Citat:
Ursprungligen postat av
Hoppsasteg
Jag vet inte. Kan ju vara depression, eller så har hon inte några vänner längre. Eller så är de sommar och de är med sina familjer.
LD har alltid slagit mig som en sån som är "på" eller "av" i vänskapen. Antingen ses de hela tiden, eller så försvinner de bara ur flödet. Inte en sån som har gamla skolkompisar, kompisar från ridklubben, studiekamratet - tja, såna som följer en genom livet. Utan mer en som hittar nya fina vänner, hänger med dem ett tag, sen blir det någon fnurra, skaffa nytt etc.
Varför skulle hon inte ha det helt plötsligt? Det verkar osannolikt. Vännerna har ju alltid haft familjer och det har inte varit nåt hinder tidigare år?
Ditt andra stycke håller jag inte riktigt med om fullt ut. Hon blir väldigt intensiv i början av en ny vänskap men hon har flera gamla vänner som dyker upp då och då. Så sent som för nåt år sen umgicks hon med sin barndomsvän Intesar, Anja som hon känt sen unga år, Anna som hon känt i 15 år, den rödhåriga tjejen som jag glömt namnet på just nu som hon gick på nån gala (Blog awards?) med och ytterligare några "från förr". Jag ser inte heller att hon postar nåt om de nya vännerna, alltså Fayme, Antonia, Emelie, Amra m. fl. så det verkar snarare handla om nåt annat än att tappa kontakt med gamla vänner..
Jag kan bara komma på en person som ditt resonemang stämmer på och det är hennes före detta svägerska Christy som var gift med en av Oskars bröder. Familjerna bodde i samma lägenhetshus och svägerskorna var föräldralediga samtidigt och verkade umgås mer eller mindre dagligen. Ninja och kusinen Vincent var som syskon och började på samma förskola. Christy och Vincent förekom i nästan varje inlägg på bloggen och var med på nästan varje bild kring år 2009 och ett par år framåt. Sen var de plötsligt bara puts väck och det stod inte längre ett ord om varken Christy eller Vincent. Jag undrade i flera år varför. Ca fem år senare kom det fram att Christy och Oskars brorsa skilt sig och flyttat. Detta framkom i samband med att LD skrev ett inlägg om nån släktträff (kan ha varit Cissi Wallins bröllop men jag är osäker på det).