2024-01-23, 15:56
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pazex
Ta det med ro min vän. Gluteus är väldigt säkert om du sätter I övre yttre, jag har nog satt 500 stick i gluteus och 2 gånger har jag träffat en nerv så att man har hoppat till lite bara. Det viktiga att göra är att innan du börjar trycka in oljan så drar du försiktigt i pumpen och kollar så där inte kommer blod in i pumpen, kommer det blod så stick om, kommer det en liten luftbubbla eller ingenting alls så tryck sakta in det under konstant tryck, sakta och säkert.
Fattar inte vrf folk envisas med att sätta IM. Subq är ju betydligt smidigare och säkrare. Ingen risk för att träffa nerv eller större blodkärl.
Citera
2024-01-23, 16:55
Medlem
Blake-Carringtons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Backabort
Fattar inte vrf folk envisas med att sätta IM. Subq är ju betydligt smidigare och säkrare. Ingen risk för att träffa nerv eller större blodkärl.

Kan du eller någon annan förklara för mig hur det man hur går tillväga för att ta Testo E via Subq?

Jag antar att man använder nålar i storlek likt insulinnålar. Måste det vara en speciell sorts Testo E som används? För den oljan jag stött på i Testo E kan jag inte suga upp med en insulinnål.
Citera
2024-01-23, 17:01
Medlem
tram123s avatar
Citat:

Största anledningen är att alla stora grabbar trycker i sig flera ml varje stick och det går inte subq.
Citera
2024-01-24, 14:36
Medlem
Backaborts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Blake-Carrington
Kan du eller någon annan förklara för mig hur det man hur går tillväga för att ta Testo E via Subq?

Jag antar att man använder nålar i storlek likt insulinnålar. Måste det vara en speciell sorts Testo E som används? För den oljan jag stött på i Testo E kan jag inte suga upp med en insulinnål.
Testa att använda de korta grå nålarna, de har jag kört med och allt funkat kanon.
Citera
2024-01-24, 22:19
Medlem
marklyft100s avatar
Vad är riskerna med att "vispa" i en muskel? Jag kör 40mm i gluten och den sitter ju stadigt där, men nu råkade jag slå till den ett par gånger så sprutan dinglade fram och tillbaks. Det känns nu i muskeln att det inte gick speciellt smidigt... Man vill ju inte förstöra muskeln i onödan.
Citera
2024-01-25, 07:36
Medlem
Mastifmeisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marklyft100
Vad är riskerna med att "vispa" i en muskel? Jag kör 40mm i gluten och den sitter ju stadigt där, men nu råkade jag slå till den ett par gånger så sprutan dinglade fram och tillbaks. Det känns nu i muskeln att det inte gick speciellt smidigt... Man vill ju inte förstöra muskeln i onödan.

Risken är att det gör lite ont och onödig ärrvävnad. Men normalt händer inget.

MVH
Citera
2024-01-26, 16:17
Medlem
Mumbuulus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av murrefras14
Någon som vet om K*nyler.se syns på kontoutdrag? Alltså att det står i transaktionen eller är det ett annat namn?

Jag handlar personligen hos k*nyler.COM hos dem så syns det inte detaljer om exakt vart man gjort sin transaktion. Jag var noga med detta själv så jag kollade när jag hade dragit mitt kort hos dem.
Citera
2024-02-15, 08:40
Medlem
Hjälp!

Hej!

Stack mig igår med en 1ML i axeln. Nu känns det som en knöl i axeln där jag stack. Är detta farligt?
Citera
2024-02-15, 08:56
Medlem
Elgrandehuevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil7
Hej!

Stack mig igår med en 1ML i axeln. Nu känns det som en knöl i axeln där jag stack. Är detta farligt?

Det är oftast en liten, inre blödning eller så har oljan inte löst sig ordentligt. Det går nästan alltid över, men händer det fler gånger så kan det vara en olja som inte passar dig.
Citera
2024-02-15, 09:26
Medlem
Tack! Har kört den (medipharmas olja) i snart 10v utan problem, ska va uppmärksam om det händer igen.

Tack!
Citera
2024-02-15, 09:45
Medlem
Elgrandehuevos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil7
Tack! Har kört den (medipharmas olja) i snart 10v utan problem, ska va uppmärksam om det händer igen.

Tack!

Ok, då är det med största sannolikhet en liten inre blödning. Du har förmodligen träffat ett blodkärl. Ta en bomullspad och tryck hårt mot injektionsstället i c:a 30 sekunder nästa gång så hinner blodet koagulera om du skulle träffa ytterligare ett kärl nästa gång.
Citera
2024-02-16, 08:40
Medlem
Citat:
Körde det tidigare men tyckte det var otroligt segt just med uppsuget och sticket.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in