2024-01-20, 15:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag gillar hur du skriver om historien. Innan var det:
"mycket troligt att nattlinnet var en hösäck"
"ett nattlinne/pyjamas är väl en väldigt bruklig klädsel att ha när man ska sova till natten och har gäst övernattande"
"Så nattlinnet var förmodligen en stor säckig, osexig sak. Som mer visade "nu vill jag sova och jag vill inte visa mig naken för dig"."
"Ha nattlinne på sig när man har övernattande gäster = inte vilja visa sig naken för sina nattgäster."
"det är inte konstigt för en kvinna att ha på sig ett sådant klädesplagg nattetid när gäst ska sova över. "
"Att hon bar nattlinne är verkligen raka motsatsen till samtycke. Hon visar ju tydligt "här ska det sovas med kläder på"."

Innan körde du alltså med att det var fullt normalt att ta emot Viking iklädd nattlinne, det var t o m superlämpligt, eftersom det visar att man INTE vill ha sex (). Men när du fick reda på att MÄ själv insåg det högst olämpliga med klädseln så låter det annorlunda. Kom igen nu, det här är rent löjligt beteende från dig.

Nej det hade jag inte velat. Och till skillnad från MÄ så hade jag faktiskt bytt om. Du gör min poäng åt mig

Sedan sexiga underkläder uppfanns.

Eller, som jag gjort gällande (eftersom vi inte vet exakt hur nattlinnet såg ut), i kombination med andra beteenden, som att skicka urringade bilder, prata om problemen och upplösningen av ens förhållande, bjuda in någon att sova över mitt i natten och därefter direkt gå med på att dela säng. Jag trodde jag redan hade förklarat det här ett antal ggr?

Du har kört det här strawman-argumentet förut och det var lika fånigt då det begav sig. Och jag har förklarat min position X antal ggr. Du kan bättre än så. Tror jag.

Vad i det jag skriver motsäger det jag tidigare skrivit? Ingenting.

1. I domen vet vi bara att hon hade ett nattlinne på sig. Eftersom hon själv säger det.

2. I FUP vet vi att hon redan hade ett blått nattlinne på sig när Vi*king skulle komma, hon var alltså redan klädd för natten. Men hur det i övrigt såg ut vet vi inte. Bara att det var blått. Och att hon hellre ville öppna för honom i hoodie och mjukisbyxor. Vilket inte säger ett skit om hur nattlinnet ser ut (mer än det är blått).

Men jag förstår målsägande. Jag hade inte heller velat öppna dörren för någon jag inte känner så väl iklädd nattkläder. I synnerhet inte om nattkläderna ser ut som just: nattkläder (dvs. lite gubbiga/tantiga/barnsliga och overzised). Ger inget seriöst intryck (som man kanske vill ge inför en kursare man knappt känner). Inte ens på natten, för någon man knappt känner. Jag hade hellre öppnat i hoodie och mjukisbyxor. Eller helst i svart skjorta och svarta jeans.

Och var nattlinnet mer än sexig nattnegligé så förstår man ju även då målsägandes oro att öppna dörren iklädd det klädesplagget för någon hon inte ens vill ha övernattandes där och som hon dessutom kallar för "fuckboy". Men hon hinner för fan inte byta om, Vi*king kommer innan hon ens avslutat samtalet helt med sin väninna.

Så. Som sagt: nattlinnet, hur det än ser ut är ingen invit till sex. Inte ens Vi*king nämner nattlinnet, mer än att han säger att det är målsägande som tar av sig det. Om det nu vore så jävla sexigt, tror du inte Vi*king hade påtalat det? Det tror nämligen jag.

Kom också ihåg att dessa två aldrig haft sex tidigare. Då är det extra viktigt att inte tolka in saker och ting och tro att saker och ting är samtycke.
Citera
2024-01-20, 15:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 800kg
Det är inte så språk fungerar. Man kan inte komma upp med sina egna privata definitioner av vedertagna begrepp och sen försöka pådyvla omvärlden att det är så man använt ordet i ett specifikt sammanhang. Kanske är lite starkt att beteckna detta som lögn (strängt taget är det dock det), men hon slirar definitivt på sanningen. Hon hade aldrig bjudit hem någon hon tyckt gett "skumma vibes" och som "varit på tjejer" tidigare.

