2024-01-20, 17:06
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vart får du det ifrån att de "brukar göra slut"? Detta har jag varken sett i domen eller i FUP. Hennes dåvarande ex verkar även som att hennes dumpning var väldigt överraskande för honom.

När du skriver om "dåligt samvete" så talar du mot dig själv...
En person som har dåligt samvete gentemot sitt ex för att hon legat med någon annan, skulle aldrig klara av att falskt tillvita någon för våldtäkt. Har man förmåga att känna dåligt samvete, så är man en empatisk och inkännande person. En empatisk och inkännande person kan absolut inte falskt tillvita någon för ett såhär pass allvarligt brott.

Jodå, det finns de bevis som krävs för en fällande dom i denna sortens ärenden. Läs domen, så ser du. Tingsrätten har tydligt pekat på att beviskraven är uppfyllda.

Det antyddes i domen har jag för mig. Att det inte var första gången de gjorde slut eller bråkade. Var några dagar sedan jag läste den. Att killen bodde i Stockholm visste jag eftersom de var lätta att hitta dem på nätet. Mesar hela bunten.

Vi får hoppas att hovrätten gör en annan bedömning än tingsrätten. För jag tror att killen är oskyldig.

Jag ser i övriga kommentarer att du är helt omottaglig för argument. Du är en idiot med stor mun och inga öron. Så jag släpper diskussionen med dig.
Citera
2024-01-20, 17:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Definiera "på fyllan".

Mellan tummen och pekfingret, hur stor är risken och hur stor får risken vara enligt dig?

Och när vi passerat det nålsögat: Om vi tar bort det muntliga, hur föreställer du dig då att man ska visa samtycke då för en ny partner? Är det ens möjligt enligt dig?

Så tingsrättens dom är alltså fel?

Läs FUP hur mycket han druckit och att han själv anser att han har en 3-4 gradig fylla. Då är man bra på lyset. Han kan ju inte ens komma efter två timmars juckande. Vilket starkt tyder på att han är för full.

Spelar ingen roll hur stor risken är. För de som drabbas av oaktsam våldtäkt/våldtäkt och för den som döms för det, är det bara så jädra onödigt och något de tyvärr får bära med sig för resten av sina liv. Så knulla inte på fyllan med nya partners. Bättre att vara nykter och lyhörd. Än full och ouppmärksam. När man ligger med en ny partner för första gången. Finns ju även fler risker med att ligga på fyllan: slarv med p-medel är en också. Eller att ligget ångras dagen efter.
Fylla och bad hör inte ihop (oavsett hur stor/liten risken för drunkning än må vara)
Fylla och sex med ny partner hör heller inte ihop (hur stor/liten än risken för våldtäkt/oaktsam våldtäkt än må vara).

Varför ska det muntliga samtycket med en ny partner på fyllan och villan tas bort? Muntligt samtycke är ju det klaraste och renaste samtycket man kan få och är ens uppmärksamhetsförmåga kraftigt grumlat av fylla och kåtslag, så är det muntliga samtycket A och O. Man kan inte läsa av den andra på samma sätt nämligen... Som om man vore nykter.

Tingsrättens dom är rätt i sak: det är våldtäkt. Men jag anser inte att man verkligen kan utläsa att Vi*king fattade att det rörde sig om en våldtäkt. Jag kan iaf. inte utläsa att man ställt det bortom allt rimligt tvivel att Vi*king har haft uppsåt att våldta målsägande. Men att målsägande inte vill, är tydligt. Och att Vi*king är grovt oaktsam kring att målsägande inte vill, ser jag som tydligt. Han är full. Dagen efter när han är nykter och målsägande inte vill, så är han dock snabb på att fatta vinken. Sammantaget ser jag detta som en oaktsam våldtäkt. Men Hovrätten kanske har en helt annan uppfattning.
Citera
2024-01-20, 17:22
Medlem
Citat:
Trams. Mänskligt beteende är liiiiiite mer komplext än så

Jag skriver inte om mänskligt beteende. Jag skriver om falska tillvitare här. De är givetvis empatistörda. Annars hade de inte kunnat falskt tillvita en annan människa. Att ha "dåligt samvete" är något en empatistörd person inte ens vet vad det är för något...

Så om målsägande har "dåligt samvete" gentemot sitt ex/nuvarande pojkvän. Så visar det på att hon inte är empatistörd. Vilket i sin tur visar på att hon inte är en falsk tillvitare.

Så. Blev det tydligt för dig nu?
Citera
2024-01-20, 17:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Det antyddes i domen har jag för mig. Att det inte var första gången de gjorde slut eller bråkade. Var några dagar sedan jag läste den. Att killen bodde i Stockholm visste jag eftersom de var lätta att hitta dem på nätet. Mesar hela bunten.

Vi får hoppas att hovrätten gör en annan bedömning än tingsrätten. För jag tror att killen är oskyldig.

Jag ser i övriga kommentarer att du är helt omottaglig för argument. Du är en idiot med stor mun och inga öron. Så jag släpper diskussionen med dig.

Jag ser det som tydligt att det rör sig om en oaktsam våldtäkt och inte om våldtäkt. Får se vad Hovrätten säger.
Citera
2024-01-20, 17:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Läs FUP hur mycket han druckit och att han själv anser att han har en 3-4 gradig fylla. Då är man bra på lyset. Han kan ju inte ens komma efter två timmars juckande. Vilket starkt tyder på att han är för full.

Försök hänga med. Jag frågade INTE om Viking. Det var en generell fråga till dig angående hur full man får vara för att få ha sex med ny partner.

Citat:
Spelar ingen roll hur stor risken är.

Är risken noll när man är nykter?

