2024-01-19, 21:21
Medlem
Tack för snabbt svar. Har ingen anning om hur det funkar med testningen då jag aldrig har testat för det, men nu kan jag andas ut,
Citera
2024-01-20, 14:22
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghisani
20 ng/ml. Brukar röka en spliff hash varje kväll ibland 2 när man är ledig. Väger 83kg är 182cm inte mkt kroppsfett inte så musklig heller. Villen cutoff använder på nyansällning drogtest?

Är det något som de informerar om eller? Känns inte som en fråga man droppar heller :-)
Citera
2024-01-20, 14:22
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ghisani
Nån som vet hur långt tid det tar för en att bli ren från thc. Har rökt konstant i 7 år. La ner rökandet för 9 månader sen. Har ett urintest för nyansällning och undrar hur det kommer gå för mig. Har kissat negativt senaste tiden med sticka ng/ml

Vad är det för sticka?
Citera
2024-01-20, 15:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Vad är det för sticka?
Det är Multitest thc med 3 mätvärden – 20, 50 & 200 ng/ml från apotek365. Har ju jobbat I företaget som inhyrd så nu vill dom anställa mig. Har vetat om att dom gör drogtest när man ska bli anställd det drf jag la ner det då jag inte ville förlora jobbet
Citera
2024-01-20, 15:54
Medlem
Ska göra testet hos falck/previa nu på torsdag.
Citera
2024-01-20, 16:53
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av aymjem
Tar inget annat än Kratom och har varit positiv på sticka och negativ på verifieringen. Skitskumt för Buprenorfin har ingen korsreaktion.

Nej det där verkar skumt som fan, mänskligt fel eller något. Bad du dem skicka det på analys så de sett att du inte tagit det? För det måste vara något fel på stickan eller annat om du inte tagit liksom så de bör analyseras så det bekräftas att du ej har det i ditt system.

Har själv varit med om sådant, visade metadon som jag aldrig ens använt, skickades på analys och fick en ursäkt efteråt. Otroligt nog, första gången det hänt att de bett om ursäkt!
Citera
2024-01-20, 16:55
Avslutad
Har sett folk göra trådar om detta av någon anledning, läser väl antagligen inte innan de postar trådar som kommer raderas då denna finns.

Fluetizolam visar positivt på urinprov, ja!
Sett många fråga där har ni svaret. Hur länge vet jag ej, men det blir positivt!

Ämnet är avslutat. Hoppas det hjälper!
Citera
2024-01-20, 16:57
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Tweeked
Någon som vet om 3-me-pvp visar på pissprov? VIKTIGT

Ingen aning tyvärr, köp en sticka och testa hemma?
Citera
2024-01-21, 13:54
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Har nytt konto men dom letade inte efter Kratom då dom la ner utredningen. Har begärt ut alla handlingar så förhoppningsvis får jag en lista på allt dom checkade. Intresserad av att se om dom letade efter Lyrica också!

Okey får du ut din analys då? Vi fick precis fup men de är ju ett åtal så då fanns ju RMVs rapport med. Jag mailade RMV en gång för att få ut min analys men de hänvisade till myndigheten som begärt analysen alltså Polisen. Så ring och begär ut från polisen direkt
Citera
2024-01-21, 13:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skillemandinki
Okey får du ut din analys då? Vi fick precis fup men de är ju ett åtal så då fanns ju RMVs rapport med. Jag mailade RMV en gång för att få ut min analys men de hänvisade till myndigheten som begärt analysen alltså Polisen. Så ring och begär ut från polisen direkt

Skrev diarienummer i deras e-tjänst och bad om alla handlingar i målet. Skrev också specifikt att jag ville ha provsvar så jag hoppas de funkar

Vad checkade dom för dig?
Citera
2024-01-21, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 81032041X6
viktig info/ fakta om HHC och HHC-O

Jag rökte mycket HHC samt en mindre mängd HHC-O under knappt 1 månads tid med sista gång den 7/8.
Eftersom jag visste att jag skulle bli kallad för provtagning (13 markörer) drack jag flera hundra liter vatten efter den sista gången jag rökte. Jag köpte också ett gäng THC tester från olika leverantörer som alla visade positivt och efter 2 månader med konstant testande gav jag upp och tänkte att det helt enkelt måste vara fel.

Den 6/11 alltså drygt 90 dagar efter sista blosset blev jag så kallad till provtagning.

Pang sa det så visade screeningen positivt för
THC 30 ug/l med 4,0 i kreatinin, detta alltså 90 dagar efter sista blosset.
Helt jäkla sjukt då det som max brukar ta 30 dagar om ens det för att bli helt ren.

Men en postiv screening följs alltid upp med en analys för att verifiera screeningen som i detta fallet bestod av 2 delar.

Den första delen benämndes U-Cannabis (verif)
Och den andra delen benämndes U-THC-COOH/Krea kvot (verif)

Båda verifikationerna visade att ingen Thc kunde påvisas, alltså negativt på analys.

Jag drar slutsatsen att HHC syns riktigt länge på sticka men att det inte visar något vid analys!

Edit/ Detta stod i verifikationen så jag antar att det är detta som kontrolleras

”U-Cannabis (verif) innefattar mätning av cannabismetaboliten THC-COOH. Cannabismetabolit (THC-COOH) ej påvisat vid verifiering. Gränsvärde 10 µg/L”

Kan konstatera att efter ytterligare ca 70 dagar, alltså totalt ca 159 dagar från sista röktillfället så pinkar jag fortfarande positivt på 20 sticka. Lämnat flera omgångar där det visar från 26ug/nl och till den senaste som konstigt nog steg till rekordnivån 37ug/nl.
Dock är proven negativa för Thc vid analys.

Men 159 dagar, alltså drygt 5 månader och fortfarande positiv på grund av det pisset!
Citera
2024-01-21, 16:15
Medlem
skillemandinkis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bongx
Skrev diarienummer i deras e-tjänst och bad om alla handlingar i målet. Skrev också specifikt att jag ville ha provsvar så jag hoppas de funkar

Vad checkade dom för dig?

Thc var de denna gång på analys, körde en bil, positiv urinprov och sedan på RMV 0,0005ul/g så i rätten körde jag på ”kompisens vape” då värdena var så pass låga ! Dom faller i veckan som kommer
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in