Halmgubbe. Ingen har skrivit det. Ånyo hittar du bara på och försöker på så sätt torpedera all seriös diskussion.

Förhörsledaren frågar henne vad hon menar och det gör förhörsledaren med all rätt. Och hon svarar. Och henens förklaringar delar hon med flera människor. Det är inte bara hon som har de definitionerna av orden. "Varit på tjejer" kan ju iof. betyda lite allt möjligt... Kan vara så att han flirtar massivt. Även när han hade flickvän, vilket givetvis ger "skumma vibes" av en person. Och en sådan person kan hon väl ändå ha bjudit hem? Utan att vilja ha sex med honom. Utan att tro att han kommer våldta henne.

Jag ställer en retorisk fråga och spetsar till den, för att få skribenten jag skrev till att tänka efter.
För givetvis kan någon målsägande kallar för fuckboy senare våldta henne. Och givetvis kan någon du kallar för en slampa, senare våldta dig.
Citera
2024-01-20, 15:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svempa86
Eftersom målsägande uppenbarligen slirat på detaljer är hennes trovärdighet vad gäller andra viktiga omständigheter inte 100%.

Rättsintyget säger bara att skadorna KAN ha uppkommit på det sätt som målsägande beskriver. Rättsintyget utesluter inte att skadorna kan ha uppkommit på annat sätt, exempelvis genom träning. Viking säger bara vad han tror och han är tydlig med att han inte vet. Viking har således inte förvanskat några detaljer till skillnad från målsägande.

Vad menar du att målsägande har slirat kring?

Vi*king har definitivt slirat på sanningen om vad som hände vid tidpunkten då målsägande uppger att han våldtagit henne. Så vad mer slirar han med sanningen kring? Våldtäkten? Han kanske visst vet med sig att han våldtagit henne och hållit hennes höfter i ett hårt grepp mot ett bord. Ett bord han tom. lyfte upp henne på. Rättsmedicinalverket ger målsägandes version rätt kring att hon fått blåmärkena vid den tidpunkt hon uppger och genom grepp med händer mot ett bord och nej, Rättsmedicinalverket nämner ingen judo:

“Den samlade
skadebilden av blånaderna på bålen avseende utseenden, lägen och omfattning
är förenlig med att blånaderna uppkommit till följd av grepp med händer i
samband med att annan person hållit målsäganden mot ett bord, vilket både
målsäganden och den misstänkta gärningspersonen uppgivit ska ha skett, i sina
respektive versioner av händelseförloppet. Det går inte utifrån blånadernas
utseende, läge och omfattning att bedöma huruvida de uppkommit i samband
med ofrivilligt samlag (utan samtycke), vilket målsäganden uppgett ska ha
skett, eller huruvida de uppkommit i samband med frivilligt samlag (med
samtycke), vilket den misstänkta gärningspersonen uppgett ska ha skett.”

Vi*king förnekar att han hållit i målsägandes höfter vid bordet. Vilket alltså är motbevisat. Så vad mer i sanningen slirar han kring? Detta ifrågasätter du inte.

Du är partisk som fan.
Citera
2024-01-20, 15:20
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Är du efterbliven på riktigt, eller är det här språket någonting som är i paritet med din mognadsgrad bara…?

Citat:
För det första är det alltså inte mina påstådda siffror utan siffror från rapporten DU SJÄLV länkat.

No shit. Det är alltså siffror med ett stort mörkertal.
Du hängde inte med på det ens…

Nej. Eftersom antalet våldtäkter inte har att göra med hur vanligt det är med falska våldtäktsanklagelser.
Du begriper verkligen inte det här…otroligt.

6% av 9635 är 578,1. Ville du att jag skulle avrunda uppåt istället?

