2023-09-08, 22:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IMBILDEN
Jag tror inte de kan hjälpa mig med det. Är förresten sjuk nu i denna stund. Feber, snuva och hosta. Någonting i smittskyddsarbetet har brustit. Kanske borde jag ägna dagen åt att åka t-bana och nysa så mycket jag bara kan? Bistå samhället så att säga....

Ajdå. Kanske du kan stämma regeringen och FHM för deras bristande smittskyddsarbete?

Hade vi bara haft ordentliga restriktioner hade du ju med största sannolikhet inte varit sjuk nu.
Citera
2023-09-08, 22:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Har du så pass svagt immunförsvar att du inte kan vistas bland människor utan att ständigt åka på förkylningar?

Under covid klarade jag mig bra, men nu är det värre. Folk hostar och nyser överallt, så om mitt immunförsvar är svagare än någon annans vet jag inte. Du blir aldrig sjuk?
Citera
2023-09-08, 22:41
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joe88
Ajdå. Kanske du kan stämma regeringen och FHM för deras bristande smittskyddsarbete?

Hade vi bara haft ordentliga restriktioner hade du ju med största sannolikhet inte varit sjuk nu.

Exakt! För några veckor sedan satt jag på ett fullsatt charterplan. Hela jävla planet bestod av en massa snörvlande människor och ingen jävel hade munskydd på sig. Den gången klarade jag mig dock.
Citera
2023-09-09, 06:15
Medlem
Citat:
Exakt! För några veckor sedan satt jag på ett fullsatt charterplan. Hela jävla planet bestod av en massa snörvlande människor och ingen jävel hade munskydd på sig. Den gången klarade jag mig dock.
Hehe.... Imbillningen är Flashbacks skickligaste troll... Peter Wahlbeck i kubik typ!

För att hålla inlägget on topic får jag väl tillägga hur trist det är att se duktiga kollegor på jobbet som ligger hemma, svårt sjuka i Covid-19 trots att de tagit tre sprutor mot Covid-19. Man kan försöka diskutera åtgärder mot Covid-19 men vaccin är inte en del i ekvationen... de fungerar nämligen inte.
Senast redigerad av Dick-Jerker 2023-09-09 kl. 06:43.
Citera
2023-09-09, 10:18
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dick-Jerker
Hehe.... Imbillningen är Flashbacks skickligaste troll... Peter Wahlbeck i kubik typ!

För att hålla inlägget on topic får jag väl tillägga hur trist det är att se duktiga kollegor på jobbet som ligger hemma, svårt sjuka i Covid-19 trots att de tagit tre sprutor mot Covid-19. Man kan försöka diskutera åtgärder mot Covid-19 men vaccin är inte en del i ekvationen... de fungerar nämligen inte.

Intressanta teorier du har.

Vet inte riktigt vad du menar med att vaccinen inte fungerar. Det har ju varit välkänt länge nu att immuniteten man får efter vaccination är kortvarig, så om man förväntar sig livslång immunitet kommer man förstås bli besviken. Har dina kollegor bara tagit tre sprutor förstår jag att de har någon immunitet nu. Själv tror jag att jag är inne på spruta 4 eller om det är 5, men det var länge sen jag tog sista. Är faktiskt osäker på om jag haft covid eller inte. Kanske är det covid jag har nu. Vet inte riktigt, då jag inte har något test.
Citera
2023-09-09, 10:57
Medlem
RustyShacklefords avatar
Citat:
Att slippa umgås med en massa idioter är bara frihet för mig. Man behöver för övrigt inte isolera sig i ett slutet fängelserum för att slippa viruset. Det räcker med att inte träffa främmande människor. Du kan umgås med folk du tycker om. En mindre grupp som lever likadant. Du kan skapa dina egna luftslussar. Alla som släpps in får sitta i karantän. Som ett slags gated community i valfritt format. Jag tyckte det var rätt nice. Jag slapp alla dessa jävla förkylningar i nästan två års tid.

När du säger "massa idioter": Syftar du på dina arbetskamrater då?

Jag får intrycket att covid-restriktionerna gav dig en respit från en livssituation som du starkt vantrivdes med. Kan det vara så att det huvudsakliga skälet till att du inte blev förkyld under den där perioden, var att lockdowns eliminerade din primära källa till kronisk stress (dvs att tvingas gå till jobbet och interagera med kollegor)? Kronisk stress är ju nåt som bevisligen pajar immunförsvaret och gör att man blir sjuk ofta. Har den tanken aldrig slagit dig?

Så varför nu passivt sitta och rulla tummarna i väntan på att en yttre kraft ska riva omkull samhället igen, bara för att du ska slippa gå till ett jobb som du uppenbarligen avskyr? Är det inte bättre att själv aktivt söka en livssituation som du faktiskt trivs med? Kanske fundera på att byta karriär? Hitta nån arbetsplats som inte är befolkad av "massa idioter", och kanske få arbetsuppgifter som du är bättre lämpad för?

