2024-01-19, 15:32
Medlem
Snedsneglares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Thyrsos2
Utrett och fastställt påhittade, ditt ärkenöt…
Vilket alltså inte utreds i särskilt stor utsträckning, som du också fått förklarat för dig.

Och även om det bara skulle vara 6% så är det alltså 578 st påhittade våldtäkter per år, vilket alltså betyder att det är VANLIGT.
Din stackars krake.

Ta din medicin nu.

För helvete alltså din farsas kuk måste ha perforerat hela din hjärna tusentals gånger när du låg i livmodern!!

För det första är det alltså inte mina påstådda siffror utan siffror från rapporten DU SJÄLV länkat.

För det andra, om du vill prata om ett mörkertal av falska beskyllningar måste du förstås ha tänkt på att det finns ett mörkertal även bland våldtäkter som faktiskt skett.

Fördet tredje, var kommer 578 ifrån, siffran finns inte i rapporten du länkat, trollar du fram siffror ur ollonet eller?

Och för det fjärde, om man säger att något är vanligt förekommande måste det per definition ställas i proportion till något annat, och i detta fallet ska det så klart inte ställas mot antalet hallon i skogen eller kromosomer i dina celler utan antingen mot antalet anmälda våldtäkter eller mot antalet fällande domar, och allra helst inom ett givet tidsintervall.

Eller?!
Om du anser att jag har fel kan du väl åtminstone ge förslag på man ska jämföra med istället?
Citera
2024-01-19, 15:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Jag vill testa min tolkning av vad som hänt. Så, öppen fråg, om vi gör antagandet att MÄ:
- har haft nån form av flirtigt utbyte med Viking och tyckt om uppmärksamheten han gett henne,
- haft sex frivilligt med honom, om än utan att ha varit överförtjust och efter att han fått jobba lite för det och sedan ångrat sig efteråt.

Kan någon peka på någon omständighet från fup som närmast utesluter detta scenario?

Det finns ingen, förutom hennes ord.

I chatten med sin kompis så bevisas det också att hon ser tilltalad som en potentiell romans. Den bevisar också att hon ljuger i polisförhören:

Citat:
Jag har varit singel en dag. Jag har varit på date nu och nu ska Viking komma hit och sova här för han missa bussen hem.

Förutom att hon våldtar det svenska språket i chatten så benämner hon här den tilltalade i samma kategori som sin expojkvän och en kille hon varit på date med.

Hon säger att hon ”rizzar omedvetet”.
Rizza betyder alltså förmågan att naturligt fängsla någon av motsatt kön utan att anstränga sig särskilt mycket.
Hon vet alltså om att hon betett sig på ett vis som fått den tilltalade intresserad av henne.
Och honom bjuder hon hem på natten och tar emot honom i nattlinne och trosor.
Det finns absolut inget annat skäl att göra det förutom för sex.

Det här är långt, långt mer än vad som behövs för rimlig tvivel.
Och kam man få till ett bättre förhör med vittnet som sett den urringade bilden hon påstått ha skickat så avslöjar det nog hennes avsikter ytterligare.

Dessutom är det ju fullkomligt orimligt att hon inte skulle kunna kontakta någon via sin telefon om hon nu kände sig så ensam och utsatt. Hon lever ju, uppenbarligen sitt liv genom chattar med vänner som pågår långt in på nätterna om de mest triviala ting.
Hon messar dessutom med sin vän medan tilltalad är i lägenheten, så uppenbarligen finns inget hinder för det.

Det här är en helt vansinnig dom, och advokaten har gjort ett bedrövligt arbete och borde prickas för det.
Citera
2024-01-19, 15:37
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pissmaster
Eftersom han blev dömd, så är det ju faktiskt så att hans historia är att betrakta som värdelös och motbevisad.

Vad är det för jävla argument? Inte bara innebär det att alla domar någonsin är korrekta, det är dessutom logiskt omöjligt eftersom överinstanser upphäver och ändrar på underinstansdomar dagligen.

Citat:
Det finns ju absolut ingenting som pekar på att det var frivilligt och under samtycke,

Definiera "pekar på". Vad innebär det för dig i praktiken?
Citera
2024-01-19, 15:44
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
I chatten med sin kompis så bevisas det också att hon ser tilltalad som en potentiell romans. Den bevisar också att hon ljuger i polisförhören:

Håller helt med, hon nämner honom i romantisk/sexuell kontext.

Citat:
Rizza betyder alltså förmågan att naturligt fängsla någon av motsatt kön utan att anstränga sig särskilt mycket.
Hon vet alltså om att hon betett sig på ett vis som fått den tilltalade intresserad av henne.

Jag skulle inte gå riktigt så långt, ett annat skäl kan vara uppmärksamhet, vilket hon tycks vara väldigt intresserad av. Förvisso sexuellt relaterad uppmärksamhet, men ändå.

Citat:

Absolut.