Nej, ditt jävla ärkenöt.
Det kan givetvis vara vanligt med falska våldtäktsanklagelser oavsett om det sker en miljard anmälningar varje år. Det handlar alltså om risken att utsättas för det, inte hur stor andel av de anmälda som är falska.

578 st per år är alltså vanligt, och då är ju det den absolut lägsta tillgängliga siffran.
Det är mer en dubbelt så många som dör i trafiken varje år och där har vi en nollvision, och ingen kan säga, med hedern i behåll, att det är ovanligt att folk dör i trafiken.

Skärp dig nu, ditt troll.

Okej, jag kan vrida ner aggressionsnivån.

Citat:
No shit. Det är alltså siffror med ett stort mörkertal.
Du hängde inte med på det ens…
Jodå, jag hängde med. Jag tar ju själv upp det i nästa stycke, som du kommenterat...
Dessutom hoppar du nu från påstående till påstående utan att bemöta det som faktiskt skrivs.

Citat:
Nej. Eftersom antalet våldtäkter inte har att göra med hur vanligt det är med falska våldtäktsanklagelser.
Du begriper verkligen inte det här…otroligt.
Påståendet att falska anmälningar är "mycket vanliga" kan såklart inte frikopplas ifrån den totala mängden anmälningar om våldtäkt!
Om du har 100 äpplen, 94 av dem är röda och sex är blå, skulle du då låta mig hävda att det är "mycket vanligt" med blåa äpplen? Skulle du sen låta mig hävda att förekomsten av blå äpplen inte kan jämföras med den totala mängden av äpplen?

Citat:
6% av 9635 är 578,1. Ville du att jag skulle avrunda uppåt istället?
Okej då förstår jag vad du menar med 578. Nästa gång kanske du kan klargöra sådant direkt istället för att jag måste gissa och be dig förklara.

Citat:
Nej, ditt jävla ärkenöt.
Det kan givetvis vara vanligt med falska våldtäktsanklagelser oavsett om det sker en miljard anmälningar varje år. Det handlar alltså om risken att utsättas för det, inte hur stor andel av de anmälda som är falska.
Ja det kan vara det. Men det är inte det om antalet anmälningar är en miljard och det antal av dem som är falska är 1, 2 eller 578.
Då är det ju ännu ovanligare med falska beskyllningar om våldtäkt, och det betyder att risken att beskyllas falskt är mindre!!
Hur tror du att man beräknar en risk???

Citat:
578 st per år är alltså vanligt, och då är ju det den absolut lägsta tillgängliga siffran.
Det är mer en dubbelt så många som dör i trafiken varje år och där har vi en nollvision, och ingen kan säga, med hedern i behåll, att det är ovanligt att folk dör i trafiken.
Du visar tydligt att du inte förstår vad "vanligt" betyder.
Totalt dog 94 823 personer år 2022.
Det dog 227 personer i trafiken år 2022.
Det betyder att 0.24% av alla dödsfall är trafikrelaterade.
Det dog 2207 personer i fallolyckor samma år, nästan tio ggr vanligare än dödsfall i trafiken alltså.
Hjärt- kärlsjukdomar dödar fler än 30 000 personer om året, mer än hundra ggr vanligare än dödsfall i trafiken, alltså mycket vanligare.
Risken för att dö i trafiken är alltså extremt låg, eftersom man måste jämföra med risken att dö av andra orsaker för att kunna göra ett deskriptivt påstående.

Sammanfattningsvis:
1.
Om någon hävdar att dödsfall i trafiken är "mycket vanligt" skulle den givetvis snabbt bli idiotförklarad, eftersom risken att dö i trafiken är mycket mindre än risken att dö i exempelvis hjärt- och kärlsjukdomar eller fallolyckor!
2.
Du kan inte beräkna risken för något utan att jämföra med totala antalet händelser.
Om falska beskyllningar inte ska sättas i relation till totala antalet våldtäkter, menar du då att man ska sätta dem i relation till alla samlag istället?
För då minskar sannolikheten för falska beskyllningar ännu mer.

