Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2021-06-02, 17:44
  #2185
Medlem
TrotylHasses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arnstad
Jan Tullberg. Det finns en äldre intervju där han sammanfattar läget i riket. Den är i tre delar. Den är några år gammal nu, men håller absolut fortfarande. Toppklass. Jag tror den finns som "Lördagsintervju".
https://swebbtv.se/videos/watch/7519...c-63015660150a
https://swebbtv.se/videos/watch/6a37...f-d22cd62c6276
https://swebbtv.se/videos/watch/7f87...9-68334d9c1521

Tullberg är alltid bra och oftast bäst. Många kan påpeka att saker är fel, men väldigt få kan komma med konkreta förslag på hur man bör göra istället. Tullberg är en av dessa sällsynta personer.
Citera
2021-06-15, 09:16
  #2186
Medlem
FedupFlorences avatar
Väl talat av Elsa Widding, ett avsnitt döpt SOM institutet - Språkrör för vetenskapsförakt. Fick mig att söka efter generell tråd om SOM-institutet men fann ingen.

Edit: återkommer med kort sammanfattning.
__________________
Senast redigerad av FedupFlorence 2021-06-15 kl. 09:20.
Citera
2021-06-15, 11:44
  #2187
Medlem
FedupFlorences avatar
SOM-institutet, samhälle - opinion - medier, med uppgift att bedriva vetenskapliga undersökningar bland den svenska befolkningen. De formulerar frågor som folk får svara på. I den här frågeundersökningen förutsätts ett antal felaktigheter menar Elsa: klimatskeptiker karakteriseras med kunskapsresistens och hon citerar: "Om vi accepterar klimatförnekelse som en form av kunskapsresistens eller som en konspirationsteori rimmar våra resultat bra med forskningen inom dessa områden".

Fortsatt presenterar SOM-institutet konsensus om klimatfrågan som inte alls är konsensus. Påläst gemene man och vetenskapligt kunniga kan inte ge adekvata svar i undersökningen eftersom frågorna är ställda utifrån en given ståndpunkt och svaren således inte går att tolka på ett vettigt sätt.
Citera
2021-06-15, 12:06
  #2188
Medlem
Är det en policy att medelåldern i studion ska vara 85 år eller har jag bara haft otur när jag flickat förbi? Vem är Willgert? Är det han som försöker dra in magen hela tiden och säger öh öh öh jag håller med eller är det någon annan?

Edit: Nej det är ju den intellektuelle giganten Matikainen!

Willgert är han som frågar sina gäster så här ungefär 'menar du alltså bla bla' vilket de inte alls menar.

När de nu får vara med på TV försöker de blidka Willgert men han har inte förstått vad gästerna sagt.

Så här brukar det se ut ungefär.

Willgert: Menar du alltså att termen President Elect uppfanns specifikt för Biden?

Gäst som är glad för att få vara med: Nej inte direkt fast man använde det annorlunda den här gången.

Ha ha ha fantastiskt program. Våra barn kommer att ha en högtidsstund framför deras version av Hundra Höjdare om femton år.
__________________
Senast redigerad av Alpoxen 2021-06-15 kl. 12:14.
Citera
2021-06-16, 17:37
  #2189
Medlem
Rick.Blaines avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Är det en policy att medelåldern i studion ska vara 85 år eller har jag bara haft otur när jag flickat förbi? Vem är Willgert? Är det han som försöker dra in magen hela tiden och säger öh öh öh jag håller med eller är det någon annan?

Edit: Nej det är ju den intellektuelle giganten Matikainen!

Willgert är han som frågar sina gäster så här ungefär 'menar du alltså bla bla' vilket de inte alls menar.

När de nu får vara med på TV försöker de blidka Willgert men han har inte förstått vad gästerna sagt.

Så här brukar det se ut ungefär.

Willgert: Menar du alltså att termen President Elect uppfanns specifikt för Biden?

Gäst som är glad för att få vara med: Nej inte direkt fast man använde det annorlunda den här gången.

Ha ha ha fantastiskt program. Våra barn kommer att ha en högtidsstund framför deras version av Hundra Höjdare om femton år.
Vilket fantastiskt raljerande. Nu kollar jag visserligen inte allt för frekvent på Swebbtv, var nog ett par månader sedan sist. Vissa gäster är ganska intressanta att lyssna på, men dessvärre tenderar producenten att bjuda in foliehattar och socialnationalister, eller ge allt för mycket utrymme till mindre begåvade individer, Matikainen som du nämnde är ett sådant exempel.

Swebbtv höll en avsevärt högre nivå under Sjunnessons ledning, då man med omsorg bjöd in gäster med viss bildning; Arnstberg, Lillrank och Tullberg är några exempel. Idag har kanalen förvandlats till slask-tv, där pensionärer och soc-fall ringer in till Matikainen och Janoch för att älta sin rädsla och frustration över etablissemangets politik, när man inte visar Bern, som maniskt mässar sina judiska konspirationsteorier.
__________________
Senast redigerad av Rick.Blaine 2021-06-16 kl. 17:39.
Citera
2021-06-16, 21:00
  #2190
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Vilket fantastiskt raljerande. Nu kollar jag visserligen inte allt för frekvent på Swebbtv, var nog ett par månader sedan sist. Vissa gäster är ganska intressanta att lyssna på, men dessvärre tenderar producenten att bjuda in foliehattar och socialnationalister, eller ge allt för mycket utrymme till mindre begåvade individer, Matikainen som du nämnde är ett sådant exempel.

