2024-01-21, 08:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Så då omfattas de av mänskligt beteende trots allt? Bra.

Lägg ner ditt empatitrams, det är ett simplistiskt cringe-argument.

Nja, det omfattas av empatistört beteende. Flertalet människor är dock inte empatistörda.
Precis som mord omfattas också av mänskligt beteende. Men flertalet människor är inte mördare.

Och finns inget i vare sig FUP eller dom som tyder på att målsägande skulle vara en empatistörd person.

Och det krävs faktiskt en viss empatistörning för att kunna falskt tillvita någon för ett brott.
Citera
2024-01-21, 08:48
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hon har inte ljugit om det. Hon har bara inte nämnt en av flera sexpositioner.
Och hon ger ju en bra förklaring kring hur det förhöll sig med den positionen:

"FL: Han har berättat att han bett dig rida honom och han hade lagt sig på rygg och du
hade hoppat upp på honom. Vad har du för kommentar kring det?
: Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och
jag satt mest still."

Och förklaringen är INTE bra. Hon ändrar den i tingsrätten. Först "håller han på höfterna" sen plötsligt i TR "håller han FAST" henne över höfterna. Vilket för övrigt inte ens är möjligt. Testa själv, om du kan få en kvinna att sitta på dig.
Citera
2024-01-21, 08:53
Medlem
Citat:
Bla bla bla. Om din tolkning stämmer så måste hon ha ljugit i rätten. PER AUTOMATIK. Och jag har visat varför. Det är inte mitt fel att du var var för dum för att tänka till innan du skrev.

Och nu sitter du här förnedrad med byxoyna neddragna. Så går det när man inte är ärlig

Du blandar för fan ihop äpplen, päron, bananer och plommon. Lägg av med det.

Jag ville diskutera målsägandes äpplen. Men du insisterade på att du ville höra om mina plommon. Så jag ger dig det. Och då kommer du och påstår något om päron och bananer som varken är relevant för målsägandes äpplen eller mina plommon. Och sedan påstår du att jag har "blivit förnedrad med byxorna neddragna".

Börja inse att när jag pratar om mina plommon inte är synonymt med målsägandes äpplen. Och att dina bananer och päron inte är synonyma med varken målsägandes äpplen eller med mina plommon.

Om du kan förstå den metaforen. Så kan du också förstå följande:

1. Mina gissningar, gör inte målsägande till en lögnare. Mina gissningar är mina plommon och inte målsägandes äpplen. Förstått?
2. Dina tolkningar av mina gissningar och målsägandes utsagor, gör varken mig eller målsägande till lögnare. Dina tolkningar är dina bananer och päron inte mina plommon eller målsägandes äpplen. Förstått?

Ska du bete dig såhär ohederligt och vilja ha mina gissningar och tolka mina gissningar som att målsägande ljuger, så bör du skämmas. Och jag kommer inte ge dig mina gissningar något mer. Utan bara svara det målsägande själv säger om saker och ting: bara servera dig äpplen, fast du vill plommon som du sedan gör om till bananer och päron i din egen lilla tolkning.
Citera
2024-01-21, 08:53
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nja, det omfattas av empatistört beteende. Flertalet människor är dock inte empatistörda.
Precis som mord omfattas också av mänskligt beteende. Men flertalet människor är inte mördare.

Och finns inget i vare sig FUP eller dom som tyder på att målsägande skulle vara en empatistörd person.

Och det krävs faktiskt en viss empatistörning för att kunna falskt tillvita någon för ett brott.

Vore inte hennes falska anklagelse ett tecken i sig? Varför måste du ha externa faktorer?

Nyfiken, specifikt vad skulle du behöva se i fup för att anse att hon var empatistörd? Du som upprepar det här om och om igen.
Citera
2024-01-21, 09:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Om du kan förstå den metaforen.

Jag är inte intresserad av dina undanflykter.

Så kan du också förstå följande:

Citat:
1. Mina gissningar, gör inte målsägande till en lögnare. Mina gissningar är mina plommon och inte målsägandes äpplen. Förstått?
2. Dina tolkningar av mina gissningar och målsägandes utsagor, gör varken mig eller målsägande till lögnare. Dina tolkningar är dina bananer och päron inte mina plommon eller målsägandes äpplen. Förstått?

Stopp. Du gav mig vad du tror är anledningarna till MÄ:s uttalanden. Om MÄ säger något helt annat i rätten så MÅSTE du tro att hon ljuger i rätten. Det är grundläggande fucking logik

Citat:
Ska du bete dig såhär ohederligt och vilja ha mina gissningar och tolka mina gissningar som att målsägande ljuger, så bör du skämmas.

Kallar DU mig ohederlig? Bitch, please

Citat:
Och jag kommer inte ge dig mina gissningar något mer.
Citat:
Utan bara svara det målsägande själv säger om saker och ting: bara servera dig äpplen, fast du vill plommon som du sedan gör om till bananer och päron i din egen lilla tolkning.

