Citat:
Ursprungligen postat av
Pröpper
Stenlund skriver på Facebook idag:
"Hej!
Det är många som uppmärksammat att min tid på Swebbtv är till ända, och jag tackar alla som hört av sig med 'kondoleanser' som beklagar detta, som undrat varför, och vart jag nu ska ta vägen. Eftersom jag själv inte hade räknat med ett riktigt så abrupt avslut så kan jag inte ge definitiva svar på detta sistnämnda. Men att jag snart dyker upp i någon kanal där det är möjligt att kompromisslöst söka och förmedla sanningar, det kan ni vara lugna för.
Swebbtv är ett varumärke som betyder väldigt mycket för många och jag är den siste som vill trampa på detta. Samtidigt måste jag, till er som undrar, ändå få dementera att jag skulle ha övergivit kanalen av snöd vinning. Jag var beredd att göra väsentliga avkall både på ersättning, på omfattning och format, men det räckte tydligen inte, och eftersom jag saknar insyn i finanserna så kan jag heller inte säga vad som hade gjort det.
Jag tittar nu framåt och ser möjligheter, att det finns ett stort behov av kompetent omvärldsanalys står klart, och jag hoppas att ni som uppskattar den jag stått för på Swebbtv kommer uppskatta mig även framdeles. Kanske rent av ännu mer, eftersom jag nu ser möjligheter att förnya koncept och format på ett sätt som jag tror kan bli väldigt spännande.
Så håll ut! Och håll korpgluggarna öppna! Inte minst här på min sida på fb. Till dess önskar jag er alla en god fortsättning!
Magnus Stenlund"
Tack för Stenlunds inlägg, för oss som avstår FB. Jag måste säga, att Stenlund ger vatten på min kvarn, såtillvida att han uppenbarligen inte har gått frivilligt och man kan läsa mellan raderna, att orsakerna bakom Willgerts val att peta honom inte är ekonomiska. Willgerts Swebbtv är helt enkelt inte ett forum som medger Stenlunds tolkningar. Med kontrollerad opposition avser jag sionistkontrollerad opposition, och det medför alltid utrensningar, när det börjas tänja på gränserna.
Angående jämförelsen med Fox och Tucker, haltar den. Murdoch, som är hel eller halvjude, är själv uppbackad av judiska intressen, och nära vän med Musk, som också han är uppbackad av judiska intressen och anser sig själv "judisk". Tucker gick från Murdochs Fox till Musks X, men hans anställningsavtal hos Fox fortlöper. Både CIA-barnet Tucker och hans intervjuobjekt på X är till stor utsträckning, om inte uteslutande, k.o. Jag tror att Tuckers "flytt" är en ren affärstransaktion mellan Murdoch och Musk. Stenlund, däremot, petas från Swebbtv för att han inte längre kan kontrolleras och hans nästa mediahamn är osäker.