2024-01-10, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Satte första nålen idag i gluteus, övre-yttre och jag använde en 40mm lång grå nål. Det kändes 0, inte ens att tränga genom huden. Verkligen ingenting och inte heller att injicera oljan. Men jag var oerhört nervös över att jag skulle sätta i ett blodkärl. Det är egentligen inte injektionen i sig som är ett problem utan snarare min enorma rädsla att råka vispa till och sätta i ett kärl. Jag skakade som ett asplöv i vinden... Jag är verkligen livrädd för att det ska hända.

Ta det med ro min vän. Gluteus är väldigt säkert om du sätter I övre yttre, jag har nog satt 500 stick i gluteus och 2 gånger har jag träffat en nerv så att man har hoppat till lite bara. Det viktiga att göra är att innan du börjar trycka in oljan så drar du försiktigt i pumpen och kollar så där inte kommer blod in i pumpen, kommer det blod så stick om, kommer det en liten luftbubbla eller ingenting alls så tryck sakta in det under konstant tryck, sakta och säkert.
Citera
2024-01-10, 20:08
Medlem
marklyft100s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazex
Ta det med ro min vän. Gluteus är väldigt säkert om du sätter I övre yttre, jag har nog satt 500 stick i gluteus och 2 gånger har jag träffat en nerv så att man har hoppat till lite bara. Det viktiga att göra är att innan du börjar trycka in oljan så drar du försiktigt i pumpen och kollar så där inte kommer blod in i pumpen, kommer det blod så stick om, kommer det en liten luftbubbla eller ingenting alls så tryck sakta in det under konstant tryck, sakta och säkert.
Tryckte inte under konstant tryck denna gång, utan stannade upp ett par gånger. Vad kan det få för effekt? Aspirera gjorde jag och tänker göra det varje gång. Tack för ett lugnande svar!
Citera
2024-01-11, 16:12
Medlem
PingPongZongs avatar
Fan vad jag hatar stora nålar. Eller kanyler som det heter. Tänkte köra med lite blå nålar nu. Så jävla obehagligt. När man väl börjat med insulinkanyler så vill man inte hålla på med stora nålar längre.

Här är en bra video om varför använda insulinkanyler istället för harpunkanyler. Då är det bara skönt och ta en spruta varje dag.

https://www.youtube.com/watch?v=vmsh5fXwjZU
Citera
2024-01-11, 16:39
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Fan vad jag hatar stora nålar. Eller kanyler som det heter. Tänkte köra med lite blå nålar nu. Så jävla obehagligt. När man väl börjat med insulinkanyler så vill man inte hålla på med stora nålar längre.

Här är en bra video om varför använda insulinkanyler istället för harpunkanyler. Då är det bara skönt och ta en spruta varje dag.

https://www.youtube.com/watch?v=vmsh5fXwjZU
Funkar bra att köra med orange eller gula i brösten gjorde jag när jag körde aas
Citera
2024-01-11, 18:31
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X2theZ
Funkar bra att köra med orange eller gula i brösten gjorde jag när jag körde aas

Bröst och axlar är helt perfekta för det. Där finns det verkligen ingen mening och använda sig av blå kanyler.

Får väl även skriva att https://kanyler.com/collections/storpack fungerar och köpa från. Känner nu två stycken som köpt där.

Gul kanyl (30G 0,30 x 12,5mm) är ju insulin storlek kanyl. Så det kan man köpa + 1ml pumpar. Och om man nu vill och anser sig behöva så kan man väl köpa blå med. Är ju ganska billigt på den där sidan. Om man köper 100pack.

Luras inte att en större pump är lättare och suga upp och trycka med. Är tvärtom. 1ml pump är bäst.

Liten kanylstorlek och stor 5ml/3ml pump kan var riktigt jobbigt. Men framförallt. 1ml pump är lättare få exakta dosen med. Då det är mer dosstreck.
Senast redigerad av PingPongZong 2024-01-11 kl. 18:57.
Citera
2024-01-12, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PingPongZong
Bröst och axlar är helt perfekta för det. Där finns det verkligen ingen mening och använda sig av blå kanyler.

