2023-12-05, 18:11
Medlem
fittslems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DroidBishop
Hahahahgahah vilken totalflopp det kommer bli

En trailer som börjar med en kvinnlig convict, icke vit givetvis, nästan uteslutande svarta BLM negrers i varje frame som viftar med sina feta arslen och en allmän generisk synthwave atmosfär med cirkuslikande fortnite färger. En vansinnigt dålig och icke inspirerande låt följer igenom hela trailern och inte ett enda skott avlossas. Ingen action, ingen grit, ingen känsla av true crime, inga intressanta karaktärer. Bara ett sjukt tråkigt spel som ska locka småpojkar och samtidigt vara lite woke.

Fy satan vad värdelöst det kommer vara

Negrer som viftar på röven, det är så det ser ut i USA min vän. Det är inte direkt en romantiserande syn. Negrer som är negrer och inga superhjältar som på duken.

Horor kommer det sedan krylla av.

Ingenting att gråta över.
Citera
2023-12-05, 18:12
Bannlyst
Vad händer med det här spelet?

Orkar inte ens läsa alla lögner mera.

Första gången sa dom 2021 typ 2019
Sen 22-23
Är snart år 2024, inget händer.

När kommer den ut?

Man blir ju trött
Citera
2023-12-05, 18:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kukflash
Trailern ser helt ok ut! Men om jag ska vara helt ärlig så hade jag föredragit en manlig huvudkaraktär/spelare. Spelarna kommer till 90% vara män så varför ska man då ha en kvinnlig karaktär, finns inget att relatera till.

Man kanske skiftar karaktärer som i Gta v. I nästkommande trailer kanske vi får se mer från mannens perspektiv. Man kanske till och med kan spela co/op.
Citera
2023-12-05, 18:14
Medlem
Flashbackatmes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rekomannensliv
Vad händer med det här spelet?

Orkar inte ens läsa alla lögner mera.

Första gången sa dom 2021 typ 2019
Sen 22-23
Är snart år 2024, inget händer.

När kommer den ut?

Man blir ju trött
2025 om du kollar trailern...
Citera
2023-12-05, 18:17
Medlem
Ni som grämer er över att det inte förekommer så mycket våld i den första trailern. Första trailern i gta v var ju inte våldsam den heller.
Citera
2023-12-05, 18:18
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Flashbackatme
2025 om du kollar trailern...

Aj jävlar, och säkert slutet av det året? Så typ 2 år till av lidande?
Citera
2023-12-05, 18:19
Medlem
Mx_1337s avatar
Det är ju en första trailer. Fortfarande långt ifrån gameplay footage eller något annat med någon vidare substans. Det är vad det är.
Man blir inte supertaggad när man vet att det är minst ett drygt år (troligen 1,5-2 år), kvar.
Men kommer alltid köpa, spela och uppskatta GTA, även om de inte råkar vara så bra som i stora dagar.
Citera
2023-12-05, 18:21
Avslutad
Tufft läge. Spelet kommer vara så jäkla mästerligt, gameplay, öppen värld-design, story.. Men spelet ligger i tiden och riktar sig väldigt mkt in på 15 åriga tiktok-älskare. Får den känslan av trailern iaf. Och ur ett affärsperspektiv är det smart, kommer sälja som smör.. Men för mig extremt oattraktivt. Lär också vara rått, men ja.. Får blandade känslor av trailern.
Sen hoppas jag man kan välja vilken karaktär man vill vara i alla lägen, alltså byta när man känner för det likt AC Valhalla (mellan man o kvinna), men de känns tveksamt GTAs karaktärer lär vara mkt viktiga för storyn.
Citera
2023-12-05, 18:25
Medlem
IWannaBeAdoreds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Revolutions
Hyfsat hög prislapp för att göra ett spel idag, grovt tillyxade siffror antagligen (om någon ens kan räkna på exakta siffror).
Men i svenska höginflaterade kronor är det faktiskt 21 miljarder kronor som ska dras in bara för att gå +- noll. Sett från den synvinkeln är ändå inte 1500-1700 kr såååå jävla dyrt ändå.

Och man kan ju inte säga att 21 miljarder/1500 kr = 14 miljoner sålda spel heller. Är ju moms och säljares vinst som ska dras ifrån också. Jag skulle knappt tro man kan räkna på 500 kr in per spel netto ens. Om vi ändå räknar på 500 kr som jag höftade så ska det säljas 42 miljoner kopior innan spelet är i hamn ekonomiskt.