Citat:
Och kam man få till ett bättre förhör med vittnet som sett den urringade bilden hon påstått ha skickat så avslöjar det nog hennes avsikter ytterligare.

Tyckte nästan det räckte bra som det var, det framkom ganska tydligt vad det var för bild. "Här är lilla jag, oj, såg man urringningen, det tänkte jag inte på, tihi"

Citat:
Det här är en helt vansinnig dom, och advokaten har gjort ett bedrövligt arbete och borde prickas för det.

Jag undrar fan om inte jag hade gjort ett bättre jobb än den där sopan. Fup ger henne öppet mål att vinna, såvida inte de dömande var vettvillingar hela högen.
Senast redigerad av Fiffiniffi 2024-01-19 kl. 16:05.
Citera
2024-01-19, 15:48
Avslutad
Citat:
Vad är det för jävla argument? Inte bara innebär det att alla domar någonsin är korrekta, det är dessutom logiskt omöjligt eftersom överinstanser upphäver och ändrar på underinstansdomar dagligen.

Definiera "pekar på". Vad innebär det för dig i praktiken?

Att peka på för mig innebär att det finns uppgifter som indikerar att så är fallet , att en uppgift i någon mening tyder på att det är sannolikt att så är fallet. Det finns saker som styrker tesen.
Citera
2024-01-19, 15:55
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Att peka på för mig innebär att det finns uppgifter som indikerar att så är fallet , att en uppgift i någon mening tyder på att det är sannolikt att så är fallet. Det finns saker som styrker tesen.

Tack, då har vi i princip samma definition. Så du kan inte komma på en enda uppgift som ens indikerar att MÄ inte är helt sanningsenlig? Inte ens lite grann?
Citera
2024-01-19, 15:59
Avslutad
Citat:
Det finns ingen, förutom hennes ord.

Förutom att hon våldtar det svenska språket i chatten så benämner hon här den tilltalade i samma kategori som sin expojkvän och en kille hon varit på date med.

Dessutom är det ju fullkomligt orimligt att hon inte skulle kunna kontakta någon via sin telefon om hon nu kände sig så ensam och utsatt. Hon lever ju, uppenbarligen sitt liv genom chattar med vänner som pågår långt in på nätterna om de mest triviala ting.
Hon messar dessutom med sin vän medan tilltalad är i lägenheten, så uppenbarligen finns inget hinder för det.

Ponera att allt det du säger är sant. Det gick var precis så. Hon hade tänkt låta honom knulla skiten ur honom och bjöd in honom för att ligga. Betyder det då, per automatik, att i alla lägen alltjämt vill ligga med honom? Han kanske luktade dåligt? Han kanske var för full? Han kanske hade spya på skjortan, eller vad fan som helst. Så hon ångrade sig, det får man göra, det är helt ok. Så länge man gör det INNAN och det kommuniceras, vilket är exakt det hon har gjort i det här fallet. Jag får intrycket av att hon tycker det är trevligt när de ligger där och snackar. Det är trevligt hela vägen fram tills att hon vill sova. Hon säger att hon är trött och vill sova. Hon har skrivit i ett SMS till sin kompis att hon är trött och är påväg att lägga sig. Det är ett hundra tusen procent oväsentlig i frågan. Frågan är istället: När han började ha sex med henne, fanns där ett samtycke i den situationen? - Nej det framstår som att hon har gjort det hon kan i situationen

"Hon kunde ju ha ringt polisen" - Varför det? Han hade ju inte gjort något?
"Hon kunde ju ha sprungit därifrån?" - Han låg ju över henne och tryckte ner henne. Han har tränat MMA och är med all sannolikhet både större och starkare än henne
"Hon kunde ha skrikigt" - Absolut. med risk för sitt liv. Många mördare säger ju "jag ville ju bara att hon skulle sluta skrika, eller bli tyst"
"Hon kunde ha slagit honom" - Absolut, men han var både större och starkare, så verkar det särskligt smart?
"Hon kunde ju ha gjort XXXXX" - Ja, men nu gjorde hon inte det och ingen skuld skall falla över henne pga det.

Så till alla er som försvarar Viking, diskutera din ståndpunkt i fikarummet på jobbet på Måndag, se hur många som håller med. Sedan tänk tanken: Om det hade varit min dotter, hade jag tänkt annorlunda då?
Citera
2024-01-19, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snedsneglare
För helvete alltså din farsas kuk måste ha perforerat hela din hjärna tusentals gånger när du låg i livmodern!!

Är du efterbliven på riktigt, eller är det här språket någonting som är i paritet med din mognadsgrad bara…?

[/quote]För det första är det alltså inte mina påstådda siffror utan siffror från rapporten DU SJÄLV länkat.[/quote]

No shit. Det är alltså siffror med ett stort mörkertal.
Du hängde inte med på det ens…

Citat:
För det andra, om du vill prata om ett mörkertal av falska beskyllningar måste du förstås ha tänkt på att det finns ett mörkertal även bland våldtäkter som faktiskt skett.

