2023-12-07, 14:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Stör mig inte heller på att det är många svarta menar San Andreas är utan tvekan bästa spelet i serien med många svarta karaktärer. Däremot Lamar i GTA V tålde jag inte. Allt beror ju på hur Rockstar lyckas med karaktärerna och resten av spelet det kommer avgöra om spelet är bra eller inte. Hur känns bilarna att köra exempelvis det är en viktig detalj eller hur levande städer och natur känns.

Känns väldigt överdrivet att bry sig för mycket om hudfärger i ett spel. Visst om man slänger in svarta i nått spel som ska föreställa Europa på 1500-talet eller nått då kan jag förstå att det är galet men detta är USA i typ nutid.

Ja det är ju A o O om det ska vara intressant att spela mer än 5-6 timmar. RDR2 tröttnade man på efter nån dag. Snygg grafik är intressant i ett par timmar. En bra story och spelkänsla kan vara kul i flera månader.
Citera
2023-12-07, 20:03
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bananjuice
Är du bekant med vad uncanny valley betyder?

Efter en snabb googling så förstår jag betydelsen, kan dock inte känna med dig, kanske är jag för blind och hypad över att det äntligen ska komma ett nytt GTA, som jag personligen tycker ser mycket bättre ut än GTA V, jag tror för övrigt att spelat kan komma att se annorlunda ut vid släpp, alltså till det bättre.
Citera
2023-12-07, 21:00
Medlem
Om GTA 6 hade varit woke så hade Lucia varit en ful halvfet flat kvinna med kort blått hår och Jason hade varit en bög trans för Lucia var även en male to female trans så det finns bara ett hål för Jason!
Och man hade sett bögflaggor lite här och där i trailern.

Jag såg inga asiater eller indier i trailern, endast svarta och vita

Dom hade gjort som med Aloy i Horizon forbidden west, halvfet och oattraktiv och gjort männen fjolliga och värdelösa...
Citera
2023-12-07, 22:09
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av torteras78
Om GTA 6 hade varit woke så hade Lucia varit en ful halvfet flat kvinna med kort blått hår och Jason hade varit en bög trans för Lucia var även en male to female trans så det finns bara ett hål för Jason!
Och man hade sett bögflaggor lite här och där i trailern.

Jag såg inga asiater eller indier i trailern, endast svarta och vita

Dom hade gjort som med Aloy i Horizon forbidden west, halvfet och oattraktiv och gjort männen fjolliga och värdelösa...

Haha! +1

Precis, där har du encyklopedins förklaring av: Woke.
GTA är verkligen inte woke på något sätt, Trailern har inte visat några spår på det.

-Vad kan vi förvänta oss av Trailer 2? Vad jag vill minnas var GTA V trailer 1 väldigt lugn, inga skottlossningar? men i Trailer 2 fick vi se mer skjutglada scener, kanske är det något liknande i nästa trailersläpp för detta spel.
Citera
2023-12-07, 22:35
Medlem
MortalDiseases avatar
Ni som sett trailern måste också se denna

Kan det betyda att vi får se mer roliga saker i GTA som faktiskt trendat på riktigt?

https://www.facebook.com/watch?v=1012093980096232
Citera
2023-12-07, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av buzzerbuzzer
Ja det är ju A o O om det ska vara intressant att spela mer än 5-6 timmar. RDR2 tröttnade man på efter nån dag. Snygg grafik är intressant i ett par timmar. En bra story och spelkänsla kan vara kul i flera månader.

Ja det är därför jag spelat om RDR2 säkert 100 gånger haha 😅😅
Citera
2023-12-08, 01:10
Medlem
NewInGothenburgs avatar
Trailers till samtliga GTA-spel som släppts för den som känner sig nostalgisk.
https://www.youtube.com/watch?v=qDV-1o6Qn1U
Citera
2023-12-08, 02:53
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Bara jag som upplever svår uncanny valley, spelvärlden känns inte helt rätt, nånting är fel? Karaktärerna ser ut som animerade plastdockor, inte människor. Kontrasten är även den märklig, byggnaderna känns inte riktiga, nånting är bara väldigt off med hela spelet. Även om man är 95% där så står de sista 5% ut som en äcklig finne, urgh.
Jag förstår vad du menar. Men jag tycker det är precis på gränsen men klarar sig undan uncanny valley precis. Stilen ser ju ut som typ GTA V fast med bättre grafik. Dvs. inte rent fokus på realism utan lite "tecknat" och overkligt också. Är en speciell stil. Skulle de gått in för att få det att se så verkligt ut som möjligt hade man nog klivit över uncanny valley-gränsen men här klarar de sig precis. Även om jag håller med om att det ser lite "plastigt" ut så tror jag stilen i det hela räddar upp det.

Startade precis upp Red Dead Redemption på min PS5. Med 60 FPS (bara på PS5) och 4K TV trots att det är inte ens en remaster, bara en port från ett 13+ år gammalt PS3-spel ser det fan asbra ut.

Tror knappt man behöver ett PS6 rent grafiskt sett om det inte är VR osv. För redan nu är vi på Uncanny valley-gränsen.
Citera
2023-12-08, 04:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Haha! +1

Precis, där har du encyklopedins förklaring av: Woke.
GTA är verkligen inte woke på något sätt, Trailern har inte visat några spår på det.

-Vad kan vi förvänta oss av Trailer 2? Vad jag vill minnas var GTA V trailer 1 väldigt lugn, inga skottlossningar? men i Trailer 2 fick vi se mer skjutglada scener, kanske är det något liknande i nästa trailersläpp för detta spel.

Mest troligtvis en lite längre trailer som visar mer gameplay, story och förändringar och hur man byter mellan karaktärerna, troligtvis narraderad av en kvinna med sexig röst.
Citera
2023-12-08, 08:39
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Efter en snabb googling så förstår jag betydelsen, kan dock inte känna med dig, kanske är jag för blind och hypad över att det äntligen ska komma ett nytt GTA, som jag personligen tycker ser mycket bättre ut än GTA V, jag tror för övrigt att spelat kan komma att se annorlunda ut vid släpp, alltså till det bättre.

Ja, saker och ting uppskattas mer allt eftersom de blir mer naturtrogna fram tills de når en punkt där de övergår till att bara bli obehagliga. Därför är inte problemet att det är "fult", utan att det är väldigt snyggt utan att nå hela vägen fram vilket "slår över".
Citera
2023-12-08, 11:18
Medlem
Skidlifts avatar
Nu är det väll enda dax att göra GTA 6 till ett ämne på flashback så det blir en struktur med flera trådar.
Då kan Woke hysterikerna skriva i en tråd och vi som vill diskutera andra saker som story och easter eggs i en annan tråd.

Alla vet att GTA 6 kommer bli gigantisk och givetvis kommer det bli gigantiskt även här på flashback.
Citera
2023-12-08, 14:03
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skidlift
Nu är det väll enda dax att göra GTA 6 till ett ämne på flashback så det blir en struktur med flera trådar.
Då kan Woke hysterikerna skriva i en tråd och vi som vill diskutera andra saker som story och easter eggs i en annan tråd.

Alla vet att GTA 6 kommer bli gigantisk och givetvis kommer det bli gigantiskt även här på flashback.

Det brukar delas upp i flera trådar när spelet släppts, just nu spekuleras det bara i denna tråd. Övriga trådar som funnits har stängt.

Btw, skulle detta kunna vara kartan? Ser isåfall gigantisk ut

https://postimg.cc/23nhD8cT
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in