Får väl även skriva att https://kanyler.com/collections/storpack fungerar och köpa från. Känner nu två stycken som köpt där.

Gul kanyl (30G 0,30 x 12,5mm) är ju insulin storlek kanyl. Så det kan man köpa + 1ml pumpar. Och om man nu vill och anser sig behöva så kan man väl köpa blå med. Är ju ganska billigt på den där sidan. Om man köper 100pack.

Luras inte att en större pump är lättare och suga upp och trycka med. Är tvärtom. 1ml pump är bäst.

Liten kanylstorlek och stor 5ml/3ml pump kan var riktigt jobbigt. Men framförallt. 1ml pump är lättare få exakta dosen med. Då det är mer dosstreck.
Ja väldigt bra priser där.

Skönast var att trycka mindre mängder oftare även när det var långsammare estrar. Då fungerade det bra med gul nål eller Insulinare. Och 1ml pump får man ett mer rättvist värde av hur mycket man använder tyckte jag, speciellt om man kör mindre mängder oftare.
Jag upplevde även mycket färre biverkningar när jag körde så
Citera
2024-01-12, 20:59
Medlem
Backaborts avatar
Ni som sätter IM, vad tycker ni är fördelen med det jämfört med subQ?
Citera
2024-01-12, 21:02
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ställer en fråga om det här med "air-lock"-metoden. Det ska alltså inte vara någon större fara att dra in lite luft som man då injicerar efter oljan för att få ut allt testosteron, utan något spill som det kan bli i nålen osv?
Det kan ge mer pip annars ingen större fara
Citera
2024-01-12, 21:03
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Satte första nålen idag i gluteus, övre-yttre och jag använde en 40mm lång grå nål. Det kändes 0, inte ens att tränga genom huden. Verkligen ingenting och inte heller att injicera oljan. Men jag var oerhört nervös över att jag skulle sätta i ett blodkärl. Det är egentligen inte injektionen i sig som är ett problem utan snarare min enorma rädsla att råka vispa till och sätta i ett kärl. Jag skakade som ett asplöv i vinden... Jag är verkligen livrädd för att det ska hända.
Om du är nervös för att sätta i ett kärl varför inte köra subq med insulinnål?
Citera
2024-01-12, 21:38
Medlem
PingPongZongs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av X2theZ
Ja väldigt bra priser där.

Skönast var att trycka mindre mängder oftare även när det var långsammare estrar. Då fungerade det bra med gul nål eller Insulinare. Och 1ml pump får man ett mer rättvist värde av hur mycket man använder tyckte jag, speciellt om man kör mindre mängder oftare.
Jag upplevde även mycket färre biverkningar när jag körde så

Och man slösar inte bort en massa olja för det blir kvar i kanylen. I till exempel en blå kanyl så är det ca 0.1ml kvar i kanylen. Så skulle man trycka en 1 ml vid varje injektion så kan man bara trycka 9ggr. Hur ofta hör man inte att folk klagar på att det bara är 9ml i 10ml vialer?

Vill man verkligen ha noll slöseri med olja. Så kör med insulinsprutor med inbyggd kanyl. Testa efter injektion och dra tillbaks och se om det fanns olja kvar i kanylen. Det är snustorrt. Det är det inte om man tryckt med en blå kanyl.
Citera
2024-01-14, 12:12
Medlem
Har en vän som. Kör subQ ligger man på under 1ml per dygn så är det optimalt.
Han kör 0.2ml morgon 0.2ml kväll testo E 250mg/ ml.

Hamnar på 700mg per w.
Werlabs slår i taket, han får ingen irritation eller andra problem.

Att köra IM är så jävla onödigt då man drar på sig ärrvävnad när man ligger på långa kurer.

Nebido är det enda jag skulle tänka mig köra IM då intervall på 4 veckor om 1000mg 4ml.
Citera
2024-01-19, 22:42
Medlem
Någon som vet om K*nyler.se syns på kontoutdrag? Alltså att det står i transaktionen eller är det ett annat namn?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in