2023-12-21, 10:54
  #1273
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skribentminimum
Man märker på trailern och modellerna att fysiken kommer att vara riktigt bra. Bilfysiken dessutom. Längtar som fan!


Jag såg nyss trailern för första gången och vände mig direkt till denna forumtråd.. Men för att gnälla på fysiken. Du kanske inte menade karaktärerna utan mest bilfysiken?

Egentligen inte för att säga att GTA är sämre än något annat spel. De ligger säkerligen rätt långt i framkant. Men jag önskar så att spelutvecklarna tonade ner på grafik och map-storlek och satsade på fysiken helhjärtat. Vad hade vi fått då? Man ser ju omedelbart att det inte är äkta rörelser. Det finns något segt och långsamt i hela rörelseschemat. Alla rörelser saknar explosivitet och kvickhet utan alla rör sig som om de hade sirap i blodådrorna.
Citera
2023-12-21, 21:42
  #1274
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Jag såg nyss trailern för första gången och vände mig direkt till denna forumtråd.. Men för att gnälla på fysiken. Du kanske inte menade karaktärerna utan mest bilfysiken?

Egentligen inte för att säga att GTA är sämre än något annat spel. De ligger säkerligen rätt långt i framkant. Men jag önskar så att spelutvecklarna tonade ner på grafik och map-storlek och satsade på fysiken helhjärtat. Vad hade vi fått då? Man ser ju omedelbart att det inte är äkta rörelser. Det finns något segt och långsamt i hela rörelseschemat. Alla rörelser saknar explosivitet och kvickhet utan alla rör sig som om de hade sirap i blodådrorna.

Jag förmodar att du pratar om RDR2 sirap?
Om du matar på springa knappen så blir du mer explosiv!
Sen vet jag inte vad äkta rörelser innebär för dig, det blir ju inte mer äkta än motion capture...
Jag förstår vad du menar och vad du är ute efter, men dom strävade mer efter realism än ett action shooter racing orealistiskt spel.

Själv hoppas jag på ett 50/50 mix av RDR2 och GTA, jag gillar att gå in i general stores och i salooner och dricka whiskey och spela poker, sen älskar jag att bara rida omkring och plocka växter och jaga djur med mina två hästar, så jag hoppas att man kan köpa mark, hus och lägenheter i GTA 6 för jag vill köpa en ranch full med hästar och rida omkring i skogar och åkermarker och jaga djur!

Nästa år blir ett underbart år, då är det nedräkning och trailersläpp att se fram emot!!
Citera
2023-12-22, 07:00
  #1275
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Fasen, var verkligen sugen på spelet men tappade mycket av det efter att ha sett trailern. Inte pga trailern utan informationen att spelet inte kommer ut förrän 2025 och som vanligt får vi PC-spelare vänta ännu längre.

Trist helt klart tycker jag.

Å andra sidan är det först på PC spelet når sin fulla potential. Både GTA V och RDR2 mer eller mindre pressades in i konsol med stora uppoffringar och PC gav en fulländad upplevelse. Det lär inte vara någon skillnad gällande GTA VI. Rockstar utvecklar spel med PC som fokus även om de fokuserar på konsol i början eftersom det är där försäljningen är som störst. RAGE 9 är redan nu långt före i utvecklingen än vad PS5 och Series X precis som RAGE 8 var flera år före PS4, Xbox One och även Xbox One X även om den senare kunde leverera 4K. Blir inte förvånad om konsolversionen av GTA VI blir låst på 30 fps endast för att kunna leverera kvalitén på grafiken medan PC ger full möjlighet att själv anpassa utefter vad maskinen klarar av.
__________________
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-12-22 kl. 07:16.
Citera
2023-12-22, 07:13
  #1276
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Å andra sidan är det först på PC spelet når sin fulla potential. Både GTA V och RDR2 mer eller mindre pressades in i konsol med stora uppoffringar och PC gav en fulländad upplevelse. Det lär inte vara någon skillnad gällande GTA VI. Rockstar utvecklar spel med PC som fokus även om de fokuserar på konsol i början eftersom det är där försäljningen är som störst. RAGE 9 är redan nu långt före i utvecklingen än vad PS5 och Series X precis som RAGE 8 var flera år före Xbox One X. Blir inte förvånad om konsolversionen av GTA VI blir låst på 30 fps endast för att kunna leverera kvalitén på grafiken.

