2024-01-12, 03:08
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Du ljuger när du säger att du aldrig haft covid eftersom du bevisligen tidigare påstått att du haft covid. (se citering nedan). Hade det inte varit för vaccinet hade du troligen inte överlevt Med andra ord är du inte bara extremt svag mentalt utan även fysiskt. Inte så oväntat i och för sig.

Så du överlevde då men nu är du kroniskt sjuk eftersom du haft covid så vi får väl se hur lång tid det tar innan du trillar av pinn. Lär inte dröja länge med tanke på att du är så pass svag att du troligen skulle dö utan covidvaccin och dessutom är du nu kroniskt sjuk. Ditt legacy blir att du under dina sista 5 år i livet gjorde bort dig i över 15 000 inlägg i en tråd där ingen annan enskild person skrivit mer än 1000.

Du är alltså inte bara psyksjuk hypokondriker som lider av svåra vanföreställningar och grav besatthet, du är notorisk mytoman också. Frågan om de ens tar emot dig i psykvården. Lär bli isolering och tvångströja när de får tag i dig.

Tycker du övertolkar och letar halmgubbar.
Vad jag vet är att jag under covidpandemin ett fåtal gånger uppvisat förkylningssymtom. Jag har då alltid testat mig, men aldrig uppvisat positivt test. Kan därför inte säga att jag haft covid. Helt säker på om det har varit vaccinet som skyddat mig kan jag förstås inte vara, men det ligger ju nära till hands att misstänka det. Varför redogörelsen som jag gjort ovan skulle motivera psykvård och tvångströja får du gärna utveckla. Även WHO ser ju fortfarande viruset som ett hot och allt annat än harmlöst. Under dec månad dog ju för övrigt cirka 200 personer om dagen i Sverige, efter det att de hade smittats.
Citera
2024-01-12, 03:15
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Inget att höja på ögonbrynen över. Det är inget som talar för att det skulle bli några nya restriktioner eller krav på covidbevis. Det enda som sagts är att covidbevisen bör hållas i beredskap in the unlikely event att det blir en ny pandemi.

Folk i båda läger har en tendens att övertolka och överdriva allt.

Covidhysteriker: "TITTA TITTA PANDEMIN ÄR INTE ÖVER DET FINNS FORTFARANDE FOLK SOM DÖR STÄNG NEEEEER!!!!

Antivaxxare: "TITTA TITTA NU ÄR DET DAGS IGEN NU KOMMER DOM LÅSA IN OSS IGEN OCH TVINGA OSS ATT VACCINERA OSS MOT VÅR VILJA!!!

Båda sidor bör tagga ner. Pandemin är över, restriktionerna är över och det ska extremt mycket till för att de ska komma tillbaka. Sluta gräva ner er i extremt osannolika domedagsscenarion.

Det påminner om alla idioter som nu tror att det ska bli krig för att pajasen till civilförsvarsminister gått ut och krigshetsat. Vad är det med svenskar och deras tendens att gå direkt till värsta tänkbara scenario för minsta lilla?

Du fattar ingenting. Du ser inte sammanhangen.
Jag har i alla fall bunkrat med ammunition. Det måste man ha den dag då skiten träffar fläkten. Covid förråd är numera även krigsförråd. Mycket konserver, pasta, ris m.m. läkemedel basic har jag ordnat recept på så jag kunnat köpa ut sådant som är bra att ha i beredskskap.
Citera
2024-01-12, 06:17
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Du fattar ingenting. Du ser inte sammanhangen.
Jag har i alla fall bunkrat med ammunition. Det måste man ha den dag då skiten träffar fläkten. Covid förråd är numera även krigsförråd. Mycket konserver, pasta, ris m.m. läkemedel basic har jag ordnat recept på så jag kunnat köpa ut sådant som är bra att ha i beredskskap.

Du är en militant prepper alltså. Har du en frys med mrna så du kan fortsätta ta dina injektioner när ryzzen kommer?

Det är väl en effekt av covid pandemin att det slog slint hos många som började preppa o sen inte kunnat sluta.
Citera
2024-01-12, 07:17
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av donald12
Du är en militant prepper alltså. Har du en frys med mrna så du kan fortsätta ta dina injektioner när ryzzen kommer?

Det är väl en effekt av covid pandemin att det slog slint hos många som började preppa o sen inte kunnat sluta.

Du tror inte det är en effekt av vaccinet då? Har du inte läst myndigheternas råd? ",Om kriget eller krisen kommer". Det borde du, men se till att ha mat och vatten för minst sex månader, inte tre dagar.
Citera
2024-01-12, 07:20
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Hur vet du det? Har du genomgått magnetröntgen på din hjärna? Jag tror den är påverkad.

Kolla din egen först och reflektera över innehållet du matat detta forum med i flera år först.

Det låter inte så friskt för att uttrycka sig milt.
Citera
2024-01-12, 07:46
Medlem
Citat:
På vilket sätt anser du att jag ljuger?

Det är inte mitt fel att du blir infekterad stup i kvarten.
Du gör det verkligen inte svårt att visa att du ljuger. Nu gjorde du det t.ex... jag är frisk som en nötkärna. Har inte varit sjuk på flera år, inte ens förkyld. För några år sedan gjorde jag ett antikroppstest som visade att jag hade antikroppar mot "Covid-19". När jag skulle ha haft det har jag ingen aning om för jag har som sagt inte känt någonting utan jobbat på som vanligt.

