2023-11-19, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av QuackyDuck
Skulle gärna velat ha en feature för att åka till de olika stora städerna! Hade varit coolt!
Men hade gärna tagit Vice City om det erbjuds!

Kommer ju bli en "DLC" så staden vi börjar med vid release kommer att kontinuerligt att bli större. Enligt R*
Citera
2023-11-19, 13:29
Medlem
Stämmer pris uppgiften att gta 6 kommer ligga runt 1600-1700kr vid släpp?
Citera
2023-11-19, 17:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av topnotchG

Detta skulle nog kapa av en stor del av alla potentiella köpare tror jag?
Okej för oss med arbete etc så lär.det ej vara några problem men jag tänker typ när jag var 15-19 år då hade jag nog ej velat lägga dom pengarna på ett enda spel.
Citera
2023-11-19, 17:17
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OccultusMysterium
Kommer ju bli en "DLC" så staden vi börjar med vid release kommer att kontinuerligt att bli större. Enligt R*

Vart har du hört det? Några bevis på detta?

Citat:

Det har funnits något rykte om det men tror inte det är sant men räkna med 699-799kr för spelet. Vill man sen ha någon specialutgåva så är det väl ingen omöjlighet att det landar över tusenlappen men att man då får börja spela 24 timmar innan och får något annat extra, plastfigur eller annat.
Citera
2023-11-19, 17:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DipsMedSlips
Hade det varit 10 år sen hade jag varit taggad men nu är det bara meh. Vuxit ifrån tv-spel. GTA V är ju ett sanslöst vackert spel och jag vill nog gärna behålla det minnet som det var. Världen har ju varit allmänt skev sen 2013 så GTA var bättre förr. Som min mycket insiktsfulla vän då i 10-årsåldern sa; det är bara pixlar på en skärm. Han kom även på den gamertag som jag hade speleran genom.

Sådär är det ju dock med allt nästan nu när man blivit jag tycker det mesta som man förr tyckte vara roligt har tappat sin "glans".
Spel/filmer/sex/alkohol och andra stimulanser blir ju aldrig detsamma som när man var tonåring tycker jag.

Men jag kommer nog köpa detta spela trots detta och sen spela 2h för att sedan inse vilket slöseri med tid det är o sen lägga det på hyllan.
Citera
2023-11-19, 18:24
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Vart har du hört det? Några bevis på detta?

Benzies avslutar med att berätta vad de ska göra den närmaste tiden: "Plus we have some other things - stuff, DLC, I don't know how to describe it exactly - that we'd like to do, and we'll pick the right ones."

Källa:
https://www.gamereactor.se/rockstar-har-redan-borjat-skissa-pa-gta-vi-126024/

Även första inlägg i tråden:

"Dessutom tänker man släppa ”GTA 6” i en mindre version än vad spelarna kanske är vana vid. Istället för ett fullskaligt Rockstar-spel i en riktig ”open world”-anda kommer man att börja lite smått för att sedan expandera med uppdateringar längre fram."

Källa:
https://spela.aftonbladet.se/2020/04...tveckla-gta-6/
Citera
2023-11-19, 19:08
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MortalDisease
Benzies avslutar med att berätta vad de ska göra den närmaste tiden: "Plus we have some other things - stuff, DLC, I don't know how to describe it exactly - that we'd like to do, and we'll pick the right ones."

Källa:

"Dessutom tänker man släppa ”GTA 6” i en mindre version än vad spelarna kanske är vana vid. Istället för ett fullskaligt Rockstar-spel i en riktig ”open world”-anda kommer man att börja lite smått för att sedan expandera med uppdateringar längre fram."

Källa:

Tackar, låter väl ändå rätt smart att man helt enkelt bygger vidare på ett spel. Ser man på exempelvis Euro Truck Simulator 2 så har väl kartan blivit fem gånger så stor med alla dlc men ändå är allt uppbyggt från grundspelet med lite nya funktioner.

Förstår egentligen inte varför man inte gör så oftare. GTA V har lagt till onlinedelen men hade lika gärna kunnat gjort en fortsättning men kanske bara tagit en ny person i stan som man fått spela vidare med och då vävt in en ny story. Nya uppdrag och nya hus och saker man kan göra. Kartan i GTA V är stor och finns absolut möjligheter.
Jag kan inget om spelprogrammering ska tilläggas så sånt här kanske är svårare än vad jag tror och tycker det borde vara.
Citera
2023-11-20, 15:34
Medlem
Citat:

Källa:

Källa:

Häftigt! Hoppas att "en version som är mindre än vad spelarna är vana vid" inte betyder att vi får en betydligt mindre karta än GTA V, givetvis kommer den ju expandera med tiden men hoppas det inte tar flera år mellan utbyggnaden av mappen
Citera
2023-11-20, 19:22
Medlem
MortalDiseases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vit-Brandbil
Tackar, låter väl ändå rätt smart att man helt enkelt bygger vidare på ett spel. Ser man på exempelvis Euro Truck Simulator 2 så har väl kartan blivit fem gånger så stor med alla dlc men ändå är allt uppbyggt från grundspelet med lite nya funktioner.

Förstår egentligen inte varför man inte gör så oftare. GTA V har lagt till onlinedelen men hade lika gärna kunnat gjort en fortsättning men kanske bara tagit en ny person i stan som man fått spela vidare med och då vävt in en ny story. Nya uppdrag och nya hus och saker man kan göra. Kartan i GTA V är stor och finns absolut möjligheter.
Jag kan inget om spelprogrammering ska tilläggas så sånt här kanske är svårare än vad jag tror och tycker det borde vara.

Ja, som sagt kan inte heller något om spelprogrammering men min uppfattning är att det inte borde vara allt för svårt, det kommer förmodligen släppas i olika DLC:er vid vissa tidsintervaller, blir kul att se om det blir gratis eller betalning för det.. hoppas på det förstnämnda.
Citera
2023-11-20, 21:40
Medlem
Citat:

Nej det är ett rykte som skapades av unga amatörer som kopplar prisökningen till att spelet har tagit 10 år. Efterblivna idioter med andra ord som inte förstår hur prissättning går till.
Citera
2023-11-20, 22:57
Medlem
Vit-Brandbils avatar
Citat:
Ja, som sagt kan inte heller något om spelprogrammering men min uppfattning är att det inte borde vara allt för svårt, det kommer förmodligen släppas i olika DLC:er vid vissa tidsintervaller, blir kul att se om det blir gratis eller betalning för det.. hoppas på det förstnämnda.

Kan tänka mig att varje DLC kommer kosta pengar då denna typ av bolag sällan bjuder på något gratis. Jag spelar bara singelplayer på GTA och ser gärna möjlighet att betala mindre för att slippa onlinedelen. Kan absolut tänka mig att sen betala för en extra story i spelet som DLC.

Lägger aldrig några extrapengar på att få häftiga saker i ett spel.
Citera
2023-11-20, 23:49
Medlem
Myschs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OccultusMysterium
Häftigt! Hoppas att "en version som är mindre än vad spelarna är vana vid" inte betyder att vi får en betydligt mindre karta än GTA V, givetvis kommer den ju expandera med tiden men hoppas det inte tar flera år mellan utbyggnaden av mappen

Har ryktats i flera år att det kommer tillkomma fler städer och områden med åren, så det kanske kommer stämma?

Enligt många så är kartan 3 gånger så stor som GTA V, men det kanske man får ta med en nypa salt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in