Nej. Eftersom antalet våldtäkter inte har att göra med hur vanligt det är med falska våldtäktsanklagelser.
Du begriper verkligen inte det här…otroligt.

Citat:
Fördet tredje, var kommer 578 ifrån, siffran finns inte i rapporten du länkat, trollar du fram siffror ur ollonet eller?

6% av 9635 är 578,1. Ville du att jag skulle avrunda uppåt istället?

Citat:
Och för det fjärde, om man säger att något är vanligt förekommande måste det per definition ställas i proportion till något annat, och i detta fallet ska det så klart inte ställas mot antalet hallon i skogen eller kromosomer i dina celler utan antingen mot antalet anmälda våldtäkter eller mot antalet fällande domar, och allra helst inom ett givet tidsintervall.

Eller?!
Om du anser att jag har fel kan du väl åtminstone ge förslag på man ska jämföra med istället?

Nej, ditt jävla ärkenöt.
Det kan givetvis vara vanligt med falska våldtäktsanklagelser oavsett om det sker en miljard anmälningar varje år. Det handlar alltså om risken att utsättas för det, inte hur stor andel av de anmälda som är falska.

578 st per år är alltså vanligt, och då är ju det den absolut lägsta tillgängliga siffran.
Det är mer en dubbelt så många som dör i trafiken varje år och där har vi en nollvision, och ingen kan säga, med hedern i behåll, att det är ovanligt att folk dör i trafiken.

Skärp dig nu, ditt troll.
Citera
2024-01-19, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashmaner
Då kan jag meddela att Vikings överklagande inkom till tingsrätten den 15e januari, och han meddelar också då att han kommer att ha en ny advokat inför hovrättsförhandlingen.

Han riktar också mycket allvarlig kritik mot sin försvarare som om den stämmer bör kunna rendera henne en varning från advokatsamfundet, om Viking anmäler henne dit, vilket han bör göra IMO.

VIking har alltså själv personligen skickat in en överklagan, av rädsla för att hans advokat inte kommer göra det i tid. Mycket ovanligt. Sedan kommer ett överklagande från hans advokat dagen efter, sannolikt efter att hon fått besked om att Viking själv skickat in ett överklagande. Hennes överklagande är extremt kort med minimal formalia. Något som styrker de anklagelser Viking har om hennes tillkortakommanden i hans fall.

Kan du dela hans överklagan, vore intressant att läsa kritiken mot advokaten?
Citera
2024-01-19, 16:05
Avslutad
Citat:
Tack, då har vi i princip samma definition. Så du kan inte komma på en enda uppgift som ens indikerar att MÄ inte är helt sanningsenlig? Inte ens lite grann?

Jag kan inte komma på någon uppgift på rak arm men jag är helt övertygad om att söker jag skulle jag finna dessa uppgifter. Men, då ska man ju komma ihåg att på det stora hela så är de ju väldigt överens om händelseförloppet. Det är ju den springade punkten, Ville hon där och då verkligen ha sex med Viking där och då?

Sedan bör man ju ha i åtanke att hans berättelse är i princip manus till vilken porrfilm som helst. Och att han är VÄLDIGT noga med att trycka på de sakerna som skulle kunna få honom fälld för våldtäkt. Nu har Tingsrätten dömt honom till 3år och 3 månader. Jag tror inte att HR kommer frikänna honom men jag tror att han får ett kortare fängelsetraff, typ 1,5-2 år .
Citera
2024-01-19, 16:10
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Jag kan inte komma på någon uppgift på rak arm men jag är helt övertygad om att söker jag skulle jag finna dessa uppgifter.

För bara några minuter sen så fanns det ju "ABSOLUT INGENTING" som indikerade? Men nu är du övertygad om att det finns????

Citat:
Och att han är VÄLDIGT noga med att trycka på de sakerna som skulle kunna få honom fälld för våldtäkt.

Av de båda så är det hittills endast MÄ som i någon objektiv mening undanhållit information eller ljugit för polisen. Så vem är det som anpassar sitt vittnesmål egentligen?

Citat:
Nu har Tingsrätten dömt honom till 3år och 3 månader. Jag tror inte att HR kommer frikänna honom men jag tror att han får ett kortare fängelsetraff, typ 1,5-2 år .

You're in for a surprise.
Citera
2024-01-19, 16:12
Avslutad
Citat:
För bara några minuter sen så fanns det ju "ABSOLUT INGENTING" som indikerade? Men nu är du övertygad om att det finns????

Av de båda så är det hittills endast MÄ som i någon objektiv mening undanhållit information eller ljugit för polisen. Så vem är det som anpassar sitt vittnesmål egentligen?

You're in for a surprise.

Absolut, särskådar man ord för ord en berättelse och lyfter saker ur sitt sammanhang kan man alltid hitta saker som är otydliga. Det spelar ingen roll om jag skulle be dig berätta om vad du gjorde för en timme sedan så skulle du missa något, det är mänskligt.

Vad är det hon har undanhållit och ljugit om menar du?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in