 14:24
Medlem
Det som folk främst kommer att sakna med Magnus Stenlunds avhopp från SwebbTV är nog hans synpunkter på SBB och hans relativt tidiga varningar. Däremot vet jag inte om de längre intervjuerna och utläggningarna i övrigt var Stenlunds starka sida. Folk har trots allt begränsat med tid att konsumera media. Pensionärer är kanske undantaget.

Undrar hur Stenlunds tittarkrets idag ser ut (SveaKanal på Rumble)? Är det sådana som pysslar med aktier skulle han kanske kunna satsa på att bli en slags Pewdiepie inom aktiesektorn och titta igenom affärstidningar i stället för spelprogram.

[För övrigt tror jag att det mesta av all mer tidskrävande alternativmedia är rätt döfött utom kanske i utbildningssyfte för politiskt aktiva och speciellt intresserade. Det som behövs - och saknas - är mer något typ en enkel message board för varje kommun, region (och hela landet) som även täcker in vad som står i lokaltidningen och på text-TV. Idag finns inte möjligheten att bojkotta mainstreammedia. Man måste ge folk den möjligheten. Annars spelar det inte så stor roll hur mycket tid och pengar man lägger ner. Så enkelt är det tyvärr.]
Citera
2024-02-23, 22:14
Medlem
Joe Blows avatar
Lars Bern framstår alltmer som en åldrande papegoja. Men varje fredag går pulsen upp då han upprymt får uttrycka att de västerländska militärstyrkorna ligger “in tatters” minst fem gånger på en timme.
Citera
2024-02-23, 22:30
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Lars Bern framstår alltmer som en åldrande papegoja. Men varje fredag går pulsen upp då han upprymt får uttrycka att de västerländska militärstyrkorna ligger “in tatters” minst fem gånger på en timme.

Jag brister ut i högt skratt varje gång (och det händer minst en gång per "omvärldsanalys") Bern, tidigare VD för ÅF (konsultbolag) och Incentive (investmentbolag), pratar om allt som inte har med fysisk produktion att göra som "immateriella tillgångar" utan något som helst värde och som orsaken till att väst har högre BNP än drömlandet Ryssland som på något sätt, enligt Bern, sopar mattan med väst ekonomiskt.
Citera
2024-02-23, 23:36
Medlem
Citat:

Idag sa han ju något nytt. Det ”västvärlden” gör mot Trump (att försöka blocka honom från att kandidera) är värre än det Ryssland gjorde mot Navalny.
Citera
2024-02-25, 16:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar
Idag sa han ju något nytt. Det ”västvärlden” gör mot Trump (att försöka blocka honom från att kandidera) är värre än det Ryssland gjorde mot Navalny.
På sätt och vis är det sant, förutom dödsfallet då.
Navalny har aldrig varit någon särskilt känd politisk aktivist i Ryssland med undantag för Moskva och han har aldrig kunnat utmana Putins parti heller.
I Ryssland är det lätt att blockera vissa partier att delta i parlamentsval om de inte uppfyller vissa "krav" och de kan vara godtyckliga antar jag, så man behöver inte egentligen fängsla någon som företräder ett "olämpligt" parti. Själva systemet sköter den saken.
Det är en myt i vår MSM att Navalny skulle ha haft någon stor politisk betydelse i Ryssland, vi gav honom den rollen tack vare samarbete med NGOs i Väst. Det var just detta samarbete som låg honom i fatet mer än hans specifika åsikter.

När det gäller Trump vet vi alla att han är ett stort hot mot sittande regeringen i USA och de försöker på alla vis de kan hitta olika saker de kan åtala honom för med hopp om att få honom diskrediterad och fängslad. Det är uppenbart för alla amerikaner och därför röstar folk ändå på honom.
Jag tror att han kan riskera att bli likviderad.
Senast redigerad av Pottkusk 2024-02-25 kl. 16:19.
Citera
2024-02-25, 16:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ovrall
Jag brister ut i högt skratt varje gång (och det händer minst en gång per "omvärldsanalys") Bern, tidigare VD för ÅF (konsultbolag) och Incentive (investmentbolag), pratar om allt som inte har med fysisk produktion att göra som "immateriella tillgångar" utan något som helst värde och som orsaken till att väst har högre BNP än drömlandet Ryssland som på något sätt, enligt Bern, sopar mattan med väst ekonomiskt.
Nja Bern kan bli lite väl lyrisk ibland men jag minns programmet från våren 2022 där han påtalade att Västs sanktioner mot Ryssland var dömda att misslyckas eftersom ryssarna har enorma naturtillgångar som hela världen frågar efter osv.
Det har sedermera visat sig att han hade rätt den gamle gubben.