Vi kan gärna gå på hennes uttalanden, jag kan nämligen visa att hon ljuger då också. Hojta bara till så kör vi den vändan också
Citera
2024-01-21, 09:01
Medlem
Citat:
Läs frågorna igen. Du har INTE svarat. Tvinga mig inte visa varför och avslöja dig som en lögnare igen. Bara svara.

Du kör med ohederliga debattmetoder, så jag vet faktiskt inte om jag vill svara till dig.

I övrigt är jag ingen lögnare. Men du stryper debatten genom att kalla mig det. Det förstår du själv va?

Seså. Ska vi återgå till topic nu, eller?
Citera
2024-01-21, 09:08
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Du kör med ohederliga debattmetoder, så jag vet faktiskt inte om jag vill svara till dig.

I övrigt är jag ingen lögnare. Men du stryper debatten genom att kalla mig det. Det förstår du själv va?

Seså. Ska vi återgå till topic nu, eller?

Ok, du bad om det. Då återkommer jag om en stund (behöver sitta vid datorn då) med ett inlägg som visar att du inte svarat, och att du ljuger om att ha gjort det. Fine.
Citera
2024-01-21, 09:31
Medlem
Citat:
Om man först nämner 4 positioner men sen lägger till en femte så har man förändrat din historia. Är det något med det konceptet som är svårt att först?

Läs och begrunda:

"FL: Han har berättat att han bett dig rida honom och han hade lagt sig på rygg och du
: Som jag sagt innan gjorde jag allt han sa fast jag inte ville det. När jag väl var på honom var det inte att jag red honom utan han höll på mina höfter och penetrerade mig underifrån och
jag satt mest still."
Citera
2024-01-21, 09:34
Medlem
Citat:
Ok, du bad om det. Då återkommer jag om en stund (behöver sitta vid datorn då) med ett inlägg som visar att du inte svarat, och att du ljuger om att ha gjort det. Fine.

Jag anser att jag har svarat och att jag inte kan svara utförligare än vad jag gjort. Men att du inte är nöjd med mitt svar. Du inser väl själv att det inte är samma sak som att "ljuga".
Citera
2024-01-21, 09:35
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Hon har inte ljugit om det. Hon har bara inte nämnt en av flera sexpositioner.
Och hon ger ju en bra förklaring kring hur det förhöll sig med den positionen:

jag satt mest still."

Citat:
Om man först nämner 4 positioner men sen lägger till en femte så har man förändrat din historia. Är det något med det konceptet som är svårt att först?

Suck. Du verkar inte ha koll på intervjuteknik och hur det mänskliga minnet fungerar. Du har också ett behov av att sätta andra människor på plats vilket gör att andra måste värja sig mot din översittarattityd.

Att komplettera sin berättelse med ytterligare detaljer som svar på följdfrågor är inte samma sak som att ändra sin historia.
Om man kommer med nya påståenden som motsäger tidigare svar - ja då ändrar man sin historia.
Polisen intervjuar på det här sättet för att försöka skilja effekterna av det mänskliga minnets funktion från lögner och fantasier.

Om MÄ verkligen ville ljuga (och det är inget som talar för det) så hade det varit mycket enklare för henne att som svar på frågan om hon hade ridit V. helt enkelt blåneka. Hon väljer istället att detaljera sin berättelse med upplysningar som i vart fall inte talar till hennes fördel.
Citera
2024-01-21, 09:37
Medlem
Citat:
Jag är inte intresserad av dina undanflykter.

Så kan du också förstå följande:

Stopp. Du gav mig vad du tror är anledningarna till MÄ:s uttalanden. Om MÄ säger något helt annat i rätten så MÅSTE du tro att hon ljuger i rätten. Det är grundläggande fucking logik

Kallar DU mig ohederlig? Bitch, please

Vi kan gärna gå på hennes uttalanden, jag kan nämligen visa att hon ljuger då också. Hojta bara till så kör vi den vändan också

Ja, du är ohederlig. Jag ville diskutera målsägandes äpplen. Du ville veta mer om mina plommon. Jag berättade om mina plommon och du tolkade det att handla om päron och bananer. Och så kallar du mig eller målsägande för lögnare utifrån dina päron och bananer, fast dina päron och bananer inte har med vare sig målsägandes äpplen eller mina plommon att göra. Det är ohederligt av dig. Och genom detta blir min lust att diskutera med dig väldigt låg.
Citera
2024-01-21, 09:42
Medlem
Citat:
Vore inte hennes falska anklagelse ett tecken i sig? Varför måste du ha externa faktorer?

Nyfiken, specifikt vad skulle du behöva se i fup för att anse att hon var empatistörd? Du som upprepar det här om och om igen.

Varför ska jag berätta mina tankar om det för dig? Du debatterar ohederligt och kallar mig för lögnare och stryper därmed min lust att ge dig beskrivningar av mina tankar och information om min kunskap kring saker och ting.

Så det räcker för mig för nu att skriva: finns inget i vare sig FUP eller dom som tyder på att målsägande skulle vara empatistörd. Och det kärvs empatistörning för att kunna förmå sig att falskt tillvita en annan människa.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in