Jo, så är det absolut. Det är väl mer eller mindre två olika spel när man ser på geafik och flyt.
Dessutom är lagringen ett problem på konsolerna då jag inte blir förvånad om GTA VI närmar sig 150GB i storlek till PC.
Citera
2023-12-22, 07:24
  #1277
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Jo, så är det absolut. Det är väl mer eller mindre två olika spel när man ser på geafik och flyt.
Dessutom är lagringen ett problem på konsolerna då jag inte blir förvånad om GTA VI närmar sig 150GB i storlek till PC.

Så är det verkligen. Så länge man bortser från exempelvis RDR1 som mer eller mindre är en enda röra kodmässigt och var en mardröm att utveckla och aldrig släpptes på PC. Men RDR2 på PC från 2019 är fortfarande en nivå inte ens PS5 och Series X mäktar med. Eller så ansåg Rockstar det inte var värt att uppgradera spelet till den generationen. Man får vad man betalar för, jag är nöjd med min Series X även om det inte lär ge en fullmaxad upplevelse gällande GTA VI.

Däremot är det såklart trist att behöva vänta då det blir omöjligt att inte få upplevelsen förstörd av spoilers eller att man redan spelat det på konsol.
__________________
Senast redigerad av Skogsvandring 2023-12-22 kl. 07:32.
Citera
2023-12-22, 08:38
  #1278
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skogsvandring
Så är det verkligen. Så länge man bortser från exempelvis RDR1 som mer eller mindre är en enda röra kodmässigt och var en mardröm att utveckla och aldrig släpptes på PC. Men RDR2 på PC från 2019 är fortfarande en nivå inte ens PS5 och Series X mäktar med. Eller så ansåg Rockstar det inte var värt att uppgradera spelet till den generationen. Man får vad man betalar för, jag är nöjd med min Series X även om det inte lär ge en fullmaxad upplevelse gällande GTA VI.

Däremot är det såklart trist att behöva vänta då det blir omöjligt att inte få upplevelsen förstörd av spoilers eller att man redan spelat det på konsol.

Då jag absolut inte är någon youtubefantast så går det rätt bra att inte bli spoilad för mycket av nya spel. Jag köpte exempelvis Cyberpunk 2077 långt efter släpp och visste inte direkt mycket om vad spelet egentligen gick ut på mer än alla höjde det till skyarna. RDR2 köptes på släppdagen till PC och inte heller då hade jag koll på storyn mer än det lilla jag spelat RDR1 på PS3 och som du säger, konsol är inte samma sak. Jag är dessutom inte kompis med kontrollen så kommer säkerligen aldrig spela färdigt det om de nu inte skulle släppa det till PC i en upphottad version men det är bara en dröm och kommer säkerligen aldrig att ske.

Gjorde även missen att köpa Last of Us när det nu kom till PC som även det blivit höjt till skyarna för att vara ett superspel. Själv såg jag det verkligen bara som att gå rakt fram då det bara fanns en väg, mörda lite zombies, soldater och poliser och häng med i storyn. Storyn var bra men spelet var mediokert och på tok för styrt för min smak. Gillar mer öppen värld konceptet men givetvis krävs det väldigt mycket mer av utvecklarna för att göra detta än att bara ha en väg där man kan gå och resten är bara snygga kulisser.
Citera
2023-12-22, 09:57
  #1279
Avslutad
Känner mig trött efter trailern. Äsch får väl vara där vid release men ser ut att vara det tråkigaste gta spelet.
Citera
2023-12-22, 10:02
  #1280
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av iceink
Jag såg nyss trailern för första gången och vände mig direkt till denna forumtråd.. Men för att gnälla på fysiken. Du kanske inte menade karaktärerna utan mest bilfysiken?