Det är värt att lyssna på honom men man får sålla lite såklart.
Citera
2024-02-26, 09:44
Avslutad
Det är säkert välkänt och kanske genomdiskuterat, men det är slående att Swebbtv:s grundare Sjunnesson inledde sin bana som medlem i kommunistisk ungdom för att därefter fortsätta som medlem i Vänsterpartiet kommunisterna och sedan MS, där han blev partikamrat med fd Bonniers-Katerina. Swebbtv har inte förändrats. "Värdegrunden" har bara blivit tydligare Det går en rak, knallröd tråd från Sjunnessons rötter genom Swebbtv:s utveckling till det faktum att Willgert nu bjuder in ytterligare två företrädare för den judiska sionistlobbyn. Gamle, trötte Berns enda uppgift är att spela oppositionell mot "värdegrunden". Berns kritik mot det judiska Israel och Ukraina är synnerligen ytlig och ofarlig. Om man ska vara elak, verkar den hämtad direkt från amerikansk "grindväktarmedia". Swebbtv håller de indoktrinerade borta från ljuset.
Citera
2024-02-28, 16:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Det är säkert välkänt och kanske genomdiskuterat, men det är slående att Swebbtv:s grundare Sjunnesson inledde sin bana som medlem i kommunistisk ungdom för att därefter fortsätta som medlem i Vänsterpartiet kommunisterna och sedan MS, där han blev partikamrat med fd Bonniers-Katerina. Swebbtv har inte förändrats. "Värdegrunden" har bara blivit tydligare Det går en rak, knallröd tråd från Sjunnessons rötter genom Swebbtv:s utveckling till det faktum att Willgert nu bjuder in ytterligare två företrädare för den judiska sionistlobbyn. Gamle, trötte Berns enda uppgift är att spela oppositionell mot "värdegrunden". Berns kritik mot det judiska Israel och Ukraina är synnerligen ytlig och ofarlig. Om man ska vara elak, verkar den hämtad direkt från amerikansk "grindväktarmedia". Swebbtv håller de indoktrinerade borta från ljuset.

Ah, ser man på. Detta hade jag faktiskt ingen aning om. Ännu en kommunistjävel. Då faller alla bitar genast på plats. Det har alltså aldrig varit meningen att Swebbtv ska vara något seriöst alternativ.

Citat:

"In tättesh" och "boots ånn dö graound" är hans stående troper.
Citera
2024-02-28, 19:01
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
Ah, ser man på. Detta hade jag faktiskt ingen aning om. Ännu en kommunistjävel. Då faller alla bitar genast på plats. Det har alltså aldrig varit meningen att Swebbtv ska vara något seriöst alternativ.

Trams. Jan Sjunneson lämnade alt. uteslöts ur vänsterpartiet i början av 2000-talet.

https://sjunne.com/2016/03/27/intervjuad-om-vansterpartiet-ar-2000/

Citat:
Ursprungligen postat av Agens56
"In tättesh" och "boots ånn dö graound" är hans stående troper.

Jag har aldrig tagit del av Lars Berns funderingar på ngn podd, eftersom Bern har framstått som en svårt rubbad konspirationsteoretiker.

Om jag förstår Lars Bern rätt (baserat på det han formulerat i skrift), så är samtliga (!) sjukdomar, som människan drabbas av, ett resultat av fel kost. Den sedvanliga sjukvården är blott ett avancerat försök av illistig personal att dölja denna komplott mot mänskligheten.

......

Man får göra ett mycket sparsmakat urval från Swebbtv. Den vettigaste rösten har varit intervjuer med Jan Tullberg, men det var nu länge sedan det var ngt inslag med honom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in