Citat:
Men du anser likafullt att jag har fel och ändå får jag förmoda att det är något ont att som jag lägga det här ansvaret på offer för andras våld även om jag uttrycker det bättre och du hade kritiserat dessa användare som är otrevliga även om de uttryckt sig mindre aggressivt.
Vår syn på saken är oförenlig och vi har olika syn på vad det är att göra ont mot andra. Jag tycker det har ett värde att tydliggöra detta. Iofs vill jag tillägga att även om det inte är våldtäkt kan man känna sympati med målsäganden för att hon känner sig tvingad och rikta kritik mot den tilltalade för att han ser till sina egna behov och inte är tillräckligt lyhörd inför andra människor och respekterar deras vilja genom att göra vad han kan för att tillförsäkra sig om att de mår bra. Samtidigt måste man inse att sexualitet för både kvinnor och män har djupt egoistiska syften där man är sig själv närmast och att det måste vara så samtidigt som det innebär närhet och gemenskap. Killen har rätt att vara egoistisk och se till sin egen njutning.
Vår syn på saken är oförenlig och vi har olika syn på vad det är att göra ont mot andra. Jag tycker det har ett värde att tydliggöra detta. Iofs vill jag tillägga att även om det inte är våldtäkt kan man känna sympati med målsäganden för att hon känner sig tvingad och rikta kritik mot den tilltalade för att han ser till sina egna behov och inte är tillräckligt lyhörd inför andra människor och respekterar deras vilja genom att göra vad han kan för att tillförsäkra sig om att de mår bra. Samtidigt måste man inse att sexualitet för både kvinnor och män har djupt egoistiska syften där man är sig själv närmast och att det måste vara så samtidigt som det innebär närhet och gemenskap. Killen har rätt att vara egoistisk och se till sin egen njutning.
Jag kan väl få tycka att du har fel i den här bedömningen utan att jag tycker att du är en ond och dålig människa. Jag uppfattar det som att du mest är frustrerad på den nya samtyckeslagen. Sen sitter ju du heller och vräker ur dig invektiv mot MÄ, kvinnor i allmänhet och andra inläggare.
Det är väl heller inte ovanligt att det kommer in nyreggade användare i olika trådar i denna del av forumet, med uppenbar insyn i olika fall, som blir förskräckt av tonen och utstött av gamla garvade FB:are som verkar vigt sitt liv till att hata, vara rättshaverister som spammar sönder trådar o s v. Det är väl lite synd om det är så.