2024-01-09, 00:45
Medlem
Horverkets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TomatKungen
En del gör så. Tex. deras polare behöver skjuts, de har egentligen ingen lust att skjutsa, men erbjuder sig av artighet i hopp om ett nej. Det är snarare gesten som är artig.

Hon visade en gest av artighet i tron att han skulle tacka nej, då han känner flera som han brukar sova över hos. Till sin förvåning tackar han ja. Och det blir svårt för henne att backa på sin artiga gest då. Fast hon inte vill. Vilket hon också skriver till ett av vittnena.

Om det är artighet i din värld, då bör du ta och tänka om. För din egen skull.. artighetsprinciper kan aldrig stå högre än din personliga integritet och säkerhet. Utan någon som helst självkännedom eller självkontroll ska man undvika att integrera med andra människor. Så är det bara.
Citera
2024-01-09, 00:45
Medlem
HowLongIsNows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
Ja det är försvårande omständigheter för henne helt klart. Även att hon hämtar vatten till vikingen och lägger sig naken återigen bredvid honom på eget initiativ vittnar om ett samtycke även om hon till en början inte riktigt visste om hon ville. Håller även med om att hans fråga dagen efter inte är hotfull, inte ens med mycket ansträngning kan jag se det

Det finns inget som heter ”försvårande omständigheter” i förhållande till brottsoffrets beteende i allmänhet.

Försvårande omständigheter definieras i brottsbalken för respektive brott och just för våldtäkt står det:
Vid bedömningen av om brottet är grovt ska det särskilt beaktas om gärningsmannen har använt våld eller hot som varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller offrets låga ålder eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet.
Att hon lägger sig ner i sin egen bostad (för att i affekt samla sig efter vad som just hänt) eller hämtar vatten som han ber om (för att få ut honom ur lägenheten) säger absolut ingenting om ett eventuellt samtycke.
Citera
2024-01-09, 00:50
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grekkoz1
Någonstans måste det finns en gräns satt utav dom som hanterar dessa fall när en gräns har nåtts, alternativt en tröskel har överskridits, inte ens vid villkorat muntligt och skriftligt fullbordat samlag uppkommer det så mycket skador på så sköra områden. Ett övergrepp är ett begrepp skapat när någon tagit sig en frihet utav en annan persons kropp samt dennes persons medvetna och omedvetna tillstånd.

Gränsen är att har du kuk så åker du dit. Män döms ju nu för att slicka fitta, var ju ett fall för något år sen där mannen dömdes för enbart fittslickning....Som Patrice Oneal sa vilken våldtäktsman försöker göra det skönt för kvinnan.....någonstans missklickar allt totalt här.

Citat:
Läs bådas versioner av händelseförloppet. Så blir du kanske klokare.

Tror inte jag behöver läsa igen och hur många gånger du än läser domen så kommer du förbli en cementerad nazifeminist. Hon hade en miljon chanser, hon tog ingen av dom utan fortsatte suga istället. Skall vi omyndighetsförklara kvinnor? För där är vi ju nu. Du säger att kvinnor kan inte försvara sig. Inte ens svartbälten mot sovande män.....Ni är ett sådant jävla skämt och att ni inte förstår det gör det så mycket bättre.
Citera
2024-01-09, 00:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av camorraro
Detta är inte en våldtäkt. Man suger inte av en våldtäktsman, man rider inte en våldtäktsman, man sover inte kvar i samma säng som en våldtäktsman efter en våldtäkt.

En tjej som blir våldtagen på riktigt skriker, spottar, slår och springer direkt ut ur lägenheten.

Ett tips: Se till att filma tjejen innan samlag och bekräfta att samtycke lämnats.

Jag känner en kvinna, väldigt väl, hon är som en syster för mig. Hon blev tillsammans med en kille när hon var i övre tonåren. En nördig svärmorsdröm. Hon försvann några år från bekantskapskretsen. Inget vi tänkte vidare på. Vi tänkte att hon var nykär och att vi tids nog skulle få komma på deras bröllop. Några år senare träffar jag henne igen. Hon som var en sprallig och glad person är som förbytt. Strykrädd, allvarlig och med grav PTSD.

Framkommer efterhand att han misshandlat henne, främst psykiskt, men även grovt sexuellt våld och mordförsök.

Av henne och av att jag har tagit reda på saker och ting. Så fattar jag att det där med ett glas vatten inte är så konstigt.

Offer är i regel inte beredda på vad som ska hända. De agerar irrationellt.

Se bara Norrmalmstorgsdramat.
https://polismuseet.se/veta-mer/kriminalhistoria/norrmalmstorgsdramat/

Du och jag kan ju sitta bekvämt och tro att man "skriker, springer och slåss" när man är hotad och utsatt. Men nejdå. Offer agerar på märkliga sätt. För sin överlevnad.
Citera
2024-01-09, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeroday
ah perfekt, inga hjärnskador kan påskinas vid dessa kortvariga (icke 3 minuters) stryptagen. Då var första ansatsen avhandlad. Nr 2, att påskina ett fantasihändelseförlopp är helt orelevant då vikingen även kunnat hämta en slägga och banka sönder henne med vilket också hade varit farligt, men ett irrelevant händelseförlopp som inte skett och därav ej heller behöver diskuteras. Förstår du vad jag säger till dig?

Jag skriver alltså om vad han kan komma att göra i framtiden, mot framtida offer. Börjar polletten trilla ner?

