2023-11-17, 03:32
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Oj, här saknas en del information samt skatteuppgifter. Dom själarna som har blivit medlemmar i föreningen kan med säkerhet sätta upp sin del på blåskontot.

Företagsuppgifter
SENAST UPPDATERAD
2023-11-16
Juridisk Person
Organisationsnummer:
802540-4206
Firmanamn:
FÖRENINGEN DUMPEN
Bolagsform:
Ideell förening
Säte:
Falkenberg, Hallands län
Status:
Aktiv
Registrering
Bolaget bildat:
Bolaget registrerat:
2022-08-12
Registreringsdatum:
2022-08-12
Bolagsordning:
Skatteuppgifter
Arbetsgivare:
Ej registrerad som arbetsgivare
F-skatt:
Ej registrerad för F-skatt
Moms:
Ej aktiv i momsregistret

”En ideell förening är som juridisk person själv ansvarig för de förbindelser som ingås i föreningens namn av behörig företrädare. Enskilda medlemmar har i princip inte något betalningsansvar för föreningens skulder eller andra förpliktelser. Men det innebär inte att personligt ansvar aldrig kan uppkomma.”

Hur många medlemmar har föreningen idag?
Vad sker när man swishar och blir medlem? Får man någon bekräftelse samt dokumention, stadgar etcetera etcetera?
Föreningens styrelse har ansvar för ekonomin, så om det uppstår skulder får de som har tillgångar stå för kalaset. Undantaget är om kassören gör något som de andra inte kunnat ha insyn i, då blir kassören skyldig. Men de kan inte låta bli att glo och fråga kassören, utan det är om kassören medvetet undanhåller något. Föreningen ska normalt ha 2 firmatecknare som godkänner saker av ekonomisk karaktär.

Om föreningen söker bidrag gör man det vanligen utifrån antal medlemmar och då måste medlemsregistret vara pålitligt. Man måste också göra en budget och beskriva vad pengarna ska gå till.
Senast redigerad av Ankan-mannen 2023-11-17 kl. 03:35.
Citera
2023-11-17, 10:25
Medlem
Fattar inte hur de jobbar. Jag har skickat in tips om att jag vet en användare på snapchat för 2 veckor sedan, plus påmint. Inte ett ljud har hörts från dem.
Citera
2023-11-17, 11:13
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Hingst1
Fattar inte hur de jobbar. Jag har skickat in tips om att jag vet en användare på snapchat för 2 veckor sedan, plus påmint. Inte ett ljud har hörts från dem.
De jobbar på så sätt att alla tips läses och kollas upp om det går att gå vidare med, men de har däremot inte tid/möjlighet att besvara tipsen. De återkommer med svar bara om det behöver ställas följdfrågor. Detta berättades av Patrik och Sara i något avsnitt av Dumpen-podden, och det står även så här:

https://dumpen.se/2023/11/05/33241/

"️Var kan jag skicka in tips?"

"Tips skickas till info@dumpen.se. Vi läser allt som kommer in och följer upp alla tips som innehåller tillräcklig information. Vi besvarar enbart tips om vi behöver svar på ytterligare frågor då tiden inte räcker till för att besvara allt."
Citera
2023-11-17, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inget.internet
De jobbar på så sätt att alla tips läses och kollas upp om det går att gå vidare med, men de har däremot inte tid/möjlighet att besvara tipsen. De återkommer med svar bara om det behöver ställas följdfrågor. Detta berättades av Patrik och Sara i något avsnitt av Dumpen-podden, och det står även så här:

https://dumpen.se/2023/11/05/33241/

"️Var kan jag skicka in tips?"

"Tips skickas till info@dumpen.se. Vi läser allt som kommer in och följer upp alla tips som innehåller tillräcklig information. Vi besvarar enbart tips om vi behöver svar på ytterligare frågor då tiden inte räcker till för att besvara allt."

Ok. Ändå lite konstigt att de inte hör av sig till mig och frågar om namnet på användaren. Så mycket kan de väl inte ha o göra. Aja får väl skicka in det bara.

Vad jag har förstått det som lämnas allt de får in till polisen. Oavsett om det går att anmäla eller inte.
Citera
2023-11-17, 12:00
Avslutad
Citat:
Ok. Ändå lite konstigt att de inte hör av sig till mig och frågar om namnet på användaren. Så mycket kan de väl inte ha o göra. Aja får väl skicka in det bara.

Vi som tar emot tipsen som strömmar in till Dumpen är volontärer och gör sådana här saker på vår fritid. Vi ber gång på gång om att du som tipsar ska vara så utförlig som möjligt. De som skickar in tips av typen "Jag tror att min granne är pedofil, kan ni ringa mig? eller "Jag vet en kille som ni behöver kolla upp. Maila mig så får ni hans användarnamn" eller liknande hamnar allra sist i kön, dessa har vi inte riktigt tid att ta tag i.
Vi ser allra helst att den som tipsar tydligt talar om vilken plattform det gäller, vilket användarnamn, skickar skärmdumpar och liknande så vi kan starta vår koll direkt.