Egentligen inte för att säga att GTA är sämre än något annat spel. De ligger säkerligen rätt långt i framkant. Men jag önskar så att spelutvecklarna tonade ner på grafik och map-storlek och satsade på fysiken helhjärtat. Vad hade vi fått då? Man ser ju omedelbart att det inte är äkta rörelser. Det finns något segt och långsamt i hela rörelseschemat. Alla rörelser saknar explosivitet och kvickhet utan alla rör sig som om de hade sirap i blodådrorna.
Rörelserna är bra. Jag menade faktiskt bilfysiken, ja.
Men man ser hur mycket kvinno knullat det här spelet kommer att bli.
Det ser ut som en jävla flopp röra. Ännu en äcklighets talan som görs vidare på även denna produkt... Har bara lust att sparka huvudkaraktären i ansiktet och banka huvudet på bordet flertal gånger.
Sen när har ett gta spel blivit så präglat utav självömkan i en release trailer för övrigt? Äckliga bajs kvinna.
Titta närmare på det så ser man verkligen hur efterblivet det är och sämre än de andra delarna.
Det vore nästan som att jag fick tid för att leka att jag förstår hur ett gta spel ska gå till och varför allt är logiskt iom det liksom. Så jävla skit asså.
Ska bruden bara ha "haft otur" för att bara kunna hoppa in i spelet först av allt liksom? Åh herregud vad patetiskt. Jo, det vore ju lite som en skoluppgift angående en introduktion åtminstone
Jag tycker att spelet är svagt och skevt. Men det ska väl gå att göra något utav ett konstigt jävla gta ändå i vilket fall som helst. RDR2 ossade lite likadant faktiskt, framförallt på Dutch bögen. Men det plåstrades ändå bort fort när man såg allt omkring och när man till o med kunde läsa böckerna som han bygger på. Klart mer imponerande i världen allt det hur de än ska försöka vara till sitt detta.
Man kommer lätt kunna hitta något i gta världen också förstås.
Världen är as bra och alla karaktärerna, missförstå inte. Men till och med i trailern borde deras hor kvinna hålla käften eller dö inom spelets första 10 minuter. Man blir liksom avbruten utav hela symmetrin på engång när hon ba ska rabbla upp hon o hennes man ska överleva liksom... Sen vet man att mannen är allas dröm man som bara säger ett ord i hela trailern förstås. Men spelet är äkta #me2 våldtaget ironiskt nog. Även om det är just själva #me2 utspelarna som faktiskt argumenterar för att det är just de själva som är de våldtagna. Här så smutsas det bara iallafall.
Jag funderar verkligen på ifall jag ska orka mer än en halvtimme med det här jävla spelet på release faktiskt.

Inte för att vara en skitstövel men FiveM borde avbrytas gott inför denna release. Allt ni kommer att se är massa mini-horungar som man ändå fattar i gameplay trailern senare. Avbröt likaväl twitch om ni verkligen vill ha ett gott spel liksom. Det är bara äckligheter på G och lagom med en jävla röst åsikt över alltihopa innan och medans det är dags sen. Man kan bokstavligen titta 5 minuter på vad en jävla vidrighet ens ska fkng andas över ett sprillans nytt och sen gott slänga det i jävla papperskorgen, jag lovar. Haha om man ens vill anstränga sig för att hata det oavsiktligt. Stackars alla Twitch användare som bara vill följa hype och rakt in till det där ändå. Man går ju till det populära förstås osv.
Nästa gång, låt bara äckliga Ninja visa sig över trailern och vad han måste ens behöva tycka om allt. Då är det iallafall inte en besvikelse sen när spelet väl kommer.
Jag menar, jag misstänker en kommande störning såhär för er iallafall. Själv så doppar jag inte ansiktet böjt fram i en monitor varje dag för att kunna bli överlägsen oskyldiga konsol spelare inom crossplay.
__________________
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-12-22 kl. 10:32.
Citera
2023-12-22, 11:03
  #1281
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Jag förmodar att du pratar om RDR2 sirap?
Om du matar på springa knappen så blir du mer explosiv!
Sen vet jag inte vad äkta rörelser innebär för dig, det blir ju inte mer äkta än motion capture...
Jag förstår vad du menar och vad du är ute efter, men dom strävade mer efter realism än ett action shooter racing orealistiskt spel.

