Citat:

Ursprungligen postat av 
viperstyle

Ja de samlades någonstans och det var säkert som du säger i dessa krokar. Det gjorde väll även att det blev en perfekt dumpningsplats? För alla vet hur resande folk är… 
Och så dör hästdräparn själv på en camping i Helsingborg av alla ställen. Alltså hade han släkt där nere eller varför hamna han där på slutet egentligen?

Du menar att nån ville misstänkliggöra "tattarna" på E-vägen? Så kan det ha varit.
Ja, säg det! Vinof var ju totalt galen och flängde hit och dit hela tiden.
Han hängde i Älsvsjö, i S-holm, i Kungälv och i G-borg bla. Varför inte H-borg?
Jag har hyfsad koll på Vinofs äventyr fram till hästmorden.
Vad han gjorde 1990-2005 har jag ingen aning om egentligen.
Att han slutade sina dagar i en husvagn, är ju inte förvånande, med tanke på hans "tattar-gener".
På 2000-talet var Vinof antagligen helt slut, pga supande och "tjack" + extrem stress.
Han blev väl ett soc-fall helt enkelt.
Angående hans missbruk, finns inte mkt att tillägga. Det var alkohol + "tjack"
Vinof bör ha skolats in i missbruket på 50-talet och 60-talet. "Tjack" var det knark som användes i kriminella kretsar på den tiden.
Vinof körde väl Preludin och liknande preparat och det var inte konstigt att Rune S var livrädd för Vinof. Om en person som Vinof skjuter "tjack" vill ingen vettig människa vara i närheten.
Rune S umgicks som mest med Vinof på 60-talet och såg väl Vinof när han var helt nerdekad.
När Rune S sa att han hade sett Vinof "nerknarkad", var det nog IV-missbruk/tjack han syftade på.
Och att en ärketjackis som "Stig" hängde ihop med Vinof i många år, är inte förvånande.
Och om jag har fattat rätt, hade "Stig" en tung psykiatrisk probelamtik.
Denna problematik i kombination med narkotika, måste ha varit katastrofal.
Och på E-vägen 25 bör det ha funnits minst tre livsfarliga personer: Vinof, "Robert" och "Stig".
Det tog bara 39 år innan någon samlade ihop info om denna spännande trio.