2023-11-16, 21:20
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lagopussy
Är det juridiskt korrekt är det per definition inte moraliserande utan snarare normativt och definierar då din ståndpunkt som samhällsfientlig.
Dumpen hanterar inte mycket juridiskt korret, de nyttjar en regel som är till för att myndigheter inte ska kunna löpa amok mot enskilda. Dumpen använder regeln för att löpa amok mot just enskilda. Medieombudsmannen ska se till att enskilda inte skadas då media går bananas, och Dumpen inte är med i denna samling.

För Saralagen finns inte, och kommer aldrig bli exakt som Sara vill.

Sara kommer från Klippan, är inte Klippan ett tillhåll för nazister som spränger och mördar.
Citera
2023-11-16, 21:23
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Dumpen hanterar inte mycket juridiskt korret, de nyttjar en regel som är till för att myndigheter inte ska kunna löpa amok mot enskilda. Dumpen använder regeln för att löpa amok mot just enskilda. Medieombudsmannen ska se till att enskilda inte skadas då media går bananas, och Dumpen inte är med i denna samling.

För Saralagen finns inte, och kommer aldrig bli exakt som Sara vill.

Sara kommer från Klippan, är inte Klippan ett tillhåll för nazister som spränger och mördar.
Du verkar göra dina egna regler för vad som ska diskuteras och inte, liksom vilka lagar och normer som är vettiga och inte. Dessutom ska man följa dina helomvändningar och konstiga fix ideér. Förstår du verkligen inte att det juridiska är helt avgörande här? Och det enda vi faktiskt kan förhålla oss till som baslinje i diskussionen? Din snedvridna människosyn får stå för dig.
Citera
2023-11-16, 21:25
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eskamotera
Hört på omvägar att MPRT har initierat en utredning om utgivningsbeviset är giltigt efter förändringen till aktiebolag. Det blir intressant att följa.
Hört på omvägar? Tjena. Vi tror dig. jag lovar.
Citera
2023-11-16, 21:36
Medlem
Inte sett i tråden att någon har uppmärksammat att Dumpen lägger numera ut telefonsamtal alltmer frekvent. Är troligtvis ett lagbrott, skall undersöka vad som gäller rättsligt. Det är lagligt att spela in samtal utan att upplysa om det. Däremot är det med all sannolikhet tveksamt om man får lägga ut samtalet på sin webbsida utan att informera vederbörande i förhand.
Citera
2023-11-16, 21:41
Medlem
Lagopussys avatar
Citat:
Inte sett i tråden att någon har uppmärksammat att Dumpen lägger numera ut telefonsamtal alltmer frekvent. Är troligtvis ett lagbrott, skall undersöka vad som gäller rättsligt. Det är lagligt att spela in samtal utan att upplysa om det. Däremot är det med all sannolikhet tveksamt om man får lägga ut samtalet på sin webbsida utan att informera vederbörande i förhand.
Helt lagligt så länge man deltar i samtalet. Du har sämst koll.
Citera
2023-11-16, 21:42
Medlem
Ankan-mannens avatar
Citat:
Hört på omvägar att MPRT har initierat en utredning om utgivningsbeviset är giltigt efter förändringen till aktiebolag. Det blir intressant att följa.
I så fall är det nog att de begär en komplettering, för det står inget om vem tillhandahållaren är, och därmed är det Sara personligen som är tillhandahållare. MPRT kan ha missat det, eller så har de inte fått in allt de ska ha.
Citera
2023-11-16, 22:07
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
De kanske informerar innan de publicerar?
Citera
2023-11-16, 22:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpkorven
De kanske informerar innan de publicerar?
Möjligt men det framgår inte i samtalen jag har lyssnat på. För eget bruk är det lagligt. Vad beträffar internet är jag osäker.
Citera
2023-11-16, 22:28
Medlem
Rumpkorvens avatar
Citat:
Möjligt men det framgår inte i samtalen jag har lyssnat på. För eget bruk är det lagligt. Vad beträffar internet är jag osäker.
De har garanterat kollat upp om de får göra så eller ej.
Citera
2023-11-16, 22:56
Avslutad
Citat:
Snart kan swishororna stänga igen butiken.
Hahaha! Du kämpar och du hoppas. Kliar på hakan och gnuggar tinningarna mellan kaffeklunkarna.

