Citat:
Ursprungligen postat av
IdiotSavant
Vi kanske har olika föreställningar om hur ett våldtäktsoffer beter sig men i min bok är det på intet sätt konstigt att någon stannar kvar hos gärningsmannen efter att ha blivit våldtagen. Det händer ständigt i misshandelsfall, att kvinnor som blivit slagna stannar kvar hos mannen som slog henne snarare än att omedelbart fly hals över huvud.
Fast nu jämför ju du med någon som är djupt nere i en normaliseringsprocess. Så är det ju inte på något vis här. Det där är en riktigt ohederlig jämförelse och ”din bok” handlar nog om någonting helt annat än beteendevetenskap.
Det är, däremot, anmärkningsvärt, att hon lägger sig i sängen och sover med sin påstådda våldtäktsman när hon med största sannolikhet har hjälp rakt utanför dörren i form av andra boende i korridoren.
Citat:
Det övriga som du påstår är svårförklarliga omständigheter är inte ”svårförklarliga omständigheter”. Det är t.ex. full troligt att hon lät sin kompis sova över utan att för den sakens skull ha någon tanke på att samtycka till sex med honom. Minst lika troligt som motsatsen skulle jag säga eftersom det vanligaste är att man trots allt inte ligger med sina vänner. Är det något konkret i berättelsen som du tycker är direkt verklighetsfrämmande?
Det är, givetvis, mycket svårförklarliga omständigheter.
Om du har studerat i vuxen ålder så hade du vetat att det liggs till höger och vänster i dessa miljöer.
Dessutom var de väl inte ”vänner” utan iallafall han hade ju uppfattat att där fanns ett annat intresse. Särskilt efter samtalen om pojkvännen.
Jag har både varit den som erbjudit sovplats och blivit erbjuden sovplats på snarlika vis många gånger och det har alltid varit sex som varit underförstått, och även vad det resulterat i.
Tråkigt för dig att du inte fått uppleva det och därför har en så felaktig uppfattning…