Jag tycker absolut att du ska skicka in namnet på användaren, och allt annat du har som hör till ärendet också. Tack!
Citera
2023-11-17, 12:42
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Den allmänna moralviljan? Den finns men lagen motsvara inte alltid den. Om vi tar Putinland så motsvarar förmodligen inte alla lagar den allmänna viljan, oppositionen fängslas i praktiken i på obestämt tid, osv osv.

Om vi går till EU och i många länder där tänker både politiker och medborgare liknande oss i Sverige. Då är det intressant att studera de olika lagarna om sex och droger där. Om vi tar köpe av sex så har inte alla våra broderfolk lagar som vi har. Man kan utgå från att deras moral är ungefär som vår. Varför är det så olika. Förmodligen för att folk med inflytande tycker att något inte är bra. Syftet är inte för att straffa så många som möjligt utan för att driva inställningen (moralen) åt ett visst håll. Det är inte bara politikerna i en liberal värd som har möjlighet att påverka, utan lobby, media, de som skriker, tjänstemän. Och alla vill innerst inne påverka, men få kan det. Sara har gjort en väldig resa där med att strama åt moralen.

Typiskt för lagar som är olika i liberala samhällen är att det är fenomen som både har bra och dålig verkan. Köpe av sex, droger, alkohol osv osv, de har alla ett bra och ett dåligt utfall. Det har mindre med den allmänna moralen utan på de som lyckats få makten skriva lagar och skriva moraliserande saker i media.

Dessa driver moral och den allmänna inställningen åt ett håll, och jag antar att det är åt ett bra håll. Men det kan gå för långt också, ett misstag var att kalla saker som inte är fysiskt tvång för våld, man borde kallat det för något annat, så fattigt är inte språket.

Vilka lagar som skrivs har med prioritering också, mycket lagtext och funderingar har ägnats senare år, men annat har försummats. Man har lagt mycket energi på de som ligger unga, köper sex, men 9 åringar förvarar vapen och knark, det har man upptäckt först nu. Har man inte prioriterat fel?? Men förståeligt då makthavare har varit tvungna att anlägga en feministisk look, de måste då visa handlingskraft inom just det området, och då blir det lätt att man försummar äkta våld och mord.

Jag syftade givetvis på förhållandena i Sverige. Men nej, inte ens här är det alltid så att lagen är vän med allmän moral eller det allmänna rättsmedvetandet - där finns ett glapp ibland. Generellt dock, i en rimligt fungerande representativ demokrati som vår speglar lagen överlag gängse rådande värderingar i samhället; den allmänna (kollektiva) moralviljan i just vår kultur.

Det som är aktuellt för den här tråden är den juridiska gränsen på 15 år för lagligt sex för den myndige. Rörande den gränsen är det uppenbart att bestämmelsen ifråga på bred front överensstämmer med folkopinionen och den har ett utomordentligt robust parlamentariskt stöd.
Senast redigerad av Lessler 2023-11-17 kl. 13:21.
Citera
2023-11-17, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DPKatta
Vi som tar emot tipsen som strömmar in till Dumpen är volontärer och gör sådana här saker på vår fritid. Vi ber gång på gång om att du som tipsar ska vara så utförlig som möjligt. De som skickar in tips av typen "Jag tror att min granne är pedofil, kan ni ringa mig? eller "Jag vet en kille som ni behöver kolla upp. Maila mig så får ni hans användarnamn" eller liknande hamnar allra sist i kön, dessa har vi inte riktigt tid att ta tag i.
Vi ser allra helst att den som tipsar tydligt talar om vilken plattform det gäller, vilket användarnamn, skickar skärmdumpar och liknande så vi kan starta vår koll direkt.

Jag tycker absolut att du ska skicka in namnet på användaren, och allt annat du har som hör till ärendet också. Tack!

Tack för informativt svar!!

Om det är någon som skickar in tips på användare för att göra livet surt för dem (lär ju inte vara ovanligt). Skickar ni ändå vidare materialet till polisen? Det står på er hemsida att allting lämnas till polisen oavsett om det kan anmälas eller ej. Eller vad menar man med det?

Edit: alltså skickar ni ändå vidare till polisen efter att ha pratat med användaren? Vad händer om ni inte får tag på den som ni får tips om?
Citera
2023-11-17, 14:42
Avslutad
Hej, utan att ha följt den här tråden på ett tag, och eftersom det inte passar i den andra tråden då den endast skall behandlas gäddor/konfrontationer
(Vilket är si och sådär efterföljt)

Kan någon förklara för mig vad det här innebär
Om jag har bilden klar för mig så skulle det vara en person som skulle agera likt en "krönikör"
Och om jag inte har helt fel har personen skrivit 2 texter på ca 2 månader.

Jag förstår då inte vad hur och varför, och det är därför jag frågar.
(Inget sagt om kvaliteten på texterna, det lämnar jag därhän)

https://dumpen.se/2023/11/16/nicole-ett-pakommet-rovdjur/

Edit, ber om ursäkt om det redan har avhandlas.