Allt börjar ju alltid någonstans. Hagamannen våldtog med aggressivt våld. Som eskalerade. Örebromannen likaså. Osv. Men de började inte med mordförsök.
Citera
2024-01-09, 00:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Horverket
Om det är artighet i din värld, då bör du ta och tänka om. För din egen skull.. artighetsprinciper kan aldrig stå högre än din personliga integritet och säkerhet. Utan någon som helst självkännedom eller självkontroll ska man undvika att integrera med andra människor. Så är det bara.

Jag skriver inte om hur jag fungerar.

Jag skriver om hur en del, oftast unga människor, kan agera. De vill visa en vänlig och artig gest, i hopp om att den andra inte tackar ja.
Citera
2024-01-09, 00:56
Medlem
Citat:
Nej, det gör jag inte. Däremot köper jag Tingsrättens dom. Viss skillnad.
Hahaha, om du tittar på det rent platoniskt, vilka faktiska bevis finns för att säga att mannens historia är felaktig? Har han vidgått att hon sagt nej vid något tillfälle? Han menar att allt var frivilligt. Det är här vi ska krääääma fram sanningen och pga tiden vi lever i så blir män dömda i dessa fall och man köper alltid kvinnans version rakt av och det är vad som faktiskt diskuteras
Citera
2024-01-09, 00:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Jag ser absolut risken för feldomar. Rättstillämpningen har varierat över tid och tanken är väl att den ska förändras i takt med den allmänna rättsuppfattningen. Att dra paralleller till beviskraven för mord m.m. verkar en smula långsökt.

Nej, det är inte alls långsökt. Både mord och våldtäkt hör till bland de mest avskydda och värsta brotten du kan begå med stort socialt stigma ovanpå det. Bara anklagelsen kan vara tillräcklig för att förstöra ett helt liv, och blir man då även oskyldigt dömd ovanpå det är det ännu värre.

Självklart ska det i en rättsstat vara ställt utom allt rimligt tvivel att den anklagade är skyldig och krävas en hög bevisbörda, självklart är detta ännu viktigare vid allvarlig brottslighet. Detta är en helt fundamental tanke i varenda rättsstat. Bara bananrepubliker sysslar med rättsskipning i form av omvänd bevisbörda och att en anklagelse är tillräcklig för fällande dom som vi gör i Sverige när det kommer till våldtäkter efter att samtyckeslagen infördes.

Citat:
Ursprungligen postat av HowLongIsNow
Viktigt komma ihåg att åklagaren ska styrka en gärningsbeskrivning som uppfyller samtliga de rekvisit som gäller för det aktuella brottet. Eftersom vi har fri bevisföring och fri bevisprövning i Sverige så finns inga på förhand givna formkrav på bevisen.
Just våldtäktsbrottet innehåller ganska komplicerade rekvisit. Kika på de nedan fetade. Tror inte alla är medvetna om att lagen exkluderar vissa situationer från samtycke per definition.

Vad är då bevisen i detta fall? Kvinnans ord enbart. Detta räcker inte som bevisning när det kommer till olaga hot, som är mindre allvarligt än våldtäkt, trots det räcker det som bevisning i dagens Sverige i tingsrätten (hovrätten lär fria i detta fall) för att det satt ett gäng feministiska dårar uppe i riksdagen som fick för sig att avskaffa rättsstaten av ideologiska skäl.
Citera
2024-01-09, 00:57
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Det låter inte som en typisk våldtäkt, nej.

Tjaa jag vet inte jag. Kanske inte typisk men ack så jävla modern. Alla domar under samtyckeslagen jag har läst är ett komplett jävla skämt men så går det när vi skiter i lagrådet och börjar lyssna på massa psykopater till feminister istället som inte kan eller bryr sig ett jävla något om rättssäkerhet och demokrati.
Citera
2024-01-09, 00:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JordenIsPlatt
Tror inte jag behöver läsa igen och hur många gånger du än läser domen så kommer du förbli en cementerad nazifeminist. Hon hade en miljon chanser, hon tog ingen av dom utan fortsatte suga istället. Skall vi omyndighetsförklara kvinnor? För där är vi ju nu. Du säger att kvinnor kan inte försvara sig. Inte ens svartbälten mot sovande män.....Ni är ett sådant jävla skämt och att ni inte förstår det gör det så mycket bättre.

Enligt Tingsrätten har hon inte sugit av honom. Utan hon har blivit våldtagen oralt.
Citera
2024-01-09, 01:00
Medlem
JordenIsPlatts avatar
Citat:
Enligt Tingsrätten har hon inte sugit av honom. Utan hon har blivit våldtagen oralt.

Du kan inte bli våldtagen oralt, tänder är hårda och penisar är mjuka men du säger alltså ja vi skall omyndighetsförklara kvinnor för dom förstår inte dessa basala grejer. Hon valde att suga massor av gånger och försökte även avsluta med att suga så att han skulle få komma. Hur många gånger kom hon tro? Det stod aldrig i domen. Är det över 1 gång är det hon som är våldtäktsmannen.
Citera
2024-01-09, 01:01
Medlem
Citat:
Jag skriver alltså om vad han kan komma att göra i framtiden, mot framtida offer. Börjar polletten trilla ner?

Allt börjar ju alltid någonstans. Hagamannen våldtog med aggressivt våld. Som eskalerade. Örebromannen likaså. Osv. Men de började inte med mordförsök.

Detta blir bara bättre han kanske tar ett maskingevär, går ner på stan och går fkn bärsärk. men det finns ingen relevans att diskutera det för det har inte skett
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in