2023-12-18, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manny545
Känner att det här går lite off topic vid det här laget men fine
Som jag skrev, det kanske är så väsentligt att jag bara inte minns att jag gjort det och bara gjorde det av ren reflex.
Och ja, jag använde dead-eye väldigt mycket.

Och det kräver fan inte 10 skott för att döda någon in RDR2 lol, ett skott i huvudet eller två i bröstet så är de döda sen

Vad jag menade är att det behövs 10 skott om vapnet är smutsigt. Alltså att skjuta 10 skott och av dem kanske 3-4 träffar, vapnet klickar osv. Men använder du dead eye så är det ju omöjligt att missa och då spelar vapnets skick ingen roll.
Citera
2023-12-18, 21:40
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Vart kan man se de klippen?
Har försökt Googla det förut men kommer bara till artiklar som skriver om de eller länkar där klippen är borttagna

Brukar kika via:

https://www.dailymotion.com/video/x8duv3w

Svarta killen med vitt linne och rastaflätor samt guldkedjor ser man vid 8:18, (han som är med i trailern)
Senast redigerad av MortalDisease 2023-12-18 kl. 21:46.
Citera
2023-12-18, 22:33
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Fasen, var verkligen sugen på spelet men tappade mycket av det efter att ha sett trailern. Inte pga trailern utan informationen att spelet inte kommer ut förrän 2025 och som vanligt får vi PC-spelare vänta ännu längre.

Trist helt klart tycker jag.
Citera
2023-12-19, 06:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Brukar kika via:

Svarta killen med vitt linne och rastaflätor samt guldkedjor ser man vid 8:18, (han som är med i trailern)

Jävlar, fanns ju mycket mer klipp och längre klipp än vad jag trodde
Jag såg aldrig några av klippen när de läcktes första gången, tack

Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Fasen, var verkligen sugen på spelet men tappade mycket av det efter att ha sett trailern. Inte pga trailern utan informationen att spelet inte kommer ut förrän 2025 och som vanligt får vi PC-spelare vänta ännu längre.

Men är det så förvånande då?
Det är ju likadant varje gång de släpper ett nytt spel, det tar längre tid att att utveckla spel till PC av en anledning, förklaras rätt bra här https://www.youtube.com/watch?v=6CjSHda9IcY

Det är samma sak som när spelare klagar på att de släpper en trailer ~2 år innan spelet släpps, så har de gjort med alla sina spel!
Citera
2023-12-19, 06:20
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Men är det så förvånande då?
Det är ju likadant varje gång de släpper ett nytt spel, det tar längre tid att att utveckla spel till PC av en anledning, förklaras rätt bra här https://www.youtube.com/watch?v=6CjSHda9IcY

Det är samma sak som när spelare klagar på att de släpper en trailer ~2 år innan spelet släpps, så har de gjort med alla sina spel!

Nej, det är inte förvånande egentligen men ändå väldigt trist. Hade velat börja grotta ner mig nu under 2024 redan men nu ser det ut som man får vänta till 2025 eller i värsts fall 2026.
De flesta andra utgivarna släpper spel samtidigt till PC och konsol och nu för tiden är dessa två mer lika varandra även om en PC är mycket krångligare då den finns i många fler varianter. Har tittat på klippet och förstår men man lever alltid på hoppet.

Ska bli spännande att se mer trailers och information om spelet framöver och gärna vad som kommer krävas för att driva det, behöver bygga nytt men frågan är bara hur dyr datorn behöver bli för att spela.
Citera
2023-12-19, 08:01
Medlem
fittslems avatar
Citat:

Dom tjänar mer pengar på att göra det så. Många kommer först köpa spelet till konsoll, sedan när det kommer till PC så kommer många hoppa över dit och köpa spelet igen.
Citera
2023-12-19, 15:39
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fittslem
Dom tjänar mer pengar på att göra det så. Många kommer först köpa spelet till konsoll, sedan när det kommer till PC så kommer många hoppa över dit och köpa spelet igen.

Jo, vet det också plus att det tydligen är krångligare att göra spel till PC pga alla olika system.
Fördelen är väl att RS ändå släpper förhållandevis spelbara produkter när de väl släpps.
Citera
2023-12-19, 17:07
Medlem
Citat:
Nej, det är inte förvånande egentligen men ändå väldigt trist. Hade velat börja grotta ner mig nu under 2024 redan men nu ser det ut som man får vänta till 2025 eller i värsts fall 2026.
De flesta andra utgivarna släpper spel samtidigt till PC och konsol och nu för tiden är dessa två mer lika varandra även om en PC är mycket krångligare då den finns i många fler varianter. Har tittat på klippet och förstår men man lever alltid på hoppet.

Ska bli spännande att se mer trailers och information om spelet framöver och gärna vad som kommer krävas för att driva det, behöver bygga nytt men frågan är bara hur dyr datorn behöver bli för att spela.

Jo men problemet är också att de flesta spelskapare (även de större spelbolagen) som väljer att släppa en PC port samtidigt som till konsol antingen:

1. Fördröjer release för samtliga plattformar, vilket de förmodligen förlorar pengar på, jag tex köpte Gta V när det släpptes till PS3 för att sen köpa det till PC när det kom, därmed har de tjänat dubbla pengar på mig vilket jag personligen inte har något emot, Rockstar är ett av de få spelbolag som i min mening släpper extremt bra spel.

2. Eller släpper de till PC direkt utan att ha testat/optimerat spelet ordentligt och därmed släpper de ett otroligt trasigt och buggigt spel.