Enligt sajten Niche Gamer kommer de höga utvecklingskostnaderna på påstådda över två miljarder dollar därmed återspeglas i prislappen för spelet ...

https://www.gamereactor.se/rykte-grand-theft-auto-vi-pastas-kosta-runt-1700-kronor-1232323/
Fast bara på GTA Online (ej medräknat försäljningssiffror för V) är uppe i runt 80 miljarder sek. Och de pengarna går i stort sett rakt in hos Rockstar.

Om spelet blir dyrt är tråkigt men samtidigt väntat. Vi har betalat ungefär samma pris för spel i 30år medan inflationen pågått utan att priserna höjts. Är väl i år man börjat se priser över 599kr. Exempelvis Spider-Man 2 kostar 899kr digitalt och 799kr fysiskt och GTA VI kommer garanterat vara längre och större än det.
Citera
2023-12-05, 18:28
Medlem
PimpleDicks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Orcinus-orca
Jag förstår inte det här heller. Hatar denna "thick" trend. Thick är tjockisar och inget annat. Tycker också trailern var helt värdelös. Visst att spelet i sig lär vara en uppgradering mot tidigare gällande detaljer, fysik, interaktion o.s.v. Att man går woke kommer dock förstöra allt. Antar att tjejen har huvudrollen. Majoriteten av spelarna kommer vara män, så varför ha en kvinna i huvudrollen?
Skulle inte säga att den är woke.

Fan det ligger en snubbe på stranden höger i bild och tar ett kort med mobilen i rumpan på en tjej som böjer sig fram.
Ett flygplan åker senare i skyn med en banderoll det står 69 på.
En (vit) gubbe står i stringtrosor och vattnar i trädgården.

Nej woke är det inte än enligt mitt tycke.
Citera
2023-12-05, 18:37
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PimpleDick
Skulle inte säga att den är woke.

Fan det ligger en snubbe på stranden höger i bild och tar ett kort med mobilen i rumpan på en tjej som böjer sig fram.
Ett flygplan åker senare i skyn med en banderoll det står 69 på.
En (vit) gubbe står i stringtrosor och vattnar i trädgården.

Nej woke är det inte än enligt mitt tycke.

"Why 69 When You Can Nine 1 Nine?" 69 vs 919

Håller med, känns som att alla som klagar på att det är woke själv är woke människor som egentligen vill ha det mer woke!

Allt för tidigt att säga någonting egentligen efter #1 trailer
ni som klagar över utseendet på NPC's kolla bara hur det är i miami, det är inte som uppe i Alaska.

Vi har sett delar av världen, bilarna och npc's samt huvudkaraktärerna, inte så mycket story egentligen, men det ska bli olidligt spännande att få se mer av världen och storyn.
Citera
2023-12-05, 18:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av IWannaBeAdored
Fast bara på GTA Online (ej medräknat försäljningssiffror för V) är uppe i runt 80 miljarder sek. Och de pengarna går i stort sett rakt in hos Rockstar.

Om spelet blir dyrt är tråkigt men samtidigt väntat. Vi har betalat ungefär samma pris för spel i 30år medan inflationen pågått utan att priserna höjts. Är väl i år man börjat se priser över 599kr. Exempelvis Spider-Man 2 kostar 899kr digitalt och 799kr fysiskt och GTA VI kommer garanterat vara längre och större än det.

Jag får ge dig rätt där, det är ju faktiskt inga pengar som måste lånas upp där vinsten kommer senare och allt kostar ränta under tiden. Pengarna finns redan i förlagorna av världens mest framgångsrika spel (och fortsätter dra in stålar konstant). Man sitter redan på stålarna och klarar att hålla ut i åratal med de redan intjänade vinsterna.

Ja, kanske är det lite girigt att ta de 1500 kr (en del skriver 1700kr) som du säger, men å andra sidan bestämmer marknaden priset också. Går människor samman och bestämmer sig för att enough is enough så kommer man anpassa sig till den verkligheten. Ingen produkt har ett högre pris än vad du och jag är beredda att betala för den.

Sedan är det kanske bara jag, men jag ser fram emot släppet på ett sätt som gör att jag skulle vilja ha en snabbspolningsknapp som i Adam Sandlers "Click", eller helt enkelt bara hoppa över hela jävla 2024 och fira in år 2025 direkt istället.

Fånigt ? Ja, kanske !!! Lite som att få tag i plåtar till en Beatles eller Sex pistols spelning, omöjligt...men här kommer det nästan kännas så när man tar hem den, det kommer bli...magiskt (fan nu är det ju upplagt för besvikelse av stora mått )
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in