Swebbtv höll en avsevärt högre nivå under Sjunnessons ledning, då man med omsorg bjöd in gäster med viss bildning; Arnstberg, Lillrank och Tullberg är några exempel. Idag har kanalen förvandlats till slask-tv, där pensionärer och soc-fall ringer in till Matikainen och Janoch för att älta sin rädsla och frustration över etablissemangets politik, när man inte visar Bern, som maniskt mässar sina judiska konspirationsteorier.

Bra att du gillar Arnstberg och Tullberg. De är fortfarande med då och då.
Citera
2021-06-16, 22:02
  #2191
Avstängd
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rick.Blaine
Vilket fantastiskt raljerande. Nu kollar jag visserligen inte allt för frekvent på Swebbtv, var nog ett par månader sedan sist. Vissa gäster är ganska intressanta att lyssna på, men dessvärre tenderar producenten att bjuda in foliehattar och socialnationalister, eller ge allt för mycket utrymme till mindre begåvade individer, Matikainen som du nämnde är ett sådant exempel.

Swebbtv höll en avsevärt högre nivå under Sjunnessons ledning, då man med omsorg bjöd in gäster med viss bildning; Arnstberg, Lillrank och Tullberg är några exempel. Idag har kanalen förvandlats till slask-tv, där pensionärer och soc-fall ringer in till Matikainen och Janoch för att älta sin rädsla och frustration över etablissemangets politik, när man inte visar Bern, som maniskt mässar sina judiska konspirationsteorier.

"Judiska konspirationsteorier" tenderar att alltid va sanna. Judisk makt är en realitet, den som förnekar sanningen är oftast ute i ohederliga ärenden.
Citera
2021-06-17, 15:40
  #2192
Medlem
FedupFlorences avatar
Jag har svårt för "Ring Swebb-tv" de gånger jag försökt. Och ska man "intra" sig själv nu?
Citera
2021-06-20, 11:26
  #2193
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FedupFlorence
Jag har svårt för "Ring Swebb-tv" de gånger jag försökt. Och ska man "intra" sig själv nu?

Du har väl märkt vilket positivt mottagande alla inringade får ? Nästan oavsett vad.
Så vill du ha beröm så.
Citera
2021-06-20, 11:31
  #2194
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nothinatall
Du har väl märkt vilket positivt mottagande alla inringade får ? Nästan oavsett vad...

Ja. Nä. Det går inte. Men är tacksam för kanalen.
Citera
2021-06-21, 16:48
  #2195
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpoxen
Willgert är han som frågar sina gäster så här ungefär 'menar du alltså bla bla' vilket de inte alls menar.

När de nu får vara med på TV försöker de blidka Willgert men han har inte förstått vad gästerna sagt.

Så här brukar det se ut ungefär.

Willgert: Menar du alltså att termen President Elect uppfanns specifikt för Biden?

Gäst som är glad för att få vara med: Nej inte direkt fast man använde det annorlunda den här gången.

Ha ha ha fantastiskt program. Våra barn kommer att ha en högtidsstund framför deras version av Hundra Höjdare om femton år.

Hehe. Jag uppskattar det mesta som Swebbtv gör, det är bra alternativmedia och man kan inte klaga på deras höga ambitionsnivå, trots begränsade ekonomiska resurser.

Men det blir lite väl konspiratoriskt ibland. Som när Mikael Willgert sänker rösten, lutar sig lätt framåt och med ett förtroligt leende mot sin gäst säger: "ja, jag har hört ju att.... [valfritt konspiratoriskt påstående]" och gästen svarar: "jaså, det har jag aldrig hört talas om". Varpå Willgert snabbt sträcker på ryggen och med vanligt tonfall avslutar: "nej, jag kommer inte ihåg var jag hade hört det."

Citera
2021-06-24, 20:05
  #2196
Medlem
Zneds avatar
Ett jävla klagande på Swebbtv. Vad gör ni själva, ni som inte är gråhåriga eller 85 år. För landet och dess befolkning .

Nå, tycker att Jan Tullberg är helt lysande bra i programmet:

Citat:
https://swebbtv.se/w/7c5d4006-d0e6-4...4-31b0a64a6883


Citat:
SVT kallar IS-kvinnorna för "svenska" kvinnor i inslaget. Tullberg föreslår benämningen de "muslimska " kvinnorna istället eftersom de tagit ställning för islam. En svensk inkluderingshysteri ligger till grund för beteckningen menar han. Att "ta hem" barnen är samma felbeteckning och ingår med de nu ångerfulla kvinnorna i en "snyftgrupp". "Vi kan kalla henne Emma" säger SVTs speakerröst om en av IS-kvinnorna. SVTs medverkande är närsynta värdegrundskvinnor med empatisk framtoning. Allt är bara signalvärde utan sakliga resonemang, menar Tullberg.

FN anser att förhållandena i ett av lägren vid tortyr och har satt press på andra nordiska länder att ta hem antingen familjer eller bara barn. Detta föranleder en diskussion om vad ”FN” innebär. Troligen är det en tjänsteman som sitter på sitt lilla kontor och tycker att det låter som en bra idé.

Jan Tullberg kommenterar kvinnornas beslut att inte släppa sina barn till Norden för att de använder dem som en gisslan för att själva komma tillbaka till Sverige. Nästan alla IS-kvinnorna har band till andra länder än Sverige som bör ta emot dem. Men Sverige vill få en guldstjärna för att ta emot dem och uppfattas goda, fast med initialt motstånd så att vi kan säga att vi försökte protestera. En impotent protest.


Det bästa var ju att när SVT-s värdegrundskvinnor kommenterade en grupp " IS- kvinnor" Wilgert hade lagt in en vit pil på en "IS-kvinna" . Pilen följde " kvinnan" som iklädd burka var säkert över två meter lång. Antagligen en manlig IS-krigare som försökte fly stället med de andra kärringarna.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback