2024-01-17, 23:40
Medlem
Sam.Boyds avatar
Noterade att Matti nu kör ett soloprogram där han orerar med sig själv. Lyssnade lite i början för att höra om eventuellt varför. Men ingen ledtråd om att KJ är på Bali eller Kanarieöarna.

Kan det vara så att KJ (som lär vara en kvinna med frikort, enligt Stenlunds terminologi) har fått nog av Stenlunds fixering vid judar o onska?

Orkade inte lyssna klart då det var samma tuggande av åsikter, erfarenheter av polis o bus, nostalgi om hur det var förr som alltid.
Citera
2024-01-18, 13:04
Avslutad
Jag fick faktiskt en chock, när jag såg att Wilgert låter Swebbtv:s stöttepelare Stenlund gå, samtidigt som jag länge anat att Swebbtv varit på väg att göra ett vägval. Wilgert har dementerat att det skulle röra sig om någon konspiration och att det uteslutande har ekonomiska orsaker, men jag uppfattar Swebbtv som kontrollerad opposition och det här beslutet som en konsekvens av det. Varför? Wilgert har tagit in judinnan KJ i styrelsen och där sitter hon ostört kvar. Alla med ögon att se, märker att denna styrelsemedlem rent mentalt aldrig har lämnat den judiska Bonnierkoncernen. Sedan har vi kopplingen till K.O.-partiet SD hos flera Swebbtvprofiler, vilket per automatik innebär sionistsympatier. Jag reagerade även på de hysteriska utbrotten från E.W., när hon berättade för Wilgert att hon kallats "förintelseförnekare" av någon liberal. Det var "det värsta" man kunde kallas osv. Väldigt teatralt. E.W har ju följt andra Swebbtvprofiler från SD till MoD, vilket i princip är mera av samma under annat namn. En tanke: blir Swebbtv MoD:s språkrör framöver? Vidare, så har vi åtminstone två judiska intervjuobjekt i närtid, vilka ogenerat drivit judiska särintressen. Sedan har vi den ene stöttepelaren Bern, som jag tycker når rätt slutsatser, men det resonemang han presenterar för tittarna för att underbygga det, är, som jag ser det, vilseledande. Bern har mig veterligen därtill aldrig berört judefrågan. Det tror jag att han medvetet håller sig borta ifrån. Den ende som har gjort det är den andre stöttepelaren Stenlund och han får nu alltså gå. Han är, i mitt tycke, ojämn, men rent intellektuellt vida överlägsen i Swebbtv"stallet" (vid sidan av många bra gäster). Han vågar ta upp judefrågan, eftersom varje tänkande, välutbildad och intellektuellt hederlig människa förr eller senare inser dess avgörande betydelse för den historiska utvecklingen och det samhällsförlopp som nu spelas upp. Han är därmed den ende som försöker lyfta blicken hos den indoktrinerade tittaren. Och det är just detta, som jag tror inte är önskvärt. Väldigt tråkig utveckling. Swebbtv skulle lika gärna kunna gå samman med SvT.
Citera
2024-01-18, 18:01
Medlem
att plocka in Boris Benulic är ett stort misstag, han har många kommunistiska tankar och kommer inte bjuda in till samtal
Citera
2024-01-18, 21:07
Medlem
Joe Blows avatar
Var har det meddelats att Stenlund är borta från SwebbTV?
Citera
2024-01-18, 22:04
Medlem
Stenlund skriver på Facebook idag:
"Hej!

Det är många som uppmärksammat att min tid på Swebbtv är till ända, och jag tackar alla som hört av sig med 'kondoleanser' som beklagar detta, som undrat varför, och vart jag nu ska ta vägen. Eftersom jag själv inte hade räknat med ett riktigt så abrupt avslut så kan jag inte ge definitiva svar på detta sistnämnda. Men att jag snart dyker upp i någon kanal där det är möjligt att kompromisslöst söka och förmedla sanningar, det kan ni vara lugna för.

Swebbtv är ett varumärke som betyder väldigt mycket för många och jag är den siste som vill trampa på detta. Samtidigt måste jag, till er som undrar, ändå få dementera att jag skulle ha övergivit kanalen av snöd vinning. Jag var beredd att göra väsentliga avkall både på ersättning, på omfattning och format, men det räckte tydligen inte, och eftersom jag saknar insyn i finanserna så kan jag heller inte säga vad som hade gjort det.

Jag tittar nu framåt och ser möjligheter, att det finns ett stort behov av kompetent omvärldsanalys står klart, och jag hoppas att ni som uppskattar den jag stått för på Swebbtv kommer uppskatta mig även framdeles. Kanske rent av ännu mer, eftersom jag nu ser möjligheter att förnya koncept och format på ett sätt som jag tror kan bli väldigt spännande.

Så håll ut! Och håll korpgluggarna öppna! Inte minst här på min sida på fb. Till dess önskar jag er alla en god fortsättning!

Magnus Stenlund"
Citera
2024-01-19, 01:05
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pröpper
"Hej!

Det är många som uppmärksammat att min tid på Swebbtv är till ända, och jag tackar alla som hört av sig med 'kondoleanser' som beklagar detta, som undrat varför, och vart jag nu ska ta vägen. Eftersom jag själv inte hade räknat med ett riktigt så abrupt avslut så kan jag inte ge definitiva svar på detta sistnämnda. Men att jag snart dyker upp i någon kanal där det är möjligt att kompromisslöst söka och förmedla sanningar, det kan ni vara lugna för.

Swebbtv är ett varumärke som betyder väldigt mycket för många och jag är den siste som vill trampa på detta. Samtidigt måste jag, till er som undrar, ändå få dementera att jag skulle ha övergivit kanalen av snöd vinning. Jag var beredd att göra väsentliga avkall både på ersättning, på omfattning och format, men det räckte tydligen inte, och eftersom jag saknar insyn i finanserna så kan jag heller inte säga vad som hade gjort det.

Jag tittar nu framåt och ser möjligheter, att det finns ett stort behov av kompetent omvärldsanalys står klart, och jag hoppas att ni som uppskattar den jag stått för på Swebbtv kommer uppskatta mig även framdeles. Kanske rent av ännu mer, eftersom jag nu ser möjligheter att förnya koncept och format på ett sätt som jag tror kan bli väldigt spännande.

Så håll ut! Och håll korpgluggarna öppna! Inte minst här på min sida på fb. Till dess önskar jag er alla en god fortsättning!

Magnus Stenlund"

Det var ju diplomatiskt.
Citera
2024-01-19, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Boyd
Det var ju diplomatiskt.

snarare patetiskt att han inte reagerar på diktatorn willgerts vansinne och pengakåta attityd

