2024-01-21, 09:43
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Läs och begrunda:

"FL: Han har berättat att han bett dig rida honom och han hade lagt sig på rygg och du
hade hoppat upp på honom. Vad har du för kommentar kring det?
: Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och
jag satt mest still."

Det har inget med det jag skrev att göra. Nice try.
Citera
2024-01-21, 09:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Suck. Du verkar inte ha koll på intervjuteknik och hur det mänskliga minnet fungerar. Du har också ett behov av att sätta andra människor på plats vilket gör att andra måste värja sig mot din översittarattityd.

Att komplettera sin berättelse med ytterligare detaljer som svar på följdfrågor är inte samma sak som att ändra sin historia.
Om man kommer med nya påståenden som motsäger tidigare svar - ja då ändrar man sin historia.
Polisen intervjuar på det här sättet för att försöka skilja effekterna av det mänskliga minnets funktion från lögner och fantasier.

Om MÄ verkligen ville ljuga (och det är inget som talar för det) så hade det varit mycket enklare för henne att som svar på frågan om hon hade ridit V. helt enkelt blåneka. Hon väljer istället att detaljera sin berättelse med upplysningar som i vart fall inte talar till hennes fördel.

Fel. Hon ombads vara så detaljerad som möjligt men undanhöll. V berättade fritt och fick med det. Lustigt det där.
Citera
2024-01-21, 09:46
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ja, du är ohederlig. Jag ville diskutera målsägandes äpplen. Du ville veta mer om mina plommon. Jag berättade om mina plommon och du tolkade det att handla om päron och bananer. Och så kallar du mig eller målsägande för lögnare utifrån dina päron och bananer, fast dina päron och bananer inte har med vare sig målsägandes äpplen eller mina plommon att göra. Det är ohederligt av dig. Och genom detta blir min lust att diskutera med dig väldigt låg.

Du tror inte att den bristande lusten kan bero på att jag krossat dig?
Citera
2024-01-21, 09:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Du tror inte att den bristande lusten kan bero på att jag krossat dig?

Nope, eftersom du inte ens har "krossat mig". Den bristande lusten har att göra med att du blandar ihop målsägandes äpplen med mina plommon och tolkar det som bananer och päron och kallar mig för lögnare, fast det är du som gör felaktiga slutsatser och blandar ihop olika frukter med varandra. Vilket är ohederligt av dig att göra.
Citera
2024-01-21, 09:57
Medlem
Citat:
Och förklaringen är INTE bra. Hon ändrar den i tingsrätten. Först "håller han på höfterna" sen plötsligt i TR "håller han FAST" henne över höfterna. Vilket för övrigt inte ens är möjligt. Testa själv, om du kan få en kvinna att sitta på dig.

Det kan jag säkert. Jag är rätt stark och en kvinna som är svagare än mig och som är rädd att jag ska skada henne, skulle jag säkert kunna få dit jag ville (om jag var så pass störd att jag ville det, vilket jag inte är: "är man stark måste man vara snäll".). Så jag skulle säkert kunna förmå henne med ord (om hon är rädd för att jag ska skada henne) att sätta sig på mig. Och givetvis är det lätt att hålla fast en kvinna över hennes höfter om hon sitter grensle över en.

Och? Minnesbilden ändras för varje gång någon tänker på ett minne. Och hon måste ju redogöra för det hon minns. Minns hon då i polisförhör att han "håller på höfterna" är det ju det hon ska säga. Minns hon vid TR att han "håller fast" henne i höfterna, så är det ju det hon ska säga. I princip är det ju ingen större skillnad på de två uttalandena. Utan det låter mer nu som du rycker och dra efter halmstrån...
Senast redigerad av TomatKungen 2024-01-21 kl. 10:01.
Citera
2024-01-21, 10:02
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nope, eftersom du inte ens har "krossat mig". Den bristande lusten har att göra med att du blandar ihop målsägandes äpplen med mina plommon och tolkar det som bananer och päron och kallar mig för lögnare, fast det är du som gör felaktiga slutsatser och blandar ihop olika frukter med varandra. Vilket är ohederligt av dig att göra.

Du kan prata om frukt hur mycket du vill, du kommer inte ubdan det logiska faktum att DIN tro är inkompatibel med det hon säger i rätten

It's over Anakin, I have the high ground.
Citera
2024-01-21, 10:07
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Och givetvis är det lätt att hålla fast en kvinna över hennes höfter om hon sitter grensle över en.

Nej det är omöjligt. Du får ingen som helst kraft och hon kan använda sina ben. Noll chans. Det är grundläggande kroppsmekanik. Om du så hade spenderat minimalt med tid att testa på grappling så hade du förstått hur dumt det MÄ säger är. Pinsamt.

Citat:
Och? Minnesbilden ändras för varje gång någon tänker på ett minne. Och hon måste ju redogöra för det hon minns. Minns hon då i polisförhör att han "håller på höfterna" är det ju det hon ska säga. Minns hon vid TR att han "håller fast" henne i höfterna, så är det ju det hon ska säga. I princip är det ju ingen större skillnad på de två uttalandena. Utan det låter mer nu som du rycker och dra efter halmstrån...

