2024-01-20, 16:37
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du har alltså vägt samman en uppenbart berusad Vikings berättelser om samtliga sexpositioner under närmare 2 timmars juckande med vad BO sagt. Båda har försökt berätta så detaljerat som möjligt under ett antal förhör. Du verkar också tro mer på Juckarviking än på BO, och du menar att BO medvetet ljuger om en position. Du missar en "liten" detalj i detta och det är att BO går in i ett "chrise-mode" för att försöka hantera/överleva situationen. Det finns studier som pekar på att 7 av 10 kvinnor paralyseras/stänger av. Hon gör det hon blir sagd att göra, bl a sug kuk, rid o s v.. Att BO är uppenbart traumatiserad ser såväl vännerna på henne några timmar senare, som även den kurator som träffar henne dagarna efteråt vid ett par tillfällen bekräftar. Hur kommer det sig du litar mer på en tydligt berusad man än på en nykter kvinna? Uppenbarligen uppfattade han nej-signaler på morgonen när han försökte ge sig på henne igen. Hur tänker du kring det? Hoppas popcornen smakar bra förresten.

Eller så har hon dåligt samvete för att hon varit otrogen mot sin kille i Stockholm som hon gjort slut med igen.

Grejen handlar inte vem du tror på. Det handlar om det går att ställa bortom rimligt tvivel att han våldtog henne?

I min världs saknas det bevis och det finns dessutom alternativa förklaringar. Han borde gå fri. Jag skulle ha överklagat om jag vore han.
Citera
2024-01-20, 16:39
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neverever31
Du har alltså vägt samman en uppenbart berusad Vikings berättelser om samtliga sexpositioner under närmare 2 timmars juckande med vad BO sagt.

Ja. Något som är problematiskt med att granska de inblandades historier?

Citat:
Båda har försökt berätta så detaljerat som möjligt under ett antal förhör.

Nej, du har fel.

Den "uppenbart berusade" Viking nämner redan i sitt första samtliga positioner som användes (utan att ens bli ombedd att precisera, mind you):
- Missionär
- Doggy
- Cowgirl
- Oralsex

MÄ däremot, som såvitt känt, var spik nykter och uttryckligen ombeds berätta så detaljerat kommer ihåg allt förutom cowgirl. På TVÅ förhör.

Där har du skillnaden.

Citat:
Du verkar också tro mer på Juckarviking än på BO,

Stämmer, och jag har förklarat varför.

Citat:
och du menar att BO medvetet ljuger om en position.

Ja. Det är ganska uppenbart om man läser fup och dom.

Citat:
Du missar en "liten" detalj i detta och det är att BO går in i ett "chrise-mode" för att försöka hantera/överleva situationen. Det finns studier som pekar på att 7 av 10 kvinnor paralyseras/stänger av. Hon gör det hon blir sagd att göra, bl a sug kuk, rid o s v.. Att BO är uppenbart traumatiserad ser såväl vännerna på henne några timmar senare, som även den kurator som träffar henne dagarna efteråt vid ett par tillfällen bekräftar. Hur kommer det sig du litar mer på en tydligt berusad man än på en nykter kvinna? Uppenbarligen uppfattade han nej-signaler på morgonen när han försökte ge sig på henne igen. Hur tänker du kring det? Hoppas popcornen smakar bra förresten.

Vad har detta med hennes lögner i polisförhör att göra????
Citera
2024-01-20, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Låter helt orimligt och verklighetsfrånvänt (vilket även lagstiftaren anser, för övrigt). Låt oss gräva lite i det. Om vi tar bort det muntliga, hur föreställer du dig då att man ska visa samtycke då för en ny partner? Är det ens möjligt enligt dig?

Kanske det första rimliga jag sett dig skriva. Håller helt med att graden avtar ju mer man känner varandra. Men jag är inte överens med dig om utgångsgraden.