mkt svagt av stenlund, men det är soja-generationen
Citera
2024-01-19, 21:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid
Jag fick faktiskt en chock, när jag såg att Wilgert låter Swebbtv:s stöttepelare Stenlund gå, samtidigt som jag länge anat att Swebbtv varit på väg att göra ett vägval. Wilgert har dementerat att det skulle röra sig om någon konspiration och att det uteslutande har ekonomiska orsaker, men jag uppfattar Swebbtv som kontrollerad opposition och det här beslutet som en konsekvens av det. Varför? Wilgert har tagit in judinnan KJ i styrelsen och där sitter hon ostört kvar. Alla med ögon att se, märker att denna styrelsemedlem rent mentalt aldrig har lämnat den judiska Bonnierkoncernen. Sedan har vi kopplingen till K.O.-partiet SD hos flera Swebbtvprofiler, vilket per automatik innebär sionistsympatier. Jag reagerade även på de hysteriska utbrotten från E.W., när hon berättade för Wilgert att hon kallats "förintelseförnekare" av någon liberal. Det var "det värsta" man kunde kallas osv. Väldigt teatralt. E.W har ju följt andra Swebbtvprofiler från SD till MoD, vilket i princip är mera av samma under annat namn. En tanke: blir Swebbtv MoD:s språkrör framöver? Vidare, så har vi åtminstone två judiska intervjuobjekt i närtid, vilka ogenerat drivit judiska särintressen. Sedan har vi den ene stöttepelaren Bern, som jag tycker når rätt slutsatser, men det resonemang han presenterar för tittarna för att underbygga det, är, som jag ser det, vilseledande. Bern har mig veterligen därtill aldrig berört judefrågan. Det tror jag att han medvetet håller sig borta ifrån. Den ende som har gjort det är den andre stöttepelaren Stenlund och han får nu alltså gå. Han är, i mitt tycke, ojämn, men rent intellektuellt vida överlägsen i Swebbtv"stallet" (vid sidan av många bra gäster). Han vågar ta upp judefrågan, eftersom varje tänkande, välutbildad och intellektuellt hederlig människa förr eller senare inser dess avgörande betydelse för den historiska utvecklingen och det samhällsförlopp som nu spelas upp. Han är därmed den ende som försöker lyfta blicken hos den indoktrinerade tittaren. Och det är just detta, som jag tror inte är önskvärt. Väldigt tråkig utveckling. Swebbtv skulle lika gärna kunna gå samman med SvT.

swebbtv har haft total censur på hemsidan sedan tre år tillbaka, och ja det är väldigt mycket stöd för judendomen på swebbtv, vilket givetvis är helt irrationellt

stenlund irrade dock runt med legend och mystik

underskatta inte förvirringen i willgert
Citera
2024-01-19, 21:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Vi får nog vara överens om att vi tycks ha olika uppfattning om hur de talar om Ryssland. Jag tycker att Bern tar varje tillfälle han kan att fördöma Rysslands invasion. Jag är själv inte lika snabb att fördöma det utan vill veta på vilka bevekelsegrunder de gick in. Utan den kunskapen går det inte att ha en informerad åsikt utan då är det känslostyrt. Både Bern och Stenlund säger att vi i väst länge stirrat oss blinda på BNP och trott att det skulle vara en indikator på hur starkt militärt man är eller hur överlägsen man är. Båda två poängterar att väst lidit mest av sanktionerna mot Ryssland och att Ryssland klarat sig betydligt bättre. Båda två men mest Bern tror jag har ju påtalat att Ryssland ställt om sin industri och tillverkar vapen/ammunition och att de får köpa av Kina. Väst däremot har inte ställt om ännu och att det kommer ta månader eller snarare år från man ställer om till vi har tillräcklig produktion. De berättar också att tex USA har enorma problem att rekrytera soldater och i synnerhet vita män som tidigare stått för bulken av deras militär.

bern hejar på ryssland och önskar totalt kärnvapenkrig
Citera
2024-01-19, 23:17
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friindivid

Jag har inte uppfattat Swebbtv som kontrollerad opposition, i alla fall inte Stenlund, Bern, Willgert, Arnstberg, Berglund osv. Willgert har varit försiktig att inte programmet ska hamna i HMF-fällan som jag uppfattat det. Bern kallar dem globalister och oligarker. Stenlund är dock rätt tydlig med att inte bara slänga sig med "jude" utan preciserar vilka det verkligen är.

Citat:
"Hej!

Magnus Stenlund"

Var han än tar vägen lär jag följa honom. Han får gärna öppna en betalkanal för jag kommer prenumerera. Willgert har nog gjort bort sig. Får en déjà vu av FOX och Tucker Carlson även om jag hade högre tankar om Willgert än FOX. Förhoppningsvis tar Wiilgert sig en rejäl tankeställare och ger Stenlund ett erbjudande han inte kan motstå. Sanningen, det djupaste sanningen om vansinnet i västvärlden senaste par hundra åren och senaste 50 måste upp till ytan. Det levererar Stenlund.

