2024-01-17, 21:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det tråkiga med det du skriver är ju att om man inte håller 100% på Ukraina och hatar Ryssland/Putin till 100% så är man ryssvänlig och en Putlerälskare osv. Stenlund och Bern sitter ju inte på kammaren och hittar på saker. De följer ju bland annat Mearsheimer.

Så kan det va, men problemet med Stenlund och Bern är ju inte att de inte till 100% hejar på Ukraina utan att de nästintill 100% hejar på Ryssland. Har man följt deras sändningar har det gått från att ”problematisera” konflikten och ifrågasätta det härskande narrative till att numera mest vara ren och skär Rysslandsrunk. Orkar inte lista alla exempel men från de senaste veckorna kan nämnas Berns entusiasm över hur Putin blev mottagen i UAE eller Stenlunds önskelista för 2024 som innehöll att Ryssarna skulle rulla in i Kiev. Är man inne i den här bubblan och ägnar dagarna åt att lyssna på Scott Ritter, Macgregor och han Mercouris kan man nog lätt tro att det är fullt normalt att gå runt och fundera i de banorna, men de allra allra flesta svenskarna ink nationalister tycker att det är asmärkliga åsikter.
Citera
2024-01-17, 21:48
Medlem
MeatballOnStickss avatar
Citat:
Om Swebbtv fick in 18 miljoner räkenskapsåret 2022 och gjorde en vinst på över 5 miljoner, hur kan det då saknas pengar?

18 miljoner, det var inte illa! Var tvungen att gå in själv å kolla på allabolag. Noterade att året innan var omsättningen blygsamma 5,5 miljoner och man gjorde förlust. Någon som vet vad som ligger bakom den dramatiska ökningen?
Citera
2024-01-17, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Synd, jag gillade både Magnus Stenlund och Lars Bern för nåt eller ett par år sedan. Men när Lars Bern klev fram som ryssvän slutade jag lyssna på kanalen. Och nu har även Magnus Stenlund spårat ur. Så förgår all Jordens härlighet.

att be stenlund ständigt kommentera ukraina-kriget var totalt vansinne

stenlund kan en del ekonomi, inget om krig
Citera
2024-01-17, 21:52
Medlem
Citat:
Det var oerhört tråkiga nyheter. Vad håller de på med? Stenlund är min absoluta favorit på Swebbtv. Han, Bern och Willgert har varit ett riktigt bra gäng. Jag lyssnar på dem varje dag och från dessa tre har jag hört precis allt sedan de startade i stort sett.

Om Swebbtv fick in 18 miljoner räkenskapsåret 2022 och gjorde en vinst på över 5 miljoner, hur kan det då saknas pengar?

Ska man gissa att Stenlunds sätt att berätta vad som händer och vilka som ligger bakom har stört så mäktiga människor att Willgert inte har några alternativ eller vad handlar det om? Kan Stenlund och hans familj blivit hotade till livet?

Jag hoppas innerligt att Stenlund fortsätter sina analyser i andra forum i så fall.

Edit: Såg precis inledningen där Willgert och Mattikainen sitter och pratar. Min uppfattning är att de inte är ärliga här. Någonting har hänt och det här är damagekontroll. Skulle gärna vilja höra Stenlunds sida av det hela. Har """man""" hotat Willgert som ägare eller hotat Stenlund så kan jag förstå att man slutar på det här sättet. Hade det bara varit ekonomin eller ändrat forum så gör man inte så här. Kan man som utomstående se vilka program som är mest populära/mest sedda?

willgert behåller väl alla pengar själv antagligen
Citera
2024-01-17, 21:53
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nafsetar
Så kan det va, men problemet med Stenlund och Bern är ju inte att de inte till 100% hejar på Ukraina utan att de nästintill 100% hejar på Ryssland. Har man följt deras sändningar har det gått från att ”problematisera” konflikten och ifrågasätta det härskande narrative till att numera mest vara ren och skär Rysslandsrunk. Orkar inte lista alla exempel men från de senaste veckorna kan nämnas Berns entusiasm över hur Putin blev mottagen i UAE eller Stenlunds önskelista för 2024 som innehöll att Ryssarna skulle rulla in i Kiev. Är man inne i den här bubblan och ägnar dagarna åt att lyssna på Scott Ritter, Macgregor och han Mercouris kan man nog lätt tro att det är fullt normalt att gå runt och fundera i de banorna, men de allra allra flesta svenskarna ink nationalister tycker att det är asmärkliga åsikter.

Vi får nog vara överens om att vi tycks ha olika uppfattning om hur de talar om Ryssland. Jag tycker att Bern tar varje tillfälle han kan att fördöma Rysslands invasion. Jag är själv inte lika snabb att fördöma det utan vill veta på vilka bevekelsegrunder de gick in. Utan den kunskapen går det inte att ha en informerad åsikt utan då är det känslostyrt. Både Bern och Stenlund säger att vi i väst länge stirrat oss blinda på BNP och trott att det skulle vara en indikator på hur starkt militärt man är eller hur överlägsen man är. Båda två poängterar att väst lidit mest av sanktionerna mot Ryssland och att Ryssland klarat sig betydligt bättre. Båda två men mest Bern tror jag har ju påtalat att Ryssland ställt om sin industri och tillverkar vapen/ammunition och att de får köpa av Kina. Väst däremot har inte ställt om ännu och att det kommer ta månader eller snarare år från man ställer om till vi har tillräcklig produktion. De berättar också att tex USA har enorma problem att rekrytera soldater och i synnerhet vita män som tidigare stått för bulken av deras militär.
Citera
2024-01-17, 21:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sinestro
SWEBB TV behöver en ordentlig ansiktslyftning. Bort med marginella knäppgökar som Stenlund och Bern, som andra skrivit så vinner man inga poäng med att hoppas på att Ryssland ska vinna kriget om Ukraina. Inget kan väl bli värre än om Ryssland skulle vinna?