I detta fall så jovisst är det segt att det inte kommer förrän 2025, men samtidigt så är det bättre att de är realistiska och vill släppa ett så bra spel som möjligt och att de får ordentligt med tid på sig att förbättra spelet till alla plattformar.

De flesta verkar tro att de har utvecklat Gta VI sen 2013 vilket är bullshit, de har möjligtvis börjat skriva ner ideér till Gta VI sen 2023 men den ordentligt utvecklingen av spelet har förmodligen gjorts tidigast 2018-2019 efter RDR2
Citera
2023-12-19, 18:44
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Jo men problemet är också att de flesta spelskapare (även de större spelbolagen) som väljer att släppa en PC port samtidigt som till konsol antingen:

1. Fördröjer release för samtliga plattformar, vilket de förmodligen förlorar pengar på, jag tex köpte Gta V när det släpptes till PS3 för att sen köpa det till PC när det kom, därmed har de tjänat dubbla pengar på mig vilket jag personligen inte har något emot, Rockstar är ett av de få spelbolag som i min mening släpper extremt bra spel.

2. Eller släpper de till PC direkt utan att ha testat/optimerat spelet ordentligt och därmed släpper de ett otroligt trasigt och buggigt spel.

I detta fall så jovisst är det segt att det inte kommer förrän 2025, men samtidigt så är det bättre att de är realistiska och vill släppa ett så bra spel som möjligt och att de får ordentligt med tid på sig att förbättra spelet till alla plattformar.

De flesta verkar tro att de har utvecklat Gta VI sen 2013 vilket är bullshit, de har möjligtvis börjat skriva ner ideér till Gta VI sen 2023 men den ordentligt utvecklingen av spelet har förmodligen gjorts tidigast 2018-2019 efter RDR2

Inte bara de själva som tjänar pengar på att släppa konsolspelet först och PC spelet senare. Många gör som du säger, köper först till konsol och sen igen när PC kommer. Många köper även en helt ny konsol bara för att kunna spela spelet. Jag exempelvis kommer bygga en ny dator innan släppet så många får extra pengar av ett sånt här spel.
Det är säkerligen bättre optimerat också ju längre man väntar och även mindre buggar.
Jag är bara rädd att PC-porten kommer dröja till -26. Fortsätter de i detta tempo så har jag varit pensionär några år när GTA VII kommer. 😁

Jag gissar att redan när man var färdig med GTA V så påbörjade man spånandet för GTA VI, kan mycket väl redan då ha funnits några färdiga ideer men det riktiga arbetet kom nog igång först när RDR2 släppts och man kunde flytta över folk därifrån.
Säkerligen så är det en liten grupp som är anställda 100% med bara GTA-serien eller RDR-serien och resten av styrkan som designers, programmerare mm hoppar mellan beroende på vilken fas spelen ligger i.
Jag har noll koll på hur många arbetstimmar som krävs för att bygga ett spel som GTA men det lär vara många.
Citera
2023-12-20, 07:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Brukar kika via:

Nej det är inte han. Det ser ut som men det är inte. Han i trailern är mycket smalare.
Citera
2023-12-20, 09:10
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NonStopXXX
Nej det är inte han. Det ser ut som men det är inte. Han i trailern är mycket smalare.

Du tror inte dom har ändrat något i trailer vs leaks? Kolla bara på Jason, han är en helt annan man till utseendet. Så att han är smalare i trailern är inte konstigt.
Citera
2023-12-20, 09:22
Avslutad
Man märker på trailern och modellerna att fysiken kommer att vara riktigt bra. Bilfysiken dessutom. Längtar som fan!
Detta är samma steg mot realismen som gta 4 var gentemot San Andreas.
Skiter i jävla story eller karaktärer helt klart. Iofs hatade man Niko Bellic i första trailern. Vet gott och väl att man inte ska döma ut spelets story även om den första trailern.
Blir lite orolig om den andra trailern suger också. Då är det ett problem..
Jason kunde ha varit något mer än oneliners gorilla till jävla gråthoran
Fatta vilken potential det riktiga Rockstar kunde haft med kvinnlig karaktär. Typ örfila henne i spelets första 10 minuter för vadsomhelst och mobba henne igenom hela spelet ändå för att hon är deras första kvinnliga.
Snarare är de skit seriösa istället förstås.
Tänk en valfri kvinna från 4ans behandling. Man hade verkligen kunnat göra något här. Spelet har ju lovat att vara mer woke och mindre sånt här. Kan förstå att skaparna lämnar när deras gta ska vara just så vid detta laget.
#me2 tog verkligen över även detta spel. Men åtminstone så finns realismen där vilket #me2 ändå vill ha, fast å deras vägnar. Hur ska vi annars ta de seriöst överhuvudtaget ens liksom?
Det kan ju vara så att spelet blir ett mer lättsinnigt gta ändå angående våldet iofs, vilket också är en #me2 tjänst. Blev lite orolig faktiskt. Rdr2 behövde ju aldrig ta till sig angående woke men denna gång har de ju redan sagt det.
Fatta vilket jävla löjligt kontrast det skulle va att kunna skjuta armar och skallar av folk med hagelbössa i rdr2 men sedan inte kunna det i just gta6? :s hmhmhmmhm. Litar inte på fitt spelet förrän gameplay visas.
Det enda man kunde fatta var bilfysiken iaf. Mums.
Senast redigerad av Skribentminimum 2023-12-20 kl. 10:04.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in