Citat:
Fylla och sex med ny partner hör heller inte ihop (hur stor/liten än risken för våldtäkt/oaktsam våldtäkt än må vara).

Och då måste du ju berätta vad som är "fylla"? Kan du ange en ungefärlig promillegräns? Nånting?

Citat:
Varför ska det muntliga samtycket med en ny partner på fyllan och villan tas bort?

Läs igen. Jag frågade med premissen att de inblandade är tillräckligt nyktra enligt dig. Kunde ifs varit något tydligare.

Hur föreställer du dig då att man ska visa samtycke för en ny partner (då båda är tillräckligt nyktra) om vi tar bort det muntliga? Är det ens möjligt enligt dig?
Citera
2024-01-20, 17:25
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag skriver inte om mänskligt beteende. Jag skriver om falska tillvitare här.

Så de är inte människor menar du?

Citat:
De är givetvis empatistörda. Annars hade de inte kunnat falskt tillvita en annan människa. Att ha "dåligt samvete" är något en empatistörd person inte ens vet vad det är för något...

Så om målsägande har "dåligt samvete" gentemot sitt ex/nuvarande pojkvän. Så visar det på att hon inte är empatistörd. Vilket i sin tur visar på att hon inte är en falsk tillvitare.

Så. Blev det tydligt för dig nu?

Nej, tvärtom.
Citera
2024-01-20, 17:30
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Varian
Jag citerade, hon kallade det "dejt". Av deras konversation att döma så är det mer än kompiskänslor som är inblandade.

Ordet ”dejt” används numera för alla möjliga typer av bokade träffar mellan personer. Inklusive av mig själv.
Träningsdejt, lekdejt mellan barn osv.

Jag får säkert mothugg av ett antal personer som har begränsad erfarenhet av socialt liv IRL och således aldrig behöver boka tid med vänner och bekanta.

Uppdatering: japp, där kom första mothugget som förväntat, från en person som har noll koll på hur unga människor uttrycker sig.
Senast redigerad av HowLongIsNow 2024-01-20 kl. 17:40.
Citera
2024-01-20, 17:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ordet ”dejt” används numera för alla möjliga typer av bokade träffar mellan personer. Inklusive av mig själv.
Träningsdejt, lekdejt mellan barn osv.

Jag får säkert mothugg av ett antal personer som har begränsad erfarenhet av socialt liv IRL och således aldrig behöver boka tid med vänner och bekanta.

Ni har nu nått en sådan nivå av desperation att det inte borde vara möjligt. Nu ska språket helt skrivas om så att ordet "dejt" helt plötsligt betyder ett strikt platonisk umgänge med vänner.
Citera
2024-01-20, 17:39
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:

Han uppger att han druckit 3 shots och 4-6
glas vin. Jag roade mig med att mata in dessa siffror på en alkoholkollsida och landade i att han borde haft mellan 0.5 och 1.0 promille.
Berusad men inte drängfull.
Berusning är inte en förmildrande omständighet i brottmål.

Det gavs två förklaringar i FUP till varför han inte fick utlösning efter uppemot 2 timmars stimulering av sitt könsorgan:
1) för hög berusning
2) kemin med MÄ funkade inte, hon höll inte rätt hastighet
Citera
2024-01-20, 17:41
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Ordet ”dejt” används numera för alla möjliga typer av bokade träffar mellan personer.

Om det inte var en dejt med några som helst romantiska konnotationer så undrar jag varför MÄ nämner det i en sådan kontext?

"Nejjj fattar helt. Jag får fan ångest nu. Vad är det som händer. Jag har varit singel en dag.
Jag har varit på date nu och nu ska Viking komma hit och sova här för han missa bussen
hem. Vad gjorde jag nu?"

Kanske så enkelt som att det är ännu en osanning från MÄ?
Citera
2024-01-20, 17:45
Medlem
Citat:
Ja. Något som är problematiskt med att granska de inblandades historier?

Nej, du har fel.

Den "uppenbart berusade" Viking nämner redan i sitt första samtliga positioner som användes (utan att ens bli ombedd att precisera, mind you):
- Missionär
- Doggy
- Cowgirl
- Oralsex

MÄ däremot, som såvitt känt, var spik nykter och uttryckligen ombeds berätta så detaljerat kommer ihåg allt förutom cowgirl. På TVÅ förhör.

Där har du skillnaden.

Stämmer, och jag har förklarat varför.

Ja. Det är ganska uppenbart om man läser fup och dom.

Vad har detta med hennes lögner i polisförhör att göra????

Du som har så bra läsförståelse Jag ställde ett par frågor som du missade, och som har koppling till att hon kanske inte minns alla detaljer i de första förhören. Provar igen:
Du missar en "liten" detalj i detta och det är att BO går in i ett "chrise-mode" för att försöka hantera/överleva situationen. Det finns studier som pekar på att 7 av 10 kvinnor paralyseras/stänger av. Hon gör det hon blir sagd att göra, bl a sug kuk, rid o s v.. Att BO är uppenbart traumatiserad ser såväl vännerna på henne några timmar senare, som även den kurator som träffar henne dagarna efteråt vid ett par tillfällen bekräftar. Hur kommer det sig du litar mer på en tydligt berusad man än på en nykter kvinna? Uppenbarligen uppfattade han nej-signaler på morgonen när han försökte ge sig på henne igen. Hur tänker du kring det?
Citera
2024-01-20, 17:58
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
SÅ VARFÖR I HELVETE BYTTE HON INTE OM DÅ? T o m du måste ju se det uppenbara?

Om du läser FUP noggrant så ser du att konversationen med kompisen fortfarande pågick dök upp utanför hennes port.
Hon hann inte byta om utan fick slänga på sig kappan och gå ner.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in