Citat:
Om det inte föreligger hot mot person eller hot att stänga ner allt så att plocka bort Stenlund är det mest IQ-befriade Willgert kan göra. Det är i paritet med att ta bort Tucker från FOX News. Jag tyckte Willgert såg skärrad ut, men det kanske bara är inbillning.
Nej det är inte inbillning:
https://swebbtv.se/w/4KPm3UuhSVFYs4P6jz2J4d?start=32s
Rösten darrar, blicken flackar och han vrider på sig. Det är verkligen inget bekvämt kroppsspråk han har där och så brukar det inte se ut. Något skumt är det.
Citat:
Jag fick faktiskt en chock, när jag såg att Wilgert låter Swebbtv:s stöttepelare Stenlund gå, samtidigt som jag länge anat att Swebbtv varit på väg att göra ett vägval. Wilgert har dementerat att det skulle röra sig om någon konspiration och att det uteslutande har ekonomiska orsaker, men jag uppfattar Swebbtv som kontrollerad opposition och det här beslutet som en konsekvens av det. Varför? Wilgert har tagit in judinnan KJ i styrelsen och där sitter hon ostört kvar. Alla med ögon att se, märker att denna styrelsemedlem rent mentalt aldrig har lämnat den judiska Bonnierkoncernen. Sedan har vi kopplingen till K.O.-partiet SD hos flera Swebbtvprofiler, vilket per automatik innebär sionistsympatier. Jag reagerade även på de hysteriska utbrotten från E.W., när hon berättade för Wilgert att hon kallats "förintelseförnekare" av någon liberal. Det var "det värsta" man kunde kallas osv. Väldigt teatralt. E.W har ju följt andra Swebbtvprofiler från SD till MoD, vilket i princip är mera av samma under annat namn. En tanke: blir Swebbtv MoD:s språkrör framöver? Vidare, så har vi åtminstone två judiska intervjuobjekt i närtid, vilka ogenerat drivit judiska särintressen. Sedan har vi den ene stöttepelaren Bern, som jag tycker når rätt slutsatser, men det resonemang han presenterar för tittarna för att underbygga det, är, som jag ser det, vilseledande. Bern har mig veterligen därtill aldrig berört judefrågan. Det tror jag att han medvetet håller sig borta ifrån. Den ende som har gjort det är den andre stöttepelaren Stenlund och han får nu alltså gå. Han är, i mitt tycke, ojämn, men rent intellektuellt vida överlägsen i Swebbtv"stallet" (vid sidan av många bra gäster). Han vågar ta upp judefrågan, eftersom varje tänkande, välutbildad och intellektuellt hederlig människa förr eller senare inser dess avgörande betydelse för den historiska utvecklingen och det samhällsförlopp som nu spelas upp. Han är därmed den ende som försöker lyfta blicken hos den indoktrinerade tittaren. Och det är just detta, som jag tror inte är önskvärt. Väldigt tråkig utveckling. Swebbtv skulle lika gärna kunna gå samman med SvT.
Judehaggan Janouch är helt klart en infiltratör och det har jag sagt hela tiden. Sådana som hon byter inte ut hela sitt åsiktsregister mer eller mindre över en natt.
Frågan är bara huruvida hon plockades in av naivitet eller om det ligger en medveten agenda bakom.