Citat:
Tingsrätten har avkunnat en dom. Menar du att den bevisar något? Varför kan den i så fall överklagas?
Då är det i så fall som jag säger, att om han frias i hovrätten, då är han också oskyldig! Men det vägrar du medge. Det är du som blundar för fakta och ideligen försöker både äta upp kakan och ha den kvar på samma gång. Det går rejält utför med dina inlägg nu, noterar jag.
Då är det i så fall som jag säger, att om han frias i hovrätten, då är han också oskyldig! Men det vägrar du medge. Det är du som blundar för fakta och ideligen försöker både äta upp kakan och ha den kvar på samma gång. Det går rejält utför med dina inlägg nu, noterar jag.
Ok. för att tydliggöra sp att du förstår:
1. Blå anmäler Grön för våldtäkt. Blå har inga skador, Blå verkar helt som vanligt efteråt. Grön säger att det var frivilligt samlag. Ord står mot ord. Förundersökningen läggs ner. Grön anmäler Blå för falsk tillvitelse och visar upp en ljudfil (inspelad av misstag) där det verkar vara ett frivilligt samlag. Grön är också helt förtvivlad över att ha blivit falskt tillvitad och börjar uppvisa massor med symtom på att Grön mår väldigt dåligt. Medans Blå blånekar till falsk tillvitelse och fortsätter påstå att det var våldtäkt. Blå blir dömd för falsk tillvitelse i Tingsrätten, men överklagar domen till Hovrätten. Jag kommer då se Blå som skyldig för falsk tillvitelse, eftersom allt tyder på att så är fallet, även om det inte är solklar bevisning på att hela samlaget var frivilligt. Men det finns ju heller inget som tyder på våldtäkt. Finns mer som tyder på falks tillvitelse. Så jag kommer se Blå som skyldig. Även om Blå frias i Hovrätten pga. att "det inte är dömt bortom allt rimligt tvivel att Blå är skyldig för falsk tillvitelse.
2. Detta fallet. Ja, jag ser Vi*king som lika skyldig till våldtäkt, som jag ser Blå som skyldig till falsk tillvitelse. Finns så mycket som talar för det, nämligen.
Blev det tydligare för dig nu?