Jag anser att man inte bör ha sex på fyllan med en ny partner överhuvudtaget. Risken att man utsätter någon för en oaktsam våldtäkt/våldtäkt och åker dit för det är för stor. På fyllan och villan är man inte lika uppmärksam som man är nykter. Och jag anser att efter att ha läst FUP och Tingsrättsdomen, att Vi*king bör dömas för oaktsam våldtäkt och få straffet sänkt. Uppenbart att målsägande inte ville ha sex med Vi*king, men absolut inte uppenbart att Vi*king fattade detta (pga. fyllan och kåtslag). Jag kan inte utläsa att han har haft uppsåt att våldta målsägande. Men jag kan absolut se att han varit grovt oaktsam på punkten om huruvida hon samtyckte eller inte. Och nu har jag lagt ihop allt som framkommit i FUP och dom. Får se vad Hovrätten dömer.
Citera
2024-01-20, 16:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Eller så har hon dåligt samvete för att hon varit otrogen mot sin kille i Stockholm som hon gjort slut med igen.

Grejen handlar inte vem du tror på. Det handlar om det går att ställa bortom rimligt tvivel att han våldtog henne?

I min världs saknas det bevis och det finns dessutom alternativa förklaringar. Han borde gå fri. Jag skulle ha överklagat om jag vore han.

Hur är man otrogen mot någon man gjort slut med?

Hon va/är kär i sitt dåvarande ex. Vilket är en av många saker som talar för att hon inte ville ha sex med Vi*king frivilligt. Och att han våldtog henne.
Citera
2024-01-20, 16:49
Medlem
fido1986s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
Hur är man otrogen mot någon man gjort slut med?

Hon va/är kär i sitt dåvarande ex. Vilket är en av många saker som talar för att hon inte ville ha sex med Vi*king frivilligt. Och att han våldtog henne.

Okej, "otrogen" inom hartassar. De brukade ju göra slut när de bråkade. Jag tror inte att det sågs som något definitivt slut av någon av parterna. De blev ju dessutom tillsammans igen efter händelsen. Hon ringde sin kille dagen efter.

Jag tror att hon hade dåligt samvete för vad hon gjort. Men det är så klart inget jag kan bevisa. Men du kan inte heller bevisa motsatsen. Poängen är att killen är dömd utan att det finns några egentliga bevis. Bara det ska räcka för att fria honom. Men det finns även dessutom en alternativ möjlig förklaring.
Citera
2024-01-20, 16:50
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Nope. Hon har ju inte ljugit i rätten. I rätten berättar hon att hon satt på honom, på direkt fråga. Men hon har absolut undanhållit den detaljen att hon var on top, vid polisförhören.

I domen (det som sagts vid rättegången) säger hon ju detta om att hon är on top.
I FUP (det som sagts i polisförhör) säger hon inget om att hon varit on top. .

STOPP.

I rätten ger hon en annan förklaring än dig gällande VARFÖR hon utelämnade något. DET är lögnen. Detta innebär att hon ljuger i rätten om det du säger stämmer. PER AUTOMATIK. Det GÅR INTE att komma ifrån. Försök inte ens.

Citat:
Frågan du ställde mig är varför hon undanhållit detta.

Och du berättade varför du trodde hon gjort. Men hon säger något helt annat i rätten. Alltså ljuger hon enligt dig. Enkelt.

Citat:
Ja, Vi*king skarvar. Klart han vet hur blåmärkena har kommit till: att han hållit för hårt i hennes höfter mot ett bord.

Stopp. Nu utgår du från att det MÄ säger stämmer. Det håller inte. MÄ kan vi bevisa att hon ljög, men du kan inte bevisa nånting kring blåmärkena, en väsentlig skillnad. Försök igen.

Citat:
Men antingen var han för full för att minnas det (och undanhåller detta, för att han är rädd att det ska tala för våldtäkt) eller så minns han det (och undanhåller detta, för att han är rädd att det ska tala för våldtäkt).
¨

Falsk dikotomi på felaktig antaget underlag. No sale.

Citat:
Och du frågade mig om mina gissningar om det. Och jag svarade på det. Blanda inte ihop mina gissningar med vad målsägande säger.

STOPP. Vi pratar ju om DIN syn på varför hon ljög för polisen. Det är denna syn som de facto MÅSTE medföra att hon ljuger i rätten.

Jag tror också hon ljuger i rätten, men på andra premisser. Försök inte.

Jag sa till dig att inte ens försöka komma undan och nu har du mycket riktigt blivit bortgjorde igen. Säg bara inte att jag inte varnade dig.
Citera
2024-01-20, 16:52
Medlem
Citat:
Eftersom vissa i tråden tror att en kvinna vill ha sex med en man hon knappt känner och aldrig har haft sex med innan, om hon har nattlinne på sig, såg jag mig tvungen att visa vad ett samtycke till sex är.