EDIT:
Kan ju nämna att jag själv bytte karriär nyligen. Nu vantrivdes jag visserligen inte med mitt gamla jobb. Men om man har gjort samma sak under många år så kan det vara väldigt välgörande att testa nåt nytt. Känner faktiskt ett allmänt lyft i hälsoläget. Känner mig inte stel och trött på mornarna längre. Träningen går bättre. Fått höra att jag ser yngre ut helt plötsligt.

Så kan verkligen rekommendera det: Skaffa nytt jobb!
Senast redigerad av RustyShackleford 2023-09-09 kl. 11:11.
Citera
2023-09-09, 17:38
Medlem
IMBILDENs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RustyShackleford
När du säger "massa idioter": Syftar du på dina arbetskamrater då?

Jag får intrycket att covid-restriktionerna gav dig en respit från en livssituation som du starkt vantrivdes med. Kan det vara så att det huvudsakliga skälet till att du inte blev förkyld under den där perioden, var att lockdowns eliminerade din primära källa till kronisk stress (dvs att tvingas gå till jobbet och interagera med kollegor)? Kronisk stress är ju nåt som bevisligen pajar immunförsvaret och gör att man blir sjuk ofta. Har den tanken aldrig slagit dig?

Så varför nu passivt sitta och rulla tummarna i väntan på att en yttre kraft ska riva omkull samhället igen, bara för att du ska slippa gå till ett jobb som du uppenbarligen avskyr? Är det inte bättre att själv aktivt söka en livssituation som du faktiskt trivs med? Kanske fundera på att byta karriär? Hitta nån arbetsplats som inte är befolkad av "massa idioter", och kanske få arbetsuppgifter som du är bättre lämpad för?

EDIT:
Kan ju nämna att jag själv bytte karriär nyligen. Nu vantrivdes jag visserligen inte med mitt gamla jobb. Men om man har gjort samma sak under många år så kan det vara väldigt välgörande att testa nåt nytt. Känner faktiskt ett allmänt lyft i hälsoläget. Känner mig inte stel och trött på mornarna längre. Träningen går bättre. Fått höra att jag ser yngre ut helt plötsligt.

Så kan verkligen rekommendera det: Skaffa nytt jobb!

En del är lite muppiga ja, inte alla.
Kronisk stress, jag vet inte faktiskt.
Jag tror att sjukdomar generellt blev mindre vanliga under rekommendationstiden med avstånd, hemarbete osv. Smittvägarna blev färre.

Tror inte jag är särskilt sugen på att byta jobb nej. Trivs egentligen med det jag gör. Dessutom är det inte särskilt lätt att göra något annat, än det man har utbildning inom.
Citera
2023-09-10, 15:27
Medlem
IMBILDENs avatar
Hur lång tid tar det att bli frisk efter civid? Kan man fortfarande vara sjuk och smittsam efter 14 dagar från första symtom? 20 dagar?
Citera
2023-09-13, 15:13
Medlem
IMBILDENs avatar
Känner mig fortfarande sjuk. Huvudvärk, feber, hosta. Läge att åka till sjukhus?
Citera
2023-09-13, 22:25
Medlem
Citat:
Känner mig fortfarande sjuk. Huvudvärk, feber, hosta. Läge att åka till sjukhus?

Om du har andnöd ja, annars ring 1177. Två veckor i influensa är länge men ej ovanligt, du verkar ha varit sjuk längre än så och kanske borde du undersökas av läkare.

Hoppas du blir frisk snart!
Citera
2023-09-17, 00:54
Medlem
Guillounisms avatar
Ryssland inför tvång på munskydd i ryska regeringens byggnad (typ motsvarande Rosenbad):

Citat:
MOSCOW, September 16. /TASS/. Wearing masks as well as other preventive measures have again been made mandatory in the Russian Government House over a seasonal surge in colds, flu and Covid, the cabinet of ministers told TASS.

"Extra preventive measures, including wearing masks, are being temporarily introduced in the Government House premises. The decision was made following a seasonal uptick in acute respiratory viral infections, flu and COVID-19," the spokesperson said.

https://tass.com/society/1675891
Citera
2023-09-22, 13:34
Avslutad
USA har börjat stänga ner ännu en gång - republikanerna motsätter sig detsamma:

2024 GOP contenders clash over Covid-19 records as they warn against future mandates

https://edition.cnn.com/2023/09/12/politics/covid-republican-president-candidates-warning/index.html

Citat:
The renewed focus on Covid-19 comes after a late-summer rise in hospitalizations. The US Food and Drug Administration gave the green light Monday to updated Covid-19 vaccines from Moderna and Pfizer/BioNTech.

Trump m fl republikaner är kritiska och hävdar konspiration.

Citat:
His remarks echoed a late-August video by Trump on his Truth Social platform, in which he claimed that “left-wing lunatics” were seeking a return to Covid-19 restrictions in order to justify policies such as mail-in voting in the 2024 election.

Det handlar ännu inte om någon storskalig nedstängning.

Citat:
Those claims are not matched by any widespread nationwide effort by Democrats.

Krav på ansiktsmask har återinförts på en del platser.

Citat:
In some places, though, mask mandates have returned – and several 2024 Republican hopefuls have seized on those instances.

Merparten av artikeln handlar sedan om olika republikaners motstånd mot nedstängning.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in