2023-12-06, 19:37
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kapuff
Alltså jag stör mig på woke kulturen men dom här anti-woke idioterna i tråden är ju ännu mer irriterande. Vafan ere för jävla idioter! Om det bor x många % av x i Miami så måste trailern spegla exakt denna ratio annars stämmer det inte exakt med verkligheten.

En hårdkokt latina med en Pump Shotgun Mk II + Explosive Slugs är HETT!! Ingenting annat.
Eller hur. Dom gör ju exakt samma sak som woke-människor gör.

En woke människa letar ju till exempel efter ex antal lika fördelning mellan kön, ras och etnicitet.

En anti-woke letar efter ex antal lika fördelning mellan kön, ras och etnicitet.
Fast tvärtom.

Båda är lika dumma i huvet.
Citera
2023-12-06, 20:05
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Eller hur. Dom gör ju exakt samma sak som woke-människor gör.

En woke människa letar ju till exempel efter ex antal lika fördelning mellan kön, ras och etnicitet.

En anti-woke letar efter ex antal lika fördelning mellan kön, ras och etnicitet.
Fast tvärtom.

Båda är lika dumma i huvet.

Precis, extremister åt båda håll, woke -> anti-woke, extremism är aldrig bra.

Själv hade jag inte ens en tanke åt att spelet skulle kännas woke, fick så sköna GTA vibbar av trailern så det finns inte, nu längtar jag mest efter en fet gameplay video likt denna från drygt 10-11 år tillbaka

https://www.youtube.com/watch?v=N-xHcvug3WI

Något som jag hade velat se i spelet hade varit feta konserter, minns när man var liten och spelade Tony Hawk och fick se KISS på en jättescen, det hade varit nice om man hade kunnat gå på konsert och se typ Love Fist uppträda "live"
Senast redigerad av MortalDisease 2023-12-06 kl. 20:07.
Citera
2023-12-06, 20:29
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Något som jag hade velat se i spelet hade varit feta konserter, minns när man var liten och spelade Tony Hawk och fick se KISS på en jättescen, det hade varit nice om man hade kunnat gå på konsert och se typ Love Fist uppträda "live"

Som på strandfesten på Cayo Perico? Ja fan!

Personligen spelar jag bara GTA Online så är mest intresserad av online versionen. Det finns ingenting roligare än att köra en fet heist med polarna, sen bränna stålarna på en fet supercar. Fan vad taggad jag blev!!
Citera
2023-12-06, 20:42
Medlem
Obegripligt hur ni ids sitta och räkna antalet svarta kontra vita, sök hjälp.

Sjukt spänd på spelet, tycker det är kul att de ändå försöker göra något nytt utav de hela genom att ha en kvinnlig karaktär. Rockstar brukar leverera, och de får gärna ta sin tid på att färdigställa det!
Citera
2023-12-06, 20:44
Medlem
Ni som kallar det woke pga många svarta i trailern. Det är inte som att dessa framställs speciellt fördelaktigt med sitt twerkande, klängande på bilar och annat asocialt beteende. Kan inte se hur trailern på något sätt glorifierar mångkultur.

Jag tycker snarare att den vittnar om ett totalt degenererat samhälle där ingenting är heligt, vilket nog speglar dagens USA ganska väl. Just satiren och samhällskritiken är ju till stor del meningen och charmen med den här spelserien.

Det brukar också vara så att i GTA-spelen porträtteras många karaktärer oavsett hudfärg och samhällsskikt som själviska, hänsynslösa idioter med jävligt tvivelaktig moral.

Jämför den här trailern med första trailern för RDR2 dito GTA V kontra slutprodukt så tror jag det kommer gå upp för folk att den inte säger så mycket om spelet mer än att ge oss en uppfattning om miljöerna, tonen, de grafiska framstegen och en liten glimt av vad vi kan förvänta oss av storyn. Detta var en teaser i min värld och Lucias potentiella betydelse har blåsts upp till enorma proportioner. Hon kan vara en av två eller flera spelbara karaktärer så vitt vi vet.

Som jämförelse är varken Trevor eller Franklin överhuvudtaget med i första trailern för GTA V.
Likaså skymtade vi bara Arthur Morgan i första trailern till RDR2 även om vi fick höra hans röst yttra ett par meningar.

Jag älskar spekulationer men folk överanalyserar och ger saker och ting alltför stor betydelse innan vi egentligen vet någonting.
Citera
2023-12-06, 20:45
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Don-Karleone
Hört på ryktesvägen att förväntad release date är den första april, 2025. Tiden får utvisa om det stämmer.

För övrigt ser det riktigt bra ut! Mycket snack om woke här inne, men själv har jag svårt att se det. Twerkande kvinnor, strippklubbar och uppenbar segregering bland människor med olika hudfärg (tydligt att svarta umgås med svarta, vita umgås med vita. Finns såklart många undantag, precis som i verkligheten). Whitetrash-kulturen är såklart närvarande (som den borde vara) men det är också stereotypen om svarta gangsters och svarta tatuerade bbl-kvinnor.

Om någon är orolig för att grafiken inte kommer vara lika bra som i trailern - ni kan lugna er själva med att Rockstar alltid använder sig utav scener som finns i själva spelet (gjord av samma engine). Ni som spelade GTAV kan gå tillbaka och kolla in trailern till det - samma sak kan ni som spelade RDR2 göra. I RDR2:s fall så blev till och med slutprodukten bättre än trailern.

Det stora orosmolnet inför släppet blir helt klart vad handlingen kommer att vara. Bonnie and Clyde är helt ärligt inget som tilltalar mig (kräkreflexerna kommer att arbeta på högvarv om det blir något i stil med: ”det är vi två mot världen”). MEN R* gör det alltid bra annars, så gissar på att även denna story ska bli underhållande.