Dumpen är som en väderkvarn och du kastar pappersplan. Är det inte en mer adekvat fråga att försöka få stopp på personernas målsökande sexuella beteenden, innan dom fastnar i nätet, och förvandlas till hala, arga, och ledsna gäddor?
Citera
2023-11-16, 23:12
Medlem
Oj, här saknas en del information samt skatteuppgifter. Dom själarna som har blivit medlemmar i föreningen kan med säkerhet sätta upp sin del på blåskontot.

Företagsuppgifter
SENAST UPPDATERAD
2023-11-16
Juridisk Person
Organisationsnummer:
802540-4206
Firmanamn:
FÖRENINGEN DUMPEN
Bolagsform:
Ideell förening
Säte:
Falkenberg, Hallands län
Status:
Aktiv
Registrering
Bolaget bildat:
Bolaget registrerat:
2022-08-12
Registreringsdatum:
2022-08-12
Bolagsordning:
Skatteuppgifter
Arbetsgivare:
Ej registrerad som arbetsgivare
F-skatt:
Ej registrerad för F-skatt
Moms:
Ej aktiv i momsregistret

”En ideell förening är som juridisk person själv ansvarig för de förbindelser som ingås i föreningens namn av behörig företrädare. Enskilda medlemmar har i princip inte något betalningsansvar för föreningens skulder eller andra förpliktelser. Men det innebär inte att personligt ansvar aldrig kan uppkomma.”

Hur många medlemmar har föreningen idag?
Vad sker när man swishar och blir medlem? Får man någon bekräftelse samt dokumention, stadgar etcetera etcetera?
Senast redigerad av Eskamotera 2023-11-16 kl. 23:21.
Citera
2023-11-16, 23:18
Medlem
Lesslers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ankan-mannen
Du beskriver utifrån lagen, och det du skriver är riktigt. Men det är super moraliserande. Skillnaden mot övrig media som publicerar negativ information är att de snappar upp, Dumpen skapar situationen, och det är inte säkert att det blivit kontakt utan detta skapande. #310 skriver att det är mycket ovanligt när fisherman nämner 13, och då har han enligt Dump flera konton. Så det verkar (som jag också tror) det är ovanligt med 13- 14 i de kanaler Dumpen är på, och då blåser faktiskt Dumpen upp det hela, man brukar tala om en storm i ett vattenglas. Vill därmed inte förringa, men det är ofta så att det man själv varit med om, tror man ofta är vanligt, detta gör att de som är utsatta bör inte ägna sig åt att beivra fenomenet. Då dessa människor får fel ingång och kan löpa amok med tråkiga följder.
https://www.partyhallen.se/cache/db/530x530-b_fishermans-friend-original-1.jpg

Om gäddan skriver det är ovanligt med en 13 i den kanal han är på, kan han rimligen inte förväntat sig en 13, och om det är ovanligt så är sannolikheten att det blivit en träff också låg. Ingen har visat mig att 13 raggar på äldre, vilket i så fall kan göra det ännu mer osannolikt.

Om en lag blir skriven om att man inte får säga Kungen är dum, kommer du antagligen försvara den lagen.

Själva kärnan i Dumpens verksamhet handlar ju om lagen, att det är straffbelagt att sexuellt involvera sig med människor under 15 år. Lagen är ett uttryck för den allmänna moralviljan. Lagen bygger på samhällsmoraliska föreställningar. Lagen bygger på vissa (kollektiva) värderingar. Den är på det viset inte neutral i något slags absolut/objektiv bemärkelse.

Men, och det är viktigt i Dumpendebatten, lagen är vad vi alla har att följa, den är baslinjen som Lagopussy skrev till dig, och då blir det inte längre tal om att moralisera i enskilda fall där lagen är att tillämpa: 15 år är en juridisk gräns.

Jag kan hålla med om att fiskarna emellanåt är lite väl ivriga. Det finns dock en poäng med det, att visa att det spelar ingen roll hur mycket barnet vill osv. Det är nog en hel del fakekonton i omlopp på typ KIK, andra än Dumpen. Samtidigt förekommer många domar om sexualbrott initierade på Snap. Det är långt ifrån alltid fråga om fysisk träff - det är något brott ändå. Sett i det ljuset menar jag att Dumpen, oberoende av hur (o)sannolikt/(o)vanligt det är med just en fysisk träff enligt Dumpenscenariot, fyller en viktig funktion också i övrigt (”städare”; spill over-effekt; allmänprevention, som jag skrev om häromdagen): våldtäkt på distans, sexuellt ofredande, sexuell posering är verkliga problem.

Angående ditt sista stycke, nej det kommer jag inte att göra. Jag kommer tvärtom vilja se en ändring av lagen.
Senast redigerad av Lessler 2023-11-16 kl. 23:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in