Du kan gå tillbaks till inlägg #1857 för en mer utförlig förklaring av risk och sannolikhet, sov sedan på detta i några dagar så kanske du förstår sammanhangen senare.
Senast redigerad av Snedsneglare 2024-01-20 kl. 15:24.
Citera
2024-01-20, 15:24
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Vad i det jag skriver motsäger det jag tidigare skrivit? Ingenting.

Eller hur?

Du skriver att man visar att man INTE vill ha sex om tar på sig nattlinne, men t om fucking MÄ själv är ju orolig över vilka signaler det ska ge

Citat:
2. I FUP vet vi att hon redan hade ett blått nattlinne på sig när Vi*king skulle komma, hon var alltså redan klädd för natten. Men hur det i övrigt såg ut vet vi inte. Bara att det var blått. Och att hon hellre ville öppna för honom i hoodie och mjukisbyxor. Vilket inte säger ett skit om hur nattlinnet ser ut (mer än det är blått).

Men jag förstår målsägande. Jag hade inte heller velat öppna dörren för någon jag inte känner så väl iklädd nattkläder.

SÅ VARFÖR I HELVETE BYTTE HON INTE OM DÅ? T o m du måste ju se det uppenbara?

Citat:
I synnerhet inte om nattkläderna ser ut som just: nattkläder (dvs. lite gubbiga/tantiga/barnsliga och overzised). Ger inget seriöst intryck (som man kanske vill ge inför en kursare man knappt känner). Inte ens på natten, för någon man knappt känner.

HAHA så nu är det olämpligt att öppna i nattlinne, men bara för att det inte är seriöst? Varför sa du inte det förut? Då hette det:

"ett nattlinne/pyjamas är väl en väldigt bruklig klädsel att ha när man ska sova till natten och har gäst övernattande"
"Så nattlinnet var förmodligen en stor säckig, osexig sak. Som mer visade "nu vill jag sova och jag vill inte visa mig naken för dig"."
"Ha nattlinne på sig när man har övernattande gäster = inte vilja visa sig naken för sina nattgäster."
"det är inte konstigt för en kvinna att ha på sig ett sådant klädesplagg nattetid när gäst ska sova över. "

Du kunde inte säga emot dig själv mer om du så försökte ge ditt allt.

Citat:
Jag hade hellre öppnat i hoodie och mjukisbyxor. Eller helst i svart skjorta och svarta jeans.

SÅ VARFÖR I HELVETE BYTTE HON INTE OM DÅ?

Citat:
Men hon hinner för fan inte byta om, Vi*king kommer innan hon ens avslutat samtalet helt med sin väninna.

Vilken jävla bullshit. Hon hade gott om tid, hon höll ju på en bra stund med att skicka typ 20 vägbeskrivningar till honom för i helvete! Det tar inte ens minut att slänga på sig ett par mjukisbyxor och en hoodie

Du kan inte bara hitta på saker. Skärp dig för i helvete, du är pinsam nu.

Citat:
Så. Som sagt: nattlinnet, hur det än ser ut är ingen invit till sex.

"Hur det än såg ut"? Eller hur
https://www.joom.com/sv/products/6426a4a04a121501c759c630

Citat:
Inte ens Vi*king nämner nattlinnet, mer än att han säger att det är målsägande som tar av sig det. Om det nu vore så jävla sexigt, tror du inte Vi*king hade påtalat det? Det tror nämligen jag.

Jag har ju för i helvete aldrig sagt att det var sexigt! Jag har konsekvent nämnt nattlinnet ENDAST i kombination med andra omständigheter AV JUST DENNA ANLEDNING. Och det har jag förklarat för dig, som senast i mitt förra fucking inlägg. Jag har varit supertydlig. Kan du vara söt och sluta komma med strawmanargument? Läser du ens vad jag skriver? Det är rent utsagt pinsamt.
Citera
2024-01-20, 15:32
Medlem
Citat:
Vad menar du att målsägande har slirat kring?

