2023-12-28, 17:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Samma här

MEN! Läste nyss på dread där admin (eller iaf samma konto som skrivit tidigare inlägg samt påstår sig vara admin) att Archetyp är taget offline för tillfället, men kommer att komma tillbaka online inom 24h!
Har varit fundersam sedan den gick ner om varför vi inte fått nån info, men nu när admin gått ut med sitt egna konto och bekräftat downtime och sagt att den är tillbaka inom 24h så oroar jag mig inte längre! Antingen så utför de någon patchning eller så handlar det om problem med servern elr. liknande.
*Vill ni bekräfta källan hänvisar jag till dread för mer info*
Du borde oroa dig. Det var exakt det där som hände med FS3 och varför denna långa tråd ens existerar till att börja med. Det är många som är nöjda med AT men det är inte någon garanti för att admin är 100% pålitlig och inte skulle göra en exist scam om det passade.
Citera
2023-12-28, 19:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Du borde oroa dig. Det var exakt det där som hände med FS3 och varför denna långa tråd ens existerar till att börja med. Det är många som är nöjda med AT men det är inte någon garanti för att admin är 100% pålitlig och inte skulle göra en exist scam om det passade.

Archetyp är uppe igen.
Citera
2023-12-28, 20:02
Medlem
Dock är sidan uppe igen, oavsett om nämnda länk ser phishy ut eller ej :-)
Citera
2023-12-28, 20:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xindrlark
Näe det har jag aldrig påstått heller.
Däremot påstod jag att admin åtminstone hade kommunicerat att de var medvetna om att sidan var offline, och att den skulle komma tillbaka online inom 24h (vilket den nu även verkar ha gjort). Fs3 däremot, då meddelade admin att ”underhåll” skulle påbörjas, men valde sen att plocka ner hela sidan istället. Vill även säga att admin på arche verkar vara mer seriös än vad fs3 admin var, men självklart kan även han välja att plocka ner siten när som, de är lite grejen med dnm, osäkert.
Citera
2023-12-28, 20:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emmuut
Är det någon som beställt nyligen från ett utrikesland? Vågar man sig på det? Tänker mest på Tyskland. Nederländerna kan man verkligen glömma va?
Jag skulle vilja säga att risken för att få sitt brev beslagtaget ökat markant om brevet måste gå igenom tullen.
Tullen brukar ju frekvent använda sig av hundar osv, och mängden brev som går igenom tullen jämfört mot posten är nog avsevärt mycket mindre (vilket även det bidrar till att brevet inte bara ”slinker igenom”)
Så länge det finns inrikes så hade jag inte chansat, men utbudet är ju såklart begränsat inrikes
Citera
2023-12-29, 01:30
Medlem
jewclaws avatar
Enligt källa så kommer inte archetyp att öppna igen. Synd, men inte helt oväntat.
Citera
2023-12-29, 02:29
Medlem
yournotlikemes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jewclaw
Enligt källa så kommer inte archetyp att öppna igen. Synd, men inte helt oväntat.

Archetyp ligger inte ens nere. Loggade precis in..
Citera
2023-12-29, 02:49
Medlem
jewclaws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yournotlikeme
Archetyp ligger inte ens nere. Loggade precis in..
Nej det gjorde du inte. Isåfall phish
Citera
2023-12-29, 07:32
Medlem
Citat:

Ingen aning om varför du kommer hit och ljuger, men samtliga av mina privata mirrors fungerar, och huvudlänken/primära fungerar.
Archetyp.cc fungerar också.
ASNT skrev på Dread igår att han gjorde ett misstag i koden som orsakade att sidan låg nere. Först skrev han att sidan skulle vara nere 24h-48h, men fick upp den igen efter bara några timmar.

Din källa är inte pålitlig, och inte du heller.
Citera
2023-12-29, 07:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dsfarfeg
Ingen aning om varför du kommer hit och ljuger, men samtliga av mina privata mirrors fungerar, och huvudlänken/primära fungerar.
Archetyp.cc fungerar också.
ASNT skrev på Dread igår att han gjorde ett misstag i koden som orsakade att sidan låg nere. Först skrev han att sidan skulle vara nere 24h-48h, men fick upp den igen efter bara några timmar.

Din källa är inte pålitlig, och inte du heller.

Inte första gången han ljuger.
Citera
2023-12-29, 07:36
Medlem
Citat:

Du ljuger!
Citera
2023-12-29, 08:02
Medlem
emmuuts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Jag skulle vilja säga att risken för att få sitt brev beslagtaget ökat markant om brevet måste gå igenom tullen.
Tullen brukar ju frekvent använda sig av hundar osv, och mängden brev som går igenom tullen jämfört mot posten är nog avsevärt mycket mindre (vilket även det bidrar till att brevet inte bara ”slinker igenom”)
Så länge det finns inrikes så hade jag inte chansat, men utbudet är ju såklart begränsat inrikes

Ja men precis, så är det ju. Det jag vill beställa finns inte inrikes men jag tror jag skiter i det, inte värt att torska.
Tack för svar!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in