Själv hoppas jag på ett 50/50 mix av RDR2 och GTA, jag gillar att gå in i general stores och i salooner och dricka whiskey och spela poker, sen älskar jag att bara rida omkring och plocka växter och jaga djur med mina två hästar, så jag hoppas att man kan köpa mark, hus och lägenheter i GTA 6 för jag vill köpa en ranch full med hästar och rida omkring i skogar och åkermarker och jaga djur!

Nästa år blir ett underbart år, då är det nedräkning och trailersläpp att se fram emot!!

Nej jag menar sirap som jag såg i rörelserna i trailern till gta6. Det finns i nästan alla mänskliga rörelser. När en riktig människa rör sig så påbörjas rörelsen mycket mer explosivt första mikrosekunden, och mycket mer distinkt, och säkert mer "ryckigt". GTA6 ser riiiktigt bra ut, så jag vill inte vara den som är den. Men jag vill just bara lyfta det allmänna ointresset som funnits bland spelutvecklare att satsa på fysik snarare än grafik.

I spelen så har alla karaktärer mjukare och långsammare rörelser än riktiga människor. Och jag tror det hade gjort väldigt mycket för känslan om man jobbade med denna fysik. Visst kan man lägga in kläder, hår och fetvalkar som rör sig, men så länge som de stora kroppsrörelserna fortfarande saknar de där distinkta småaccelerationerna så når man inte hela vägen, enligt mig.

Några ställen där jag tycker fysiken är svag i just gta6 trailern:

- Tjejen sitter i caben med händerna i luften. (det är något explosivt som saknas)

- Dansgolvet med dj (det är något explosivt som saknas)

- Bikini tjejen (hennes rörelsemönster var faktiskt rent av dåligt)

- Människorna som dansar på en båt. Kanske inte så mycket deras explosivitet i rörelserna som saknas men dansen påminner om sims-karaktärer.

- Fettot som blir jagad av en polis (slow motion? för mjuka och jämna rörelser)

- Leriga bruden med keps (för mjuka rörelser)

Men skulle ändå säga att jag ger samtliga rörelser en 8a eller 9a på en 10-skala.
Citera
2023-12-22, 11:34
  #1282
Medlem
L3nn4rts avatar
"18-åring döms efter GTA 6-läckan - Blir inlagd för psykiatrisk tvångsvård på livstid".
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/a/eJVBel/gta-6-18-arig-man-doms-for-hacker-lacka

Haha!

Killen sitter i rätten och väntar på domen, kanske förväntar sig en jävla massa böter, men får sedan höra domaren ge honom... psykiatrisk tvångsvårdlivstid.

- Heh... eh... va?
Citera
2023-12-22, 11:59
  #1283
Medlem
Nihennas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av L3nn4rt
"18-åring döms efter GTA 6-läckan - Blir inlagd för psykiatrisk tvångsvård på livstid".
https://www.aftonbladet.se/nojesbladet/spela/a/eJVBel/gta-6-18-arig-man-doms-for-hacker-lacka

Haha!

Killen sitter i rätten och väntar på domen, kanske förväntar sig en jävla massa böter, men får sedan höra domaren ge honom... psykiatrisk tvångsvårdlivstid.