Men förstår inte syftet ?
Senast redigerad av ElementarSturgeon 2023-11-17 kl. 14:47.
Citera
2023-11-17, 15:16
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PROLIFIC
Jag personligen fattar ju inte hur man kan vilja ligga med att barn från första början men om snubben (för det är ju oftast män) är typ 22 och ser ganska bra ut så kan man ju fatta att en 14-åring blir intresserad och smickrad oavsett om det är en pojke eller flicka. Och man kan kaaaaanske (nej!) fatta att 22-åringen tror att det är på riktigt. Men när gubbjäveln är 75??? Obegripligt till och med när personen är 45 faktikskt. Reality check någon
Håller som sagt med, och det har inte ens med gubbarnas ålderspreferens att göra. Med tanke på deras utseende, ålder, samt sociala ställning så har de (generellt sett) inte en chans på någon överhuvudtaget, och i synnerhet inte via internet. Jag kan tänka mig att något allvarligt fel har inträffat under deras uppväxt, till exempel att deras mamma har varit som Stig-Helmer Olssons.
Citera
2023-11-17, 15:57
Medlem
PROLIFICs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Antero-Rokka
Jag är helt överens med dig i ditt kloka resonemang.
Kan förtydliga att jag inte har något emot bögar eller andra moderna varianter.
Det är de som ger sig på barn jag inte har någonting till övers för.
Barn är allas vår gemensamma framtid och dem ska skyddas till varje pris mot dessa förvridna satans avarter av mänskligheten.

På det här temat finns det så mycket att säga men det kanske inte ska tas i den här tråden.

Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
Håller som sagt med, och det har inte ens med gubbarnas ålderspreferens att göra. Med tanke på deras utseende, ålder, samt sociala ställning så har de (generellt sett) inte en chans på någon överhuvudtaget, och i synnerhet inte via internet. Jag kan tänka mig att något allvarligt fel har inträffat under deras uppväxt, till exempel att deras mamma har varit som Stig-Helmer Olssons.

Exakt, det är ju bara att läsa i trådarna om nätdejting här så fattar man ju hur kämpigt det är för en "vanlig kille." Är du ful så funkar inte internet för dig! Punkt slut. Men gäddorna tror att det är ok att de är 75+ och kommer till grillen vid Mariatorget mitt i snön och så ska det bli åka av! Med någon liten tofs till knähund i sällskap. Sluuuuta!
Senast redigerad av PROLIFIC 2023-11-17 kl. 16:08.
Citera
2023-11-17, 16:03
Avslutad
Citat:
Tack för informativt svar!!

Om det är någon som skickar in tips på användare för att göra livet surt för dem (lär ju inte vara ovanligt). Skickar ni ändå vidare materialet till polisen? Det står på er hemsida att allting lämnas till polisen oavsett om det kan anmälas eller ej. Eller vad menar man med det?

Edit: alltså skickar ni ändå vidare till polisen efter att ha pratat med användaren? Vad händer om ni inte får tag på den som ni får tips om?

Polisens uppgift är att utreda.
Vi lämnar över allt till polisen där vi ser att det kan finnas misstanke om brott.

Dumpens uppgift är att agna, kasta ut metspöet och se om det nappar.
Det gör våra fiskare i de fall vi ser att det möjligen kan bli gäddfångst.
Citera
2023-11-17, 17:04
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lessler
Jag syftade givetvis på förhållandena i Sverige. Men nej, inte ens här är det alltid så att lagen är vän med allmän moral eller det allmänna rättsmedvetandet - där finns ett glapp ibland. Generellt dock, i en rimligt fungerande representativ demokrati som vår speglar lagen överlag gängse rådande värderingar i samhället; den allmänna (kollektiva) moralviljan i just vår kultur.

Det som är aktuellt för den här tråden är den juridiska gränsen på 15 år för lagligt sex för den myndige. Rörande den gränsen är det uppenbart att bestämmelsen ifråga på bred front överensstämmer med folkopinionen och den har ett utomordentligt robust parlamentariskt stöd.
Gränsen är inte ny, utan funnits sedan urminnes tid i stort sätt. Det som är nytt är kopplingen till våld. Medianen som tidigare var 13 år har flyttats till 15, om det har med lagarna vet jag inte. Var kommer uppfattningen att allmänheten kopplar detta till våld. Har någon sådana undersökningar gjorts.

Den ca. halva mängden ungar som går under den gränsen kommer känna att de gör fel, då de gör något som alltid gjorts under 1900 talet och senare. Är jag våldsverkare tänker de. Det överensstämmer inte med ungarnas inställning varken i nutid eller dåtid.

Kollar man på Dumpens mängd av följare kan man tro att det är den allmänna inställningen. Men var är evidensen för det. Det är möjligt att Dumpen för den allmänna inställningen åt det hållet, men just nu är påståendet fel.

Få utrycker sin motsträviga åsikt offentligt när frågan kommer på tal, speciellt om man är man. Det har väl antytts jag är pedofil snart 100 ggr. här. Skulle inte debattera detta offentligt, såsom många andra, viket kan missförstås som att den allmänna folkopinionen är för pedofiljagande.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in