2024-01-22, 08:59
Avslutad
Hej, jag lämnar urinprov hos sjukvården som skickas på analys. Hur ser det ut idag, finns det något bra som inte alls syns på urinprov? Ketamin? Svamp? Något annat?
Citera
2024-01-22, 09:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
Kan konstatera att efter ytterligare ca 70 dagar, alltså totalt ca 159 dagar från sista röktillfället så pinkar jag fortfarande positivt på 20 sticka. Lämnat flera omgångar där det visar från 26ug/nl och till den senaste som konstigt nog steg till rekordnivån 37ug/nl.
Dock är proven negativa för Thc vid analys.

Men 159 dagar, alltså drygt 5 månader och fortfarande positiv på grund av det pisset!

Undra ifall samma gäller för THC-P. D.v.s att det sitter väldigt länge och ger utslag på snabbsticka men vid analys ändå inte visar possitivt för THC? Har Karolinska hunnit börja detektera THC-P sedan klassningen tro?
Citera
2024-01-22, 13:49
Medlem
friendpilleds avatar
Jag rökte en spliff igår och har UP den första februari, vilket betyder att det då kommer att ha gått 11 dagar från mitt senaste röktillfälle. Jag har enbart rökt denna enstaka gång och alltså inte flera dagar i rad under en längre period eller dylikt, utan det har enbart varit en isolerad händelse. Vad tror ni, är det lugnt eller?
Citera
2024-01-22, 17:36
Medlem
Citat:
Kan konstatera att efter ytterligare ca 70 dagar, alltså totalt ca 159 dagar från sista röktillfället så pinkar jag fortfarande positivt på 20 sticka. Lämnat flera omgångar där det visar från 26ug/nl och till den senaste som konstigt nog steg till rekordnivån 37ug/nl.

Men 159 dagar, alltså drygt 5 månader och fortfarande positiv på grund av det pisset!
Hur många kapslar har du rökt av hhc? Vad är din vikt? Jag blev ren från hhc och thc på drygt 4 månader på sticka. Och då hade jag rökt hhc i en månad som du. Vad använder du för sticka? Har även läst att karolinska har börjat testa för hhc från och med den 22 november förra året.
Citera
2024-01-22, 18:27
Medlem
SoSolds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghisani
Hur många kapslar har du rökt av hhc? Vad är din vikt? Jag blev ren från hhc och thc på drygt 4 månader på sticka. Och då hade jag rökt hhc i en månad som du. Vad använder du för sticka? Har även läst att karolinska har börjat testa för hhc från och med den 22 november förra året.
Stämmer bra.

"Cannabis, U-, metoden är uppdaterad
2023-11-22

Fr.o.m. 22 november inkluderas Hexahydrocannabinol (HHC) i metoden för Cannabis (Tetrahydrocannabinol/THC) i urin.

För THC och HHC i urin mäts huvudmetaboliterna THC-syra och HHC-syra. Gränsvärdena är samma för båda (10 µg/L)."

https://www.karolinska.se/for-vardgivare/karolinska-universitetslaboratoriet/klinisk-farmakologi/missbrukslaboratoriet/
Citera
2024-01-22, 19:17
Medlem
eldrattans avatar
Citat:

Det var fan det värsta jag hört. Finns det där skräpet kvar på marknaden eller försvann det med ut i spolvattnet i samband med klassningen?

Citat:
Ursprungligen postat av friendpilled
Jag rökte en spliff igår och har UP den första februari, vilket betyder att det då kommer att ha gått 11 dagar från mitt senaste röktillfälle. Jag har enbart rökt denna enstaka gång och alltså inte flera dagar i rad under en längre period eller dylikt, utan det har enbart varit en isolerad händelse. Vad tror ni, är det lugnt eller?

Ja om det stämmer det du säger så, ja! Drick någon liter vatten innan. Kolsyrat vatten är bra, har märkt att det är lite vätskedrivande. Så släng i dig någon liter sodastreamat vatten innan prov och pissa så många gånger du kan. Se till att pisset är så "färskt" som möjligt. Typ pissa en gång precis innan provet och ta några extra glas vatten utanför provrummet om det finns möjlighet till det.
Citera
2024-01-23, 01:08
Medlem
Vilka stimulanter syns INTE på prov/analys?
Citera
2024-01-23, 19:40
Medlem
fakkuehhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brasnyggman
Vet inte vad ditt prov gäller men skit i det och kröka lite istället för den våndan en upplever efter intag fram till provtagning är inte nådig och jag själv vet i fan om jag tycker det är värt det!

Ouff ja. Håller med dig helt om våndan. Den är iiiinte värd det.
Citera
2024-01-23, 20:13
Medlem
eldrattans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Brexitman
Nån som vet hur länge ett gram rökt över 2,5 dag sitter i urin? Varit ren i månader innan detta

Citat:
Ursprungligen postat av eldrattan
Jag har ett helt identiskt scenario som du. Tänkte kolla med ett 50ng om en vecka (2 veckor passerat) och sedan ett 20ng test om två veckor (3 veckor sedan intag).

Eftersom jag inte har något prov inplanerat känns det inte direkt bråttom för min del, vill bara vara på säkra sidan så därför kör jag några hemtest.

Kan ju svara hur det gick med detta. 50ng passed två veckor senare. 20ng passed tre veckor senare.

Strecken kom direkt och det var första pisset på morgonen. Hade antagligen kunnat passera 20ng redan efter 1½-2 veckor.
Citera
2024-01-24, 07:22
Medlem
Hur är det med dessa:
4C-MAR
3-MMA
2-MEB
5-BR-DMT
HXE
TROPACOCAINE
Ger dom något utslag på sticka eller analys?
Citera
2024-01-24, 12:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kenosabrah
Hej! Två korta frågor här! Vi har slumpmässiga drogprov på jobbet med salivtagning med gul vätska och jag undrar hur det kommer sig att cutoff värdet för saliv är mycket lägre än urin men ändå kortare detektionstid?

Och andra frågan! Tänkte dra en etta ladd nu på nyår och jobbar sen inte förrän den 8nde januari, borde jag vara ren ifall jag mot förmodan skulle bli testad på första dagen tillbaka?

Jag har varit positiv på bensoylecgonin 2-3 veckor efter enstaka näbbar att ladd, och det är just dessa Pro diagnostic proverna. Dom är stygga på opiater, amf o ladd, kan spåras flera veckor medans thc är max 24h
Citera
2024-01-24, 13:03
Medlem
tram123s avatar
Ska lämna urinprov för en anställning på Volvo, tidigare när jag lämnat urinprov har det testats med sticka men nu står det i mailet att jag lämnar urinprov sen tar det ca en vecka tills dom får svaret så det måste skickas in på analys?

Någon som vet om det skickas in på analys och kollas det efter steroider?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in