Citat:
Ursprungligen postat av jaskhdjkahdjadh
snarare patetiskt att han inte reagerar på diktatorn willgerts vansinne och pengakåta attityd

mkt svagt av stenlund, men det är soja-generationen

Stenlund, soja? Willgert diktator? Är det ditt bästa?

Citat:
Ursprungligen postat av jaskhdjkahdjadh
bern hejar på ryssland och önskar totalt kärnvapenkrig

Det finns väl INGEN som bor i Europa, Ryssland, Nordamerika som önskar totalt kärnvapenkrig? Tror du han hejar på Ryssland har du inte lyssnat särskilt noga på vad han säger.
Citera
2024-01-20, 10:52
Avslutad
Citat:
"Hej!

Magnus Stenlund"

Tack för Stenlunds inlägg, för oss som avstår FB. Jag måste säga, att Stenlund ger vatten på min kvarn, såtillvida att han uppenbarligen inte har gått frivilligt och man kan läsa mellan raderna, att orsakerna bakom Willgerts val att peta honom inte är ekonomiska. Willgerts Swebbtv är helt enkelt inte ett forum som medger Stenlunds tolkningar. Med kontrollerad opposition avser jag sionistkontrollerad opposition, och det medför alltid utrensningar, när det börjas tänja på gränserna.

Angående jämförelsen med Fox och Tucker, haltar den. Murdoch, som är hel eller halvjude, är själv uppbackad av judiska intressen, och nära vän med Musk, som också han är uppbackad av judiska intressen och anser sig själv "judisk". Tucker gick från Murdochs Fox till Musks X, men hans anställningsavtal hos Fox fortlöper. Både CIA-barnet Tucker och hans intervjuobjekt på X är till stor utsträckning, om inte uteslutande, k.o. Jag tror att Tuckers "flytt" är en ren affärstransaktion mellan Murdoch och Musk. Stenlund, däremot, petas från Swebbtv för att han inte längre kan kontrolleras och hans nästa mediahamn är osäker.
Citera
2024-01-20, 15:12
Medlem
Sam.Boyds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Jag har inte uppfattat Swebbtv som kontrollerad opposition, i alla fall inte Stenlund, Bern, Willgert, Arnstberg, Berglund osv. Willgert har varit försiktig att inte programmet ska hamna i HMF-fällan som jag uppfattat det. Bern kallar dem globalister och oligarker. Stenlund är dock rätt tydlig med att inte bara slänga sig med "jude" utan preciserar vilka det verkligen är.

Var han än tar vägen lär jag följa honom. Han får gärna öppna en betalkanal för jag kommer prenumerera. Willgert har nog gjort bort sig. Får en déjà vu av FOX och Tucker Carlson även om jag hade högre tankar om Willgert än FOX. Förhoppningsvis tar Wiilgert sig en rejäl tankeställare och ger Stenlund ett erbjudande han inte kan motstå. Sanningen, det djupaste sanningen om vansinnet i västvärlden senaste par hundra åren och senaste 50 måste upp till ytan. Det levererar Stenlund.

Stenlund, soja? Willgert diktator? Är det ditt bästa?

Det finns väl INGEN som bor i Europa, Ryssland, Nordamerika som önskar totalt kärnvapenkrig? Tror du han hejar på Ryssland har du inte lyssnat särskilt noga på vad han säger.

Det finns en poäng i Berns analys av ryssland. Ryssland är mångt till mycket en robust/primitiv produktions driven råvaruekonomi.

Väst en finnans/bankdriven og patent baserad ekonomi. Där man lagt ut produktionen till asien o mexico. O råvarorna importeras från 3e världen.

Att Ryssland nu närmar sig Kina är ett faktum. O även något som kommer gynna båda nationerna.
Råvaror från ryssland till Kina.
Konsumtionsvaror från Kina till Rysdland. O i perferin en frigörelse från västs banksystem o dollar fundament.

En ny världskarta där Asien ligger i mitten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in