Om man
-flörtar via meddelanden
-vet att killen är intresserad
-bjuder hem honom mitt i natten
-har nattlinne på sig istället för att byta om
-bjuder in honom till sin säng

så sänder det självfallet signaler. Signaler som även MÄ var medveten om, men som du bestämt försökte förneka i tråden genom dina mytomaninlägg fyllda med lögner.

Inte bara det, utan du försökte påstå att detta sänder helt motsatta signaler, att detta är tecken på att man absolut inte är intresserad av sex, och sen börjar du skriva någon helt bisarr sexnovell. Ingen ärlig människa, bara en lögnare med en uppenbar agenda som du, skulle påstå att detta är signaler som rimligtvis ska tolkas som att man absolut inte är intresserad. MÄ själv håller ju inte med dig...

Att FUP:en dessutom avslöjade att hon ljuger vid flertalet tillfällen och undanhåller saker, i kombination med hennes beteende i övrigt både före och efter våldtäkten(som att hon går och lägger sig med sin våldtäktsman när han redan somnat), medför givetvis att det uppstår stora frågetecken kring domen och om någon våldtäkt ens har ägt rum.

Det finns stora tvivel här och då ska man frikännas. Du kan inte peka på en enda sak som utesluter att det gått till så som den anklagade beskriver händelseförloppet.

Citat:
Ni försöker få oss att framstå i sämre dager, så att våra poänger inte ska bli lika lyssnade på. För ni inser att vi har vissa poänger med det vi skriver.

Att du blir avslöjad som lögnare är ditt eget fel. Dina lögner kommer givetvis bli motsagda.
Senast redigerad av Reiwa 2024-01-20 kl. 16:58.
Citera
2024-01-20, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Eller hur?

Du skriver att man visar att man INTE vill ha sex om tar på sig nattlinne, men t om fucking MÄ själv är ju orolig över vilka signaler det ska ge

SÅ VARFÖR I HELVETE BYTTE HON INTE OM DÅ? T o m du måste ju se det uppenbara?

HAHA så nu är det olämpligt att öppna i nattlinne, men bara för att det inte är seriöst? Varför sa du inte det förut? Då hette det:

"ett nattlinne/pyjamas är väl en väldigt bruklig klädsel att ha när man ska sova till natten och har gäst övernattande"
"Så nattlinnet var förmodligen en stor säckig, osexig sak. Som mer visade "nu vill jag sova och jag vill inte visa mig naken för dig"."
"Ha nattlinne på sig när man har övernattande gäster = inte vilja visa sig naken för sina nattgäster."
"det är inte konstigt för en kvinna att ha på sig ett sådant klädesplagg nattetid när gäst ska sova över. "

Du kunde inte säga emot dig själv mer om du så försökte ge ditt allt.

SÅ VARFÖR I HELVETE BYTTE HON INTE OM DÅ?

Vilken jävla bullshit. Hon hade gott om tid, hon höll ju på en bra stund med att skicka typ 20 vägbeskrivningar till honom för i helvete! Det tar inte ens minut att slänga på sig ett par mjukisbyxor och en hoodie

Du kan inte bara hitta på saker. Skärp dig för i helvete, du är pinsam nu.

"Hur det än såg ut"? Eller hur
https://www.joom.com/sv/products/6426a4a04a121501c759c630

Jag har ju för i helvete aldrig sagt att det var sexigt! Jag har konsekvent nämnt nattlinnet ENDAST i kombination med andra omständigheter AV JUST DENNA ANLEDNING. Och det har jag förklarat för dig, som senast i mitt förra fucking inlägg. Jag har varit supertydlig. Kan du vara söt och sluta komma med strawmanargument? Läser du ens vad jag skriver? Det är rent utsagt pinsamt.

Så. Om en kollega till dig som du knappt känner, har missat bussen och du erbjuder denna att sova hos dig. Vad vill du då helst öppna dörren iklädd i? Hoodie och mjukisbyxor eller en blå pyjamas?

Och om du har pyjamasen på dig, menar du då att din kollega får sätta på dig hårt så att blåmärken uppkommer i cirka 2 timmar?