Fantasier om att Ryssland är mycket starkare än USA/NATO kombinerat, där gick gränsen för min del. Bort med dessa två dårar.

Matikainen och andra tillhörande AfS, varför stöder man detta och inte SD? Förstår man inte att detta bara drar röster från SD, det gör liksom ingen nytta utan bara förstör?

Nej, som redan skrivits, satsa mer på att prata om svenska fattigpensionärer och hemlösa. Hur kan det komma sig att vi kan förse Ukraina med miljarder samtidigt som Sverige har fattigpensionärer och svenska hemlösa? Med stort fokus på detta så kan SWEBB TV göra riktig skillnad. Här bör man sätta åt SD, varför gör inte SD mer för denna svaga svenska grupp?

Och varför gör inte SWEBB TV mer för dem?

Fortsätt gärna samtala om NWO men inte med Bern utan det finns ju andra som intresserat sig för detta och som är pålästa.

Lyft inte fram de mest udda som får folk att undra vad SWEBB TV är för en knäppgöks-kanal, som t ex Jüri Lina och Håkan Bergmark utan försök vara lite mer nogräknade och folkliga.

Apropå Bergmark så är hans parti Knapptryckarna samma fenomen som AfS = ett parti som stjäl röster från SD och som alltså i förlängningen saboterar för Sverige. Släpp inte fram sådant. Vad tjänar SWEBB TV på det? Vad tjänar Sverige på det?

Bern har tappat det fullständigt med Ukraina-kriget och sitt rysslands-missiler tjafs

han är för gammal helt enkelt
Citera
2024-01-17, 22:00
Medlem
Ovralls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeatballOnSticks
18 miljoner, det var inte illa! Var tvungen att gå in själv å kolla på allabolag. Noterade att året innan var omsättningen blygsamma 5,5 miljoner och man gjorde förlust. Någon som vet vad som ligger bakom den dramatiska ökningen?

Anonym donation enligt Willgert. Håller med dig att det är märkligt att man börjar banta verksamheten efter bara ett par år.

https://dagensopinion.se/artikel/hoger-tv-far-miljondonation/
Senast redigerad av Ovrall 2024-01-17 kl. 22:03.
Citera
2024-01-17, 22:09
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av jaskhdjkahdjadh
Bern har tappat det fullständigt med Ukraina-kriget och sitt rysslands-missiler tjafs

Stenlund var med och startade det skrattretande projektet Svenska Rikslagen. Vad trodde Stenlund skulle bli resultatet? Trodde han att det skämtet till parti skulle komma in i riksdagen och förändra svensk politik?

SWEBB-TV behöver ta med folk som inte är totala knäppgökar. De har intervjuat en hel del intressanta personer, fortsätt med det men hoppa över de värsta blådårarna. Säg till AfS-folket/Knapptryckarna att nu är det SD som gäller, då kommer SWEBB-TV att växa.

Majoriteten som lyssnar är SD-are/borgerliga, släpp ytterkantsprofilen och kom med i matchen.
Citera
2024-01-17, 22:24
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jag har också gillat Stenlund och Bern stenhårt. De har varit klippor i kanalen med sin akademiska, kunniga framtoning. Men drar det åt ryssvänlighet och antisemitism så försvinner många allmänborgerliga lyssnare. Det tappet blir för tufft för kanalen.

Att man sprängde gasledningarna med taktiska kärnvapen så att stora delar av Östersjön värmdes upp, var ju också en nyhet vi minns.
Citera
2024-01-17, 22:27
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:

Tror det var ett antal enskilda stora donationer. Tyckte det antyddes en del om det vid något tillfälle. Det är sannolikt helt avgörande att få igång en betalkanal. Innan jag vaknade prenumererade jag på DN, SvD, DI och min lokaltidning året runt, år ut och år in. Jag kanske inte är beredd att lägga riktigt 10.000 årligen till en sådan kanal men lätt hälften. Det förutsätter dock att man behåller sådana som Stenlund, Bern, Berglund, Arnstberg osv. Försvinner Stenlund har jag nog i princip noll lust att ställa upp på Swebbtv som betalkanal.

Citat:
willgert behåller väl alla pengar själv antagligen

Upplägget verkar vara att han är ägare och står för driften och också risken. Han får väl rimligen ersätta sådana som gör gediget arbete som tex Stenlund. Att göra en eller tjugo ledare är väl en sak men att göra hundratals och göra dem regelbundet kräver ju sannolikt en hel del. Hoppas det inte stupat på en pengafråga eller på girighet från endera part. Är det en schism så lär det nog visa sig med tiden. Får vi inte veta något så har kanske Stenlund fått påhälsning från sådana man inte kan säga nej till...
Citera
2024-01-17, 22:31
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:

Ja de är inte märkvärdigare än så. Bern låter som en jävla självgod överklass från Östermalm.

Alternativ media har nått så långt att man liksom mainstreammedia måste ha professionellt folk som driver kanalen och intressanta personer som talar. Kvartal, Hotspot, Rikstv, Epoch&Times och framför allt Henrik Jönsson med flera ligger hästlängder före swebbtv. Swebbtv ältar vidare med amatörtyckaren Arne Weinz medan Jönsson har Kristersson och Army of Lovers i samma program.
Senast redigerad av TheLucky 2024-01-17 kl. 22:34.
Citera
2024-01-17, 22:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:

Extremt rika personer som blivit rika under den industriella guldåldern o finansiella avregleringen. En webbshop o lådviner. Samt något tusenntal trogna lyssnare som sänder 50 o hundralappar regelbundet.

Kanske även presstöd….
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in