Edit: sedan att ena huvudpersonen är en kvinna. Är det verkligen så farligt? Finns många spel som gjort detta bra. Självklart så vet jag vad man oroar sig för (Mary Sue á la Rey Skywalker), men går ju inte att säga om så blir fallet utifrån den väldigt korta teasern. Endast tiden kan utvisa.
April har jag också hört det surras om.

Jag är sjukt taggad. Har spelat Gta sen barnsben men inte haft en konsol på 10 år. Skaffat Ps5:an för Gta och nya Cod.

Rockstar kommer inte göra oss besvikna, det känner jag mig säker på.
Citera
2023-12-06, 21:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Haha, älskar såna här anomalier. Trailern har fått enormt mycket uppmärksamhet just för att grafiken ser så bra ut, men så kommer du här och tycker precis tvärtom.

Det ser ut ungefär som jag förväntat mig. RDR2 var ju grymt snyggt och varför skulle inte GTA VI vara det 5-6 år senare? Tycker folk överdriver en smula på en relativt kort trailer med mestadels cut-scenes.

Det som är mer intressant är hur det väl ser ut och hur det flyter när man väl spelar.

Vilka 3 större städer handlar det om tro, om man nu skall tro på läckan?
Miami, Orlando och Tampa?
Citera
2023-12-06, 21:57
Medlem
Trodde aldrig denna dag skulle komma då jag tyckte att anti PK isterna skulle gå till överdrift men dagen då GTA VI trailern släpptes så bevisades det att det är ingen skillnad på anti woke och Woke människorna utan alla sidor gnäller över det minsta lilla.

Trailer berättade ju inte allt men Lucia känns som en ok karaktärer vill bara känna henne mer, plus mörkhyade har ju vart en central del i princip alla gta inte minst gta SA och tillomed GTA V. Dessutom fanns det Kvinnlig karaktär redan i gta 1.

Det jag var orolig över innan trailern var att dom skulle undvika att provocera folk men efter att ha sett trailern och reaktionerna så noterar jag: Rockstar havent lost their touch haha dom kränker både höger konservativa folket och moralkäringarna som ska vara gothetsknarkare 😅😁😅😁

Vad gäller storyn så hoppas jag på liknande känslomässigare som i RDR2 och varför inte lite inslag ifrån paret från natural born killers hihi
Senast redigerad av Kevin.elvis 2023-12-06 kl. 22:00.
Citera
2023-12-06, 22:14
Medlem
Stör mig inte heller på att det är många svarta menar San Andreas är utan tvekan bästa spelet i serien med många svarta karaktärer. Däremot Lamar i GTA V tålde jag inte. Allt beror ju på hur Rockstar lyckas med karaktärerna och resten av spelet det kommer avgöra om spelet är bra eller inte. Hur känns bilarna att köra exempelvis det är en viktig detalj eller hur levande städer och natur känns.

Känns väldigt överdrivet att bry sig för mycket om hudfärger i ett spel. Visst om man slänger in svarta i nått spel som ska föreställa Europa på 1500-talet eller nått då kan jag förstå att det är galet men detta är USA i typ nutid.
Citera
2023-12-06, 22:34
Medlem
frantiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevin.elvis
Trodde aldrig denna dag skulle komma då jag tyckte att anti PK isterna skulle gå till överdrift men dagen då GTA VI trailern släpptes så bevisades det att det är ingen skillnad på anti woke och Woke människorna utan alla sidor gnäller över det minsta lilla.

Trailer berättade ju inte allt men Lucia känns som en ok karaktärer vill bara känna henne mer, plus mörkhyade har ju vart en central del i princip alla gta inte minst gta SA och tillomed GTA V. Dessutom fanns det Kvinnlig karaktär redan i gta 1.

Det jag var orolig över innan trailern var att dom skulle undvika att provocera folk men efter att ha sett trailern och reaktionerna så noterar jag: Rockstar havent lost their touch haha dom kränker både höger konservativa folket och moralkäringarna som ska vara gothetsknarkare 😅😁😅😁

Vad gäller storyn så hoppas jag på liknande känslomässigare som i RDR2 och varför inte lite inslag ifrån paret från natural born killers hihi
Det roliga, verkar vara, är att trailern provocerar super-anti-woke mer än dom som är woke.
I alla fall i min filterbubbla.
Citera
2023-12-06, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Stör mig inte heller på att det är många svarta menar San Andreas är utan tvekan bästa spelet i serien med många svarta karaktärer. Däremot Lamar i GTA V tålde jag inte. Allt beror ju på hur Rockstar lyckas med karaktärerna och resten av spelet det kommer avgöra om spelet är bra eller inte. Hur känns bilarna att köra exempelvis det är en viktig detalj eller hur levande städer och natur känns.

Känns väldigt överdrivet att bry sig för mycket om hudfärger i ett spel. Visst om man slänger in svarta i nått spel som ska föreställa Europa på 1500-talet eller nått då kan jag förstå att det är galet men detta är USA i typ nutid.

Ja exakt! Vilka är det som gnäller? Några millenials som är indoktrinerade och marinerade i soppan av identitetspolitik och annat mög? Oavsett vilken sida i "kulturkriget" de nu vill stå på.

Haha! Fuck that! Blir att uppgradera och köpa PS5 Pro när det väl kommer då. Som det blev en PS4 Pro när RDR2 kom - hehe.
Citera
2023-12-06, 23:21
Medlem
FoxHounds avatar
Kan inte mod bryta ut en tråd där det kan diskuteras om det är woke eller inte, så kan vi diskutera annat här?

Tror ni man kommer kunna bakbinda människor som i Red dead 2? Lyfta kroppar? Hoppas det, ska allt mata alligatorerna
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in