2023-12-07, 02:43
Medlem
Kapuffs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av radiopanna
Jämför den här trailern med första trailern för RDR2 dito GTA V kontra slutprodukt så tror jag det kommer gå upp för folk att den inte säger så mycket om spelet mer än att ge oss en uppfattning om miljöerna, tonen, de grafiska framstegen och en liten glimt av vad vi kan förvänta oss av storyn. Detta var en teaser i min värld och Lucias potentiella betydelse har blåsts upp till enorma proportioner. Hon kan vara en av två eller flera spelbara karaktärer så vitt vi vet.

Exakt! Första jag kände var tonen. Jag älskar Atlanta och Miami, fick direkt känslan av att man var där. Den där smutsiga södern. Nej ska bli kul att se när spelet släpps, tror allt du skrev kommer stämma.
Citera
2023-12-07, 05:53
Medlem
Alligatorn satte stämningen bra och då Florida är enda delstaten i USA som är tropisk har de en imponerande mängd med invasiva arter.
Bäst för spelet när någon vill ta paus från höghusen och komma ut i naturen (med ev NPC i bakluckan) borde vara pytonorm och förvildade grisar.

Enligt nattradion har Spotify rapporterat drygt 37 000 gångers ökad strömning av en viss låt med Tom Petty jämfört för en vecka sedan.
Citera
2023-12-07, 06:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Bra inlägg!

Att det är en kvinnlig karaktär i en Bonnie and Clyde story är som sagt inte woke. Hade det däremot varit två bögar eller två flator DÅ hade det varit woke.
Precis! Det blir mer naturligt och de försöker(vet vi först när spelet släpps) inte att på ett onaturligt sätt trycka in någon kvinna eller liknande som ensam protagonist. Så länge spelet är lika grovt och skämtar om alla som i gta 5 så kommer det att bli skit bra.
Citera
2023-12-07, 06:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Kevin.elvis
Trodde aldrig denna dag skulle komma då jag tyckte att anti PK isterna skulle gå till överdrift men dagen då GTA VI trailern släpptes så bevisades det att det är ingen skillnad på anti woke och Woke människorna utan alla sidor gnäller över det minsta lilla.

Trailer berättade ju inte allt men Lucia känns som en ok karaktärer vill bara känna henne mer, plus mörkhyade har ju vart en central del i princip alla gta inte minst gta SA och tillomed GTA V. Dessutom fanns det Kvinnlig karaktär redan i gta 1.

Det jag var orolig över innan trailern var att dom skulle undvika att provocera folk men efter att ha sett trailern och reaktionerna så noterar jag: Rockstar havent lost their touch haha dom kränker både höger konservativa folket och moralkäringarna som ska vara gothetsknarkare 😅😁😅😁

Vad gäller storyn så hoppas jag på liknande känslomässigare som i RDR2 och varför inte lite inslag ifrån paret från natural born killers hihi
Så länge de kränker bägge sidorna och alla på ett satiriska, grovt och ibland rasistiskt sätt så är jag nöjd.

Det är liksom det GTA alltid gjort oavsett om de är mot vita, svarta, asiater, bruna etc etc..

Jag misstänker att det är hbtq-sekten som får ett fripass då de ryktades om att de inte skulle "slå" ner på vissa marginaliserade grupper i gta 6 och detta är nog transor. Synd att inte alla kan skämtas om/med men så länge det stannar vid dessa så är det ändå OK.
Citera
2023-12-07, 08:41
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Baast
Haha, älskar såna här anomalier. Trailern har fått enormt mycket uppmärksamhet just för att grafiken ser så bra ut, men så kommer du här och tycker precis tvärtom.

Ja, jag förstår vad folk menar och undrar om jag blivit galen men i mina ögon är det någorlunda snygga människor med groteska uttrycksmönster som putsas upp med rätt dåliga filter för färg.
Citera
2023-12-07, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frantik
Det roliga, verkar vara, är att trailern provocerar super-anti-woke mer än dom som är woke.
I alla fall i min filterbubbla.

Jag såg faktisk några Gudruns shyman fans som blev kränkta över hur dom porträtterade kvinnor med stora rumpor och perfekta kroppar samt att dom tydligen målade upp svarta människor som djur haha antar att dom syftade på tik tok parodin i trailern!
Citera
2023-12-07, 10:32
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kevin.elvis
Jag såg faktisk några Gudruns shyman fans som blev kränkta över hur dom porträtterade kvinnor med stora rumpor och perfekta kroppar samt att dom tydligen målade upp svarta människor som djur haha antar att dom syftade på tik tok parodin i trailern!
Vad roligt! Har du en länk?
Citera
2023-12-07, 11:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Springbank78
Stör mig inte heller på att det är många svarta menar San Andreas är utan tvekan bästa spelet i serien med många svarta karaktärer. Däremot Lamar i GTA V tålde jag inte. Allt beror ju på hur Rockstar lyckas med karaktärerna och resten av spelet det kommer avgöra om spelet är bra eller inte. Hur känns bilarna att köra exempelvis det är en viktig detalj eller hur levande städer och natur känns.

Känns väldigt överdrivet att bry sig för mycket om hudfärger i ett spel. Visst om man slänger in svarta i nått spel som ska föreställa Europa på 1500-talet eller nått då kan jag förstå att det är galet men detta är USA i typ nutid.

Exakt så skriver under på allt
Citera
2023-12-07, 13:02
Medlem
Bara jag som upplever svår uncanny valley, spelvärlden känns inte helt rätt, nånting är fel? Karaktärerna ser ut som animerade plastdockor, inte människor. Kontrasten är även den märklig, byggnaderna känns inte riktiga, nånting är bara väldigt off med hela spelet. Även om man är 95% där så står de sista 5% ut som en äcklig finne, urgh.
Citera
2023-12-07, 13:49
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan
Bara jag som upplever svår uncanny valley, spelvärlden känns inte helt rätt, nånting är fel? Karaktärerna ser ut som animerade plastdockor, inte människor. Kontrasten är även den märklig, byggnaderna känns inte riktiga, nånting är bara väldigt off med hela spelet. Även om man är 95% där så står de sista 5% ut som en äcklig finne, urgh.

Känns 100% bättre än GTA V trailerns grafik, så då måste GTA V ha känts jävligt dålig och plastigt för dig?
Citera
2023-12-07, 14:31
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gincan

Helt enig, de hade tjänat på att göra det lite "sämre" eller bara sätta blacklining eller så. Det är för "snyggt" utan att vara helt framme och då blir det bara obehagligt och helhetsintrycket blir riktigt dåligt.

Detta får mig att tänka på när folk säger att såna usla CGI-sektioner i superhjältefilmer ser bra ut.
Citera
2023-12-07, 14:37
Medlem
bananjuices avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Känns 100% bättre än GTA V trailerns grafik, så då måste GTA V ha känts jävligt dålig och plastigt för dig?

Är du bekant med vad uncanny valley betyder?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in