Citat:
Jag gillar hur du skriver om historien. Innan var det:
"mycket troligt att nattlinnet var en hösäck"
"ett nattlinne/pyjamas är väl en väldigt bruklig klädsel att ha när man ska sova till natten och har gäst övernattande"
"Så nattlinnet var förmodligen en stor säckig, osexig sak. Som mer visade "nu vill jag sova och jag vill inte visa mig naken för dig"."
"Ha nattlinne på sig när man har övernattande gäster = inte vilja visa sig naken för sina nattgäster."
"det är inte konstigt för en kvinna att ha på sig ett sådant klädesplagg nattetid när gäst ska sova över. "
"Att hon bar nattlinne är verkligen raka motsatsen till samtycke. Hon visar ju tydligt "här ska det sovas med kläder på"."
Innan körde du alltså med att det var fullt normalt att ta emot Viking iklädd nattlinne, det var t o m superlämpligt, eftersom det visar att man INTE vill ha sex (
). Men när du fick reda på att MÄ själv insåg det högst olämpliga med klädseln så låter det annorlunda. Kom igen nu, det här är rent löjligt beteende från dig. 
Nej det hade jag inte velat. Och till skillnad från MÄ så hade jag faktiskt bytt om. Du gör min poäng åt mig

Sedan sexiga underkläder uppfanns.
Eller, som jag gjort gällande (eftersom vi inte vet exakt hur nattlinnet såg ut), i kombination med andra beteenden, som att skicka urringade bilder, prata om problemen och upplösningen av ens förhållande, bjuda in någon att sova över mitt i natten och därefter direkt gå med på att dela säng. Jag trodde jag redan hade förklarat det här ett antal ggr?
Du har kört det här strawman-argumentet förut och det var lika fånigt då det begav sig. Och jag har förklarat min position X antal ggr. Du kan bättre än så. Tror jag.
"mycket troligt att nattlinnet var en hösäck"
"ett nattlinne/pyjamas är väl en väldigt bruklig klädsel att ha när man ska sova till natten och har gäst övernattande"
"Så nattlinnet var förmodligen en stor säckig, osexig sak. Som mer visade "nu vill jag sova och jag vill inte visa mig naken för dig"."
"Ha nattlinne på sig när man har övernattande gäster = inte vilja visa sig naken för sina nattgäster."
"det är inte konstigt för en kvinna att ha på sig ett sådant klädesplagg nattetid när gäst ska sova över. "
"Att hon bar nattlinne är verkligen raka motsatsen till samtycke. Hon visar ju tydligt "här ska det sovas med kläder på"."
Innan körde du alltså med att det var fullt normalt att ta emot Viking iklädd nattlinne, det var t o m superlämpligt, eftersom det visar att man INTE vill ha sex (
). Men när du fick reda på att MÄ själv insåg det högst olämpliga med klädseln så låter det annorlunda. Kom igen nu, det här är rent löjligt beteende från dig. 
Nej det hade jag inte velat. Och till skillnad från MÄ så hade jag faktiskt bytt om. Du gör min poäng åt mig

Sedan sexiga underkläder uppfanns.
Eller, som jag gjort gällande (eftersom vi inte vet exakt hur nattlinnet såg ut), i kombination med andra beteenden, som att skicka urringade bilder, prata om problemen och upplösningen av ens förhållande, bjuda in någon att sova över mitt i natten och därefter direkt gå med på att dela säng. Jag trodde jag redan hade förklarat det här ett antal ggr?
Du har kört det här strawman-argumentet förut och det var lika fånigt då det begav sig. Och jag har förklarat min position X antal ggr. Du kan bättre än så. Tror jag.
Vad i det jag skriver motsäger det jag tidigare skrivit? Ingenting.
1. I domen vet vi bara att hon hade ett nattlinne på sig. Eftersom hon själv säger det.
2. I FUP vet vi att hon redan hade ett blått nattlinne på sig när Vi*king skulle komma, hon var alltså redan klädd för natten. Men hur det i övrigt såg ut vet vi inte. Bara att det var blått. Och att hon hellre ville öppna för honom i hoodie och mjukisbyxor. Vilket inte säger ett skit om hur nattlinnet ser ut (mer än det är blått).
Men jag förstår målsägande. Jag hade inte heller velat öppna dörren för någon jag inte känner så väl iklädd nattkläder. I synnerhet inte om nattkläderna ser ut som just: nattkläder (dvs. lite gubbiga/tantiga/barnsliga och overzised). Ger inget seriöst intryck (som man kanske vill ge inför en kursare man knappt känner). Inte ens på natten, för någon man knappt känner. Jag hade hellre öppnat i hoodie och mjukisbyxor. Eller helst i svart skjorta och svarta jeans.
Och var nattlinnet mer än sexig nattnegligé så förstår man ju även då målsägandes oro att öppna dörren iklädd det klädesplagget för någon hon inte ens vill ha övernattandes där och som hon dessutom kallar för "fuckboy". Men hon hinner för fan inte byta om, Vi*king kommer innan hon ens avslutat samtalet helt med sin väninna.
Så. Som sagt: nattlinnet, hur det än ser ut är ingen invit till sex. Inte ens Vi*king nämner nattlinnet, mer än att han säger att det är målsägande som tar av sig det. Om det nu vore så jävla sexigt, tror du inte Vi*king hade påtalat det? Det tror nämligen jag.
Kom också ihåg att dessa två aldrig haft sex tidigare. Då är det extra viktigt att inte tolka in saker och ting och tro att saker och ting är samtycke.