Citat:
Bevingade ord raka vägen från den islamiska republikens parlament. Något Lady Dårfink därtill skryter om att hon lär vidare till sina barn. Jag tycker att man ska vara väldigt försiktig med att insinuera att folk man inte håller med har brister i sin föräldraförmåga (för det är ett jävligt fult sätt att diskutera) men sätter man det i sammanhanget att människan spammar sociala medier med knäppa åsikter ett par gånger i timmen varje dag i veckan så låter det inte särskilt bra. (Nej, det är ingen uppmaning till att någon ska trakassera henne med orosanmälningar till soc)
Jag håller med dig om att man ska vara försiktig med att uttala sig om henne som förälder och jag tror soc har bättre saker för sig. Men, hennes uttalanden om att hon lärt sina barn det säger både en hel del om henne som människa och om hennes intelligens.
De flesta (bra) föräldrar lär inte sina barn att ”x är satan och vi hatar dem” eller dylikt. Man lär dem inte det hat hon hela tiden skriker ut. I stället lär man dem värderingar och försöker förklara för dem varför man föredrar y framför z. Inte varför man hatar dem z. Visst försöker man påverka men också få dem att tänka, reflektera och leda dem i en rätt riktning.
I LDs fall så skulle det, om hon varit intelligent, varit ett försök att förklara sina tidigare kommunistiska, numera islsmistiska värderingar. Och hur hon ser på värden, förklara den kommunistiska ideologin, tåligt suttit med motfrågor och förklara även kapitalismens dragningskraft och varför hon vänder sig bort från den (vilket hon inte gör men det är en annan femma).
Men inget av det gör hon. Dels är det nog för att hon inte ha någon koll på ideologier utom slagord. all hennes retorik är ju att hon ”hatar” någon. Innan var det män, nu alla som inte vill att Israel omedelbart ska sluta existera. Dels är det för att hon är för lat och hatisk.
Och det är elakt mot barnen tycker jag. Föra vidare hat för man är för lat.
Inte kvalificerar det henne för soc. Men det säger en del om henne som människa och mycket som mamma.

det finns visst ingen hejd på hur underbar fångenskapen hos Hamas är. Kvinnorna älskar det. Alla hölls trygga och mätta. De thailändska gästarbetarna fick lite välbehövlig semester från slaveriet i Israel och de kidnappade barnen kom hem mer väluppfostrade. Sök hjälp Natasja, antipsykotisk medicin kan göra underverk!