Du däremot kanske borde ta hand om dig... har för mig att du sagt att du tillhör riskgrupp. Hoppas inte du har sabbat ditt immunförsvar med the "Clot Shots". Var det 5 st du var uppe i... eller har du kanske hunnit fylla på?

Citat:
Jag tror inte de kan hjälpa mig med det. Är förresten sjuk nu i denna stund. Feber, snuva och hosta. Någonting i smittskyddsarbetet har brustit. Kanske borde jag ägna dagen åt att åka t-bana och nysa så mycket jag bara kan? Bistå samhället så att säga....
Citat:
Under covid klarade jag mig bra, men nu är det värre. Folk hostar och nyser överallt, så om mitt immunförsvar är svagare än någon annans vet jag inte.
Citat:
Hur lång tid tar det att bli frisk efter civid? Kan man fortfarande vara sjuk och smittsam efter 14 dagar från första symtom? 20 dagar?
Citat:
Känner mig fortfarande sjuk. Huvudvärk, feber, hosta. Läge att åka till sjukhus?
Citera
2024-01-12, 08:00
Medlem
donald12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Du gör det verkligen inte svårt att visa att du ljuger. Nu gjorde du det t.ex... jag är frisk som en nötkärna. Har inte varit sjuk på flera år, inte ens förkyld. För några år sedan gjorde jag ett antikroppstest som visade att jag hade antikroppar mot "Covid-19". När jag skulle ha haft det har jag ingen aning om för jag har som sagt inte känt någonting utan jobbat på som vanligt.

Du däremot kanske borde ta hand om dig... har för mig att du sagt att du tillhör riskgrupp. Hoppas inte du har sabbat ditt immunförsvar med the "Clot Shots". Var det 5 st du var uppe i... eller har du kanske hunnit fylla på?

Ja, nu börjar man förstå hur dessa clot-shots fungerar. Kan ju inte bli bra att injicera detta gång på gång.

"A mechanism that led some patients to experience cases of deadly clotting following some types of Covid-19 vaccination has been identified in new research.

In a paper published in Blood, scientists from the University of Birmingham funded by the National Institute for Health and Care Research and the British Heart Foundation have been able to identify how deadly blood clots, in the disease known as Vaccine-Induced Immune Thrombocytopenia and Thrombosis (VITT), occur."

https://www.news-medical.net/news/20231030/Scientists-identify-mechanism-causing-deadly-blood-clots-after-some-COVID-19-vaccines.aspx
Citera
2024-01-12, 08:56
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kurt-sune
Kolla din egen först och reflektera över innehållet du matat detta forum med i flera år först.

Det låter inte så friskt för att uttrycka sig milt.

Nja, det är ju inte jag som säger att vaccinet är farligare än viruset och att viruset är ofarligt bara man tar 10 gånger högre dos av D-vitamin än rekommenderat. Du borde nog se dig själv i spegeln först innan du dömer andra. Kanske är det dig själv du ser?
Citera
2024-01-12, 08:59
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker

Återigen, var skulle jag nämnt att jag haft covid? Jag har testat mig och har aldrig haft det. Förkylning och covid är inte samma sak.
Citera
2024-01-12, 09:03
Medlem
kurt-sunes avatar
Citat:
Nja, det är ju inte jag som säger att vaccinet är farligare än viruset och att viruset är ofarligt bara man tar 10 gånger högre dos av D-vitamin än rekommenderat. Du borde nog se dig själv i spegeln först innan du dömer andra. Kanske är det dig själv du ser?

För vissa är vaccinet faktiskt farligare än sjukdomen. Annars hade det varit rekommenderat till alla.

Sedan är människor olika. Folkhälsomyndigheter kan inte veta vad folk har för individuell hälsa när de sätter sina råd, utan de utgår från verkligheten dvs att ca 50% är överviktiga.

Och det är klart att om så många går runt med hängmage så måste man ju anpassa råden därefter som myndighet.
Citera
2024-01-12, 09:17
Medlem
donald12s avatar
Citat:
För vissa är vaccinet faktiskt farligare än sjukdomen. Annars hade det varit rekommenderat till alla.

Sedan är människor olika. Folkhälsomyndigheter kan inte veta vad folk har för individuell hälsa när de sätter sina råd, utan de utgår från verkligheten dvs att ca 50% är överviktiga.

Och det är klart att om så många går runt med hängmage så måste man ju anpassa råden därefter som myndighet.

Folkhälsomyndigheten tar säkert hänsyn till andra faktorer också. Som att Pfizermongon byggt upp en story så att folk tror de kommer dö om de inte får en injektion...

Att lura folk att det skulle vara skadligt med en optimal vitamin d nivå visar också att pfizermongon tycker vitamin D är ett hot mot deras produkter.
Citera
2024-01-12, 09:19
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:

Det är där din logik brister. För det du egentligen skriver är att vaccinet är farligt för normalviktiga och unga. Visa mig var FHM avråder unga och normalviktiga från att vaccinera sig.
FHM rekommenderar alla över 50 och/eller de med riskfaktorer att vaccinera sig. Vad gäller just övervikt har de satt gränsen till ett BMI över 40 för att räknas som riskfaktor. En gräns som relativt få människor når upp till. Även jag har en betryggande marginal upp dit. Hur är det med dig?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in