Citat:
Ursprungligen postat av
Malmoepag
Ojdå nu inser jag plötsligt vad du menar, ett nödgodkännande för användning vi ett hälsonödläge är precis likadant som ett traditionellt FDA godkännande.
Kan ju vara kul att se vad FDA skrev när de släppte EUA för Pfizer vaccinet.
Fast ojdå, här låter det nästan som att den kortare godkännande processen inte gett svar på allt:
Available data from short-term follow-up suggest that most individuals have had resolution of symptoms. However, some individuals required intensive care support. Information is not yet available about potential long-term health outcomes. The Comirnaty Prescribing Information includes a warning about these risks.
Dom är ju åtminstone ärliga om de okända riskerna, fast det är kanske så du menar?
Eller är det inte bara Yale som skriver felaktigt?
https://www.fda.gov/news-events/press-announcements/fda-approves-first-covid-19-vaccine
Jag föreslår att du LÄSER följande lilla paragraf som jag delgav forumet för en tid sedan när folk uppvisade lika dåliga kunskaper som du gör:
Citat:
Ursprungligen postat av
korrektamund0
Skillnaderna mellan t.ex. EUA och ett fullt godkännande från FDA är att vid EUA är du skyldig att med tillräckligt hög grad av sannolikhet visa att vaccinet är säkert och effektivt etc., men när du ansöker om fullt godkännande måste du BEVISA att det ÄR säkert och effektivt (inte att det är sannolikt).
Någonstans på vägen mellan den där uppgiften och din hjärna var det något som gick allvarligt fel, jag drar den slutsatsen då du verkar ha tolkat saken som:
"Du påstår att det inte finns några risker och sedan skiter du i att vaccin i vassa fall visar sig vara behäftade med fel"
Du kanske kan ta kontakt med en pedagog eller SLT? De brukar kunna hjälpa till med den typen av läsförstålseproblem och vanföreställningar som du uppvisar.
Citat:
Ursprungligen postat av
Malmoepag
Innebär det att risken för biverkningar som uppträder på lång sikt ökar jämfört med FDA godkännande som brukar ta upp till åtta år, ja den risken finns.
Nej, det brukar inte ta upp till åtta år att behandla en ansökan om godkännande för ett läkemedel. Mig veterligen har det aldrig hänt.
Det normala i de fallen jag varit inblandad är att det tagit 8-10 månader för FDA att godkänna eller avslå en ansökan.
Citat:
Priority Review means that FDA aims to take action on an application within six months, compared to 10 months under standard review. A Priority Review designation directs attention and resources to evaluate drugs that would significantly improve the treatment, diagnosis, or prevention of serious conditions. More information about Priority Review i
https://www.fda.gov/drugs/development-approval-process-drug
Jag gissar att du har annan information via någon blogg som visar på att det tar 8 år...?
Herregud, det måste bli ett slut på detta antivaxxar-patraskeri någon gång...