Vi*king har definitivt slirat på sanningen om vad som hände vid tidpunkten då målsägande uppger att han våldtagit henne. Så vad mer slirar han med sanningen kring? Våldtäkten? Han kanske visst vet med sig att han våldtagit henne och hållit hennes höfter i ett hårt grepp mot ett bord. Ett bord han tom. lyfte upp henne på. Rättsmedicinalverket ger målsägandes version rätt kring att hon fått blåmärkena vid den tidpunkt hon uppger och genom grepp med händer mot ett bord och nej, Rättsmedicinalverket nämner ingen judo:

“Den samlade
skadebilden av blånaderna på bålen avseende utseenden, lägen och omfattning
är förenlig med att blånaderna uppkommit till följd av grepp med händer i
respektive versioner av händelseförloppet. Det går inte utifrån blånadernas
utseende, läge och omfattning att bedöma huruvida de uppkommit i samband
med ofrivilligt samlag (utan samtycke), vilket målsäganden uppgett ska ha
skett, eller huruvida de uppkommit i samband med frivilligt samlag (med
samtycke), vilket den misstänkta gärningspersonen uppgett ska ha skett.”

Vi*king förnekar att han hållit i målsägandes höfter vid bordet. Vilket alltså är motbevisat. Så vad mer i sanningen slirar han kring? Detta ifrågasätter du inte.

Du är partisk som fan.

Mä utelämna att hon red fuckboy i två förhör fram till det att hon blev konfronterad med uppgiften och medgav att så var fallet.
Mä utelämna att hon erbjöd fuckboy en madrass att sova på. Först när hon blir konfronterad med uppgiften som hon medgav att så var fallet.
Fuckboy berätta att han utförde oralsex på Mä. Den uppgiften kontrollerades aldrig med Mä. Men med tanke på ovan så verkar det rimligt att utgå från att så var fallet, och att Mä valde att utelämna.

” blånaderna uppkommit till följd av grepp med händer i
respektive versioner av händelseförloppet.”
Senast redigerad av DiagnosGreta 2024-01-20 kl. 15:34.
Citera
2024-01-20, 15:32
Medlem
Citat:
"Hur det än såg ut"? Eller hur
https://www.joom.com/sv/products/6426a4a04a121501c759c630

Hörru, du måste förstå att ett nattlinne ser ut såhär:
https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/4FB5/production/_93350402_619daa1c-cc45-4c73-a5e9-c3bc91fa9259.jpg.webp

I alla fall i den patetiska patologiska lögnaren TomatKungens värld där inget någonsin kan tolkas som en sexuell invit. Inte ens om BO hade strippdansat framför GM hade det varit en sexuell invit, förstår du, för hon kanske egentligen bara ville bränna lite kalorier och få lite konditionsträning innan det var läggdags.
Senast redigerad av Reiwa 2024-01-20 kl. 15:37.
Citera
2024-01-20, 15:34
Medlem
Citat:
Vad säger förresten TomatKungen om polisförhören nu efter fup?

Ytterligare en sak i fup jag fick rätt om, hon blir ombedd att berätta så detaljerat som möjligt och lyckas under två förhör nämna samtliga sexpositioner förutom att hon red honom. Men konfronterad med Vikings uppgifter om att hon red kommer det plötsligt fram.

Hennes förklaring i domen är uppenbart felaktig: "I sina första förhör sa hon att han bett henne om olika positioner men berättade kanske inte specifikt att hon hade suttit på honom vid något tillfälle"

Hon ombads tydligt vara specifik och hade två förhör på sig, men nämnde trots detta alla andra positioner utan en. Och den hon inte nämner bara råkar vara en position som typiskt sett inte är förenlig med våldtäkt.

Ge oss en tjusig bortförklaring nu, så poppar jag popcorn under tiden.

Det är väl ändå något nästa försvarsadvokat får fråga målsägande om vid Hovrättsförhandlingen? Om nu inte hans nuvarande försvarsadvokat ställde den frågan vid Tingsrättsförhandlingen.

