Citat:
Ursprungligen postat av
Liturnat
Du får gärna citera vad i det jag skrev som är desinformation. Allt som jag skrev är fakta från LAS eller KA. Där emot självklart så är detta bara en del av KA, men facket håller väldigt tyst om alla delar i KA där de har förhandlat bort grundläggande lagliga rättigheter du skulle haft utan.
De som är (var) anställda på Spotify kommer inte att hanka sig fram med arbetsförmedlingen, Trygghetsstiftelsen etc. Alla kommer se sig om efter ett nytt jobb och fortsätta göra det som de är utbildade för. Detta samtidigt som de har full lön under upp till 5 månader.
Där emot om du tar en någon som inte är utbildad och jobbat på industrigolvet i 25 år. Då blir det skillnad.
Edit:
Tycker facket kan börja med att signa sitt första företag som får ha sin egen pensionslösning. Då kan de komma tillbaka och säga att de verkligen vill förhandla. Inte tvinga på någon något.
Desinformation är att:
- utelämna viktig information kan ses som en form av desinformation eller missledande information.
- Desinformation innefattar medvetet eller oavsiktligt utelämna viktig information som kan förändra eller snedvrida bilden av en given situation eller händelse.
- Genom att utelämna relevant information kan en person eller organisation ge en ensidig eller felaktig bild av en situation.
Det kan vara för att styra opinionsbildning, påverka människors åsikter eller beslut, eller för att främja en viss agenda.
- sprida desinformation, inklusive genom att utelämna relevant information, kan vara skadligt och underminera det allmänna förtroendet för sanningen och trovärdiga källor.
Sedan skriver du följande:
"detta bara en del av KA, men facket håller väldigt tyst om alla delar i KA där de har förhandlat bort grundläggande lagliga rättigheter du skulle haft utan."
Varför skulle facket hålla tyst om dessa delar? Det är ju facket som slåss för detta med sina kollektivavtal, blir ju kontraproduktivt annars. Hur kan facket förhandla bort t ex Trygghetsstiftelsen som jag har rätt till enligt "grundläggande lagliga rättigheter du skulle haft utan".
Vet du ens vad du skriver??
'[
I]De som är (var) anställda på Spotify kommer inte att hanka sig fram med arbetsförmedlingen, Trygghetsstiftelsen etc. Alla kommer se sig om efter ett nytt jobb och fortsätta göra det som de är utbildade för. Detta samtidigt som de har full lön under upp till 5 månader. [/i]
Vad vet du om den enskilde arbetaren på Spotify? Wow! Tänk, 5 månader!!!!!
Andra jag känner har vid nedläggningar och utköp fått åtminstone 12. månaders löner.
*Där emot om du tar en någon som inte är utbildad och jobbat på industrigolvet i 25 år. Då blir det skillnad."
Ja, skillnaden är ju om man har ett kollektivavtal, dessa industrigolv är vad Teslasställda jobbar på.
"
Edit:
Tycker facket kan börja med att signa sitt första företag som får ha sin egen pensionslösning. Då kan de komma tillbaka och säga att de verkligen vill förhandla. Inte tvinga på någon något"
Vet inte vad du ville ha sagt? Men det rör tydligen facket iaf, typ dom skulle hindra dig från att få pension.