Citat:
Ursprungligen postat av
IWannaBeAdored
Fast bara på GTA Online (ej medräknat försäljningssiffror för V) är uppe i runt 80 miljarder sek. Och de pengarna går i stort sett rakt in hos Rockstar.
Om spelet blir dyrt är tråkigt men samtidigt väntat. Vi har betalat ungefär samma pris för spel i 30år medan inflationen pågått utan att priserna höjts. Är väl i år man börjat se priser över 599kr. Exempelvis Spider-Man 2 kostar 899kr digitalt och 799kr fysiskt och GTA VI kommer garanterat vara längre och större än det.
Jag får ge dig rätt där, det är ju faktiskt inga pengar som måste lånas upp där vinsten kommer senare och allt kostar ränta under tiden. Pengarna finns redan i förlagorna av världens mest framgångsrika spel (och fortsätter dra in stålar konstant). Man sitter redan på stålarna och klarar att hålla ut i åratal med de redan intjänade vinsterna.
Ja, kanske är det lite girigt att ta de 1500 kr (en del skriver 1700kr) som du säger, men å andra sidan bestämmer marknaden priset också. Går människor samman och bestämmer sig för att enough is enough så kommer man anpassa sig till den verkligheten. Ingen produkt har ett högre pris än vad du och jag är beredda att betala för den.
Sedan är det kanske bara jag, men jag ser fram emot släppet på ett sätt som gör att jag skulle vilja ha en snabbspolningsknapp som i Adam Sandlers "Click", eller helt enkelt bara hoppa över hela jävla 2024 och fira in år 2025 direkt istället.
Fånigt ? Ja, kanske !!! Lite som att få tag i plåtar till en Beatles eller Sex pistols spelning, omöjligt...men här kommer det nästan kännas så när man tar hem den, det kommer bli...magiskt (fan nu är det ju upplagt för besvikelse av stora mått

)