- Heh... eh... va?
Satte kaffet i vrångstrupen när jsg såg det där. Undrar hur de motiverar det och inte bara ett gigantiskt bötesbelopp.
Citera
2023-12-22, 14:48
  #1284
Medlem
DenFetaFlickans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gubbelisa
Saker som jag så himla gärna vill se i GTA6:

  • Bilar
Hur fungerar skador på bilar?
Om man frontalkrockar med ett objekt, kan man fortsätta köra vidare?
Vill att skadorna ska vara så verkliga som möjligt, jag skiter i om spelet blir svårare.
Även skador på objekt som man eventuellt kolliderar med ska vara realistiskt.
Kör man in i en stolpe så ska stolpen inte flyga iväg som ett jävla plockepinn som i GTA5.
Kan man modifiera bilar? Vill att det ska vara en mängd nya saker man kan göra med bilar i en verkstad.
Man ska kunna byta och förbättra i princip allt på ett fordon om det så är en taxi eller en golfbil.

  • Hur beter sig NPC:s?
Om jag kör mot rött ljus, vinglar i trafiken, smiter från en "olycka", går omkring med ett vapen synligt etc,
då borde polisen agera realistiskt därefter.
Om jag börjar skjuta i en folkmassa så borde inte folk börja skrika och springa åt alla håll på en sekund, för så blir det inte i verkligheten.
I verkligheten så inser inte alla att det är ett skjutvapen som låter, iallafall inte på nån sekund. Detta är nåt som jag vill ska bli mer realistiskt. Det tar faktiskt några sekunder innan folk inser vad som sker.
Om jag siktar en pistol mot en person(när denne ser det) så borde han/hon reagera med att vädja om till sitt liv.
Kan man t.ex föra dialoger med människor i spelet? Man borde kunna välja alternativ typ som i The Sims, t.ex om man ska hota eller bara förolämpa någon.

  • Hur spawnar NPC:s?
Hur dyker människor upp rent fysiskt? Kan jag förfölja en person dit den ska, t.ex hem. Och sen råna denne i sitt hem?
Kommer bilar ploppa upp slumpmässigt som i GTA5? Alltså att det bara spawnar fram nån slumpmässig bil när man går runt ett hörn?
Om man har 6 stjärnor ute i vildmarken, då ska väl inte 20 polisbilar ploppa upp från ingenstans.
Dödar man en polis och ingen ser det, hur kan man då bli efterlyst? Om ingen ser det så borde man inte bli efterlyst direkt.
Om man är efterlyst så borde det gå efter signalement på utseende, kläder osv.
Även på vad man kör för bil. Byter jag bil så borde jag inte bli upptäckt.

  1. Vad kan man göra/eller inte göra?
Kan man gå in i hus, göra inbrott? Kan man hålla gisslan?
Kan man vandalisera? Sätta eld på ett hus?
Kan man skjuta bort skallen på en person med hagelbössa eller blir det bara som i GTA5, inget visuellt?
Kan man göra sidouppdrag, typ "mörda/misshandla denna specifika person"?
Kan man på på gymmet, träna upp muskler som i San Andreas?


Har inte så höga förhoppningar om att mycket av det jag skrivit ovan kommer bli verklighet.
Jag märker att de flesta bara pratar om grafiken för det mesta. Visst, det är kul om spelet ser snyggt ut, men det jag nämde ovan är minst lika viktigt. Även ljudkvalitén är viktig. Att vapen ska låta realistiskt. Har aldrig tyckt att såna här saker har fått särskilt mycket fokus. Det hade kunnat vara så jävla mycket roligare om det satsades mer på realismen.


Du låter helt ärligt korkad, det är ett spel vi vill ha, ska inte var för verkligt då är det inget roligt spela, du har redan ett sånt:

Day-Z, hoppa ner från 2 meter och bryt benet så spenderar du resten av tiden du lever med att åla dig fram på marken, tröttar ju direkt på såna spel, ska någon skjuta dig i benet så ska du rulla vidare i gta6?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in