Så "hålla på" och "hålla fast" är samma sak? Bitch, please
Citera
2024-01-21, 10:25
Medlem
Citat:
Du blandar för fan ihop äpplen, päron, bananer och plommon. Lägg av med det.

Jag ville diskutera målsägandes äpplen. Men du insisterade på att du ville höra om mina plommon. Så jag ger dig det. Och då kommer du och påstår något om päron och bananer som varken är relevant för målsägandes äpplen eller mina plommon. Och sedan påstår du att jag har "blivit förnedrad med byxorna neddragna".

Börja inse att när jag pratar om mina plommon inte är synonymt med målsägandes äpplen. Och att dina bananer och päron inte är synonyma med varken målsägandes äpplen eller med mina plommon.

Om du kan förstå den metaforen. Så kan du också förstå följande:

1. Mina gissningar, gör inte målsägande till en lögnare. Mina gissningar är mina plommon och inte målsägandes äpplen. Förstått?
2. Dina tolkningar av mina gissningar och målsägandes utsagor, gör varken mig eller målsägande till lögnare. Dina tolkningar är dina bananer och päron inte mina plommon eller målsägandes äpplen. Förstått?

Ska du bete dig såhär ohederligt och vilja ha mina gissningar och tolka mina gissningar som att målsägande ljuger, så bör du skämmas. Och jag kommer inte ge dig mina gissningar något mer. Utan bara svara det målsägande själv säger om saker och ting: bara servera dig äpplen, fast du vill plommon som du sedan gör om till bananer och päron i din egen lilla tolkning.

SÅÅ imponerad att du så sakligt orkar bemöta den här inläggaren som sprider invektiv om inläggare och van- och fultolkar inlägg som inte stämmer med hans världsbild. Han verkar närmast besatt. Jag har gett upp, och det blir bara rundgång. Han har t o m spridit lögner om stackars BOs sexliv efter denna tragiska händelse. I natt blev han ägd av en uppenbart kunnig och saklig person gällande lagtexter, då valde han i sin vana trogen att bara skriva ordet trams och även ge sig på denna inläggare med invektiv, och valde sen att säga hejdå när han ändå inser att han är ägd. Kämpa på, du är en mycket uppskattade inläggare.
Citera
2024-01-21, 10:29
Medlem
Citat:
Hon har inte ljugit om det. Hon har bara inte nämnt en av flera sexpositioner.
Och hon ger ju en bra förklaring kring hur det förhöll sig med den positionen:

"FL: Han har berättat att han bett dig rida honom och han hade lagt sig på rygg och du
hade hoppat upp på honom. Vad har du för kommentar kring det?
: Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och
jag satt mest still."

Det kan nämnas också att Viking inte heller minns alla positioner (enligt honom själv), eftersom de höll på så länge. I det sista förhöret säger han att hon satt på honom två gånger.

Jag tror inte det är något krav att en kvinna som anmäler för våldtäkt i detalj ska beskriva alla ställningar de haft. Även om detta verkar vara det centrala för Flashbacks domstol.
Citera
2024-01-21, 10:33
Medlem
Citat:
Du kan prata om frukt hur mycket du vill, du kommer inte ubdan det logiska faktum att DIN tro är inkompatibel med det hon säger i rätten

It's over Anakin, I have the high ground.

Och? Jag ville ju diskutera vad målsägande säger (hennes äpplen). Du ville veta min tolkning av det hon säger (mina plommon). Och sedan gjorde du en tolkning av det hela och verkar tro att hennes äpplen och mina plommon är några slags päron och bananer. Detta är ohederligt av dig.

Hederligt hade varit att fråga vidare kring hennes päron och mina plommon på ett öppet sätt som inbjuder till debatt och där jag hade kunnat få visa den röda tråden i mina tankar (mina plommon) och hur det är kopplat till målsägandes utsaga (hennes äpplen). Men istället ströp du diskussionen med att kalla mig för lögnare, utifrån dina egna tolkningar där du gjorde om målsägandes äpplen och mina plommon till päron och bananer.

Du var för snabb på bollen, så du tror att du har sparkat den i mål, fast det var helt fel mål. Och nu börjar jag tröttna på att spela med dig, eftersom det känns rätt meningslöst att spela med någon som hurrar över att den skjutit mål på fel plan. Det är rent ut sagt ohederligt.
Citera
2024-01-21, 10:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Det kan nämnas också att Viking inte heller minns alla positioner (enligt honom själv), eftersom de höll på så länge. I det sista förhöret säger han att hon satt på honom två gånger.

Jag tror inte det är något krav att en kvinna som anmäler för våldtäkt i detalj ska beskriva alla ställningar de haft. Även om detta verkar vara det centrala för Flashbacks domstol.

Ja, så fungerar minnet. Förändras något varje gång man tänker på ett visst minne. Men det är ju ändå så att målsägandes minnesbilder bör vara mer trovärdiga än Vi*kings, dels eftersom hon var nykter och dels därför att hon upplevde ett trauma. Men givetvis kan även hon missa att nämna detaljer om den två timmar långa våldtäkten.
Citera
2024-01-21, 10:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999

Två gånger, menar du vid olika tillfällen? Är du säker på att du inte missuppfattar?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in