Jag förstår att målsägande vill vara klädd i hoodie och mjukisbyxor när hon får besök av en kursare hon knappt känner. Oavsett om nattlinnet var sexigt eller inte.
Citera
2024-01-20, 16:54
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag anser att man inte bör ha sex på fyllan med en ny partner överhuvudtaget.

Definiera "på fyllan".

Citat:
Risken att man utsätter någon för en oaktsam våldtäkt/våldtäkt och åker dit för det är för stor.

Mellan tummen och pekfingret, hur stor är risken och hur stor får risken vara enligt dig?

Och när vi passerat det nålsögat: Om vi tar bort det muntliga, hur föreställer du dig då att man ska visa samtycke då för en ny partner? Är det ens möjligt enligt dig?

Citat:
På fyllan och villan är man inte lika uppmärksam som man är nykter. Och jag anser att efter att ha läst FUP och Tingsrättsdomen, att Vi*king bör dömas för oaktsam våldtäkt och få straffet sänkt.

Så tingsrättens dom är alltså fel?
Citera
2024-01-20, 17:00
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Så. Om en kollega till dig som du knappt känner, har missat bussen och du erbjuder denna att sova hos dig. Vad vill du då helst öppna dörren iklädd i? Hoodie och mjukisbyxor eller en blå pyjamas?

Hoodie och mjukisbyxor såklart. What's your point?

Citat:
Och om du har pyjamasen på dig, menar du då att din kollega får sätta på dig hårt så att blåmärken uppkommer i cirka 2 timmar?

Kan du snälla, rara, söta, för i helvete sluta med denna jävla strawman? Jag har redan förklarat 2 ggr för dig bara idag hur det ligger till, men du bara fortsätter. Jag börjar misstänka att du försöker trigga mig att förolämpa dig så att du får en anledning att fly fältet. Har jag fel? Eller varför fortsätter du göra det om och om igen?

Citat:
Jag förstår att målsägande vill vara klädd i hoodie och mjukisbyxor när hon får besök av en kursare hon knappt känner. Oavsett om nattlinnet var sexigt eller inte.

EXAKT. SÅ VARFÖR I HELVETE BYTTE HON INTE OM DÅ? Som jag redan förklarat så hade hon uppenbarligen tid att byta om (vilket du inte verkar vilja bemöta).

Du gör min poäng åt mig utan förstå det själv, det är helt fascinerande
Citera
2024-01-20, 17:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fido1986
Okej, "otrogen" inom hartassar. De brukade ju göra slut när de bråkade. Jag tror inte att det sågs som något definitivt slut av någon av parterna. De blev ju dessutom tillsammans igen efter händelsen. Hon ringde sin kille dagen efter.

Jag tror att hon hade dåligt samvete för vad hon gjort. Men det är så klart inget jag kan bevisa. Men du kan inte heller bevisa motsatsen. Poängen är att killen är dömd utan att det finns några egentliga bevis. Bara det ska räcka för att fria honom. Men det finns även dessutom en alternativ möjlig förklaring.

Vart får du det ifrån att de "brukar göra slut"? Detta har jag varken sett i domen eller i FUP. Hennes dåvarande ex verkar även som att hennes dumpning var väldigt överraskande för honom.

När du skriver om "dåligt samvete" så talar du mot dig själv...
En person som har dåligt samvete gentemot sitt ex för att hon legat med någon annan, skulle aldrig klara av att falskt tillvita någon för våldtäkt. Har man förmåga att känna dåligt samvete, så är man en empatisk och inkännande person. En empatisk och inkännande person kan absolut inte falskt tillvita någon för ett såhär pass allvarligt brott.

Jodå, det finns de bevis som krävs för en fällande dom i denna sortens ärenden. Läs domen, så ser du. Tingsrätten har tydligt pekat på att beviskraven är uppfyllda.
Citera
2024-01-20, 17:05
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
En person som har dåligt samvete gentemot sitt ex för att hon legat med någon annan, skulle aldrig klara av att falskt tillvita någon för våldtäkt.

Har man förmåga att känna dåligt samvete, så är man en empatisk och inkännande person. En empatisk och inkännande person kan absolut inte falskt tillvita någon för ett såhär pass allvarligt brott.

Trams. Mänskligt beteende är liiiiiite mer komplext än så
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in