Men du vill hellre ha en avancerad gissning från min sida än höra vad målsägande svarar på denna fråga om nästa försvarsadvokat ställer den till henne?
Citera
2024-01-20, 15:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är väl ändå något nästa försvarsadvokat får fråga målsägande om vid Hovrättsförhandlingen? Om nu inte hans nuvarande försvarsadvokat ställde den frågan vid Tingsrättsförhandlingen. Men du vill hellre ha en avancerad gissning från min sida än höra vad målsägande svarar på denna fråga om nästa försvarsadvokat ställer den till henne?

Nej, sluta fåna dig. Jag vill höra vad DU har att säga kring omständigheterna i fup. Det är ju nu nämligen ganska uppenbart att jag hade rätt i att hon medvetet undanhöll denna sexposition för polisen. Jag vill veta vad du har att säga om detta och hur det påverkar din syn på MÄ:s trovärdighet. Och var ÄRLIG.
Citera
2024-01-20, 15:40
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
https://ichef.bbci.co.uk/news/976/cpsprodpb/4FB5/production/_93350402_619daa1c-cc45-4c73-a5e9-c3bc91fa9259.jpg.webp

I alla fall i den patetiska patologiska lögnaren TomatKungens värld där inget någonsin kan tolkas som en sexuell invit. Inte ens om BO hade strippdansat framför GM hade det varit en sexuell invit, förstår du, för hon kanske egentligen bara ville bränna lite kalorier och få lite konditionsträning innan det var läggdags.

Och om en buttplug hade synts när hon böjde sig fram i dansen var det bara ett sätt att stoppa fisar när hon hade gäster över, artig som hon är
Citera
2024-01-20, 15:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa

I alla fall den patetiska patologiska lögnaren TomatKungens värld där inget någonsin kan tolkas som en sexuell invit. Inte ens om BO hade strippdansat framför GM hade det varit en sexuell invit, förstår du, för hon kanske egentligen bara ville bränna lite kalorier och få lite konditionsträning innan det var läggdags.

Jo, jag har faktiskt skrivit vad som är en sexinvit. Det bortförklarades med att vara en "sexnovell", så jag kommer inte skriva om det.

I övrigt är ditt inlägg rapporterat, missriktade personangrepp för att svärta ner meningsmotståndare är inte ok.

Håll dig till sakfrågan. Som rör det aktuella fallet.

Målsägande hade på sig ett blått nattlinne. Berättar hon själv. Vi*king nämner ingenting om vad hon har på sig. Mer än at det är målsägande själv som tar av sig nattlinnet.
Citera
2024-01-20, 15:54
Medlem
DVikings avatar
Citat:
Nej, sluta fåna dig. Jag vill höra vad DU har att säga kring omständigheterna i fup. Det är ju nu nämligen ganska uppenbart att jag hade rätt i att hon medvetet undanhöll denna sexposition för polisen. Jag vill veta vad du har att säga om detta och hur det påverkar din syn på MÄ:s trovärdighet. Och var ÄRLIG.

Har MÄ haft målsägarbiträde och fått tips på vad hon ska berätta eller inte? Att utelämna saker är inte att ljuga så hon kommer undan med att "glömma" att hon trots sitt påstått utsatte läge satt på topp, men frågas det explicit om detta har förekommit så blir det såklart en lögn att neka.

FuckVikings avokado har uppenbarligen gjort ett uruselt jobb om inte det som tas upp här i tråden ordentligt utretts under huvudförhandlingen.

Varför bjöd du hem honom?
Hur var du klädd?
Varför tog du inte fram madrassen?
Varför gick du inte och låste in dig på toan?
Varför ringde du ingen under tiden detta pågick?
Hur tänkte du när du red FV?
Kan dessa blåmärken uppkommit på något annat sätt?
Osv.

Klart är att den avokado som företrädde FuckViking inte vill bete sig som ett sedanligt advokat-as i denna typ av rättegång, men det är ju precis vad FuckViking behöver för att de rimliga tvivel som uppenbarligen finns ska ge honom frihet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in